آموزش

نکات مهم در روز آزمون آیلتس که نباید فرا

آمادگی آزمون آیلتس

  • سایر مطالب ابتدا وب سایت ها را جستجو کنید. حتما اطلاعات زیادی درباره امتحان به دست می آورید. بانحوه برگزاری آزمون،  تست و بخش هایی که وجود دارند، بیشتر آشنا می شوید.
  • با سفارت و یا آموزشگاه معتبر مشاوره کنید. آنها مواد درسی بسیار خوبی را به شما پیشنهاد میکنند.
  • نقطه ضعف های خود را بدست آورید و روی آنها کارکنید.
  • اگر در صحبت کردن مشکل دارید، لازم است به انگلیسی صحبت کنید.
  • اگر راه بهتری برای صحبت کردن وجود ندارد، باید به انگلیسی فکر کنید، دراین صورت قادر خواهید بود احساسات خودتان را مجسم کنید و از خودتان در زمان مناسب صحبت کنید.
  • روزنامه انگلیسی زبان مطالعه کنید. ژورنال ها و مقالات منابعی هستند که شما را با مسائل جدید و به روز  پیرامون مطالب صحبت کردن و نوشتن آشنا می کنند.
  •  بی بی سی و سی ان ان را گوش کنید و فیلم ها و شوهای انگلیسی با لهجه ی انگلیسی را ببینید. اگر انگلیسی زبان هستید، هرروز 30 دقیقه با شنیدن خبرهای بی بی سی مهارت شنیداری خود را افزایش دهید.

هدف واقعی و دست یافتنی برای خود انتخاب کنید

  • برای رسیدن به نمره رضایتبخش در آیلتس، نباید رویایی فکر کنید. اگر هدف شما از واقعیت دور نباشد و دست یافتنی باشد، می توانید خود را به سطح مورد نیاز در انگلیسی ارتقا دهید. موفقیت تنها با مهارت کافی و تلاش  میسر می شود. مهم است بدانید که هرتست جزئی در IELTS چگونه است و چه معیار و چه مقدار نمره ای را کسب میکند. قبل از اینکه هدف خود را تعیین کنید بهتر است با این مطالب آشناشوید.
  •  تمرین، تمرین وفقط تمرین- حداکثر ساعاتی را که در روز می توانید برای تمرین در نظر بگیرید، از همان ابتدای کار مشخص کنید. فقط برروی نقاط ضعف خود تمرکز نکنید. درتمرین، منظم شوید وبین تمرینات، تست بزنید. یک روز در هفته به خودتان، زنگ تفریح بدهید تا استراحت کنید. آن روز تست زدن را کاملا فراموش کنید. راز موفقیت این است که درراستای تحقیق هدف خود، به تدریج ولی پیوسته قدم بردارید. به طور منظم وثابت قدم های خودرا بردارید، بین تمرینات وتست زدن، بهتراست خیلی فاصله نیندازید.

نکات مهم

  • سرعت شخصی خود را افزایش دهید. درتست IELTS، زمان، دشمن شما است، شرکت کنندگان IELTS ،در مورد وقت کم آوردن مهارت شنیدن، همیشه شکایت می کنند چرا که نمی توانند به طور کامل آن را تمام کنند و همیشه وقت کم می آورند. بخاطر داشته باشید که تست ها طوری طراحی شده اند که بفهمند کدام شرکت کننده، کامل تر است و عملکرد نزدیک به نمره 9 دارد. حتی سخنور انگلیسی زبان هم قادر نیست تست مهارت شنیدن را تمام وکمال انجام دهد. و آنها هم قادر نیستند همه ی متن خواندن را تمام کنند و به سوالات جواب بدهند. بنابراین تست های شنیدن وخواندن ونوشتن به این ترتیب، طراحی شده اند. تمامی تست ها مدت دوساعت وسی دقیقه فرصت داده می شوند ودریک صبح برگزار می شوند (اما بخش صحبت کردن، در بعدازظهر،وقت داده می شود). بین تست های خواندن ونوشتن یک زنگ تفریح وجود دارد. بنابراین باید به بهترین نحو ممکن تلاش کنید.
  •  برای انگلیسی، حافظه خود را تقویت کنید.درتست خواندن، لازم است تا آن جایی که می توانید تمرکز کنید و به خوبی مطالبی را که خوانده اید و تست هایی راکه زده اید به یاد بیاورید. حداقل کلماتی را که به دفعات خوانده اید را در حافظه خود بسپارید. در هر صورت، در مهارت شنیداری، نمی توانید به عقب برگردید. فقط یک بار می توانید به متن شنیداری، گوش فرا دهید. این جاست که حافظه شما، نقش اساسی در به یادآوردن کلمات، و عبارات کلیدی ایفا می کند.

نکات مهم روز آزمون آیلتس

  • در روز آزمون، مرکز آزمون IELTS شما محیطی مفید و دوستانه خواهد بود. به موقع در مرکز حاضر شوید و آرام باشید تا آزمون را به بهترین نحو انجام دهید.قبل از آزمون اطلاعات شرکت کنندگان آزمون را مطالعه نمایید و به شرایط شرکت کنندگان در آزمون دقت نمایید .
  • گذرنامه یا کارت شناسایی ملی را همراه خود بیاورید
  • وسایل مورد نیاز برای آزمون خودکار، مداد و پاک کن می باشند.
  • در طول آزمون دستورالعمل های ناظران را دنبال کنید و اگر تردید داشتید دست خود را بلند کنید تا ناظرین به شما کمک کنند.

سایر نکات روز آزمون آیلتس

  • اگر فکر می کنید که برگه سوالاتی که دریافت نموده اید نادرست است و یا اینکه برگه سوالات ناقص یا ناخوانا است، به ناظر اطلاع دهید.
  • شما جایز به پرسیدن هیچ گونه توضیح درباره سوالات نمی باشید.
  • شما نمی توانید هیچ وسیله ای از شخص دیگری قرض بگیرید یا به وی قرض بدهید.
  • اگر احساس می کنید بیماری یا هر دلیل دیگری بر کار شما تاثیرگذار است، باید در همان زمان ناظرین را مطلع کنید.
  •  شما نباید تقلب کنید، از کار داوطلبین دیگر کپی برداری کنید و یا در آزمون اخلال ایجاد کنید.
  • نباید از وسایلی مانند فرهنگ لغت، پیجر ، غلط یاب، ضبط صوت الکترونیکی و یا تلفن همراه استفاده کنید. در اینصورت محروم خواهید شد.
  • پس از شروع آزمون نباید با سایر شرکت کنندگان صحبت یا بحث نمایید.
  • نباید در اتاق آزمون سیگار بکشید، چیزی بخورید و یا بنوشید.
  • نباید هیچ قسمتی از آزمون را تکثیر و پراکنده کنید. در این صورت رد صلاحیت می شوید و تحت تعقیب قانونی قرار می گیرید.
  • نباید هیچ چیزی را از اتاق آزمون خارج کنید از جمله برگه سولات، برگه پاسخ ها و چک نویس ها. البته فقط محدود به این اشیاء نمی شود.
  • نباید اتاق آزمون را بدون اجازه ترک کنید. اگر شما هر یک از قوانین شرکت کننگان را نقض نمایید، در نتیجه آزمون رد صلاحیت خواهید شد و موسسه و یا معرف شما مطلع خواهد شد.

4 مورد مهم برای آمادگی آزمون

به آزمون Ielts Listening نگاهی بیاندازید، مشاهده خواهید کرد آزمون Ielts Listening از چهار بخش تشکیل شده است، در هر بخش دقیقا 10 سوال قرار دارد.

  1. تقویت مهارت “شنیدن”
  2. آشنایی با نحوه برگزاری آزمون و تکنیک های پاسخگویی به سوالات
  3. افزایش تمرکز و سرعت پاسخگویی با انجام حداقل روزی یک تست Listening
  4. افزایش لغت معنی به شکل شنیداری

مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

 دانشگاه آزاد اسلامی:

نشانی: تهران، خیابان شریعتی، خیابان پابرجا، بلوار آینه، کوچه گل یخ، شماره 16، واحد 101
شماره تماس: 22614620 (پیش شماره 021)

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید


پادکست ها در انگلیسی یکی از عوامل مهم برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی میباشند. آزمون آیلتس در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و روشی برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد است. این آزمون به دو شکل «جنرال» (General) و «آکادمیک» (Academic) برگزار می‌شود که البته این دو فرق هایی(تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال) هم دارند، و در مجموع از چهار بخش «لیسنینگ»، «ریدینگ»، «رایتینگ» و «اسپیکینگ» تشکیل شده است. در این مقاله بهترین پادکست های زبان انگلیسی برای این آزمون معرفی میکنیم.

آسان ترین و موثرترین روش های یادگیری برای آیلتس

بسیاری از استادان آیلتس و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، روش‌های مختلفی را برای یادگیری پیشنهاد می‌کنند. اگرچه هر یک از این روش‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود روند مطالعاتی زبان‌آموزان داشته باشد، یادگیری امری منحصربه‌فرد است و در هر یک از افراد به شیوه‌های مختلفی اتفاق می‌افتد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم به منظور شروع یادگیری برای آیلتس، دو یا چند روش مختلف را در کنار هم امتحان کنید تا در نهایت سبک مناسب خودتان را پیدا کنید. در این صورت یادگیری لذت‌بخش‌تر خواهد بود و روند پیشرفت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

انواع روش‌های مختلفی برای یادگیری در دسترس افراد است. از مهم‌ترین و مؤثرترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کتاب‌های آموزشی (کل گرامر در یک کلام!)
فیلم‌های آموزشی (آموزش نکات کیلیدی)
صحبت کردن (تقویت مکالمه انگلیسی)
پادکست انگلیسی برای آیلتس

بهترین پادکست انگلیسی برای آیلتس

پادکست سطح مقدماتی ( پادکست Learn English)

یکی از بهترین پادکست های انگلیسی پادکست Learn English می باشد. این پادکست یکی از پادکست های شگفت انگیز و عالی از British Council می باشد. اپیزودهای این پادکست بر پایه مکالمه زبان انگلیسی می باشد. این پادکست شرایط مختلفی که در زندگی روزمره خود با آنها مواجه می شوید را بازسازی کرده و لغات مربوط به آنها را پوشش می دهد. بعلاوه این پادکست در پایان هر اپیزود کوئیزهای کوتاهی نیز ارائه می دهد. این کوئیزها مطالبی که در هر درس فرا گرفته اید را از شما آزمون می گیرد. این روش برای یادگیری لغات جدید و پیشرفت سریع در زبان انگلیسی بسیار موثر است.

پادکست IELTS Energy English

پادکست آیلتس انرژی برای زبان آموزانی که مهارت شنوایی آنها در سطح متوسط به بالا هست و یا قصد امتحان آیلتس رو دارند بسیار مناسب هست. پادکست هایی که لینگوجو تهیه و تولید کرده است، یکی از بهترین پادکست های انگلیسی در رابطه با آیلتس هست. البته می توانید از پادکست های انرژی نیز استفاده کنید. فقط کافیه وارد سایت شوید و از پادکست های آنها استفاده کنید.

وارد سایت که شدید در قسمت All Episodes قرار دارید. در این قسمت می تونید با نحوه تست مهارتها و همچنین نحوه امتحان یا نکات کلیدی آیلتس آشنا بشید.

یکی از بهترین پادکست ها ، پادکست IELTS Writing Podcast

«IELTS Writing Podcast» به شما کمک می‌کند تا برای بخش رایتینگ آیلتس آماده شوید. این برنامه شامل نکات مهم برای آمادگی در تسک 2 آیلتس است. ۶۶٪ از بخش رایتینگ را تسک 2 تشکیل داده است و از یک ساعت زمانی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، ۴۰ دقیقه به این تسک اختصاص دارد. بنابراین برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس، باید بتوانید به خوبی از عهده این بخش بربیایید.

گوش دادن و خواندن همزمان ریدینگ، با لینگوجو!

یکی از مهمترین قسمت های آزمون آیلتس، بخش ریدینگ آن می باشد. شما می توانید برای درک بهتر متون، اپلیکیشین لینگوجو رو نصب کنید و براساس سطحی که هستید ویدئو های ریدینگ رو یکبار به انگلیسی گوش دهید و بار دوم به معنی یا درک متن که توسط مدرس گفته میشه دقت کنید!

شاید برای شما مفید باشه: نمره دهی ریدینگ آیلتس چگونه است؟

حرف آخر:

برای شروع آموزش انگلیسی در سطح آیلتس شما اول نیازمند این هستید که تعیین سطح اولیه شوید تا از سطح خود آشنا شوید و سپس به فراگیری آیلتس بپردازید مجموعه آموزش زبان انگلیسی لینگوجو این امکان را فراهم کرده است تا شما زبان آموزان عزیز بدون صرف هیچ هزینه ای به صورت رایگان در تعیین سطح آنلاین خود که در اپلیکیشن آموزش زبان لینگوجو می باشد شرکت کنید.


نمره‌ی بالا در آیلتس با رعایت چند نکته‌ی ساده اما کاربردی

برای موفقیت در هرکاری یک سری نکات مهم و در اغلب اوقات ساده وجود دارند که عدم موفقیت را به موفقیت تبدیل می‌کنند. کافی است این نکات را بیاموزید و به کار ببندید. در این مقاله نکات ریدینگ آیلتس را بررسی می‌کنیم؛ نکاتی برای آمادگی و تمرین که با انجام این نکات نمره‌ی ریدینگ شما قطعا ارتقا خواهد یافت. پس از آن استراتژی‌های پاسخ‌گویی به سوالات ریدینگ آیلتس را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس را فرا بگیرید. پس اگر متقاضی شرکت در آزمون آیلتس هستید با ما همراه باشید.

تعداد زیادی از داوطلبان آیلتس معتقدند ریدینگ سخت‌ترین بخش این آزمون است. زمان کم و فهمیدن سوالات این بخش آن هم در وضعیتی که تحت فشار استرس هستید، قطعا کار آسانی نخواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید دومین مهارتی که در آزمون آیلتس مورد سنجش واقع می‌شود، ریدینگ است. سه متن که در مجموع برابر ۲۲۰۰ تا ۲۷۵۰ واژه است در مقابل شما خواهد بود و ۶۰ دقیقه زمان دارید تا به ۴۰ سوال استخراج شده از متن­ها پاسخ دهید.

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش ریدینگ آیلتس

 

تمرین‌هایی برای ارتقا مهارت ریدینگ:

1٫ در زمینه‌های مختلف مطالعه کنید

یکی از موانعی که اغلب داوطلبان از آن به‌عنوان یکی از دلایل از دست دادن نمره‌ی ریدینگ آیلتس یاد می‌کنند، نا آشنا بودن موضوع متن است. حال برای حل این مشکل چه باید کرد؟

حقیقتا هیچ روش جادویی و آنی برای رفع این مشکل وجود ندارد. شما باید موضوعات مختلفی را مطالعه کنید. ساعاتی را در روز به سرچ درمورد موضوع‌ها مختلف ریدینگ آیلتس بگذارنید و اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید.

توجه کنید که باید در تمام زمینه‌ها مطالعه داشته باشید تا چشمان شما با واژه‌های حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، ورزشی، تاریخی، زیست محیطی، زمین‌شناسی و … آشنا شوند.

بهترین منابع برای تمرین ریدینگ مجلات هستند چرا که در بردارنده‌ی موضوعات مختلفی هستند و معمولا درمورد دغدغه‌ی روز دنیا می‌توان از آن‌ها اطلاعاتی کسب کرد.

 

مقاله پییشنهادی : نمونه اسپیکینگ آیلتس: بررسی نمونه سوالات بخش گفتاری آزمون آیلتس

 

2٫ نمونه سوالات ریدینگ آیلتس را حل کنید

یکی از نکات ریدینگ آیلتس برای موفقیت این است که تا جایی که می‌توانید نمونه سوالات ریدینگ آیلتس را پاسخ دهید و تمرین کنید. این‌کار باعث می‌شود نقاط ضعف خود را استخراج کنید و سپس بتوانید به آن‌ها زمان بیش‌تری اختصاص دهید.

سعی کنید با دقت اشکالات خود را پیدا کنید. ببینید مشکل از کجا آب می‌خورد: آیا معنی واژه‌ای را نمی‌دانستید؟ آیا بخش قادر به یافتن بخشی که در سوال آمده نبودید؟ آیا طریقه‌ی پاسخ‌گویی را نمی‌دانستید؟

بسیار مهم است که زمان بگذارید و پس از شناسایی ایرادات خود آن‌ها را برطرف کنید.

در راه یادگیری و ارتقا مهارت ریدینگ خود صبور و مصمم باشید. هیچ‌کس در مدت زمان یک یا دو هفته نتوانسته به نمره‌ی بالایی در این قسمت دست پیدا کند.

نکات ریدینگ آیلتس

3٫ پیدا کردن جملات و عبارات هم‌معنی

در ریدینگ آیلتس بسیاری از جملات و عباراتی که در متن به شما داده شده است را به همان‌صورت در سوالات نخواهید دید؛ بلکه پارافریز(Paraphrase) آن‌ها دیده می‌شوند.

پارافریز در واقع به نوع متفاوتی نوشتن عبارات یا جملات است: این تفاوت می‌تواند در واژگان یا ساختار اتفاق بیفتد. آن‌چه مشترک است، مفهوم دو عبارت و جمله است که یک معنی را در بردارند.

استراتژی بسیار مهمی که در این‌جا به کارتان می‌آید این است که متن را با سوالات مقایسه کنید و عبارات و جملات دارای معنی موازی را شناسایی کنید. بدین ترتیب به راحتی جای پاسخ هر سوال را پیدا می‌کنید.

 

مقاله پییشنهادی : کتاب آیلتس: معرفی و بررسی 8 کتاب برتر آیلتس به صورت خودخوان

 

متن نمونه ریدینگ برای تمرین عبارات هم‌معنی:

Bringing Cinnamon to Europe

Cinnamon is sweet, fragrant spice produced from the inner bark of trees of genus Cinnamomum, which is native to the Indian sub-continent. it was known in biblical times, and mentioned in several books of Bible, both as an ingredient that was mixed with oils for anointing people’s bodies, and also as a token indicating friendship among lovers and friends. In ancient Rome, mourners attending funerals burnt cinnamon to create a pleasant scent. Most often, however, the spice found its primary use as an additive to food and drink.

In the Middle Ages, Europeans who could afford the spice used it to flavor food, particularly meat, and impress those around them with their ability to purchase an expensive condiment from the ‘exotic’ East. At a banquets, a host would offer guests a plate with various spices piled upon it as a sign of wealth at his or her disposal. Cinnamon was also reported to have health benefits, and was thought to cure various ailments, such as indigestion.

نکات ریدینگ آیلتس

عبارات هم‌معنی متن:

حال بدون این که به پاسخ نگاه کنید هم‌معنی عبارات و واژگانی که bold شده‌اند از گروه واژگان و عبارات زیر پیدا کنید:

  • an indication of how wealthy an individual is
  • a sign of
  • which originates from
  • stated
  • a number of
  • added to
  • was believed to heal different illness
  • made from
  • participating in
  • a sweet smell
  • main
  • was also said to be beneficial to well being
  • leave mark on
  • especially
  • made from = produced from
  • which originated from = which is native to
  • stated = mentioned
  • added to = mixed with
  • a sign of = indicating
  • participating in = attending
  • a sweet smell = a pleasant scent
  • main = primary
  • especially = particularly
  • leave a mark on = impress
  • an indication of how wealthy an individual is = a sign of wealth at his or her disposal
  • was also said to beneficial to wellbeing = was also reported to have health benefits
  • was believed to heal different illnesses = was thought to cure various ailments

نمونه‌هایی مانند تمرین بالا به کرات در وب‌سایت‌های مختلف وجود دارند. اگر در پارافریز کردن و یافتن عبارات هم‌معنی احساس ضعف می‌کنید، حتما به طور مستمر روزانه زمانی را به انجام این تمرین‌ها اختصصاص دهید.

 

مقاله پییشنهادی : برنامه‌ریزی برای آیلتس

 

4٫ استخراج ایده‌ی متن از طریق Skimming

یکی از معضلات ریدینگ آیلتس که تقریبا تمامی داوطلبان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود زمان است. برای این‌که بتوانید بر این مساله غلبه کنید یکی از نکات ریدینگ آیلتس که اغلب مدرسین ان را توصیه می‌کنند، تمرین Skimming است.

در این نوع خواندن، نیازی نیست تمام کلمات را دقیق بخوانید. ابتدا سوالات را خوانده و سپس در جهت یافتن پاسخ سوالات متن را نگاه کرده و به دنبال کلمات کلیدی مشترک بین سوال و متن می‌گردید.

توجه:

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، عبارات و کلماتی که در متن می‌آیند عینا در سوال تکرار نمی‌شوند. پس به دنبال هم‌معنی‌ها بگردید.

تکنیک اسکیمینگ برای ریدینگ آیلتس

5٫ سعی نکنید تک‌تک واژگان را معنی کنید

این که در یک متن معنی برخی از کلمات را ندانید، بسیار طبیعی است. شما می‌توانید با توجه به کلمات مجاور آن کلمه‌ی نا آشنا معنی واژه را حدس بزنید.

به طور کلی دریافت مفهوم کلی متن مدنظرتان باشد. از این که برخی کلمات برای شما جدید هستند نگران نشوید و خود را نبازید. با این دیدگاه جلو بروید که قطعا با واژگان جدیدی روبرو می‌شوید و اما این اطمینات را نیز به خود بدهید که می‌توانید با حدس زدن کلمات جدید به سوالات پاسخ دهید.

 

مقاله پییشنهادی : شروع آیلتس از صفر: هر آنچه که برای شروع آیلتس باید بدانید

 

6٫ تکنیک مناسب خود را پیدا کنید

در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد اما حقیقت این است که هیچ توصیه نهایی در مورد این‌که چه روشی برای شما مناسب‌تر است وجود ندارد. شما باید خودتان تشخیص دهید که چگونه به دنبال پاسخ‌های صحیح باشید و ابتدا چه کاری را انجام دهید: ابتدا متن را بخوانید و سپس سوالات را یا بالعکس.

هیچ نسخه‌ی ثابتی که بتواند همه را به موفقیت برساند، وجود ندارد. برای تشخیص تکنیک مناسب خود استراتژی‌های مختلف را امتحان و آن‌چه را برای شخص شما کاربردی است، انتخاب کنید.

 

امیدواریم نکات ریدینگ آیلتس ذکر شده مفید واقع شده باشد و شما نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس را فرا گرفته باشید. در ادامه در بخش نظرات می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا