تکنولوژی

کاهش چشمگیر تقاضا برای گوشی‌های چینی در نتیجه رکود اقتصادی چین


کاهش چشمگیر تقاضا برای گوشی‌های چینی به دلیل شیوع ویروس کرونا شکل گرفته است. ظاهراً رکود اقتصادی چین بیش از چیزی‌ است که به نظر می‌رسد!

کاهش چشمگیر تقاضا برای گوشی‌های چینی با توجه به رکود اقتصادی شدید این کشور در پی شیوع دوباره ویروس کرونا شکل گرفته است. دولت چین اعلام کرده که محموله‌های گوشی‌های هوشمند چینی نسبت به سال گذشته در حدود 20 درصد کاهش داشته است و همین دلیل باعث شده است تا بازار گوشی‌های چینی به سرعت به سمت سقوط پیش رود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های چینی در بازار ایران [مهر 1401]

رکود اقتصادی، کاهش چشمگیر تقاضا برای گوشی‌های چینی را به همراه دارد

در گزارشی که آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، سی‌ای‌آی‌سی‌تی (CAICT)، نهادی علمی زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور، منتشر کرد، آمده است که فقط در ماه اکتبر، فروش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال گذشته، بیش از 27 درصد کاهش داشته است.

سقوط بازار همچنین منعکس‌کننده آثار ناشی از قرنطینه‌های شدید کووید در این کشور و همچنین محیط ضعیف اقتصادی در چین است. شرکت خدمات مشاوره و فناوری، موسسه بین‌المللی داده‌‌ها، «آی‌دی‌سی» (International Data Corporation /IDC) اوایل ماه جاری، پیش‌بینی کرد که این کاهش در محموله‌های گوشی‌های هوشمند چینی ممکن است در سال 2023 کاهش یابد و احتمالا در سال بعد از آن دوباره افزایش یابد.

کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند همچنین شرکت‌های چینی مانند شیائومی را بر آن داشته تا روند اخراج را آغاز کنند و با کاهش بیش از 900 شغل در اوایل سال جاری، نزدیک به 10 درصد نیروی کاری خود را کاهش دهند.

این کشور همچنان به مبارزه با افزایش ابتلا به کووید-19 ادامه می‌دهد و سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته خاطرنشان کرد: «با افزایش گزارش‌‌ها درباره این بیماری شدید… از این وضعیت در حال تحول بسیار نگران است.»

پس از آنکه حزب کمونیست حاکم بر این کشور در میان موج‌های اعتراض، سیاست بحث‌برانگیز خود در مورد کووید صفر را کنار گذاشت و محدودیت‌ها را کم کرد و به آزمایش‌های روزانه پی‌سی‌آر پایان داد، موارد کووید-19 در چین افزایش یافت.

در حالی که گزارش‌های رسمی پکن حاکی از آن است که به مدت شش روز تا یکشنبه، هیچ مورد مرگ‌ومیر جدیدی به دلیل کووید مشاهده نشده است، گزارش‌های رویترز و آسوشیتدپرس به کمبود دارو و صف‌ پشت کوره‌‌های مخصوص سوزاندن اجساد در چندین بخش از این کشور اشاره می‌کنند.

ایرفینیتی (Airfinity)، شرکت داده‌های بهداشتی بریتانیا، هفته گذشته اعلام کرد:

میزان ابتلای روزانه در چین احتمالا ممکن است بیش از یک میلیون نفر باشد که بیش از پنج هزار مرگ در روز را به دنبال دارد- ارقامی که با اعداد رسمی متفاوت‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کاهش چشمگیر تقاضا برای گوشی‌های چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ای بی سی مگ در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا