آموزش

نحوه آمادگی سریع در آزمون آیلتس

آیلتس برگرفته از سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. (“The International English Language Testing System “IELTS)، این آزمون شامل بخش های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و درک جامع گفتارهای انگلیسی است. آزمون دهندگان نمراتی در محدوده 1 تا 9 دریافت می کنند. نمره 1 پایین ترین و نمره 9 بالاترین نمره ممکن است. چه شما مدرک آیلتس را برای ادامه تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان بخواهید و چه از آن برای نشان دادن مهارت زبانی خود در یک شغل استفاده می کنید، نیاز به نمره 7 و یا بالاتر برای موفقیت دارید. شروع به آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس کنید و از استراتژی های هدفمند بهره برده تا شانس موفقیت شما افزایش یابد!

گام اول

مطالعه برای آزمون آیلتس

1. 6 تا 8 هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون خود شروع به مطالعه کنید. هنگامی که احساس می کنید مهارت های انگلیسی شما به اندازه کافی برای شرکت در آزمون آیلتس پیشرفت کرده است، در آزمون آیلتس ثبت نام کنید. اما اطمینان حاصل کنید که حداقل 6 هفته برای مطالعه زمان دارید. این به شما کمک می کند تا زمان کافی برای آمادگی خود در آزمون را داشته باشید و مجبور نیستید مجدداً آن را امتحان دهید. اگر احساس می کنید که آمادگی شرکت در امتحان را ندارید، از سریع درس خواندن برای آزمون و تلاش برای سریع تر امتحان دادن خودداری کنید.

2. نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنید تا تصمیم بگیرید که روی چه چیزی باید تمرکز کنید. آزمون آیلتس شامل بخش های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است. برای کمک به تصمیم گیری در نظر بگیرید که نقاط ضعف و قوت شما کدام هستند و بر روی چه چیزی باید تمرکز نمایید. به عنوان مثال، اگر در مهارت های خواندن و نوشتن انگلیسی بهتر هستید، اما در گفت و گو با مشکل مواجه هستید، بنابراین ممکن است بخواهید برای امتحان زمان بیشتری را در مطالعه صرف مهارت های بخش گوش دادن و صحبت کردن کنید. اگر احساس می کنید که در همه بخش های آزمون به یک اندازه مهارت دارید، می توانید زمان مطالعه خود را به طور مساوی برای بخش ها تقسیم بندی کنید.

منابع راهنمای آزمون آیلتس

3. برای هدایت مطالعات خود، یک کتاب یا راهنمای مطالعه آیلتس تهیه کنید. بسیاری از راهنماهای مطالعه رایگان و مطالب آنلاین وجود دارد، یا می توانید به بخش کتاب های درسی کتاب خانه عمومی محله خود مراجعه کنید، یا یک راهنمای مطالعه را از طریق کتاب فروشی یا به صورت آنلاین خریداری نمایید. پیروی از راهنمای مطالعه اطمینان حاصل می کند که به طور کامل طرح بندی امتحان را درک کرده که شانس شما در موفقیت آزمون را افزایش می دهد.

برخی از گزینه های مناسب شامل: نکات برتر برای آزمون آیلتس آکادمیک، منابع رسمی تمرین آزمون آیلتس جلد اول و دوم، و چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم، است.

4. برای آمادگی بیشتر، یک دوره آمادگی آزمون آیلتس شرکت کنید. دوره های آمادگی آزمون آیلتس به صورت رایگان و پولی موجود هستند. برخی از این دوره ها حضوری، و برخی دیگر به صورت آنلاین برگزار می شوند. دوره ای را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و برای برخی از زمان های مطالعه اضافی و راهنمایی ها و نکات مربوط به آن ثبت نام کنید. همچنین می توانید آزمون های آزمایشی آماده سازی آیلتس را به صورت زنده از فیسبوک و یوتیوب تماشا کنید. اگرچه آنها کمک هدفمند همانند دوره های آمادگی آزمون فراهم نمی کنند، اما ممکن است هنوز هم برای شما مفید باشند.

اگر به دوره های آمادگی آزمون آیلتس دسترسی ندارید، شرکت در دوره های زبان انگلیسی هم می تواند به شما کمک کند. اگر این روش را انتخاب کرده اید، در دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه محلی خود یا به صورت آنلاین ثبت نام کنید.

گام دوم

تمرکز بر روی مهارت های خاص برای موفقیت در آزمون IELTS

1. مهارت های مکالمه انگلیسی خود را هر چه بهتر تقویت کنید. زمان مکالمه انگلیسی امتحان آیلتس تنها 11 تا 14 دقیقه طول می کشد، اما تمام این زمان شما با امتحان گیرنده صحبت خواهید کرد. در طول این مدت، امتحان گیرنده از شما سوالات عمومی در مورد خود شما می پرسد و شما باید به آنها پاسخ دهید. سپس، امتحان گیرنده به شما یک کارت می دهد که یک سوال با موضوع خاص بر روی آن نوشته شده است. شما دو دقیقه زمان خواهید داشت تا خود را برای جواب دادن به این سوال آماده کنید و باید به مدت 1 تا 2 دقیقه در مورد آن صحبت کنید. امتحان گیرنده در ادامه چند سوال خاص در مورد موضوع می پرسد. تمرین منظم صحبت کردن، کلید موفقیت شما در این بخش آزمون آیلتس است. شما می توانید این کار را از طریق انگلیسی صحبت کردن با اشخاص انگلیسی زبان تقویت کنید. با افراد دیگری که انگلیسی یاد می گیرند، صحبت کنید و در یک گروه آموزش زبان انگلیسی عضو شوید. از نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید.

نکته: از هر انگلیسی زبانی که می شناسید، بخواهید که برای تمرین بیشتر با شما انگلیسی صحبت کنند. به عنوان مثال، اگر دوست یا یکی از افراد خانواده شما انگلیسی صحبت می کند، از آنها بخواهید که در هنگام شام، یا در مکالمات تلفنی، یا هر زمانی که با آنها در ارتباط هستید، با شما انگلیسی صحبت کنند.

تکنیک های بهبود مهارت های شنیداری برای آزمون آیلتس

2. برای بخش مهارت گوش دادن امتحان آیلتس، انگلیسی گوش دهید. بخش گوش دادن آزمون آیلتس 30 دقیقه طول می کشد و شامل 4 بخش ضبط شده مکالمه زبان انگلیسی با افرادی است که زبان مادری آنها انگلیسی است. این بخش ها شامل 2 قسمت تک نفره صحبت کردن و 2 قسمت مکالمه در یک زمینه اجتماعی روزمره تنظیم شده است. برای بهبود مهارت گوش دادن زبان انگلیسی خود، هر روز مکالمه اشخاص بومی انگلیسی زبان را گوش دهید. برخی از روش های مناسب جهت انجام این کار عبارتند از: گوش دادن به پادکست های انگلیسی، موسیقی، برنامه های رادیویی، تماشای فیلم های یوتیوب، فیلم های برنامه های تلوزیونی به زبان انگلیسی، و مکالمه با افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است.

تکنیک های بهبود مهارت های خواندن برای آزمون آیلتس

3. برای بهبود مهارت های خواندن بخش آزمون آیلتس، روزانه انگلیسی بخوانید. بخش خواندن آزمون آیلتس 60 دقیقه طول می کشد و در این قسمت باید 40 سوال را خوانده و پاسخ دهید. برای آزمون جنرال آیلتس، این بخش ها شامل موضوعاتی از قبیل کار، نشست های اجتماعی، و خواندن های روزمره مانند روزنامه یا مجله را در بر می گیرد. آزمون خواندن آیلتس شامل مطالبی است که ممکن است در یک دوره کلاس زبان انگلیسی در دانشگاه بگذرانید. برخی از راه هایی که می توانید خود را برای خواندن بخش انگلیسی آماده کنید، خواندن انگلیسی است: رمان ها و داستان های کوتاه، کتاب های درسی، مجلات، روزنامه ها، وبلاگ ها، وبسایت ها، پست های رسانه های اجتماعی.

تکنیک های بهبود مهارت های نوشتاری برای آزمون آیلتس

4. برای بخش مهارت نوشتاری آزمون آیلتس، تمرین نوشتن کنید. بخش نوشتاری آزمون آیلتس 60 دقیقه طول می کشد و تنها دو سوال دارد. برای پاسخ به یک سوال، باید نامه ای بنویسید تا یک درخواست خاص یا یک مقاله باشد. تا حد امکان در زندگی روزمره خود تمرین نوشتن انجام دهید. برخی از روش هایی که می توانید از طریق نوشتن مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید شامل: ایمیل ها، نامه ها، مقاله ها، یادداشت ها، پست های رسانه های اجتماعی و پیام های متنی است.

گام سوم

انجام آزمون ها و تست های آزمایشی آیلتس

1. برای تمرین به سوالات آزمون های آزمایشی پاسخ دهید. نمونه سوالات آزمون آزمایشی با استفاده از زبان و سناریوهای مختلف از قالب سوالات در آیلتس تقلید می کند. تکمیل سوالات آزمون نمونه به شما کمک می کند تا با انواع سؤالاتی که در آزمون با آنها روبرو می شوید، بیشتر آشنا شوید. می توانید به نمونه سوالات آزمون بصورت آنلاین، کتابهای راهنما و برنامه های آیلتس دسترسی پیدا کنید. اگرچه سوالات آزمون های ازمایشی دقیقا آنچه که شما در امتحان اصلی می بینید نیستند، اما شبیه به هم هستند، بنابراین ممکن است درک آنها ساده تر باشد و بتوانید نمره بالاتری در امتحان کسب کنید.

شما می توانید نمونه سوالات آزمون آیلتس را از وبسایت رسمی آیلتس دریافت کنید.

شبیه سازی آزمون آیلتس

2. برای شبیه سازی در یک آزمون رسمی آزمایشی آیلتس شرکت کنید. شما می توانید در یک آزمون آزمایشی آنلاین رسمی شرکت کنید تا به تنهایی به سوالات پاسخ دهید. این یک روش عالی برای دیدن نحوه برگزاری آزمون واقعی است. بر طبق دستورالعمل آزمون، زمان خود را تنظیم کنید. این کار به شما نشان می دهد که برای چه بخش هایی به زمان بیشتر و یا کمتر نیاز دارید. کل زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 40 دقیقه است، بنابراین هنگام شروع آزمون آزمایشی از یک تایمر استفاده کنید تا تجربه شما از آزمون واقع بینانه باشد.

نکته: اگر در یک دوره آمادگی آزمون آیلتس شرکت می کنید، آنها احتمالا در پایان دوره یک آزمون عملی آیلتس برگزار می کنند، بنابراین می توانید ببینید که چگونه در ازمون واقعی نمره کسب می کنید.

3. نرم افزار آماده سازی آزمون آیلتس را دانلود کنید. چندین برنامه تلفن همراه موجود است که شما می توانید از آنها برای پیشرفت در مطالعات خود استفاده نمایید. برنامه رایگان را دانلود کنید و هر زمان که یک دقیقه فرصت دارید، از آن استفاده کنید، مانند زمانی که سوار بر اتوبوس شده اید یا در صف منتظر هستید و یا در زمان استراحت بین کلاس ها. برخی از گزینه های مناسب عبارتند از:

  • IELTS Word Power (قدرت کلمات آیلتس): واژگان زبان انگلیسی خود را با 100 سوال مختلف از تجارت تا علم و فناوری تقویت کنید.
  • IELTS Word Ready (لغات آماده آیلتس): این برنامه با استفاده از آموزش واژگان شخصی به شما کمک می کند تا برای آیلتس آماده شوید.
  • IELTS Prep App (برنامه آماده سازی برای آزمون آیلتس): از این برنامه برای تست های تمرینی ، تمرینات و آزمونها استفاده کنید.

گام چهارم

آماده شدن برای شرکت در آزمون

1. محل آزمون آیلتس را یک هفته قبل از برگزاری ازمون شناسایی کنید. برای اطمینان از اینکه در روز آزمون راه را گم نکنید، ایده خوبی است که محل برگزاری ازمون را یک هفته و یا چند روز قبل از آزمون شناسایی کنید. به این ترتیب، شما می دانید که چگونه در محل آزمون حاضر شوید و احتمال گم شدن شما در روز برگزاری آزمون وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال، شما می توانید یک هفته قبل از برگزاری آزمون با ماشین و یا پیاده به محل برگزاری آزمون بروید.

حتی می توانید مسیرهای جایگزین خیابان های اصلی محل برگزاری آزمون را در صورت مسدود شدن مسیر اصلی، شناسایی کنید.

2. قبل از روز آزمون شرایط و ضوابط آیلتس را بخوانید. هنگام ثبت نام در آزمون، اطلاعات مربوط به مرکز برگزاری امتحان و آزمون به شما داده می شود. قبل از روز آزمون، این اطلاعات را با دقت بخوانید تا بدانید که چه زمانی باید در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشید و از هرگونه جزئیات مهم دیگر مطلع شوید. به عنوان مثال، آزمون ممکن است مشخص کند که حداقل 30 دقیقه قبل از شروع امتحان باید در جلسه برگزاری حضور داشته باشید.

باید همراه با خود یک عکس شناسایی مانند عکس گواهینامه رانندگی یا کارت دانشجویی به همراه داشته باشید. شرایط و ضوابط آزمون را بررسی کنید تا بدانید کدام کارت شناسایی را در مرکز برگزاری آزمون باید به همراه داشته باشید.

3. شب قبل از امتحان به مدت 7 تا 9 ساعت استراحت کنید. استراحت کافی به شما کمک می کند تا به خوبی برای آزمون تمرکز کرده و در طی برگزاری آزمون آرامش خود را حفظ کنید، بنابراین سعی کنید که شب قبل از امتحان سریع تر بخوابید. نیازی نیست تا ساعت ها سریع تر به خواب بروید، اما سعی کنید که 30 دقیقه زودتر از حالت معمول بخوابید.

هدف شما 7 تا 9 ساعت استراحت باشد، بنابراین شما به خوبی استراحت کرده اید. از بیدار ماندن در شب قبل امتحان برای مطالعه اجتناب کنید. این کار عملکرد شما در آزمون را بهبود نمی بخشد. اگر شما خسته باشید، اطلاعاتی که در لحظات آخر سعی در یادگیری آنها داشته اید را به خاطر نمی آورید و تمرکز در مدت امتحان نیز برای شما دشوارتر خواهد بود.

4. در روز امتحان صبحانه مناسب بخورید. گرسنه بودن در مدت زمان امتحان حواس شما را پرت کرده و حفظ تمرکز بر روی امتحان برای شما دشوارتر خواهد بود. خوردن چیزی در صبح امتحان به حفظ تمرکز شما در مدت امتحان کمک خواهد کرد. اگر امتحان شما در نوبت بعد از ظهر یا عصر برگزار می شود، قبل از رفتن سر جلسه آزمون ناهار یا میان وعده بخورید. یک کاسه غلات را با شیر و میوه یا تخم مرغ و چند نان برشته امتحان کنید.

اگر مایل هستید، قهوه یا چای میل کنید، اما صبحانه را از دست ندهید و تنها قهوه یا چای مصرف کنید. این کار باعث افزایش اضطراب شما می شود.

نکته: در بیشتر مراکز آزمون شما نمی توانید غذا و نوشیدنی همراه خود به سالن برگزاری آزمون ببرید. آب در یک بطری قابل حمل ممکن است مجاز باشد، اما اول از آن مطمئن شوید.

5. گوشی خود را خاموش کنید و آن را برای آزمون از خود دور کنید. قبل از ورود به محل برگزاری آزمون، مطمئن شوید که موبایل خود را خاموش کرده و آن را دور از دسترس قرار می دهید. استفاده از تلفن همراه در طول مدت امتحان ممکن است مجاز نباشد و شما در صورت انجام این کار متهم به تقلب می شوید. با احتیاط عمل کرده و در طول مدت برگزاری ازمون گوشی همراه خود را بیرون نکشید. برخی از مراکز آزمون ممکن است از شما بخواهند که دستگاه تلفن همراه خود را جهت بررسی بر روی میز جلو قرار دهید و یا آن را در طول آزمون در یک قفسه کلید دار قرار دهید. حتماً با مراکز آزمون خط مشی های آنها را بررسی کنید.

6. اگر عصبی شده اید، آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنید که نفس عمیق بکشید. عصبی شدن در طول آزمون طبیعی است، اما اجازه ندهید که استرس بر شما غلبه کند. اگر احساس عصبی شدن کرده اید، چشمان خود را ببندید، و چند نفس عمیق دم و بازدم بکشید. به خود یادآوری کنید که این تنها یک امتحان است و همه چیز رو به راه خواهد شد. این کار را در طول آزمون تکرار کنید تا آرام شوید.

منبع: wikihow


کسب آمادگی برای آیلتس، ممکن است کار دشواری به نظر برسد؛ اما با اطلاع از اینکه دوره آیلتس چیست و برنامه‌ریزی برای آمادگی برای آزمون آیلتس، می‌توان این آزمون معتبر را با موفقیت پشت سر گذاشت. اگر شما نیز می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید و می‌پرسید برای آیلتس از کجا شروع کنم و آمادگی برای آیلتس را کسب کنم، با ما همراه باشید.

در این مطلب از مجله خدمت از ما ابتدا خواهیم گفت دوره آیلتس چیست، و سپس نکات آمادگی برای آیلتس (مخصوصا آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه) و نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس را به شما خواهیم گفت.

دوره آیلتس (IELTS) چیست؟

پیش از خریداری منابع آزمون آیلتس یا منابع خودخوان آیلتس و آغاز مراحل آمادگی برای آزمون آیلتس، با یکدیگر مرور می‌کنیم که دوره آیلتس چیست و آزمون آیلتس چیست. این آزمون فوق‌العاده معتبر توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. مدرک این آزمون قابل استناد و ارائه به دانشگاه‌هایی ممتاز مانند کمبریج، آکسفورد و هاروارد است.

نمره این آزمون 0 تا حداکثر 9 است، و شامل مهارت‌های شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) است. البته آزمون مکالمه در روزی متفاوت برگزار می‌شود. هنگام آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه یا در کلاس توجه داشته باشید که این آزمون نمره قبولی ندارد. با توجه به موقعیتی که مدرک‌تان را ارائه می‌دهید، نمره شما ارزش‌گذاری خواهد شد؛ اما به‌طور کلی، نمره 5 متوسط و نمره بالای 6 مناسب محسوب می‌شود. در کارنامه آیلتس، نمره هر 4 مهارت شما به تفکیک ثبت می‌شود.

 

 

آیلتس آکادمیک یا جنرال؟

آزمون آیلتس به دو مدل تقسیم می‌شود. آمادگی برای آیلتس برای هر کدام از این دو شاید تقریبا یکسان باشد؛ اما هرکدام برای هدف خاصی طراحی شده‌اند:

  • آکادمیک (Academic): این آزمون مناسب متقاضیانی ست که با هدف ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی که در آنها دروس به انگلیسی تدریس می‌شوند، قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند.
  • عمومی (General): متقاضیان این آزمون نیز قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان متنند انگلستان، آمریکا، استرالیا و… را دارند، اما نه به قصد ادامه تحصیل.

البته این دو آزمون در بخش‌های Writing و Reading نیز تفاوت‌هایی با هم دارند که بد نیست هنگام آمادگی برای آیلتس و مطالعه برای آزمون آیلتس به آن توجه کرد. آزمون آکادمیک بیشتر شامل موضوعات علمی و دانشگاهی بوده و سوالات آن نیز در مواردی دشوارتر است.

 

اهمیت سطح شما در آمادگی برای آیلتس بدون کلاس

هر فردی دلایل خود را برای شروع آیلتس از صفر بدون کلاس یا پرداخت هزینه کلاس‌های آیلتس دارد. برخی می‌خواهند مهارت خود در زبان انگلیسی را با معیارهای بین‌المللی محک بزنند، برخی قصد گرفتن پذیرش دانشگاه‌های خارجی را دارند و غیره. در هرصورت، اولین قدم آمادگی برای آیلتس تعیین سطح‌تان با یکی از روش‌های زیر است:

  • تمرین‌ها، نمونه سوالات و امتحانات مشابهی در سطح اینترنت وجود دارد، که به کمک آنها می‌توانید سطح خود را پیدا و بعد به‌منظور کسب آمادگی برای آزمون آیلتس اقدام کنید. ماک تست‌ها یا آزمون‌های آزمایشی نیز می‌توانند پیش از خرید منابع خودخوان آیلتس و منابع آزمون آیلتس برای تعیین سطح به شما کمک کنند.
  • مراجعه به یک متخصص پیش از آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه نیز ایده خوبیست. چنین فردی نمرات قبلی شما را (در صورت وجود) بررسی می‌کنند؛ میزان استفاده شما از زبان انگلیسی را در زندگی روزمره، و هر چهار مهارت اصلی را ارزیابی می‌کنند؛ و یا ممکن است از شما تست کتبی و شفاهی بگیرند. آموزشگاه‌های مختلف نیز پیش از شروع آیلتس از صفر یا آمادگی برای آیلتس از مبتدی از فرد متقاضی برای تعیین سطح او تست می‌گیرند.

 

آمادگی برای آزمون IELTS

 

ساختار آزموی آیلتس برای آمادگی در خانه

تعیین سطح به شما کمک می‌کند بسیار کارآمدتر جهت آمادگی برای آیلتس و مراحل آمادگی برای آزمون آیلتس برنامه‌ریزی کنید. حل تمرین‌های منابع خودخوان آیلتس و منابع آزمون آیلتس مفید هستند، اما مهارت‌های شما را چندان ارتقا نمی‌دهند. بنابراین، به نکات زیر برای آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه توجه کنید.

 

1. بخش Listening

حتما می‌دانید که این بخش در آزمون آیلتس لهجه‌های متفاوتی را شامل می‌شود: اسکاتلندی، استرالیایی و غیره. بنابراین، آمادگی برای آیلتس بدون کلاس و آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه بسیار مهم است. پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی در ژانرهای موردعلاقه‌تان را پیدا و به آنها گوش کنید. واژگان جدید و نکات دیالوگ‌ها را یادداشت، و آنها را خلاصه کنید. اگر لازم بود، به عقب برگردید و دوباره به دیالوگ‌ها گوش کنید. این بخشی از فرآیند آمادگی برای آیلتس بدون کلاس است، پس نگران نباشید.

 

2. بخش Reading

مطالعه فراوان متون مختلف کلید طلایی آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس در این بخش است. چنین متن‌هایی هم در اینترنت موجود هستند، و هم در منابع خودخوان آیلتس. پس از مطالعه آنها، نکات کلیدی‌شان را پیدا، و خلاصه‌ای کوتاه از متنی که خواندید را یادداشت کنید. فراموش نکنید که پیش از خواندن، هر مقاله را سریع با چشم‌هایتان اسکن کنید و کلمات کلیدی آن را پیدا کنید.

 

آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه

 

3. بخش Writing

برای تقویت این مهارت و آمادگی برای آیلتس مقالاتی با موضوعات مختلف بنویسید و دستور زبان و واژگان را با دقت مطالعه کنید. اگر هزینه کلاس‌های آیلتس را بپردازید و در آنها شرکت کنید، اساتید نوشته‌های شما را ارزیابی می‌کنند و نکات لازم را به شما گوشزد خواهند کرد. نکاتی که برخی از آنها نیز در منابع آزمون آیلتس آمده‌اند.

 

4. بخش Speaking

با دوستان یا همکلاسی‌هایتان به زبان انگلیسی گفتگو کنید و ایرادات را به یکدیگر بگویید. با اینکار می‌توانید مشکلاتی موجود در ساختار، دستور زبان، تلفظ و … را پیدا و آنها را برطرف کنید. همچنین، می‌توانید صدای خود هنگام صحبت کردن را ضبط کنید. سپس به صدای خود گوش دهید و ایراداتتان را شناسایی کنید. این روش برای آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه و آمادگی آیلتس رایگان فوق‌العاده است.

 

منابع آزمون آیلتس

اهمیت منابع خودخوان آیلتس در مواردی مانند آمادگی برای آیلتس بدون کلاس و آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه بسیار مهم است. برخی از منابع آزمون آیلتس عبارت‌اند از:

  • کتاب‌های Mindset For IELTS از انتشارات کمبریج
  • The Official Cambridge Guide to IELTS
  • Oxford Word Skills
  • Listening for IELTS
  • کتاب‌های آیلتس کمبریج و …


در این مقاله از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم چگونگی آمادگی برای آزمون آیلتس رو شرح بدیم.

آیلتس چیست؟

IELTS : International English Language Testing System

آیلتس سیستم آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی.

آمادگی برای آزمون آیلتس یکی از دغدغه های بزرگی هست برای کسانیکه میخوان آزمون بدن.در بسیاری از موارد شما رو برای اینکه از کجا شروع کنید دچار سردرگمی می کنه .در ادامه مجموعه ای از مراحل مفید رو در اختیارتون گذاشتیم:

1) برای آمادگی در آزمون آیلتس در یک آزمون تمرینی شرکت کنید

آمادگی برای آزمون آیلتس را با انجام یک آزمون تمرینی شروع کنید.این کار باعث میشه که شما نقات قوت و ضعفتون رو شناسایی کنید و بهتر برای ارتقای اونها تلاش کنید.نه تنها لازمه که نقاط ضعف خودمون رو بشناسیم و اونها رو بهبود ببخشیم، بلکه به همان اندازه ضروریه که نقاط قوت خودمون رو برای ایجاد یک پایه محکم برای آزمون ایجاد کنیم.

با این حال اگر به راحتی نمی تونید اشتباهات خودتون رو پیدا کنید و اونها رو رفع کنید , قطعا شما به وجود یک متخصص در کنارتون نیاز دارید.بیشتر افرادی که قراره آزمون آیلتس رو بدن , در دوره های آموزشی شرکت می کنن.چون که تخصص این دوره فقط بر اینه که شما رو متمرکز روی آزمون میکنن.

اگر به سری آزمون ها آزمایشی ایلتس کمبریج دسترسی ندارید نگران نباشید !میتونید نمونه سوالات استاندارد رو از خود سایت IELTS ببینید. سایت ایلتس در اول صفحه لینک شده.

2) با فرمت آزمون و چگونگی برگزاری اون به صورت کامل آشنا باشید

توجه داشته باشید برای آمادگی برای آزمون آیلتس آشنایی با نوع سوالات و ساختار آزمون یک گام مهم و کلیدیه! به خاطرتون بسپارید که کلید موفقیت در همه امتحانات نه فقط آزمون آیلتس , آشنایی کامل با الگو و قالب آزمون هست.

3) از محدودیت های زمانی اطلاع داشته باشید

خب طبیعتا هرچقدر بیشتر محیط آزمون رو برای خودتون شبیه سازی کنید و درک واضح تری نسبت بهش پیدا کنید شانس موفقیت شما در این آزمون بالا میره. آماده سازیه خودتون رو تحت شرایط زمانبندی آزمون آیلتس انجام بدید تا بهتر بتونید زمان رو مدیریت کنید.

از اونجایی که آزمون آیلتس محدودیت زمانی داره , تمام آمادگی هایی که در دوره های آموزشی انجام میشه , تحت شرایط زمانبندی مشابه با آزمون آیلتس هست و شما رو برای سرعت آزمون آماده میکنن.

4) دایره ی لغاتتون رو گسترش بدید

قبل از حضور در آزمون ریدینگ آیلتس، دانستن معنی یک جمله و کلمات ضروری هست.یک پوئن مثبتی که در این باره وجود داره این هست که کلمات به راحتی در ذهن ثبت میشن. برای اینکه بتونید کلمات جدیدی یاد بگیرید , راهکار های زیادی وجود داره. برای مثال شما میتونید با خوندن مجلات و یا کتاب کلمات جدید زیادی یاد بگیرید. و حتما هرچیز جدید رو که یاد میگیرید یادداشت کنید و توی مکالماتتون حتما ازشون استفاده کنید تا به طور کامل در ذهنتون حک بشه.

5) توانایی ها انگلیسی و استراتژی های آیلتس خودتون رو ارتقا بدید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شرکت کننده ها دارن این هست که بیشتر وقت خودشون رو فقط صرف تست زدن و ازمون دادن هستند در حالیکه این اشتباهه! درسته که تست زدن یک امر واجب برای آمادگی برای آزمون آیلتس هست اما شما باید از طرف دیگه زبان خودتون رو تقویت کنید.

آیلتس آزمونی از مهارت انگلیسی شما هست. پس انتظار میره سطح زبان شما بالا باشه!

6) برای آمادگی در آزمون آیلتس گرامر خودتون رو تکمیل کنید

الان دیگه فرصت مناسبیه تا گرامر هایی رو که ناقص گزاشتید تکمیل کنید. اصلا نباید در این یک مورد به خصوص تنبلی کنید. آزمون IELTS جایی برای محک زدن تمام سطوح مختلف زبانه! پس اگه حتی یک مورد گرامر رو یاد نگرفتید یا ناقص گذاشتید حتما مطمئن بشید که تکمیلش می کنید. چون اگه اینطوری نباشه یهو چشمتون رو باز می کنید و می بینید که نمرتون رفته!

7) بخاطر داشته باشید یادگیریِ آیلتس یک فرایند است

به طور متوسط ۱۲ هفته طول میکشه تا یک امتیاز به امتیاز های قبلیتون اضافه بشه.

حداقل 3 تا 6 ماه قبل از ازمون خودتون رو آماده کنید. ما پیشنهاد میکنیم موسسه و یا دوره هایی رو پیدا کنید که به شما استراتژیی های خاص آیلتس رو آموزش بدن.

8) خودتون رو غرق در زبان کنید

در کنار آمادگی برای آزمون آیلتس خودتون رو در معرض زبان قرار بدید. این یعنی چی ؟یعنی مطالبی رو بخونید که مورد علاقتون هست یا همچنین مجلات و وبلاگ ها هم گزینه ی مناسبی هستند.

هر روز قسمتی از روزتون رو به بحث نوشتن اختصاص بدید. بهتون پیشنهاد میکنم که یک دفتر همیشه در کنار خودتون داشته باشید تا اتفاقاتی که در طول روز براتون میوفته رو توش به انگلیسی بنویسید.

از پادکست ها غافل نشید! حتما سعی کنید همونقدر که مهارت های نوشتاری و خواندنی تون رو ارتقا میدید مهارت شنیداریتون رو هم ارتقا بدید. هرچه قدر که به مکالمات افراد Native گوش بدید همونقدر هم لحجتون به اون سمت کشیده میشه.

همچنین میتونید از تکنیک زیر استفاده کنید :

تکنیک سایه یا shadowing :
این تکنیک به این صورت هست که هر جمله ای رو که از طرف یک فرد که دارای لحجه ی آمریکایی میشنوید , چند بار تکرار کنید. اینکار به تلفظ و لحن خیلی کمک میکنه

9) مثبت باشید

آخرین مورد اما کم اهمیت نه! به خودتون ایمان داشته باشید و به خودتون اطمینان بدید که با بالا بردن تلاشتون و صرف کمی وقت میتونید این ازمون رو هم با موفقیت سپری کنید…

از جمله منابع و کتاب های آیلتس برای آمادگی در آزمون آیلتس

Mindset for IELTS

Barron’s IELTS super pack

The official Cambridge Guide to IELTS

Complete IELTS

Official IELTS Practice materials

Simone Braverman’s Target Band 7

Road to IELTS

کلام آخر!

برای یادگیری صفر تاصد زبان انگلیسی اپلیکیشن لینگوجو رو همین الان نصب کنید!

👇 دانلود اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لینگوجو 👇

 

✅ پیشنهاد ما چیه؟

اگر تصمیم گرفتید تا زبان انگلیسی رو در منزل یاد بگیرید، پیشنهاد من اینه که از یک اپلیکیشن آموزش زبان معتبر استفاده کنید. لینگوجو می تواند بهترین انتخاب در این زمینه باشد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا