هنر و سینما

۵ فیلم مارول که برای فهمیدن شانگ‌چی باید ببینید


شانگ چی و افسانه ده حلقه اولین فیلم 4 مرحله ای یا برنامه های تلویزیونی هستند که روی شخصیت جدید متمرکز شده اند ، اگرچه مربوط به فیلم های قدیمی مارول هستند.

تقریباً بیست سال طول کشید تا استودیوهای مارول شانگهای روی پرده بزرگ نمایش داده شوند. او یکی از بازیگرانی بود که با وجود اینکه هنوز در حال توسعه فیلم فاز 1 بودند ، در ذهن سازندگان بود ، با وجود حماسه بی پایان ، هیچ فیلمی هرگز در شانگهای ساخته نشد تا سرانجام شخص مناسب یا پشت دوربین. آنچه قبل از دوربین تولید شد

جالب اینجاست که شانگچی و افسانه ده حلقه داستان جدیدی است که در گوشه ای ناشناخته از دنیای سینمای مارول (و زمین) ظاهر شده است ، اما چیزهای زیادی در فیلم وجود دارد که به دنیای سینمای مارول باز می گردد. و به ویژه آغاز آن این حق رای دادن بسیار محبوب شده است و یکی از پیشگامان هالیوود است. بنابراین ، واقعاً ارزش دیدن همه فیلم های دنیای فیلم مارول (به ترتیب زمان اکران یا به ترتیب دیگر) را دارد. با این حال ، برای تازه واردان کمی سخت است ، زیرا قبل از شانگهای 24 فیلم اکران شده و بیش از 12 فیلم اکران می شود.

با این حال ، فیلم هایی وجود دارد که بینندگان می توانند قبل از شانگهای تماشا کنند تا نه تنها در پشت بازی بازیگران بد بلکه برخی از شخصیت های فرعی را بیاموزند. علاوه بر این ، برنامه های کلی برای اولین فیلم های مارول ، مرد آهنی ، تا آخر ، شانگهای و افسانه ده حلقه وجود دارد.

1. مرد آهنی (مرد آهنی)

شانگهای

  • کارگردان: جان فاورو
  • بازیکنان: رابرت داونی جونیور ، گوینت پالترو ، جان فاورو
  • سال انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 94 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 7.9 از 10

مرد آهنی نه تنها دنیای فیلم مارول را راه اندازی کرد ، بلکه سازمان ده حلقه را نیز به این حق رای داد. به نظر می رسید در ابتدا ده حلقه یک گروه تروریستی معمولی بود که در خارج از افغانستان فعالیت می کرد و هدف آن ایجاد یک جنگ واقعی در این کشور بود ، در حالی که افغانستان در آن زمان مملو از هرج و مرج و جنگ بود. اگرچه این گروه نقش کوچکی در فیلم ایفا کردند ، اما نقش اصلی را در کل داستان ایفا کردند و همچنین تونی استارک را به قهرمانی به نام مرد آهنی تبدیل کردند. ده حلقه برای به دست آوردن سلاح های صنایع استارک ، تونی را به دستور عبادیا استاین ربوده بود ، که واقعاً می خواست تونی را بکشد ، اما آنها به هدف نهایی این داستان پی بردند و در نتیجه تصمیم گرفتند پول بیشتری به دست آورند.

ده حلقه پس از فرار تونی ، او در اولین لباس خود با عبادیا اشتاین کار کرد ، اما وقتی تونی مرد آهنی شد ، نتوانست به هدف خود برسد. آنها در قسمت های مختلف فیلم ظاهر شدند ، اگرچه تا زمانی که دیر به کار نرسیدند ، تأثیر واقعی آنها در طرح احساس نشد. تماشای مرد آهنی برای درک ده حلقه و پروژه آنها و همچنین درک کمی از تاریخ آنها مهم است. ده حلقه ممکن است صدها نفر (اگر نه هزاران سال پیش) شروع به کار کرده اند ، اما در طول این سالها آنها برای بدست آوردن قدرت و کنترل وضعیت تلاش زیادی کرده اند ، که بیشتر آنها با یک سوم در Iron Man نشان داده شده است.

2. هالک شگفت انگیز (هالک باورنکردنی)

شانگهای

  • کارگردان: لویی نامه
  • بازیکنان: ادوارد نورتون ، لئو تایلر ، لو فرینو
  • سال انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 67 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.6 از 10

با کمال تعجب ، امیل بلونسکی ، معروف به Abomination ، یکی از معدود بازیکنانی است که در شانگهای به صحنه بازگشت. تیم راث در امیل در هالک شگفت انگیز ، تنها فیلم هالک منتشر شده در مارول ، بازی کرد. حتی ادوارد نورتون در آن فیلم با او بازی کرد که نقش اصلی مارک روفالو را در فیلم انتقام جویان (و دیگر فیلم هایی که شامل هالک بود) ایفا کرد. ژنرال تادئوس راس و دولت ایالات متحده بیشتر فیلم را در جستجوی بروس بنر ، معروف به هالک گذراندند ، اما در نهایت ، این هالک شیطانی یا نفرت انگیز بود که بسیاری از هارلم را نابود کرد.

کمی بعد از داستان بزرگ فیلم ، شورای امنیت از شیلد خواست در فیلم پیشگامان انتقامجویان نیک فیوری از پورنوگرافی استفاده کند. خوشبختانه از این اتفاق جلوگیری شد و هالک به تیم پیوست. اما ، از آن زمان ، طرفداران نمی دانند چه اتفاقی برای ابوموشن (پس از زندانی شدن) افتاد ، و اکنون ، به لطف شانگهای ، بینندگان امروز از محل اقامت وی ​​مطلع خواهند شد. تأیید شده است که جنایت در شانگهای رخ خواهد داد ، اما برای اینکه مردم بدانند او واقعاً کیست و چه کاری انجام داده است ، مهم است که به دیدن هالک شگفت انگیز ، که اندکی بعد از مرد آهنی منتشر شد ، بازگردیم.

3. مردان آهنین (مرد آهنی 3)

شانگهای

  • کارگردان: شین بلک
  • بازیکنان: رابرت داونی جونیور ، گوینت پالترو ، بن کینگزلی
  • سال انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 79 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 7.1 از 10

مرد آهنی سه فیلمی هستند که بیشتر با شانگهای مرتبط هستند ، زیرا ده حلقه قهرمان اصلی و ماندارین رهبر آنها هستند. از بسیاری جهات ، شخصیت شروران شانگهای و به طور کلی تاریخ آنها می تواند به بازآفرینی فقدان تاریخ ماندارین در مرد آهنی 3 کمک کند ، که در نهایت ، آلدریچ کیلیان خود را به عنوان یک ماندارین واقعی معرفی می کند ، و معلوم می شود که اسلیتر قتل بن کینگزلی یک مرد جعلی است (که بازی و مهارتهای منحصر به فرد کینگزلی را نشان می دهد). ترور فقط کار خود را کرد اما متأسفانه یک تروریست واقعی بود که فریب خورد.

در واقع ، ونو ، با بازی تونی لیونگ ، ماندارین واقعی (حداقل بر اساس کمیک ها) و الهام بخش کل داستان و تنظیم ده حلقه در مرد آهنی 3 است. ثابت شده است که کینگزلی به عنوان قاتل اسلیتر در شانگهای ، به حرفه خود ادامه داد و به چرخاندن داستان فیلم کمک کرد. بنابراین اگر فیلمی وجود دارد که باید قبل از شانگهای دیده شود ، این فیلم است. مرد آهنی 3 مقدمه ای برای شانگهای است و داستان آن درهای ورود ونوو را در شانگهای باز می کند. در حالی که بینندگان ممکن است نتوانند کل فیلم را ببینند ، تماشای تمام اجراهای کینگزلی در نقش قتل اهمیت خاص خود را دارد.

4. دکتر عجیب (دکتر استرنج)

شانگهای

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیکنان: بندیکت کامبربچ ، راشل مک آدامز ، چیوتل آجیوفور
  • سال انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 89 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 7.5 از 10

رانندگان و مغازه داران شانگهای در این فیلم بندیکت وانگ را در نقش وانگ نشان دادند. او نقش خود را به عنوان دکتر آغاز کرد. او عجیب بود و نقش خود را در فیلم Avengers: Eternal War و Avengers: The End ادامه داد. وانگ یکی از استادان و دوستان عرفانی دکتر است. دوست عجیب (و شاید تنها). به نظر می رسد او همچنین پس از بازی نهایی نقش بزرگی در تاریخ این جهان قهرمانانه ایفا خواهد کرد.

در تریلر ، او با زشتی رقابت مبارزه می کند. دلیل این امر در زمان اکران فیلم مشخص نبود ، اما دانستن اینکه وانگ کیست و چه مهارتهایی دارد برای درک نحوه برخورد او با یکی از قدرتمندترین موجودات روی زمین بسیار مهم است. مبارزه با مردم در سطح هالک خطرناک است. حتی ثور تقریباً از نبرد با هالک در ثور: راگناروک جان سالم به در برد ، اما در اینجا ، به گفته خبرنگاران ، وانگ در برابر او ایستاده است. وانگ با دکتر جنگید عجیب برای مبارزه با کاسیلیوس و کمک به او در دفاع از سرزمین در برابر ارتش سیاه تانوس در دو فیلم انتقام جویان. به نظر می رسد داستان وانگ در فیلم جدید مربوط به شانگهای باشد. بنابراین با نگاه به دکتر عجیب می تواند به شما کمک کند بفهمید چرا او در فیلم جدید گنجانده شده است.

5. انتقام جویان: آخرین بازی (انتقام جوی آخر بازی)

شانگهای

  • کارگردان: آنتونی و جو روسو
  • بازیکنان: کریس همسورث ، کریس ایوانز ، رابرت داونی جونیور
  • سال انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 94 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 8.4 از 10

ضربه تانوس به انتقام جویان: جنگ ابدیت همه چیز را تغییر داد. نیمی از زندگی جهان ناگهان از بین رفت و کسانی که باقی ماندند باید بقایای باقی مانده را برداشته و به راه خود ادامه دهند. برخی افراد بیشتر از دیگران تلاش کردند و برخی حتی به دنبال انتقام بودند. در پایان ، همه کسانی که بازی را ترک کردند به بازی قبلی بازگشتند ، اما باخت های اولیه هنوز وجود داشت. پنج سال گذشت و جهان به طرز چشمگیری تغییر کرد. همه می دانند که می توانند در هر زمان کشته شوند و این تأثیر زیادی در روند مرحله 4 داشته است. شانگ چی نیز تحت تأثیر این حرکات قرار گرفت.

تأیید شد که تاریخ شانگهای ، مانند بسیاری دیگر از فیلم ها و سریال های فاز 4 ، به استثنای The Black Widow ، پس از بازی نهایی اتفاق افتاده است. جدیدترین فیلم بازی مهمترین چیز در تاریخ شانگهای نیست ، اما مهم این است که بدانید همه چیز به کجا می رود ، به خصوص اینکه شما باید درک خوبی از زمان کلی جهان داشته باشید. سینمای مارول و مکان شانگهای. شانگهای و افسانه ده حلقه آینده دنیای سینمای مارول را رقم می زند. بنابراین خوب است که همه بینندگان از آنچه در اطراف فیلم می گذرد و علت بازی برخی از بازیگران مطلع باشند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا