هنر و سینما

گریه کن ماچو با فیلم‌های وسترن قبلی کلینت ایستوود چه تفاوتی دارد؟


گریه ماچو فیلمی با بازی کلینت ایستوود ، ستاره مشهور سینمای وسترن است ، اما این فیلم با عنوانی که او را به ستاره ای بی چون و چرا در دنیای غرب تبدیل کرد ، یکسان نیست.

ایستوود در 91 سالگی یکی از محبوب ترین ستاره های هالیوود است و ماچو گریان یک فیلم آرام با کاهش حرکت مناسب سن او است. در این فیلم شاهد ادامه ژانر فیلم وسترن در تاریخ ایستوود خواهیم بود.

این فیلم اقتباسی از بیوگرافی N. Richard است که در سال 1975 در هالیوود فیلمبرداری شد. ایستوود نقش یک کابوی به نام مایک میلو ، ستاره اسب سواری سابق را بازی می کند. او در مأموریتی به مکزیک رفت تا پسر رافو سابق ، رافو را بیابد و او را به ایالات متحده بازگرداند. ماموریت در طول راه به تأخیر می افتد و با مایک و رافو دوستی ایجاد می کند.

کلینت ایستوود در انواع مختلفی از فیلم ها ظاهر شده است ، اما بیشتر حضور او در قالب های غربی بوده است. روهید و سرجیو لئونه با فیلم های تلویزیونی اسپاگتی وسترن خود ، به ویژه فیلم هایی با عنوان خوب و بد ، مشهور شدند. او سپس در چندین عنوان دیگر از جمله جوزی ولز ، سوارکار بخشنده ظاهر شد. Cry Machu با عناوین معمول غربی فاصله زیادی دارد ، اما از آنها الهام می گیرد.

گریه ماچو اکنون است

کلینت ایستوود

این عنوان غربی مدرن است که توسط افرادی مانند برادران کوئن و کورمک مک کارتی مورد توجه قرار گرفت و در مجموعه های تأسیس استفاده شد. در ایالات متحده ، فرهنگ غربی در قرن نوزدهم شکوفا شد و فرهنگ مدرن غربی بیشتر در قسمت جنوب غربی کشور رایج است. عواملی مانند اسب و مرغ به همراه شخصیت های مردانه ، حیوانات و وحشی اساس فیلم های وسترن را تشکیل می دهند.

وقایع فیلم Techful Macho در سال 1979 رخ داد و در قصه های بزرگ به زمان آغاز خود نزدیک می شود. در حالی که اتومبیل های معمولی در دنیای فیلم وجود دارد ، مایک در یک سفر سوار اسب می شود. در این جهان ، او مردی است با هدایایی از دنیای غرب ، مانند اسب سواری و پشتکار ، اما به شکلی مدرن و معاصر. موضوع فیلم دهه 1970 به کلینت کمک می کند تا دوران طلایی هالیوود را دوباره مرور کند.

Cry Macho عمل چندانی ندارد

اکثر وسترن وودها درگیر مبارزه فیزیکی و تیراندازی های خشونت آمیز با شخصیت بد هستند. این ویژگی ها ساختار ژانر کلاسیک است و با عناوین قرن بیستم مانند خوب و شر ، ستارگانی مانند جان وین و گری کوپر صحنه های مهیجی مانند تیراندازی سه نفره ایجاد می کنند یا در فیلم Killing Little Bill که قابل بخشش نیست. ، بسیاری از صحنه های اکشن به بیننده ارائه می شود. می دهند. اما در این فیلم بینندگان نباید انتظار چنین نمایشی را داشته باشند.

گریه ماچو احتمالا اولین فیلم وسترن بعد از نابخشوده بود و شخصیت آرام تری نسبت به شخصیت اصلی اصلی خود دارد. درگیری هایی در محل رخ خواهد داد که پلیس فدرال و مادر رافو مایک و رافو را تعقیب می کنند ، اما بار این عمل تا حد زیادی کاهش می یابد. در صحنه ای از فیلم ، مایک و رافو در شهری در نزدیکی مرز مستقر می شوند و با صاحب رستورانی به نام مارتا به خوبی کنار می آیند. با نگاهی به سن ایستوود ، این فرم آرام و محجوب منطقی است و شخصیت محرمانه تری را در فیلم نشان می دهد.

Cry Macho مخالف ژانر وسترن است

از عنوان فیلم مشخص است که ما در کنار عنوانی خواهیم بود که با مشکلاتی مانند شخصیت مرد در فیلم های وسترن روبرو خواهد شد. کلاسیک های غربی افرادی را که از ابزارهای خشونت آمیز برای محافظت از جوامع خود استفاده می کردند ، نشان می دادند. در واقع ، مایک میلو از شیوه زندگی قبلی خود شرم دارد و سعی می کند این احساس را به رافو ، که الگوی خشونت مردان است ، منتقل کند.

این فیلم همچنین بسیاری از هنجارهای فیلم های وسترن توسط جان فورد ، هوارد هاکس و دیگر کارگردانان افسانه ای را به چالش می کشد. این فیلم بر رابطه مایک ، رافو و مارتا و بقیه ماجرا تمرکز دارد و قصد دارد به مخاطب نشان دهد که تعامل انسان بسیار بهتر از خشونت انسانی است. داستان اصلی فیلم در سراسر مکزیک است و برخلاف وسترن معمولی ، تصویری انسانی تر و بهتر از مردم آنجا را به تصویر می کشد. البته این اولین باری نیست که ایستوود سنت را به چالش می کشد.

غرب معمولی ایستوود نیز یک چالش است

کلینت ایستوود

همه فیلم های پرفروش که در ایستوود ایفای نقش کرده اند ، همیشه سنت ها و ارزش های فیلمسازی غربی را به چالش کشیده اند. سه گانه سرجیو لئونه مرد ناشناس عنوانی پست مدرن از ژانر وسترن است که بیشتر در ایتالیا ساخته شده تا هالیوود. شخصیت بی نام ایستوود در فیلم مردی بی خانمان و بی سرپناه است که فقط به فکر پول است. جان وین از همکاری با ایستوود خودداری کرد زیرا قهرمان وسترن شخصیت تیره تری در فیلم دارد.

ایستوود کارگردانی فیلم ها را در دهه 1970 آغاز کرد و سپس نمایش تاریکی از غرب را آغاز کرد. وی در Highland Strays ایستوود ، برداشت مردم از افراد بیگناه در شهر را مورد انتقاد قرار می دهد و آنها را به عنوان شرورانی که در جنایات هفت تیر شرکت می کنند ، نشان می دهد. این فیلم نابخشودنی همچنین یک پیرمرد را با خون خونین و نیهیلیستی نشان می دهد که تقریباً برای هیچ کس بی فایده است. غرب در دهه 1960 و پس از آن دیدگاه انتقادی نسبت به دیدگاه های ماورایی فورد داشت و ایستوود پیشرو بود.

شخصیت معمولی کلینت ایستوود را می توان ماچو نامید و عنوان Cry Weeping عنوانی برای نشان دادن عدم رضایت ایستوود از تصاویری است که توسط فرنچایزها و فیلم هایی مانند Dirty Harry و دیگر عناوین غیر غربی به تصویر کشیده شده است. در حقیقت ، او آزادی و قدرت ژانر وسترن را که بخش بزرگی از حرفه او به عنوان بازیگر و کارگردان را تشکیل می دهد ، زیر سال می برد. این روش ها در تغییر شخصیت بد وسترن معروف ایستوود بسیار مثر است و عنوان گریه کردن ماچو ادامه ایده ستاره سابق هالیوود در مورد یک فیلم وسترن قدیمی خواهد بود.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا