هنر و سینما

چگونه نجات سرباز رایان اسکار را برای همیشه تغییر داد؟


نجات غریق نجات رایان اسکار بهترین فیلم را در یکی از تولیدات هاروی واینستین از دست داد ، اما در پشت صحنه این داستان آنچه با هم خواندیم اتفاق افتاد.

وقتی برنده جایزه اسکار در سال 1999 شد و برنده اسکار بهترین فیلم نجات سرباز رایان نشد ، بسیاری ناراحت و ناامید شدند. شکست این فیلم خاطرات تلخی را در ذهن فیلمسازان به جا گذاشته است و آنها آن را فراموش نکرده اند ، به ویژه از زمانی که اسکار بهترین فیلم به فیلم “عاشق شکسپیر” رسید و حتی فجیع تر کرد. آنها متعلق به آنهاست. البته ، اسکار اغلب مردم را قبل و بعد از 1999 ناامید می کرد ، به عنوان مثال ، هنگامی که فیلم “تصادف” را به جای “کوه بروک بک” ارائه می کردند یا هنگام حضور در “لا لا لند”) جایزه “مهتاب” را اهدا می کردند. اگر اورسون ولز امروز زنده بود ، تمام داستانهای سال 1941 و اسکار فیلم “دره من چقدر سبز بود” را برای ما بازگو می کرد.

وقتی بازی استیون اسپیلبرگ و بازنده استیون اسپیلبرگ با یک کمدی هیجان انگیز و مهیج شکست خوردند ، همه آنقدر عصبانی شدند که مجبور شدند مدل و سبک خود را تغییر دهند. منتخبی از بهترین فیلم های اسکار تا کنون.

نظامی رایان در سال 1998 آزاد شد ، زمانی که مردم آمریکا بار دیگر به فرزندان قبلی خود علاقه نشان دادند. نسلی که از رکود بزرگ جان سالم به در برد و سپس با افتخار در جنگ جهانی دوم ظاهر شد و ایالات متحده را به یک کشور قدرتمند جدید تبدیل کرد. در همان سال ، پس از انتشار سرباز رایان ، کتاب بزرگترین نسل تام بروکا منتشر شد که در آن فداکاری های افرادی که در آن زمان زندگی می کردند و برای عموم مشهور شد ، توصیف می شود. اما قبل از انتشار کتاب ، اسپیلبرگ این نسل از قهرمانان جوان را در فیلم به بینندگان جوان معرفی کرد.

اسپیلبرگ که تمام تمرکز و تلاش خود را برای نمایش واقعی فیلم و باورپذیری هرچه بیشتر به کار بست ، فصلی در فیلم ایجاد کرد که همه بینندگان را شگفت زده کرد و همه آنها را به نمایش کشاند. تصویر اسپیلبرگ از نبرد نورماندی در اولین دقایق فیلم آنقدر به واقعیت نزدیک بود که برخی از جانبازان آن جنگ وقتی فیلم را دیدند تصور کردند تصور می کنند و تصور می کنند که دوباره در جنگ هستند. مستند دست به دست و به تصویر کشیدن خشونت برهنه (افتادن در دام ادای احترام به خون و خونریزی) چیزی نبود که فیلمساز معمولی در سال 1998 به آن عادت داشته باشد.

فصل اول فیلم آنقدر جذاب و تکان دهنده بود که پس از ابدیت تصویر جنگ را تغییر داد و تا به امروز هنوز به عنوان استاندارد فیلم های جنگی مطرح شناخته می شود. ایده اصلی فصل اول فیلم ، وقتی مشخص شد که آن را در کنار داستان اصلی قرار داده ایم ، زمانی بود که متوجه شدیم اسپیلبرگ این فصل را فقط برای تعجب تماشاگران انجام نداده است. هنگامی که پس از یک نبرد وحشتناک و ویرانگر که در آن سربازان آمریکایی به چپ و راست کشته شدند و این سفیدپوستان افتادند و برگشتند ، تام هنکس و همرزمانش جان خود را برای نجات سربازان (مت دیمون) به خطر انداختند ، وسعت این مورد بیشتر است. ما در کنار سربازان جان برکلی هستیم که با شانس ، استراتژی ، قدرت و سرعت در نبردهای خونین و وحشتناک ابتدای فیلم موفق هستند و اکنون آنها در یک مأموریت دیوانه وار هستند ، مشخص نیست چند نفر از آنها زنده ماند باز خواهند گشت. اسپیلبرگ ، در نمایش دوره شگفت انگیز در ابتدای فیلم ، به زندگی این 8 نفر که چیزی برای جایگزینی ندارند ، ارزشی داد.

فروخته شده در دفتر بوکسور رایان سیو خصوصی ، 482 میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان فروخت و فیلم پرفروش از قهرمانان و جادوگران در فضا پیشی گرفت. با پیشرفت فیلم و محبوبیت بیشتر ، هیچ شکی وجود نداشت که اسپیلبرگ برنده اسکار بهترین فیلم می شود و آنها فقط منتظر مراسم بودند.

وقتی شب اسکار فرا رسید ، اسپیلبرگ بهترین جایزه (دومین اسکار کارگردان بعد از لیست شیندلر) را از آن خود کرد و شکسپیر جان مادن را دوست داشت و جوایز بزرگی مانند بهترین فیلم ، مهمترین فیلم ، مهمترین موسیقی دان و بهترین بازیگر را از آن خود کرد. هنگام تماشای مراسم در خانه ، او شگفت زده و حیرت زده شد.

البته ، شکسپیر فیلمهای بدی را برای خودش دوست ندارد و داستانهای تخیلی درباره چگونگی به وجود آمدن ایده نوشتن رومئو و ژولیت به شکسپیر می گوید و کمیک های هیجان انگیزی که تئاتر شعر طنز “پشت جهان” را به تصویر می کشند. این فیلم پذیرایی بود ، اما تا سال 1998 موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم نشد. در حقیقت ، بیشتر فیلم هایی که در دهه 1990 برنده جایزه اسکار شدند از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار بودند و فیلم های پرفروش استودیویی بودند و فیلم های صامت اغلب از دست می رفتند. به عنوان مثال ، یک سال قبل از ارتش رایان ، تایتانیک LA Confidential را شکست داد ، یا در سال 1996 ، Sense and Sensibility را به Braveheart از دست داد.

دومی (Pulp Fiction و فارست گامپ) احتمالاً بیشترین تأثیر را در اسکار 1999 داشت. فیلم خوب دریافت شده تام هنکس برنده یک تولید بسیار محبوب Miramax شد. میرامکس استودیویی است که در فیلم های مستقل تخصص دارد و توسط باب و هاروی واینستاین کارگردانی می شود. احتمالاً نام خانوادگی را می دانید.

قبل از اینکه هاروی واینستین به دلیل جنبش #من_تو مورد بدنامی قرار گیرد و به اتهام تجاوز و تجاوز جنسی به 23 سال زندان محکوم شود ، در هالیوود با مراسم اسکار به عنوان تخت پادشاهی خود پادشاهی کرد. بر خلاف استودیوهای دیگر ، تمرکز و اولویت اولیه واینستین همیشه برای اسکار نامزد شد. او کمپین های مختلفی را برای درخشش در فصل جوایز ، جلب توجه و فروش خوب در گیشه فرستاد. این رویکرد و رویکرد تصور همه را از “فیلم اسکار” تغییر داده است. اکنون ما با فیلم هایی که بودجه محدودی دارند ، کمیاب هستند و اغلب مطابق انتظارات رای دهندگان دانشگاهی نوشته و ساخته می شوند ، طرف هستیم.

شکست رایان از شکسپیر نقطه عطفی بود که نحوه اهدای جوایز را تغییر داد. وقتی کمدی رمانتیک استودیو واینستین در دسامبر 1998 برای رای دهندگان آکادمی نمایش داده شد ، نظرات سردی دریافت کرد که نشان می داد در اسکار هیچ شانسی نخواهد داشت. با این حال ، همانطور که معلوم شد ، هاروی واینستاین کمپینی را برای جلب توجه دانشگاهیان به راه انداخت تا به معنای واقعی کلمه “مجبور” به رای دادن به فیلم شوند.

قبل از رابطه عاشقانه شکسپیر ، کمپین فصل جوایز ، به ویژه اسکار ، آرام و آرام بود. این نمایش برای اعضا و فیلمسازان به نمایش درآمد و منتقدان روزنامه مشهور حضور داشتند. اما واینستین رویکردی بی امان ایجاد کرد و یک کمپین یک ماه و نیم را آغاز کرد و تمام انرژی و تفکر خود را صرف جذب اعضای آکادمی کرد.

در واقع ، قبل از این رویدادها ، مدیر تولید فیلم هر هفته قبل از اکران در سخنرانی ها و بحث های مختلف ظاهر می شود تا تبلیغ و اطلاع رسانی شود ، تا هفته قبل آماده انتشار فیلم باشد. و مشتاق دیدن او اما پس از شکسپیر عاشق ، هنگامی که فیلمی برنده اسکار این جایزه را دریافت کرد ، مجبور شد در نمایش های هفتگی شرکت کند و گویی کارگردانان و بازیگران فیلم وظیفه داشتند از تمام مدت برای ارتقاء تصویر خود استفاده کنند و بازیابی شد از “https://fa.wiktionary.org/w/index.php؟title=décommeraient&oldid=23280579” حتی اعضای آکادمی با مشکلاتی روبرو شدند. برای حضور او در مهمانی ای که هاروی واینستین به افتخار علاقه شکسپیر میزبانی کرد کارگردان جان مادن ، و این رویداد انتقادات زیادی را به همراه داشت.

یک مقام روابط عمومی هالیوود به Vanity Fair گفت: “همه چیز از هاروی واینستاین شروع شد.” من فشار استودیوهای دیگر به جز میرامکس را به خاطر ندارم. “او با هر یک از ما تماس می گیرد و ما باید مصاحبه های بی پایان برای تبلیغ فیلم ترتیب دهیم.”

مارک گیل ، یکی از مدیران سابق میرامکس ، در توصیف این روند گفت که به نظر می رسد افتتاحیه فیلم ها شروع یک کمپین برنده جایزه است. “همه ما می دانیم که اولین نمایش فیلم تازه آغاز کار است و ما سه ماه دیگر را در شرکت در رویدادها و جشن های مختلف و دست دادن با کشور گذراندیم.”

البته در آن زمان و در سال 1999 کسانی بودند که با چنین روش ها و شیوه هایی مخالف بودند و چنین کمپینی را قبول نداشتند. افرادی مانند استیون اسپیلبرگ که دوست ندارند از مردم بخواهند جایزه بگیرند و از انواع ترفندها برای جلب نظر رای دهندگان استفاده می کنند.

تری پرس ، یکی از فروشندگانی که با اسپیلبرگ در DreamWorks در این زمینه همکاری کرده است ، می گوید: “من به اسپیلبرگ گفتم نگاهی بیندازید ، این روش اکنون کار می کند و اگر این کار را نکنیم ، عقب نشینی می کنیم.” به اما اسپیلبرگ پاسخ داد که نمی خواهد با هاروی واینستاین ارتباط داشته باشد. “

روح اسپیلبرگ هرگز با این مدل کار هماهنگ نبود. او گفت که نمی خواهد تبلیغ کند تا این فیلم با چنین احزاب و وابستگی ها رأی اعضای دانشگاه را به دست آورد. او فقط می خواهد فیلم را تبلیغ کند و برای تبلیغ آن برنامه ریزی کند و بس.

در همین حال ، میرامکس بی سر و صدا آن را می خواند و می گوید نجات سربازان رایان در زمان باز شدن خوب بود و بقیه فیلم داستانی تکان دهنده است. و سرانجام ، واینستین پاسخ داد و در شب اسکار برنده شد. اسپیلبرگ که به این مبارزات اعتقادی نداشت ، رویکرد اخلاقی معمول خود را در پیش گرفت و میراماکس و واینستاین مانند یک انتخابات ریاست جمهوری عمل کردند و برای رأی دادن هر کاری که از دستشان برآمد انجام دادند.

هاروی واینستین اکنون از صحنه هالیوود حذف شده است ، اما تأثیر او در فصل جوایز به بررسی مجدد روند کمپین اسکار تبدیل شده است. امروز ، فصل جوایز با جشنواره فیلم ونیز و جشنواره بین المللی فیلم تورنتو آغاز می شود ، دو جشنواره ای که استودیوها از مکان های خود برای نمایش و نمایش محصولات خود استفاده می کنند. او ابتدا آن را دریافت کرد. هر یک از این فیلم ها بین اکتبر و دسامبر برای عموم منتشر شد و صحبت در مورد فیلم تا شب اسکار ادامه دارد.

دسته های دیگر بیش از هر زمان دیگری مشخص هستند. استودیوهای بزرگ بودجه و قدرت خود را صرف تبلیغات برای ساخت فیلم های پرفروش ابرقهرمانی می کنند و برای آنها فرقی نمی کند که در فصل جوایز در نظر گرفته شوند یا خیر ، زیرا هدف آنها چیز دیگری است و آنها می خواهند برنده جهان شوند. از سوی دیگر ، تولیدات گران تر و آرام تری برای فصل جوایز ساخته شده و دارای استاندارد فیلم های برنده جایزه هستند.

به عبارت دیگر ، این استودیو در ساختن فیلم هایی مانند نجات سرباز رایان ، فیلم های مهم و برنده جایزه و فیلم هایی که قصد دارند سودهای هنگفتی را کسب کنند که در لیست منتخب ترین افراد سال قرار ندارند ، نمی سازد.

منبع: Den of Geek

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا