هنر و سینما

دانلود فیلم جنگ جهانی سوم از هومن سیدی

امروز چهارشنبه فوتوکال فیلم “جنگ جهانی سوم” ساخته هومن سیدی در جشنواره ونیز برگزار شد. 

این فیلم به کارگردانی هومن سیدی در بخش افق های جشنواره هفتاد و نهمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز حضور دارد. امسال ایران در جشنواره ونیز 4 نماینده دارد.

«جنگ جهانی سوم»، ششمین فیلم بلند هومن سیدی پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهت خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» است که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های هفتاد ونهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه خواهد کرد. 

کد ویدیو

ویدئو: از صفحه اینستاگرام خانم سامینا سید (عکاس) 

در خلاصه داستان جدید منتشر شده از این فیلم آمده است:

شکیب یک کارگر روز مزد بی خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام (لادن) رابطه برقرار کرده است.

محل ساخت و سازی که او امروز در آن کار می کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود و در کمال تعجب به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می شود تا برای خود کسی باشد.

وقتی لادن از این موضوع مطلع می شود، به محل کارش می آید و درخواست کمک می کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی اشتباه از کار در می‌آید و موقعیت جدید و فرصت بی‌تکرار پیش آمده برای او را، با تهدید رو به رو می‌کند.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند.


شهرآرانیوز – فیلم «جنگ جهانی سوم»، ششمین فیلم بلند هومن سیدی پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهت خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» است که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های هفتاد ونهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه خواهد کرد.

تعداد بازدید : 2808

کد ویدیو

این فیلم در نخستین نمایش خود روز 6 سپتامبر (۱۵ شهریور) از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن «Sala Volpi» نمایش رسانه خواهد داشت و نخستین نمایش عمومی خود را هم ساعت ۱۴ روز 7 سپتامبر (۱۶ شهریور) در «Sala Darsena» تجربه می‌کند. ساخته هومن سیدی در مجموع شش نوبت در ونیز به روی پرده خواهد رفت.

در خلاصه داستان جدید منتشر شده از این فیلم آمده است:

«شکیب یک کارگر روز مزد بی خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است. محل ساخت و سازی که او امروز در آن کار می‌کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود و در کمال تعجب به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می‌شود تا برای خود کسی باشد. وقتی لادن از این موضوع مطلع می‌شود، به محل کارش می‌آید و درخواست کمک می‌کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی اشتباه از کار در می‌آید و موقعیت جدید و فرصت بی‌تکرار پیش آمده برای او را، با تهدید رو به رو می‌کند.

اطلاعاتی تازه از داستان فیلم «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی + عکس


در ادامه بخوانید

همه چیز درباره فیلم «شب، داخلی، دیوار» وحید جلیلوند + تیزر


امروز شنبه ۱۱ سپتامبر مراسم فرش قرمز اختتامیه هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز برگزار شد.

به گزارش «انتخاب»؛ هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز روز ۳۱ آگوست با نمایش فیلم «برفک» ساخته نوآ بامباک آغاز شد. در این دوره از جشنواره از کاترین دنو بازیگر و پل شریدر فیلمساز سرشناس دنیا با اهدای جایزه شیر طلایی تجلیل شد.

ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره جولیان مور بازیگر برنده جایزه اسکار برعهده داشت. مور در روز اول جشنواره درباره حضورش در این فستیوال و تجربه داوری گفت: حضور در این جا یک افتخار شگفت انگیز و باورنکردنی برای من است. وقتی اولین بار پا به ونیز گذاشتم بازیگر سریال های سطح پایین بودم و انتظار نداشتم روزی اینجا و در بین اعضای داوران باشم.

لیلا حاتمی بازیگر ایرانی نیز یکی دیگر از داواران این دوره فستیوال بود.

در این جشنواره محسن تنابنده بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره ونیز  با  فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی شد.

محسن تنابنده این جایزه را به همسرش که در زمان فیلمبرداری فیلم باردار بوده است و همچنین تمام جامعه کارگران ایران تقدیم کرد.

 صحبت‌های محسن تنابنده بعد از دریافت جایزه: 

کد ویدیو

 

در ادامه اختتامیه جشنواره فیلم ونیز ،  همچنین جایزه بهترین فیلم بخش افق ها به «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی رسید.

هومن سیدی این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرد.

صحبتهای هومن سیدی پس از دریافت جایزه: 

کد ویدیو

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطبایی کمپانی مستقل‌های ایرانی است.

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ونیز،جایزه ویژه هیات داوران این رویداد به جعفر پناهی برای ساخت« خرس نیست» تعلق گرفت.

این فیلم ساز به دلیل اینکه دوره محکومیتش را در زندان پشت سر می گذارد، در این مراسم حاضر نبود.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا