هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم کوپه شماره ۶؛ یک فیلم جاده‌ای آرام و دوست‌داشتنی (جشنواره کن ۲۰۲۱)


“قسمت شماره 6” دومین فیلم اکران فیلمساز فنلاندی یوهو کاسمنن است که در جشنواره بین المللی فیلم 2021 به نمایش درآمد.

کاسمنن ساخت فیلم های بلند را در سال 2016 آغاز کرد و شادترین روز زندگی اولی ماکی را کارگردانی کرد. این فیلم همچنین در بخش “نوعی نگاه” جشنواره بین المللی فیلم کن 2016 به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین فیلم در این بخش از جشنواره شد. فنلاند کاسمنن را برای اسکار بهترین فیلم بین المللی نامزد کرد ، اما این فیلم در لیست کوتاه قرار نگرفت.

فیلم جدید هنرمند فنلاندی Coupe No. 6 اقتباسی از داستان با همین نام توسط رزا لیکسوم است که در سال 2011 منتشر شد. فیلم شرح سفر طولانی او با قطار است. جایی است که دو غریبه با هم ملاقات می کنند و در نهایت دیدگاه آنها نسبت به زندگی تغییر می کند.

با توجه به تعداد دقیق منتقدان بین المللی این فیلم ، می توانید درک کنید که ارزیابی آنها از فیلم تقریباً متوسط ​​است. میانگین آنها برای این فیلم 2.4 است که تقریباً فیلم را در وسط تا منطقه مناسب قرار می دهد.

در ادامه ، برخی از انتقادات منتقدان انگلیسی راجع به این فیلم نوشته شده است.

فیلم کوپه شماره 6

ScreenDale – جاناتان رامنی

یک زن فنلاندی و یک مرد روسی با قطار از مسکو به مورمانسک سفر می کنند. در یک تعریف کلی ، این قطعه سینمایی را می توان به عنوان یک فیلم کمتر دراماتیک و آرام (یا شاید بهتر است بگوییم راه آهن) در نظر گرفت.

نویسنده و کارگردان این فیلم در سال 2016 به خاطر اولین فیلم سیاه و سفید خود ، شادترین روز اولین زندگی مکی ، مورد توجه قرار گرفت ، که بسیار موفق بود. اکنون فیلم دوم او ، همانطور که گفته شد ، دارای ریتم نرم تری است و البته جنبه قوی تری نیز دارد. این نوعی سرگردانی مداوم بین چند اقدام کوچک و مطالعه ظریف تغییرات شخصیتی افراد است.

این فیلم آنقدر کوچک است که نمی تواند برای مسابقه جشنواره فیلم کن قانع کننده باشد ، اما از سوی دیگر یک فعالیت سرگرم کننده با یک بازی روستایی است که با فروتنی مخاطب را درگیر می کند.

گاردین – پیتر بردشاو

برخلاف سرمای شدید در غرفه عکاسی در مورمانسک ، روسیه ، در قسمت شمال غربی این کشور ، گرمای افراد شگفت انگیز و طنز در این داستان عاشقانه عجیب درباره دو غریبه در قطار وجود دارد.

فیلم جدید کاسمان داستان دانش آموز فنلاندی باستان شناسی به نام لورا (با بازی سیدی هارلا) را روایت می کند که در اوایل دهه 1990 به مسکو سفر می کند. لورا تصمیم می گیرد یک سفر دشوار را طی کند. در راه مورمانسک برای دیدن سنگ نگاری هزاره.

لورا خوشحال و مهربان این سفر قطار را در سرمای شدید آغاز کرد ، اما در طول سفر متوجه شد که باید بلیط شماره 6 را با وادیم (با بازی یوری بوریسوف) به اشتراک بگذارد. وادیم یک مرد جوان غیر الکلی است که قصد دارد برای کار در معدن به مورمانسک برود. او البته فرصت طلب و زن ستیز است و نگاهی تحقیرآمیز به برنامه های لورا دارد.

البته طولی نمی کشد که روابط دو طرف گرم می شود. داستان عاشقانه بین این زوج جوان شبیه داستان عشق در این سفر طولانی است و به معنی نسخه غیرآمریکایی آن قبل از تولد ریچارد لینکلیتر است.

چهره وادیم که سرش را خم کرده و تراشید ، در ابتدا او را یک مرد سرکش کرد ، اما دیری نگذشت که او یک پسر کوچک شکننده بود.

روزنامه نگار هالیوودی – دیوید رونی

یوهو کاسمان ، کارگردان با استعداد فنلاندی در جشنواره کن 2016 برای یک داستان هیجان انگیز و اصلی ، شادترین روز زندگی مکی هال ، با فیلم Coupe No. وارد مسابقه شد. 6 ، که با ظاهر فیلم قبلی کاملاً متفاوت است …

البته ، هرچند ظاهر این دو فیلم متفاوت است ، اما از طرف دیگر تم یکسانی در نظر گرفته می شود. اولین شخصیت در اولین فیلم کاسمنن نانوا روستایی است که از موقعیت جهانی خود راضی است و بنابراین برای شرکت در ورزش های رقابتی یک انتخاب عجیب به نظر می رسد. فیلم جدید این کارگردان درباره زنی است که به دنبال نوعی زندگی فرهنگی است که احساس می کند و از آن لذت می برد ، اما در نهایت متوجه می شود که آرامش از طریق خودآگاهی و پذیرش بدن به دست می آید.

زن و شوهر شماره 6 را باید یک کمیک غم انگیز دانست که با چشم انداز تنهایی و روابط انسانی خود به طور غیر منتظره بالا می رود. علاوه بر هوای مسمومیت و الکل و تاریکی فیلم ، برای بیننده صبور ، قدرت عمل نیز مشهود است و البته برای دستیابی به آن ، راحتی پاسخ را نیز باید رعایت کرد. هنجار باید دست کم گرفته شود.

زمان فیلم مشخص نیست ، اما در مورد دوربین های آنالوگ و واکمن ، در دهه 1990 و دوران پس از شوروی اقداماتی انجام می شود. این اثر سینمایی قوانین معمول چنین سینمای خیابانی را نادیده می گیرد. در این فیلم ها ، معمولاً دو غریبه متفاوت به تدریج یکدیگر را می شناسند و احساس احترام متقابل می کنند. البته می توان گفت که اتفاق مشابهی در این فیلم رخ می دهد ، اما نه از طریق روش ها و فرمول های معمول. در واقع ، رابطه این دو بیش از یک احساس زیرزمینی است ، که نشان می دهد این زوج هرگز یکسان نیستند.

تنوع – جسیکا کیانگ

برای همه کسانی که رویدادهای مشابهی را در تاریخ فیلم تجربه کرده اند ، کوپه شماره. 6 بیش از یک فیلم است ، این یک حافظه غنی و جذاب در جزئیات است. در حقیقت ، حتی اگر هرگز در زندگی عادی خود چنین رویدادی را تجربه نکرده اید ، تماشای این فیلم به شما کمک می کند تا آن را از نزدیک زندگی کنید.

در حالی که آثار غریبه هایی که به تدریج یکدیگر را می شناسند (مانند فیلم عاشقانه معروف ریچارد لینکلیتر قبل از غروب) احساس خاص خود را دارند ، ما در کوپه شماره یک ریتم متفاوتی پیدا می کنیم. 6 و نزدیک به زندگی واقعی

تعداد منتقدان 2021

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا