هنر و سینما

چرا انتخاب رابرت داونی جونیور بزرگ‌ترین ریسک مارول بود؟


کوین مارلی ، مدیر استودیو مارول ، معتقد است که انتخاب رابرت داونی جونیور است. بازی تونی استارک در مرد آهنی هنوز خطرناک ترین است.

دنیای سینمای مارول بیش از 13 سال است که وجود دارد و در طول اقدامات خود تصمیمات خلاقانه و غیرمعمول گرفت. با این حال ، معماران این دنیای سینما گفتند که از بین همه این تصمیمات انتخاب رابرت داونی جونیور بود. یافتن اولین نقش جان فاورو در سال 2008 سخت ترین کار برای آنها بود.

در نیمه اول قرن جدید ، مارول به دنبال ایجاد یک حق رای برای فیلم ها بود تا بتواند کنترل کامل و خلاقیت خود را بر پروژه های خود داشته باشد. در آن زمان ، آنها هنوز با استودیوهای دیگر مانند Fox و Sony در پروژه هایی مانند X-Men و Spider-Man کار می کردند. وقتی این خبر منتشر شد که او مرد آهنی را به عنوان اولین موسس فیلم افتتاحیه خود انتخاب کرده است ، بسیاری از مردم تصور می کردند که استودیو مهارت و توانایی لازم برای اجرای پروژه های خود را ندارد. این شخصیت در کمیک ها نفر دوم است و تقریبا هیچکس جز خوانندگان کتاب های مصور او را نمی شناسد ، اما استودیو مارول فاورو را انتخاب کرد که در آن زمان برای کارگردان مستقل شناخته شده بود و داونی ستاره فیلم برای ریسک کردن است. ekena شایان ذکر است که در آن زمان ، این بازیگر هنوز به دنبال بازسازی حرفه بازیگری خود پس از مبارزه سخت با مواد مخدر بود که حتی منجر به زندان او شد.

رابرت داونی جونیور.

با وجود همه اینها ، مرد آهنی به یکی از محبوب ترین کتاب های کمیک تاریخ تبدیل شده است. داونی ثابت کرده است که در بازی خود بازیکن ماهری است. کیفیت آن یکی از نقاط قوت فیلم است. با نگاهی به گذشته ، فیگی در مصاحبه ای گفت اگر روبرت نبود ، دنیای سینمایی مارول در جهان نبود. این بزرگترین ریسک آنها بود ، اما این ریسک بیشترین هزینه را برای رشد و توسعه حق رای دادن پرداخت. فیجی در این مصاحبه اظهار داشت:

“خوشبختانه من در مرحله ساخت فیلم های مرد عنکبوتی و مردان ایکس بودم ، اما ما می خواستیم یک فیلم مرد آهنی بسازیم. من هنوز فکر می کنم بزرگترین ریسکی که گفتن آن در حال حاضر ناعادلانه به نظر می رسد این است که رابرت داونی جونیور. انتخاب این بزرگترین و مهمترین فاجعه در راه اندازی دنیای سینمای مارول است. اگر روبرت آنجا نبود ، ما امروز اینجا نمی نشستیم. من واقعاً این را باور دارم.

او بازیگر فوق العاده ای بود. همه می دانند روبرت بازیگر محبوب است ، اما او هنوز در هیچ نوع اکشن واقعا برتری نداشته است. لازم نیست او یک ستاره سرگردان باشد ، اما ما خطر را درک کردیم ، و من قبلاً آن را گفته ام. جان فاورو واقعاً دیدگاه خوبی نسبت به فیلم و حضور رابرت در آن پیدا کرد. من فکر می کنم این تصمیم و موفقیت آن به ما شجاعت بیشتری برای اتخاذ تصمیمات خطرناک دیگر داده است. “

سخت است که با فیگی بحث کنید که داونی می تواند نقش تونی استارک را بازی کند. با این حال ، بدون شک مهمترین نکته این بود که چگونه استودیو مارول از تصمیم گیری های دیگر جلوگیری کرد. اگر مرد آهنی شکست می خورد ، آنها نه تنها رویای خود برای ساختن دنیای سینمایی مارول را از دست می دادند ، بلکه تملک سایر شخصیت هایی را که آنها را خریداری کرده بودند نیز از دست می دادند. فیجی و تیمش در انتخاب بازیکنان ناشناس مانند تام هیدلستون و کریس همسورث در ثور و همچنین سایر استعدادهای عجیب و غریب در طول این سالها قمار کرده اند. به عبارت دیگر ، آنها به دنبال بهترین افراد روی نقشه هستند. فرایند تولید مرد آهنی این سنت را در دنیای سینمای مارول ایجاد کرده است که می توان از بداهه نوازی و ویرایش دیگر فیلمنامه ها برای بهبود پروژه در طول فیلمسازی استفاده کرد.

داونی ، که بیش از یک دهه در نقش مرد آهنی انتخاب شده بود ، رهبری گروه رو به رشد این فرانچایز را بر عهده داشت. هم بازیگرانش همیشه می گفتند که او با افراد دیگر ، به ویژه تازه واردان ، رفتار مناسب دارد تا از راحتی آنها مطمئن شود. او همچنین مسئول غذا است ، بنابراین همه می توانند اوقات خوشی را در محل کار خود داشته باشند. این حرکت در روند ساخت فیلم ، محیطی نزدیک و آرام را ایجاد می کند ، روندی که می تواند کمی خسته کننده باشد.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا