دانلود فیلم بدون قرار قبلی تلگرام
مثل هر رسانه اجتماعی دیگری در تلگرام نیز گاها به این نیاز پیدا میکنید به هر دلیلی برای مدت زمانی دلخواه از این فضا دور شوید. برخی افراد تنها کاری که برای خروج از تلگرام میکنند این است که دانسته یا نادانسته سریعا چند ثانیهای روی آیکون برنامه تمرکز کرده و برنامه را پاک میکنند. یا اگر از کاربران تلگرام دسکتاپ باشند که قصد خروج از تلگرام در کامپیوتر را دارند، با طی چند مرحله برنامه را پاک میکنند. اما باید همراه به این نکته توجه داشته باشید که به جای این کار میتوانید به راحتی با استفاده از قابلیت Log Out در تلگرام که مشابه سایر رسانههای اجتماعی نیز وجود دارد سریعا از تلگرام خارج شوید.
مزیتی که در این روش برای خارج شدن از تلگرام وجود دارد در این است که نیازی به نصب مجدد برنامه نخواهید داشت. حتی کمترین احتمال را باید در نظر بگیرید که روزی ممکن است فرا برسد که نیاز به لاگین کردن در تلگرام پس از Log Out کردن داشته باشید و درست در همین زمان بخت با شما یار نباشد و حجم اینترنت کافی برای دانلود برنامه تلگرام را نداشته باشید.
آموزش نحوه خروج از تلگرام
در این آموزش از میزبانفا مگ قصد دارم به نحوه خارج شدن از تلگرام در تمامی دستگاهها بپردازم که به کمک این آموزش میتوانید به راحتی با چند کلیک ساده از تلگرام خارج شده و هر زمان که نیاز داشتید بدون مصرف ترافیک اینترنت اضافه برای دانلود برنامه تلگرام، با کمترین دیتا ممکن مجددا وارد تلگرام شوید. در محتوای پیش رو نحوه خارج شدن از تلگرام در تمامی دستگاهها ار اندروید و آیفون گرفته تا تلگرام وب و تلگرام دسکتاپ توضیح داده شده است.
نحوه خروج از تلگرام در اندروید
برای خارج شدن از تلگرام در اندروید برنامه تلگرام خود را باز کنید. سپس منو برنامه را به سمت راست جارو کنید یا اینکه روی آیکون سه خط که در بالا و در گوشه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا مشابه تصویر زیر منو تلگرام نمایش داده شود. حال در این مرحله اگر از تلگرام انگلیسی استفاده میکنید روی گزینه Settings و اگر از تلگرام فارسی استفاده میکنید روی گزینه تنظیمات کلیک کنید.
در این صورت صفحه جدیدی که مشابه تصویر سمت راست قرار دارد باز خواهد شد که در این مرحله کافی است روی آیکون سه نقطه کلیک کنید تا منو آن مشابه تصویر باز شود. سپس گزینه Log Out یا خروج را برای خارج شدن از تلگرام انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه، پنجرهای برای اطمینان از خروج باز میشود که باید روی دکمه Log Out کلیک کنید. در این صورت خروج از اکانت تلگرام با موفقیت انجام خواهد گرفت که در این صورت صفحه شروع در تلگرام به شما نمایش داده میشود که هر زمان نیاز به ورود به تلگرام بعد از log out داشتید میتوانید با وارد کردن شماره و کد وریفای مجددا از تلگرام استفاده کنید.
نحوه خروج از تلگرام در آیفون
خارج شدن از تلگرام در آیفون نیز درست مشابه اندروید است. برای این منظور برنامه تلگرام برای IOS را باز کنید. سپس از منو برنامه که در انتهای صفحه قرار دارد مانند تصویر زیر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید.
در این صورت مشابه بخش سمت راست تصویر صفحه تنظیمات نمایش داده میشود که با اسکرول کردن به انتهای صفحه و با کلیک روی دکمه Log Out میتوانید از تلگرام خارج شوید. بعد از کلیک روی این گزینه پنجرهای برای اطمینان از خروج باز میشود که باید روی دکمه Log Out کلیک کنید. در این صورت از اکانت تلگرام خود خارج شده و صفحه شروع تلگرام در ios نمایش داده خواهد شد.
خروج از تلگرام در کامپیوتر
در تلگرام نسخه کامپیوتر که در حال حاضر برای سیستم عاملهای لینوکس، ویندوز و مک در دسترس است نیز به همین ترتیب مانند تلگرام اندروید و آیفون میتوانید از اکانت خود خارج شوید. برای این منظور برنامه تلگرام را در سیستم عامل خود باز کنید. سپس روی منوی برنامه که با سه خط افقی در گوشه سمت چپ و در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا منوی تلگرام دسکتاپ مشابه تصویر زیر باز شود.
حال در این مرحله روی گزینه Settings کلیک کنید تا صفحه تنظیمات مشابه تصویر زیر برای شما باز شود.
در این مرحله هم مانند خروج از اکانت تلگرام در موبایل کافی است ابتدا روی آیکون سه نقطه کلیک کنید تا منو آن باز شود و سپس گزینه Log Out را برای خارج شدن از تلگرام انتخاب کنید. در این صورت پنجرهای برای اطمینان از خروج باز میشود که باید روی دکمه Log Out کلیک کنید. بعد از کلیک روی این دکمه خارج شدن از اکانت تلگرام در کامپیوتر نیز با موفقیت انجام گرفته و صفحه شروع تلگرام برای شما باز خواهد شد.
خروج از تلگرام وب
تلگرام وب نیز یکی از نسخههای تلگرام است که با استفاده از مرورگر میتوانید در آن لاگین کرده و مانند تلگرام اندروید، ios و دسکتاپ نیز به گفتگو و دنبال کردن کانالهای مختلف بپردازید. برای خارج شدن از این نسخه تلگرام هم کافی است ابتدا روی منو تلگرام که مشابه تصویر زیر در دسترس است کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.
با انتخاب این گزینه نیز منو تلگرام مشابه تصویر زیر باز خواهد شد که کافی است کمی با اسکرول کردن به انتهای صفحه مراجعه کرده و روی گزینه Log Out کلیک کنید.
با کلیک روی گزینه Log Out در تلگرام وب نیز مشابه سایر پلتفرمهای تلگرام پنجرهای برای اطمینان از خروج باز میشود که باید روی دکمه Log Out کلیک کنید. در این صورت با کلیک روی این دکمه از صفحه گفتگوها از تلگرام خارج خواهید شد و صفحه ورود به تلگرام وب برای شما باز خواهد شد که میتوانید با وارد کردن شماره و ورود کد وریفای مجددا وارد تلگرام شوید.
تفاوت log out با delete account در تلگرام
ممکن است برایتان این موضوع پیش بیاید که تفاوت log out با delete account در تلگرام چیست؟ این موضوع را به خاطر داشته باشید که تلگرام بر روی بستر سرورهای ابری فعالیت میکند و کلیه اطلاعات شما از ابتدای زمانی که اکانت را ایجاد کردید روی آن قرار داد و بر خلاف واتس آپ به شکلی نیست که با پاک کردن برنامه چتها و فایلهای خود را به کلی از دست دهید. وقتی شما از تلگرام خارج میشوید یا همان Log Out میکنید، همچنان اکانت شما در جای خود قرار دارد و دیگران قادر هستند به شما پیغام ارسال کنند. در این صورت به محض ورود مجدد در تلگرام چتها و گفتگوهای قبلی بازیابی شده و در دسترس خواهند بود.
اما زمانی که اقدام به delete account تلگرام میکنید، کلیه اطلاعاتی که روی اکانت شما قرار دارد از سرورهای تلگرام برای همیشه پاک خواهد شد. یعنی اگر با همان شمارهای که دیلیت اکانت کردید، مجددا وارد تلگرام شوید، هیچ گفتگویی در لیست شما نخواهد بود و مانند این است که برای اولین بار اکانت تلگرام خود را میسازید.
بهروز شعیبی در فیلم جدید خود سراغ ایران رفته است، ایرانی که همه ما در آن زندگی میکنیم و آن را میشناسیم اما شاید قدرش را ندانیم. شعیبی میخواهد به ما درباره این مرز و بوم بگوید و در کنار آن در یک درام آرام، کاراکتر خودش را آرام آرام پختهتر کند و ارتباطات او را نیز پر و بال دهد. البته در فیلم شعیبی، این ایران نازنین چندان به سیاست آلوده نشده و کاری با مسائل سیاسی جاری شده در آن ندارد (که این خودش میتواند از منظری یک نقطه ضعف باشد) اما فرهنگ و هنر و عرفان و… از نوع ایرانی در آن پیدا میشود و به نظر میرسد اثری است که در خارج ایران بیشتر مورد بخت و اقبال قرار بگیرد تا در بازار داخل.
بدون قرار قبلی الهام گرفته از یکی از داستانهای مصطفی مستور است، نویسندهای شهیر که آثارش امضای خاص خودش را پایش دارد و اگر از خوانندگان قصههای بینظیر او باشید، از آرامش درونی قصههایش لذت بردهاید. مستور در داستانهای خود، مخاطب را وارد یک بازی درام پر پیچ و خم نمیکند و به سادهترین شکل ممکن، قصهاش را روایت میکند و حتی شخصیتهای قصه را لزوما به مخاطب معرفی نمیکند و با فضاسازی درست کار خودش را پیش میبرد.
فیلم بهروز شعیبی هم دقیقا با همین فرمول قصههای مستور پیش میرود و بیشتر از آنکه از خود قصه و جزیئات آن وام بگیرد، وامدار لحن قصههای مستور است. فیلم او مثل غذایی دلنشین از مادربزرگ در آرام پز است که از صبح بار گذاشته شده و با شعله اندکش قرار است تا شب روی گاز باشد تا قشنگ جا بیفتد. بدون قرار قبلی هم دقیقا همین حس و حال را دارد و تماشای آن مانند خوانش رمانی خوب در یک بعد از ظهر طولانی تابستان است. ممکن است حتی کتاب را برای دقایقی کنار بگذارید اما شخصیتها در دلتان گیر خواهند کرد و دوباره به سراغش خواهید رفت. از همین رو تماشای یک ضرب آن در سالن سینما انصافا کمی حوصلهسر بر است و شاید با یک تدوین مجدد و حذف برخی سکانسها، بتوان آن را به یک اثر نود تا صد دقیقهای سرگرمکننده تبدیل کرد.
فیلم در مورد دختری به نام یاسمین (با بازی پگاه آهنگرانی) است که سی سال در خارج از ایران زندگی میکند و خبری از پدرش که در ایران است ندارد. او در آلمان با مادرش زندگی میکند و در یک بیمارستان کار میکند. وکیل پدر (با بازی صابر ابر) به یاسمین زنگ زده و خبر از فوت پدرش میدهد. او میگوید پدرش وصیت کرده تا یاسمین به ایران نیاید در زیر خاک دفن شود و از همین رو یاسمین تصمیم میگیرد پس از سی سال همراه با پسرش به نام الکس به ایران برگردد.
برگشت یاسمین به ایران و رفتن او به تهران و مشهد و مواجه شدن او با برخی از اقوام قدیمی و از همه مهمتر، گذشته پدری ناشناخته و شناخت ایرانی که وطنش است اما از آن اطلاعاتی ندارد، کلیت فیلم بدون قرار قبلی را تشکیل میدهند. وزنه ترازوی فیلمنامه به نمایش ایران و انس گرفتن کاراکتر اصلی با فرهنگ ایرانی است که داستان را پیش میبرد.
پگاه آهنگرانی در نقش یاسمین به خوبی ظاهر شده و ته لهجهای که برای خودش ساخته در بیشتر اوقات درست کار میکند. او قرار است نقش دختری ایرانی که از کودکی وارد فرنگ شده و حالا پس از سالها دوری به وطن بازگشته را بازی کند و از همین رو داشتن لهجه برای این کاراکتر ضروری به نظر میرسد. آهنگرانی در اکثر سکانسها این لهجه را حفظ میکند و در برخی مواقع نیز کنترل آن از دستش خارج میشود. الهام کردا هم قرار است نقش یک زن مشهدی را بازی کند که برخلاف شوهرش اصلا لهجه خوب این خطه از ایران را ندارد و با وجود اینکه بازی خوبی از خود ارائه میکند اما این لهجه نصفه و نیمه از دل دیالوگهای او بدجوری توی ذوق میزند.
صابر ابر نقشی فرعی را بازی میکند و حضور کوتاهش در فیلم موثر است و مصطفی زمانی نیز از پس ماموریت خود به خوبی برمیآید اما همانطور که ذکر شد، بیشک بار اصلی فیلم روی دوش پگاه آهنگرانی است. شخصیت پردازی که فیلمنامه برای کاراکتر یاسمین انجام داده مانند تمام اضلاع فیلم کند و آرام است. ما یاسمین را در وهله اول در بیمارستان میبینیم و جایی که به هر جان کندنی میخواهد بیمارش را احیا کند و البته خیلی زودتر از بقیه کادر درمان هم با منطق علمی با مساله برخورد میکند. در واقع در وهله اول فیلم یک دوگانگی از او میبینیم و متوجه میشویم او هم زنی احساسی است و هم نیست.
یاسمین یک مادر تنها است، پسری به نام الکس دارد که هیچ حرفی نمیزند و به نظر میرسد از مشکلات روحی رنج میبرد و بسیار پرخاشگر است. ما هیچ کلمهای درباره پدر این پسربچه در طول مدت زمان فیلم نمیشنویم و این مساله نشان میدهد که یاسمین از لحاظ عاطفی ضربه بدی خورده و احتمالا پیش از آن دختری سرزنده و شاد و صد البته احساساتی بوده که شرایط روزگار با او اینچنین تا کرده است.
یاسمین با شنیدن خبر فوت پدرش ناراحت میشود، ناراحتی که برای خودش غیرقابل درک است و نمیتواند آن را بپذیرد. ورود او به ایران، خاکسترهای خفته در دل او را بیدار میکند و کم کم او را تبدیل به همان زنی میکند که در درونش اسیر شده است. در واقع برخورد یاسمین با زندگی گذشته پدرش و شناخت او از ایران است که قفل دل او را باز میکند. حالش رو به بهبودی می رود و همین حال خوب روی فرزندش نیز تاثیر میگذارد.
شخصیت یاسمین مهمترین عنصر فیلم است و خود «ایران» با تمام معنا و زوایای متعددش نیز در جای جای فیلم حضور دارد. ایران کشوری است با فرهنگ غنی، رفتارهای خاص مردم (که الهام کردا و نقشش ایفاگر آن است) و البته تم مذهبی که کارگردان از آن هم غافل نشده است و از همین رو شهر مشهد را برای روایت فیلمنامه خود انتخاب کرده است. مشهد، همیشه شهری مذهبی بوده (چه قبل انقلاب و چه بعد انقلاب) و ما قرار است المانهایی از عرفان را نیز در فیلم ببینیم که هرچند کمی غیرمنطقی ساخته و پرداخته شدهاند اما در هر حال واقعیت جامعه هستند.
شخصا فردی را میشناختم که اصلا مذهبی نبود و زمانی که بعد ۲۰ سال به ایران برگشت، با شنیدن صدای اذان از کوچه پس کوچهها گریهاش گرفته بود و خودش هم از این واکنش متعجب بود. شعیبی در فیلم خود با همین دیدگاه وارد مقوله مذهبی میشود و شخصیت اصلی را درگیر مسائل مذهبی میکند.
بدون قرار قبلی فیلم شسته رفته و تقریبا کاملی است، روند آن بسیار کند است و بخصوص یک سوم پایانی فیلم بیش از حد کشدار میشود. قطعا اگر بازیگرانی چون آهنگرانی و زمانی در فیلم نبودند، فیلم قابل دیدن نبود و برگ برنده اثر حضور همین افراد است.
چهلمین جشنواره فیلم فجر:
- معرفی فیلمهای جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ – سال سرد سکوت
- نقد فیلم بی مادر – هشت الهفتی عجولانه
- نقد فیلم ملاقات خصوصی – یک عاشقانه ناآرام
- نقد فیلم نگهبان شب – بر علیه ترسها
- نقد فیلم نمور – سردرگمی عوامل
- نقد فیلم ماهان – یک تله تئاتر نه چندان خوب در سینما!