تکنولوژی

همکاری ایران و پاکستان برای جلوگیری از معاملات گوشی‌های سرقت شده


رگولاتوری‌های ایران و پاکستان در پی جلوگیری از معاملات گوشی‌های سرقت شده و پیشگیری از فعال‌سازی این گوشی‌ها با یکدیگر نشست همکاری و هماهنگی برگزار کردند.

براساس اعلام روابط‌ عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در یک نشست مشترک با حضور مدیران کل دفتر سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران با رئیس و مدیران کل رگولاتوری پاکستان، موضوعاتی نظیر نحوه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در شبکه اپراتورهای هر دو کشور و پیشگیری از معاملات گوشی‌های سرقت شده مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: افزایش تعرفه واردات موبایل در بودجه 1402 ؛ گوشی باز هم گران می‌شود؟

جلوگیری از معاملات گوشی‌های سرقت شده با همکاری ایران و پاکستان

با توجه به اینکه رسانه‌های گوناگون طی سال‌های اخیر بارها از فروش گوشی‌های سرقتی از ایران و پاکستان در افغانستان گزارش‌های متعددی منتشر کرده بودند. تصمیم به همکاری دو کشور ایران و پاکستان برای جلوگیری و پیش‌گیری از فعال‌سازی و خرید و فروش گوشی‌های سرقتی چندان هم دور از تصور نبود.

حال در نشست مشترک سازمان‌های رگولاتوری ایران و پاکستان، به استفاده از ظرفیت‌های همکاری بین‌المللی برای مسدودسازی عدم ارائه سرویس به تجهیزات و گوشی‌های هوشمند تلفن همراه سرقتی در ایران و پاکستان و بالعکس تاکید شده است. بنابراین در حال حاضر امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات گوشی‌ها و تجهیزات سرقت شده در هر دو کشور احتمالاً فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره همکاری ایران و پاکستان برای جلوگیری از معاملات گوشی‌های سرقت شده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ای بی سی مگ در میان بگذارید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا