آموزش

نحوه مطالعه برای آزمون لیسنینگ آیلتس

نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس یکی ار مهمترین دغدغه‌های کسانی هست که قصد شرکت در این آزمون را دارند. از طرف دیگر داشتن مدرک آیلتس یکی از ضروریات افرادی است که تصمیم به مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارند.  

واقعیت این است که موفقیت در آزمون آیلتس آنقدرها هم دور از دسترس نیست. بدون شک گرفتن نمره بالا در آیلتس درست مانند هر امتحان دیگری نیاز به تمرین و آمادگی دارد.

داشتن یک برنامه روزانه مطالعاتی برای آیلتس برای گرفتن نمره خوب ضروریست. و قبل از آن، آشنایی کامل با آزمون آیلتس یکی از مهمترین و اولین مراحل برای برنامه مطالعاتی آیلتس است. پیشتر در مورد برای آیلتس از کجا شروع کنم، نوشتیم. امروز در این نوشته قصد دارم از تجربه شخصی خودم برای برنامه‌ریزی هفتگی برای آیلتس و منابعی که مطالعه کردم، بگویم.

اطمینان دارم بعد از خواندن این مقاله و دانستن یک سری نکات مهم در مورد داشتن برنامه منظم برای آیلتس، شما هم نمره دلخواهتان را خواهید گرفت.  

محتوای این مطلب:

  • معرفی آیلتس
  • بخش‌های آیلتس
  • نمونه برنامه‌ریزی آیلتس
  • نکاتی برای بهترین روش مطالعه برای آزمون آیلتس
  • برنامه‌ریزی فشرده برای آیلتس
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی
  • چه کتاب‌هایی برای آیلتس بخوانیم؟
  • بهترین زمان برای امتحان آیلتس چه زمانی است؟
  • سوالات متداول
  • مطالب مرتبط

معرفی آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS: International English Language Testing System)  آزمونی است که میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارت­‌هـای تخصصـی، کار در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف سرتاسر جهان را به زبان انگلیسی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

این آزمون مهارت‌های ارتباطی زبان انگلیسی اشخاص را برای ادامه زندگی در یک کشور انگلیسی زبان ارزیابی می‌کند و در مقیاسی 9 نمره‌ای از یک تا نه تقسیم‌بندی شده است که در آن نمره یک به معنای مبتدی و نمره 9 به معنای حرفه‌ای است.

این آزمون به صورت مشترک تـوسط دانشگاه کمبریج،‌ کنسول بریتانیـا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا (idp) در بیش از 500 مرکز در 120 کشور جهان برگزار می‌شود و به طور متوسط سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

آزمون آیلتس شامل دو ماژول آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال است:

آزمون آکادمیک برای داوطلبانی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر از کارشناسی را در دانشگاه‌های معتبر انگلیسی زبان دارند. افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشند، بهتر است در آزمون آیلتس جنرال یا آیلتس عمومی شرکت کنند. توجه داشته باشید که هنگام ثبت نام اینترنتی باید نوع آزمون مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بخش‌های آیلتس

برای آشنایی با نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس حتماً از این موضوع اطلاع داشته باشید که این آزمون شامل 4 بخش زیر است:

  • مهارت شنیداری (Listening)
  • مهارت خواندن (Reading)
  • مهارت نوشتاری (Writing)
  • مهارت گفتاری (Speaking)

که در زیر هر بخش را به تفضیل بررسی می‌کنیم.

مهارت شنیداری (Listening)

  • مدت برگزاری مهارت شنیداری ۳۰ دقیقه است.
  • داوطلبان باید به چهل سوال در چهار بخش پاسخ دهند.
  • دقت داشته باشید که فایل این بخش فقط یکبار برای شرکت کنندگان پخش می‌شود.
  • قبل از شروع پخش فرصت چک کردن سوالات را خواهید داشت.

مهارت خواندن (Reading)

  • مدت برگزاری مهارت خواندن ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال می‌باشد.
  • در این بخش شرکت‌کنندگان می‌بایست به سوالات مربوط به سه متن که در مجموع بین ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند پس از مطالعه پاسخ دهند.
  • عموماً متونی که در این بخش برای داوطلبان مورد استفاده قرار می‌گیرد از کتاب‌ها، مجلات و جزوات عمومی انتخاب می‌شود.

مهارت نوشتاری (Writing)

  • مدت  تکمیل این مهارت 60 دقیقه است (۲۰ دقیقه قسمت اول و ۴۰ دقیقه قسمت دوم)
  • در قسمت اول آزمون آکادمیک، شکل یا نموداری به داوطلب ارائه می‌شود و از وی خواسته می‌شود که به توصیف، خلاصه نمودن و یا توضیح اطلاعات آن به زبان خود بپردازد. ممکن است از داوطلب خواسته شود داده‌ها را توصیف کند، مراحل یک پروسه را شرح دهد، چگونگی چیری را توضیح دهد و یا شی یا اتفاقی را تشریح کند. در حالی که در قسمت اول آزمون جنرال، موقعیتی برای داوطلب شرح داده می‌شود و از وی خواسته می‌شود تا نامه‌ای بنویسد و درخواست اطلاعات کند یا وضعیت را شرح دهد. نامه ممکن است غیرسمی، رسمی یا نیمه رسمی باشد.
  • در قسمت دوم (جنرال و آکادمیک)، از داوطلب خواسته می‌شود انشایی در رابطه با یک نقطه نظر، بحث یا مشکل بنویسد.

مهارت گفتاری (Speaking)

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس شامل یک مصاحبه‌ی رو در رو با مصاحبه کننده‌ رسمی آیلتس است.

  • مدت  این آزمون ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است.
  • این قسمت از امتحان شامل سه بخش است: در اولین بخش امتحان داوطلب باید به سوالاتی عمومی و شخصی درباره محل زندگی، وضعیت کاری، وضعیت خانوادگی و علایق خود پاسخ دهد.
  • در بخش دوم بخش موضوعی از طرف ممتحن آیلتس برای شما انتخاب می‌شود و شما یک دقیقه فرصت خواهید داشت تا درباره این موضوع فکر کرده و نت‌برداری کنید و دو دقیقه درباره آن صحبت کنید و سپس به یک یا دو سوال درباره‌ی آن پاسخ دهید.
  • در بخش سوم امتحان مکالمه آیلتس شما می‌بایست به مدت 4 الی 5 دقیقه با مصاحبه کننده مکالمه‌ای را برقرار کنید.

نمونه برنامه‌ریزی آیلتس

شروع کردن مطالعه آزمون آیلتس برای کسی که در ابتدای این راه است، می‌تواند بسیار مهم باشد و در عین حال می‌تواند بسیار گیج کننده باشد. اینکه در برنامه ریزی هفتگی برای آیلتس خود چه مهارتی را در ارجحیت قرار دهید و چه میزان زمان در هفته برای این کار اختصاص دهید می‌تواند بسیار مهم باشد.

در این قسمت یک نمونه برنامه‌ریزی آیلتس برای ایام هفته مطرح شده است و برای کسانی که نمی‌خواهند به صورت فشرده آیلتس را مطالعه کنند و زمان کافی در اختیار دارند، مفید خواهد بود.

نکاتی برای بهترین روش مطالعه برای آزمون آیلتس

جلوی آینه صحبت کنید.

صحبت کردن در جلوی آینه یکی از تکنیک‌هایی است که برای تقویت اسپیکینگ خیلی کمک می‌کند در این روش جلوی آینه با خودتون صحبت کنید و به خودتون نمره‌ای بدهید و سعی کنید به دفعات زیاد این روش را تکرار کنید، این تمرین باعث می‌شود روز به روز مهارت صحبت کردن شما بیشتر شود.

صدای خود را ضبط کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید ببینید که مردم چطور انگلیسی شما را می‌شنوند حتماً یک متن انگلیسی را از رو بخوانید و صدای خودتان را ضبط کنید. این به شما کمک می‌کند که روی لهجه، واضح صحبت کردن و زمانبندی بین واژه‌هایی که استفاده می‌کنید کار و در نهایت ایرادهای خود را برطرف کنید.

در زمان آزمون آیلتس استرس خود را مدیریت کنید.

استرس داشتن و نگران بودن چیز کاملاً طبیعی است ولی نباید اجازه دهیم که استرس آزمون روحیه ما را ضعیف و ما را دچار مشکل کند. همان طور که می‌دانیم استرس اگر به صورت درست مدیریت نشود، می‌تواند به نتیجه نهایی ضربه بزند.

نمره دلخواه و موفقیت را تجسم کنید.

یکی از نکات بهترین روش مطالعه برای آزمون آیلتس تجسم موفقیت خود است. موفقیت تاثیر مثبتی روی تفکر و احساسات ما دارد برای همین مهم است  که فکر کردن و تجسم موفقیت به صورت یک قوه محرکه مورد استفاده قرار بگیرد. به طوری‌ که هر وقت خسته و یا ناامید می‌شویم، با به یاد آوردن تصویر موفقیت بتوانیم دوباره انرژی کسب کنیم و به مسیرمان ادامه بدهیم.

برنامه‌ریزی فشرده برای آیلتس

بسیاری از داوطلبان زمان کافی برای آمادگی در آزمون آیلتس را ندارند. برنامه روزانه مطالعاتی برای آیلتس، بیش از هر چیز دیگری برای این افراد حائز اهمیت است.

برخی از افراد فکر می‌کنند که در برنامه‌ریزی فشرده برای آیلتس باید از بخش‌هایی از مهارت یا تکنیک‌های آمادگی برای آزمون آیلتس صرف‌نظر کنند؛ اما این گونه نیست! شما می‌توانید با استفاده از یک برنامه‌ریزی فشرده برای آیلتس و مشورت با اساتید مجرب و متعهد به نمره دلخواه خود در این آزمون برسید.

فراموش نکنید که بعد از یادگیری تکنیک‌ها حتماً به صورت کامل و به اندازه کافی تمرین انجام دهید تا این مفاهیم و تکنیک‌ها در ذهن شما ثبت شوند. فراموش نکنید که تمرین بیشتر در هر زمینه موجب ثبت مفاهیم جدید در ذهن شما می‌شود و دیگر نیازی به مکث کردن برای یادآوری آن‌ها نیست (مخصوصاً برای صحبت کردن). همچنین، شما حتماً باید در آزمون‌های آزمایشی آیلتس شرکت کنید.

زمانی که وقت شما محدود است و باید خیلی سریع در این آزمون شرکت کنید، یکی از بهترین برنامه‌ریزی برای خواندن زبان انگلیسی آیلتس خصوصاً برای مهارت اسپیکینگ، داشتن یک دوست یا همکلاسی است. به طوریکه هر شب حداقل به مدت یک ساعت نمونه سوالات کتاب‌های کمبریج قسمت اسپیکینگ را تمرین کنید. این نوع تمرینات را یک ماه قبل از آزمون اصلی انجام دهید، به طور قطع برایتان خیلی مفید خواهد بود.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

در برنامه مطالعاتی آیلتس خود، حتما زمانی را برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی اختصاص دهید.

در طول مطالعه برای شرکت در آزمون آیلتس، ممکن است احساس کنید در بخش‌هایی از آزمون توانایی بیشتری دارید. برای مثال این امکان وجود دارد که با دیدن فیلم‌های بسیار به زبان انگلیسی، تبحر شما را در بخش Listening زبان انگلیسی افزایش داده باشد و یا صحبت با افراد انگلیسی زبان، سبب تسلط شما در Speaking شده باشد ولی این بدان معنا نیست که در آزمون آیلتس هم به خوبی این بخش‌ها را پشت سر خواهید گذاشت چرا که هر یک از بخش‌های آزمون به مهارت‌ها و تکنیک‌های خاصی در پاسخ‌گویی وابسته است.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نموده و مهارت مدیریت زمانی در روز آزمون را کسب نمایید.‌ برای ثبت نام در آزمون‌های آزمایشی می‌توانید به موسسات آموزشی معتبر زبان انگلیسی که این نوع آزمون‌ها را برگزار می‌نمایند، مراجعه نمایید و بر اساس برنامه‌های زمانی تعیین شده در این موسسات و میزان زمان باقی مانده تا روز آزمون، در آزمون‌های آزمایشی شرکت نمایید.

یکی از بهترین روش‌های محک زدن خودتان، شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیلتس است. به این ترتیب با شرایط امتحان آشنا می‌شوید و میزان آمادگی خود را نیز متوجه می‌شوید. با شرکت در تست‌های آزمایشی ایراد کار خود را نیز می‌فهمید و به تقویت همان بخش می‌پردازید.

چه کتاب‌هایی برای آیلتس بخوانیم؟

در نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس کتاب‌ها و منابعی وجود دارند که شما را در رسیدن به هدف‌تان کمک می‌کنند. در این بخش بهترین منابع برای آزمون آیلتس برای هر چهار مهارت را معرفی خواهیم کرد.

کتاب‌هایی برای تقویت مهارت Speaking و Listening

مجموعه کتاب Real Listening and Speaking

مجموعه کتاب Real Listening and Speaking از مجموعه انتشارات Cambridge با در نظر گرفتن ضروری بودن مهارت‌های شنیداری، فایل‌های صوتی و تمرین‌های مرتبط را در بخش‌های مختلف هر فصل به زبان آموز آموزش می‌دهد.

کتاب Inside Listening and Speaking

مجموعه کتاب INSIDE LISTENING AND SPEAKING از انتشارات  OXFORD یکی از بهترین منابع موجود برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری است. کتاب‌های مجموعه آکسفورد با سرعت بالایی به زبان‌آموز کمک می‌کنند تا مهارت موردنظر را تقویت کند.

کتاب Listening for ILTES-Collins

کتاب Listening for IELTS از انتشارات Collins فقط روی مهارت listening کار می‌کند و بخش‌های کاملاً مشابه با آزمون IELTS دارد. این کتاب فقط درسنامه ندارد و تنها به سؤالات آزمون می‌پردازد.

کتاب‌هایی برای تقویت مهارت Reading

کتاب‌های Inside Reading

مجموعه کتاب‌های Inside Reading  چاپ انتشارات  OXFORD، به منظور ایجاد تسلط در مهارت Reading یا خواندن برای تمام سطوح مختلف به کار می‌رود. این کتاب‌ها دارای بخشی مختص به واژگان است که به منظور یادگیری معانی واژگان در بافت متن، طراحی شده است.

مجموعه Active Skills for

یکی از بهترین منابع برای آزمون آیلتس برای تقویت مهارت ریدینگ مجموعه  Active Skills for Reading است. این کتاب از مؤسسه National Geographic است که برای تقویت مهارت خواندن طراحی شده است و نسبت به کتاب‎های Inside Reading سطح بالاتر و پیشرفته‌تری دارند.

این کتاب‌ها به همراه فايل صوتی در 12 درس موضوعی برای تقويت مهارت reading و گسترش دايره واژگان در 5 سطح ارائه شده است.

North star Reading and Writing

این کتاب از انتشارات Pearson همزمان به مهارت نوشتن و خواندن می‌پردازد و با استفاده از روش موضوعی و با استفاده از متدهای روز دنیا، به شما در تقویت این دو مهارت مهم کمک می‌کند.

مجموعه کتاب Select Reading

مجموعه کتاب Select Reading یکی از مجموعه‌های انتشارات آکسفورد است که برای تقویت مهارت خواندن طراحی شده است. ويژگي‌های اين مجموعه، آموزش مهارت خواندن، درک مطلب و واژگان، ساختمان فرهنگ لغت، تجزيه و تحليل دستوری، تفکر انتقادی، بحث وگفتگو و نوشتن است.

کتاب‌هایی برای تقویت مهارت Writing

Longman Academic Writing: Sentence to Paragraph

این کتاب به شما کمک می‌کند تا با یادگیری قواعد نوشتاری از نوشتن پاراگراف شروع کنید و یک متن کامل بنویسید. تمرکز این کتاب بر نوشتن به شیوه آکادمیک است.

مجموعه Inside Writing

مجموعه کتاب Inside Writing از انتشارات OXFORD محتوایی کاملاً آکادمیک دارد و برای تسلط در مهارت نگارش از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته طراحی شده است.

کتاب Get Ready for IELTS: Writing

این کتاب از انتشارات Collins یکی از کتاب‌های مفید برای آموزش مهارت نوشتن است که با محوریت آزمون آیلتس طراحی و تدوین شده است.

بهترین زمان برای امتحان آیلتس چه زمانی است؟

برای تعیین بهترین زمان برای آزمون آیلتس می‌توان از کتاب‌هایی که آزمون شبیه‌سازی شده دارند کمک گرفت. برای آزمون آیلتس بهترین برآورد را می‌توان از تست‌های دوره پیشین کتاب‌های آیلتس کمبریج استفاده کرد. با انجام آزمون‌های مرجع اشاره شده می‌توانید به سادگی به برآوردی مناسب از سطح خود در دو مهارت لیسنینگ و ریدینگ دست یابید.

در صورتی که نمره شما کمتر از نمره مورد نظرتان باشد، نباید در آزمون ثبت نام کنید. چون در بیشتر موارد داوطلبان در یک بازه زمانی 1 یا 2 ماهه نخواهند توانست فاصله بین نمره مورد نظر و سطح کنونی خور را پر کنند. در واقع بالا بردن نمره در مهارت لیسنینگ و ریدینگ در حد 0.5 تا 1 نمره شاید به 2 یا 3 ماه مطالعه فشرده نیاز داشته باشد.

سوالات متداول

آزمون آیلتس چه زمانی برگزار می‌شود؟

موسساتی که داری مجوز هستند، هر ساله این آزمون را در چند نوبت برگزار می‌کنند که با مراجعه به وب سایت رسمی آن‌ها می‌توانید تاریخ دقیق را ببینید.

مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران کدامند؟

آیلتس تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش، موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام، موسسه آموزش فرزانگان خوارزمی

از چه طریق می‌توان در آزمون آیلتس ثبت نام کرد؟

متقاضیان می‌بایست یکی از موسسات برگزار کننده آیلتس را انتخاب کرده و با مراجعه به وبسایت آن‌ها ثبت نام خود را انجام دهند. اسامی این موسسات مجاز در سوال قبل مطرح شده است.

مطالب مرتبط

اگر تازه برای مطالعه آیلتس اقدام کردید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را هم مطالعه کنید.

برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟

همچنین، اگر سطح زبانت خوبه و به بهترین برنامه آیلتس برای رسیدن به نمره بالای 6.5 فکر می‌کنی، این مطلب رو هم از دست نده.

برای آیلتس 7 چی بخونم؟

مقاله زیر هم به معرفی چند سایت مکالمه انگلیسی می‌پردازه که برای تمرین مهارت اسپیکینگ خیلی کمک کننده است.

سایت تمرین اسپیکینگ

برای تقویت لیسینینگ راهکارهای زیادی وجود داره که تو مطالب زیر به بهترین راه‌های تقویت آن اشاره کرده.

تقویت لیسینینگ
بهترین راه تقویت لیسینینگ

در این نوشته مطالبی در ارتباط با نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس مطرح شد. امیدوارم نکاتی که در این مقاله اشاره شد، برای شما کاربردی باشد. اگر شما هم در حال آماده شدن برای آزمون آیلتس هستید و نکاتی می‌دانید که در اینجا مطرح نشده، منتظر شنیدن نکات و نظرات شما هستیم!







آنچه که در کارگاه لیسنینگ می آموزید

  • ساختار سوالات آزمون
  • آشنایی با انواع سوالات آزمون
  • آشنایی با لهجه های متفاوت
  • آشنایی با تلفظ های متفاوت کلمات
  • نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای آزمون
  • معرفی جزوه و منابع لیسنینگ برای تمرینات بیشتر
  • تکنینک های کسب نمره بالا لیسنینگ
  • مدیریت زمان
  • مدیریت استرس
  •  راهکارهای کلیدی برای سریع پاسخ دادن به سوالات
  • مدیریت کلمه یا پاراگراف هایی که معنی و مفهوم ان را نمی دانیم
  • و ….

ثبت نام در کارگاه لیسنینگ آیلتس

ورکشاپ یا کارگاه لیسنینگ به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود، برای ثبت نام کارگاه لیسنینگ پس از انتخاب زمان و کارگاه موردنظر ثبت نام کنید.

نام دوره / کارگاه تاریخ و ساعت برگزاری مدرس تعداد ساعات قیمت ظرفیت ثبت نام
کارگاه Listening / حضوری 25 آذر 1401 جناب آقای عرفانی 6 ۶۰۰,۰۰۰ تومان 19 نفر ثبت نام

معرفی کارگاه آموزشی لیسنینگ

اول از همه شاید سوال شما این باشد که دوره ها و کارگاه های آیلتس پارسیان چه تفاوتی باهم دارند؟

دوره های آمادگی آیلتس پارسیان معمولا در مدت 3 تا 6 ماه و به صورت جلسه ای برگزار میشود و از صفر تا صد یک مهارت با ذکر جزئیات تمام گفته می شود. در دوره ها یک برنامه مطالعاتی همراه جزوه و تکالیف مستمر به شما داده میشود، تا بتوانید در مدت زمان برگزاری دوره، به طور کامل به آن مهارت تسلط یابید.

اما کارگاه های آیلتس پارسیان از جمله کارگاه لیسنینگ یک روزه هستند و در مدت یک روز تمام نکات و آموزش های مهم، جهت جمع بندی آن مهارت گفته میشود.

اگر شما به طور خودآموز مطالعه کرده اید یا کامل در دوره ها شرکت کردید و قصد دارید یک جمع بندی کلی انجام دهید و خود را صد درصد برای آزمون آماده کنید، کافی است، در کارگاه ثبت نام کنید.

همچنین اگر شما فردی هستید که یکبار در آزمون آیلتس شرکت کرده اید، اما نمره مطلوب لیسنینگ را نگرفته اید، می توانید با ثبت نام کارگاه لیسنینگ مهارت خود را بالا ببرید و نمره ی موردنظر را کسب کنید، در کارگاه اشکالات شما بیان و رفع میشود تا مجدد آنها را تکرار نکنید.

در کارگاه لیسنینگ ابتدا نکات مهم لیسنیگ آیلتس گفته میشود، سپس نکات مهم جهت گرفتن نمره بالا و زمان بندی گفته میشود، در تمامی بخش های آموزشی کارگاه لیسنینگ، تمرین داده می شود، تا با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید؛ در نهایت تمامی نکات از صفر تا صد مرور می شود و می توانید پرونده لیسنینگ خود را در یک روز ببندید.

همچنین می توانید تمام سوالات و اشکالات خود را یادداشت کرده و در کارگاه لیسنینگ قسمت رفع اشکال و پرسش و پاسخ از اساتید بپرسید.

در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس، تسلط و مهارت شما در گوش دادن، درک مفاهیم فایل ضبط شده و متوجه شدن منظور و هدف گوینده در فایل ضبط شده مورد ارزیابی قرار می گیرد، به همین جهت تمامی نکات و استراتژی های تسلط در مهارت لیسنینگ آیلتس در کارگاه لیسنینگ گفته میشود.

گاها دوستان به خاطر نشنیدن و متوجه نشدن جمله ای از فایل تمرکز خود را از دست میدهند و متوجه ادامه فایل نمی شوند، ما در کارگاه لیسنینگ تکنیک ها و استراتژی هایی بابت همین موضوع ذکر می کنیم، تا اگر قسمتی از فایل را متوجه نشدید، بتوانید بقیه را بطور کامل گوش دهید و به سوالات پاسخ دهید.

برای ثبت نام کافی است، از جدول زیر کارگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس ثبت نام کنید.

کارگاه لیسنینگ

سرفصل های کارگاه لیسنینگ آیلتس

  • Facts about the Listening Test
  • What the Listening Test Assesses
  • Listening for the Main Idea
  • Listening for Factual Information
  • Understanding Speakers’ Agreement
  • Following Academic Explanation
  • Understanding Speakers’ Responses and Attitudes
  • Listening Strategies
  • Before Listening: Using Audio Instructions and Predicting
  • While Listening: Being Ready to Hear and Listening While Reading
  • After Listening: Checking and Transferring Answers
  • Conversation – Section 1
  • Multiple Choice Questions
  • Skills: Listening for Synonyms of Keywords
  • Form Completion
  • Skills: Predicting the Type of Answer
  • Skills: Listening for Numbers
  • Matching
  • Skills: Identifying Paraphrases
  •  
  • Talk – Section 2
  • Short Answer Questions
  • Skills: Understanding the Question
  • Labelling a Diagram, Plan or Map
  • Skills: Following the Speaker
  • Table Completion
  • Skills: Money, Numbers and ‘s’
  • Academic Discussion – Section 3
  • Sentence Completion
  • Classification
  • Skills: Recognising Speakers
  • Skills: Recognising Opinion and Attitude
  • Academic Monologue – Section 4
  • Notes Completion
  • Listening for Signpost Language
  • Listening Practice Test






مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا