هنر و سینما

آیا فیلم نجات سرباز رایان بر مبنای داستانی واقعی است؟


Save Private Ryan یکی از بزرگترین فیلم های جنگی است که تاکنون ساخته شده است. استیون اسپیلبرگ حمله سریع نیروهای متفقین به سواحل اوماها را به تصویر می کشد و مأموریت جسورانه ای را در اوج جنگ جهانی دوم به تصویر می کشد که راهپیمایی چشمگیر آن به وضوح شناخته شده است. مخالفان می گویند این فیلم هرگز افتتاحیه خوبی نداشته است ، اما خط داستانی عالی س questionsالات بی شماری در مورد ارزش زندگی کسی در طول درگیری ایجاد کرده است. این فیلم کنایه از احساس قهرمانی و میهن پرستی اسپیلبرگ است.

این فیلم داستان فرمانده ارتش آمریکا جان اچ میلر را روایت می کند که به او دستور داده می شود برای نجات جان افسر جیمز فرانسیس رایان ، وارد خاک نازی ها شود. سه برادر رایان نیز در ارتش خدمت می کردند ، اما همه آنها در نبرد در نورماندی کشته شدند ، بنابراین ارتش تصمیم گرفت آنها را برای خانواده هایشان بفرستد. میلر تردید دارد که آیا این مأموریت درست است یا خیر ، اما با تیم خود مایک هوروات ، ریچارد ریبون ، دانیل جکسون ، استنلی میلیش ، آدریان کاپارزو ، ایروین وید و تیموتی اوهام این سفر خطرناک را آغاز می کنند.

اسپیلبرگ جنگ جهانی دوم را در سال 1941 با عناوینی مانند امپراتوری خورشید ، فهرست شیندلر و حق امتیاز ایندیانا جونز پوشش داده بود ، اما او می خواست جنبه منفی جنگ را به عنوان ادای احترام به آرنولد اسپیلبرگ بارانی نشان دهد. وقتی اسپیلبرگ برنده اسکار بهترین کارگردانی شد ، این جایزه را به پدرش اهدا کرد.

آیا نجات سرباز رایان بر اساس یک داستان واقعی است؟

نجات یک رایان مستقل

اگرچه شخصیت ها داستان های تخیلی هستند ، اما بیشتر اقدامات آنها ناشی از رویدادهای تاریخی است. رابرت رود فیلمساز برای اولین بار با خواندن داستان واقعی استفان آمبروز ، دیدی: 6 ژوئن 1994 ، در اوج جنگ جهانی دوم ، برای نوشتن فیلم الهام گرفت. رودات تحت تأثیر ادای احترام به خانواده هایی قرار گرفت که فرزندان زیادی در جنگ از دست داده اند.

رودات پس از خواندن داستان گروهبان فردریک فریتس نیلند ، فیلم را برای سرباز رایان آغاز کرد. برادران فریتز نیلند با پرستون و روبرت برای خدمت ثبت نام کردند و برادر دیگرش ، ادوارد ، داوطلب شد. در ماه مه 1944 ، ادوارد در برمه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و گرچه تصور می شد که مرده باشد ناپدید شد. در ماه ژوئن ، روبرت در دیدی و پرستون در ساحل اوماها کشته شد. ارتش آمریکا ماموریت نجات را برای فردریک ، که در طول جنگ در نورماندی ناپدید شده بود ، فرستاد تا او را به خانه بفرستد. یک تیم ارتش به رهبری فرانسیس سامپسون محل اقامت فردریک را شناسایی کرده و او را نزد والدینش مایکل و آگوستا نیلند فرستاد. برادر فردریک ادوارد به عنوان اسیر جنگی در برمه زنده پیدا شد و به سلامت به خانه بازگشت. عملیات نجات نتیجه یک سیاست به اصطلاح تنها بازمانده در وزارت جنگ ایالات متحده بود. این قانون در سال 1942 پس از آنکه چهار نفر از اعضای خانواده سالیوان ، اعضای نیروی دریایی ایالات متحده ، هنگام غرق شدن USS Jano در نبرد گوادالکانال کشته شدند ، تصویب شد.

اگرچه نجات سرباز رایان بسیار مبتنی بر داستان و واقعیات واقعی است ، اما داستان تصمیم کاپیتان میلر برای نجات کسی کاملاً ساختگی است.

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا