برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

لوازم آرایش لب

معرفی انواع لوازم آرایشی لب و کاربرد آن ها

همانطور که می دانید تاثیر لب ها در آرایش بسیار زیاد است و اغلب ما می توانیم با خرید لوازم آرایش لب مناسب مانند یک رژ لب ساده، آرایش خود را تکمیل کنیم. یک رژ لب ساده می تواند جلای زیبایی به آرایش ما دهد. از آنجایی که اکثر خانم ها به آرایش لب علاقه دارند لوازم آرایشی مختلف و متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. شما به هنگام خرید لوازم آرایشی خارجی و آرایش لب های خود باید به نکاتی مانند فرم لب خود و نوع آرایش صورتتان توجه کنید تا بهترین آرایش لب را بتوانید انجام دهید.

انواع لوازم آرایشی لب

رژ لب

رژ لب ها از پرکاربردترین و رایج ترین لوازم آرایشی لب هستند. هرکدام از ما خانم ها تعداد زیادی رژ لب در کیف لوازم آرایش خود داریم و این نشان از محبوبیت رژ لب است. رژ لب ها از رنگدانه، نرم کننده و روغن تشکیل شده اند. استفاده از لوازم آرایشی لب اگر اصل باشد لب های شما را پوست پوست نمی کند و بعد از مدتی لب های شما خشک نمی کند. البته قبل از آرایش لب بهتر است اسکراب لب انجام دهید تا پوست های اضافه و مرده از روی لب های شما پاک شوند. رژ لب ها نیز انواع متفاوتی دارند.

1- رژ لب مات

رژ لب های مات همانطور که از اسمشان پیداست لب ها را مات می کنند و برقی به آن ها نمی دهند. این رژ لب ها روی لب کاملا طبیعی جلوه می کنند و اگر رنگ های گوشتی و رنگ هایی که مانند رنگ خود لب هستند را اسنفاده کنید، لب های بسیار زیبا و طبیعی خواهید داشت. بهتر است از رژ لب های مات که حاوی آبرسان هستند استفاده کنید تا در طولانی مدت لب های شما خشک نشود.

2- رژ لب ماژیکی

این رژ لب ها بافت سبکی دارند و شبیه به ژل هستند. ویژگی مهم این نوع رژ لب این است که اطراف لب پخش نمی شوند و مانند برق لب، لب ها را براق و درخشان می کنند. مدت زمان و ماندگاری رژ لب های ماژیکی کم هست و زود پاک می شوند. افرادی که لب های نرم و بدون پشته دارند استفاده از رژ لب های ماژیکی برایشان گزینه مناسب است و بهتر است افرادی که لب های خشک دارند ابتدا لب خود را مرطوب و آبرسانی کنند سپس از رژ لب های ماژیکی استفاده کنند.

3- رژ لب کرمی

رژ لب های کرمی همان رژ لب های قدیمی هستند که به عنوان اولین رنگ دهنده های لب استفاده می شدند. بیشتر خانم ها از همین رژ لب ها استفاده می کنند زیرا تنوع رنگ بالایی دارند و در آبرسانی لب ها نیز نقش دارند.

4- رژ لب مایع

این رژ لب ها نیز در میان خانم ها از محبوبیت بالایی برخوردارند و لب های شما را بسیار زیبا و جذاب می کنند. بافت این رژ لب ها مایع است برخی از آن ها روی لب برق می زنند و برخی مات هستند. نوع مات آن ها در ابتدا که روی لب های خود می زنید براق است ولی بعد از چند ثانیه خشک می شود و برقی ندارد.

5- رژ لب پالتی

رژ لب های پالتی بیشتر در سالن های آرایشی و به صورت حرفه ای کاربرد دارند. رژ لب های پالتی مانند سایه چشم جدا جدا قرار می گیرند و از یک براش مخصوص برای استفاده آن ها روی لب، استفاده می شود. تنوع رنگ این رژ لب ها زیاد است به طوری که می توان دو یا چند رنگ از رنگ های پالت را با هم ترکیب کرد و رنگ حدیدی به دست آورد. این رژ لب ها بافت زیبایی به لب می دهند و لب های شما را بسیار زیبا و شکیل می کنند.

برق لب

برق لب ها همانطور که از نامشان پیداست باعث براق شدن لب های شما می شود و با استفاده از آن می توانید لب ها را برق جزئی بدهید. می توانید از برق لب ها روی رژ لب مات خود نیز استفاده کنید. برق لب ها را می توانید برای ترمیم پوست لب خود نیز به کار ببرید زیرا بافت چربی دارند و باعث نرم شدن لب های شما می شوند. برق لب ها از ماده ای واکس مانند، روغن و مقدار بسیار کمی رنگدانه تشکیل شده اند. در واقع آن دسته از برق لب هایی که رنگی هستند کمتر از حدودا 3٪ رنگدانه دارند. برق لب ها در شکل های مختلفی هستند.

برخی از آن ها مانند رژ لب های مایع دارای برس هستند و برخی از آن ها به شکل غلتکی و استوانه ای شکل می باشند. برق لب های تیوپی هم در بازار موجود هستند که کمتر شناخته شده اند. نوع دیگری از برق لب ها نیز حجم دهنده لب هم هستند و شما می توانید به راحتی با استفاده از آن ها لب های خود را بی نیاز کانتور لب کنید. برق لب هایی که حجم دهنده هستند هیچ اسیبی به لب ها نمی رسانند و شما می توانید به راحتی بدون تزریق کلاژن لب های خود را حجیم کنید. برق لب های قدیمی تر نیز جامد هستند و مانند رژ لب های کرمی بی رنگ می باشند که استفاده از آن ها بسیار راحت می باشد.

خط لب

خط لب ها را می توانید فقط دور لب بکشید و یا می توانید کل لب خود را با آن ها رنگ کنید. قبل از آرایش لب هایتان بهتر است حتما از خط لب استفاده کنید تا رژ لبتان اطراف لب پخش نشود و به راحتی بتوانید رژ لب را به طور کامل روی لب های خود بکشید. با استفاده از خط لب می توانید لب ها را زیبا تر کنید و آن ها نیز برجسته تر نشان دهید از طرفی خط لب ها نواقص لب شما را برطرف می کنند و شما می توانید با استفاده از آن لب های زیبا و جذابی را از آن خود کنید.

 بیشتر خط لب ها نیز مانند رژ لب از موادی مانند موم، روغن و رنگدانه تشکیل می شوند. اما در خط لب میزان روغن کمتر از رژ لب است اما میزان رنگدانه های آن از رژ لب بیشتر است به همین دلیل می تواند به خوبی دور لب را کاور کند. هنگام خرید خط لب ها حتما از برندهای معتبر و با کیفیت و اصل خریداری کنید چرا که خط لب ها معمولا از مواد ارگانیک و شیمیایی ساخته می شوند پس بهتر است از مواد تشکیل دهنده آن ها اطلاع داشته باشید.

حجم دهنده لب

حجم دهنده های لب در وقت شما صرفه جویی می کنند تا زمان زیادی را برای کانتور کردن لب های خود نگذارید. اما مدت زمان ماندگاری این حجم دهنده ها کم است و شما باید ان را همراه خود داشته باشید تا بتوانید روی لب های خود تجدید کنید. حجم دهنده های لب با تحریک پوست لب شما، باعث تورم لب هایتان می شوند و ان ها را حجیم می کنند. برق لب ها به شکل برق لب یا رژ لب در بازار عرضه می شوند و شما می توانید مانند یک رژ لب عادی آن را فقط روی لب های خود بکشید.

در حجم دهنده های لب موادی مانند زنجبیل، منتول، کپسایسین و گیاه وینتر گرین وجود دارد. از هکین رو هنگام استفاده از حجم دهنده های لب، لب های شما حالت سوزن سوزن می شوند و کز کز می کنند در نتیجه لب های شما متورم می شود. این کز کز کردن لب ها فقط در همان زمان استفاده از حجم دهنده لب است و بعد از چند ثانیه متوقف می شود.

لاک لب

لاک لب برای چسانی که می خواهند طولانی مدت آرایششان روی لب هایشان بماند گزینه مناسبی است. لاک لب نیاز به تمدید ندارد و ماندگاری بسیار بالایی دارد. این محصول حتی با غذا خوردن هم پاک نمی شود و دور لب پخش نمی شود و اثری از آن روی دندان هایتان باقی نمی ماند. لاک لب ها ساختاری مانند رژ لب های مایع دارند. درصد رنکدانه های ان بسیار بالا است و لب را به خوبی رنگی میکند و پوشش می دهد. همینطور لاک لب ها، لب ها را نیز مرطوب نگه میدارند. پاک کردن لاک لب ها می تواند کمی دشوار باشد پس بهتر است همیشه از آن ها استفاده نکنید و فقط در مواقعی که نمی توانید در طول روز آن را تمدید کنید یا در مراسم و میهمانی های طولانی مدت هستید استفاده کنید.

بالم لب

در زمستان ها معمولا لب ها خشک می شوند. همینطور باد زیاد و سرمای شدید باعث خشک شدن لب ها می شود. کم نوشیدن آب هم به پوسته پوسته شدن لب ها منجر می شود و چون پوست لب از سایر قسمت های بدن نازک تر است بیشتر در معرض خشکی قرار می گیرد. با استفاده از بالم لب ها می توانید رطوبت را به لب های خود ببخشید. بالم لب ها در واقع موم یا نوعی پماد هستند که باعث نرم و مرطوب شدن لب های شما می شوند.

بالم لب ها هیچ گونه احساس سنگینی و چسبندگی را روی لب های شما ایجاد نمی کنند و در واقع با خاصیت مرطوب کنندگی و چرب کنندگی مانع خشک شدن و ترک خوردن لب های شما می شوند و با بافت سبکی که دارند شما وجد هیچ مواد اضافه ای را روی لب های خود احساس نمی کنید. بالم لب ها مانند یک لایه نازک روی لب ها می نشینند و لب های شما در برابر عوامل خارجی مانند سرما و باد محافظت می کنند.

مواد تشکیل دهنده بالم لب ها متفاوت است. برخی از بالم لب ها از موادی مانند کلاژن، هیالورونیک اسید و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین هستند که این گونه بالم لب ها باعث کاهش چین و چروک های روی لب می شوند.

برخی دیگر حاوی موادی مانند Q10 و ویتامین C و E هستند که باعث آبرسانی به لب های شما می شوند. برخی دیگر از بالم لب ها از ترکیباتی چون پارافین، روغن آفتابگردان، روغن نارگیل، وازلین، موم زنبور عسل و لانولین ساخته شده اند. به طور کلی بالم لب ها با هر نوع ترکیباتی باعث نرم و لطیف شدن لب های شما می شوند.

پرایمر

پرایمر لب را باید قبل از استفاده از رژ لب، خط لب، برق لب روی لب ها بزنید. پرایمر لب کمک می کند که ماندگاری آرایش لب شما بیشتر شود و باعث هموار و صاف شدن لب های شما می شود و چین و چروک های لب را پر میکند تا رژ لب به زیبایی روی لب های شما بنشیند. همیمطور پرایمر ها باعث برجسته شدن لب ها نیز می شوند. برخی از پرایمر ها نقش ضد آفتاب هم دارند و از لب های شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کنند. همینطور می توانید از پرایمر لب هایی که حاوی ویتامین های A و E و C هستند استفاده کنید. این پرایمر ها از پوسته پوسته شدن و چروک شدن لب ها جلوگیری می کنند. شکل پرایمر های لب می تواند مدادی، تیوپی فشاری، یا پیچی مانند رژ لب باشد.

سخن پایانی

در این مقاله با انواعی از لوازم آرایش و کاربرد آن ها آشنا شدید. انواعی از لوازم آرایشی لب مانند بالم لب، پرایمر لب، رژ لب، خط لب، برق لب، لاک لب و حجم دهنده های لب آشنا شدید. لوازم آرایشی لب علاوه بر ایجاد زیبایی روی لب های شما خاصیت درمانی هم دارند و استفاده از نوع مرغوب آن ها باعث نرم و لطیف شدن لب های شما نیز می شوند. با مطالعه ی این بخش از هماناز آگاهی کامل را قبل از خرید انواع لوازم آرایشی لب به دست می آورید.

منبع : سایت ارس خرید

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا