هنر و سینما

صدرنشینی «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» در پنجمین هفته‌ی متوالی (باکس آفیس هفته)


«پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» (Black Panther: Wakanda Forever) بدون هیچ رقیب ویژه‌ای در پنجمین آخر هفته‌ی متوالی هم صدرنشین باکس آفیس باقی ماند. این فیلم ابرقهرمانی 11.10 میلیون دلار در 3725 سینمای آمریکای شمالی فروخت و مجموع فروش داخلی‌اش را به 409 میلیون دلار رساند؛ با این حساب دنباله‌ی سینمایی «پلنگ سیاه» (Black Panther ) سومین فیلم سال 2022 است که مجموع فروش داخلی‌اش از 400 میلیون دلار عبور کرده. این آمار امیدوارکننده نشان می‌دهد که تعدیل شدن محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا به گردش مالی در صنعت سینما کمک شایانی کرده است.

«پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» اولین فیلم سینمایی است که پس از «پلنگ سیاه» محصول سال 2018، پنج هفته‌ی کامل صدرنشین جدول باکس آفیس باقی مانده است. البته این دنباله‌ی سینمایی از نظر آمار فروش هنوز به پای فیلم اصلی با مجموع درآمد جهانی 1.3 میلیارد دلار نرسیده. تازه‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول در سطح جهانی هم عملکرد نسبتا خوبی داشت و با احتساب فروش بین‌المللی 358 میلیون دلاری، تا این جای کار در سراسر دنیا 767.81 میلیون دلار فروخته است.

«پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» توسط رایان کوگلر کارگردانی شده و بازیگرانی مثل لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، وینستون دوک، فلورنس کازومبا در آن حضور دارند. وقایع فیلم به بعد از مرگ ت چالا برمی‌گردد و دست و پنجه نرم کردن رهبران واکاندا با آشوب‌های به وجود آمده را بررسی می‌کند.

در مجموع با یک آخر هفته‌ی کم فروغ سروکار داشتیم و آمار فروش باکس آفیس چندان امیدوارکننده نبود؛ علت این اتفاق انتظار سینمادارها برای اکران «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) به عنوان یکی از محبوب‌ترین بلاک باسترهای امسال در 16 دسامبر است.

شب خشونت‌آمیز رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس

«شب خشونت‌آمیز» (Violent Night) تریلر تازه‌ی یونیورسال مثل هفته‌ی گذشته پس از «پلنگ سیاه 2» در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت و با فروش داخلی 8.69 میلیون دلاری به نسبت یک فیلم کریسمسی عملکرد قابل قبولی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی 15.05 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 41.75 میلیون دلار فروخته است. «شب خشونت‌آمیز» توسط تومی ویرکولا کارگردانی شده و بازیگرانی مثل دیوید هاربر، جان لگویزمائو و بورلی دی آنجلو در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی گروهی مزدور است که در شب کریسمس به املاک یک خانواده‌ی ثروتمند حمله می‌کنند؛ در نتیجه بابانوئل تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود و جلوی فجایع احتمالی را بگیرد.

انیمیشن «دنیای عجیب» دیزنی  (Strange World)در سومین هفته‌ی اکران 3.60 میلیون دلار فروش داخلی داشت و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی 23 میلیون دلاری فیلم تا این جای کار 53.45 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «دنیای عجیب» توسط دان هال کارگردانی شده. ستارگانی مثل جیک جیلنهال، جابوکی یانگ-وایت، گبریل یونیون، لوسی لیو و دنیس کواید صداپیشگی شخصیت‌های مختلف را بر عهده دارند. ماجرا درباره‌ی خانواده‌ی کاشفی به نام کِلِیدها است که در تازه‌ترین ماموریتشان در سرزمینی عجیب و خطرناک با چالش‌ها و اختلاف‌هایی مواجه می‌شوند که می‌تواند کل ماموریت و زندگی تک‌تکشان را به خطر بیندازد.

«منو» (The Menu) فیلم کمدی سیاه سرچلایت پیکچرز در چهارمین هفته‌ی اکران 2.70 میلیون دلار فروش داخلی داشت و جایگاه چهارم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. با احتساب فروش بین‌المللی 28.70 میلیون دلاری، فیلم فعلا 57.72 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. مارک مایلود «منو» را کارگردانی کرده است و بازیگرانی مثل آنیا تیلور جوی، نیکلاس هولت، ریف فاینس، هوانگ چائو، جان لگویزمائو و جانت مک‌تیر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی زوج جوانی است که برای صرف غذا در یک رستوران منحصربه‌فرد به جزیره‌ای دورافتاده سفر می‌کنند، فارغ از این که پشت غذاهای خوش‌رنگ و لعاب این رستوران حقایق هولناکی پنهان شده است.

رتبه‌ی پنجم جدول باکس آفیس در اختیار «تعلق خاطر» (Devotion) قرار دارد. تازه‌ترین فیلم سونی و بلک لیبل مدیا در سومین هفته‌ی اکران 1.99 میلیون دلار فروخت. با احتساب فروش بین‌المللی 552.91 هزار دلاری، فیلم تا این جای کار 17.52 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. «تعلق خاطر» توسط جی دی دیلارد کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جاناتان میجرز، گلن پاول، کریستینا جکسون و جو جوناس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی رفاقت میان خلبان‌های جنگنده جسی براون و تام هادنر در طول جنگ کره است.

بلک آدام

«بلک آدام» (Black Adam) دی سی در هفته‌ی هشتم اکران با یک پله صعود نسبت به هفته‌ی قبل در جایگاه ششم جدول باکس آفیس قرار گرفت. فیلم در آمریکای شمالی 1.34 میلیون دلار فروخت و مجموع فروشش در سراسر دنیا را به 388.7 میلیون دلار رساند. «بلک آدام» که به عنوان اسپین آف «شزم» شناخته می‌شود و یازدهمین فیلم از دنیای توسعه‌یافته‌ی دی سی به شمار می‌رود، توسط ژاومه کویت-سرا کارگردانی شده است و بازیگرانی مثل دواین جانسون، آلدیس هاج، نوحا سانتینو، سارا شاهی، مروان کنزاری در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم ماجرای ضد قهرمانی به نام بلک آدام (دواین جانسون) را دنبال می‌کند که قدرتی معادل خدایان مصر را به دست می‌آورد اما به دلیل استفاده‌ی نادرست از این قدرت، مجازات و زندانی می‌شود. تا این که بعد از 5000 سال آزاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد عدالت را به سبک خودش در دنیای مدرن برقرار کند.

«خانواده‌ی فبلمن» (The Fabelmans) استیون اسپیلبرگ در پنجمین هفته‌ی اکران رتبه‌ی هفتم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. فیلم این هفته 1.18 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و مجموع فروش جهانی‌اش را به 7.40 میلیون دلار رساند. این فیلم نیمه بیوگرافی بر اساس زندگی واقعی اسپیلبرگ ساخته شده و نوجوانی به نام سمی فبلمن را دنبال می‌کند ناگهان با سینما آشنا می‌شود و قدرت فیلم‌ها به او کمک می‌کند تا حقیقت خانواده‌ی نا به سامانش را ببیند. ستارگانی مثل گبریل لابل، میشل ویلیامز، پل دینو، ست روگن و جاد هیرش در فیلم حضور دارند.

در جایگاه هشتم جدول باکس «من صدای زنگ‌ها را شنیدم» (I Heard the Bells) قرار دارد که در دومین هفته‌ی اکران 750.71 هزار دلار فروش داخلی داشت و مجموع فروشش در سراسر دنیا را به 4.08 میلیون دلار رساند. فیلم توسط جاشوا انک کارگردانی شده و بازیگرانی مثل استیون آترهولت، جاناتان بلر و ریچل دی هیوز هم در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی زندگی واقعی شاعر بزرگ هنری وادزورث لانگ‌فلو و حوادثی است که در نهایت منجر به خلق سرود محبوب کریسمس شد.

کمدی رمانتیک «هشدار اسپویل» (Spoiler Alert) موفق شد پس از دو هفته اکران، بین ده فیلم برتر جدول باکس آفیس قرار بگیرید. این فیلم 700.40 هزار دلار فروش داخلی داشت و رتبه‌ی نهم جدول باکس آفیس از آن خودش کرد. «هشدار اسپویل» توسط مایکل شوالتر کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جیم پارسونز، بن آلدریج، سالی فیلد و جاش پایس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا درباره‌ی رابطه‌ی عاشقانه‌ی میان مایکل و کیت است که با ابتلای کیت به سرطان پیشرفته وارد سطوح چالش‌برانگیزی می‌شود.

کمدی رمانتیک «بلیتی به بهشت» (Ticket to Paradise) با بازی جرج کلونی و جولیا رابرتز در هشتمین هفته‌ی اکران با فروش داخلی 599.79 هزار دلاری رتبه‌ی دهم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد و مجموع فروش جهانی اش را به 165.71 میلیون دلار رساند. «بلیتی به بهشت» که توسط اول پارکر کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جولیا رابرتز، جرج کلونی و کتلین دور در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، ماجرای زوج مطلقه‌ای را دنبال می‌کند که بعد از سال‌ها هم‌دست می‌شوند تا به بالی سفر کنند و دخترشان را از انجام اشتباهی که خودشان 25 سال پیش مرتکب شده بودند، منصرف کنند.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد
Black Panther: Wakanda Forever
5 11.10 409.81
شب خشونت‌آمیز
Violent Night
2 8.69 26.69
دنیای عجیب
Strange World
3 3.60 30.45
منو
The Menu
4 2.70 29.02
تعلق خاطر
Devotion
3 1.99 16.97
بلک آدام
Black Adam
8 1.34 166.87
خانواده‌ی فبلمن
The Fabelmans
5 1.18 7.33
من صدای زنگ‌ها را شنیدم
I Heard the Bells
2 0.750 4.07
هشدار اسپویل
Spoiler Alert
2 0.700 0.803
بلیتی به بهشت
Ticket to Paradise
8 0.599 67.51

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

محصولات بلک پنتر در ای بی سی مگ

منبع: boxofficemojo

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا