هنر و سینما

انیمه‌ی آکیرا چگونه المپیک توکیو ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده بود؟


آکیرا ، شاهکار ماندگار کاتسوهیرو اوتومو ، 30 سال پیش تبدیل شد. سه سال پیش ، وقتی بحث می شد که آکیرا المپیک توکیو و تجربه خود را پیش بینی کرده بود ، تعداد کمی آن را باور کردند. جاشوا میر ، نویسنده وب سایت slashfilm ، بیانیه مشابهی را در این پست بیان کرد. دیدن این پست و شنیدن دیدگاه جاشوا میر بد نیست. بقیه مقاله از نویسنده است.

دانشمندان و استیون سودربرگ (با “شیوع 2011”) قبلاً به ما در مورد خطرات احتمالی یک اپیدمی جهانی هشدار داده اند. اما ، بسیاری از مردم حتی فکر نمی کردند در سال 2020 با چه چیزی روبرو خواهند شد. ما در حال حاضر در سال 2021 هستیم ، ورزشکارانی از سراسر جهان در المپیک 2020 شرکت می کنند. توکیو ، پایتخت ژاپن ، بازی را بر عهده می گیرد. اگر نگاهی دقیق تر به “Akira” بیندازیم ، خواهیم دید که این انیمه محبوب بسیار زودتر از ما می دانست که در المپیک 2020 چه اتفاقی می افتد.

“لغو”: چگونه آکیرا توکیو 2020 را شناسایی کرد؟

آکیرا 3

در ابتدای فیلم با ورزشگاه المپیک آشنا می شویم. پس از آن ، موتورسوار معروف در خیابان های نئوتوکیو این نمایش را تعقیب می کند. اول ، ما مربع را در آسمان شب از منظر چشم پرنده می بینیم (زاویه دید از بالای آسمان ، ایستاده). از نمای بعدی ، مربع را در نمای دقیق تری می بینیم. آنها هنوز به پایان نرسیده اند و مشغول کار تعمیر هستند. سپس تابلویی را می بینیم که روی آن به زبان ژاپنی نوشته شده است: “المپیک توکیو-147 روز تا مراسم افتتاحیه”. در زیر آن دوباره به زبان ژاپنی نوشته شده است: “بیایید همه حمایت کنیم و این المپیک را به موفقیت تبدیل کنیم.” اما برخی از دیوارنویسی های خیابانی زیر این پیام را نوشته اند: “لغو”.

این “لغو” شعار بسیاری از ژاپنی ها قبل از المپیک 2020 بود. آنها معتقد بودند که مقامات توکیو و کمیته بین المللی المپیک باید مسابقات را دوباره به تعویق بیندازند یا آن را به طور کلی لغو کنند ، و دیگر زمان مشاهده آن فرا نرسیده است. در این شرایط غیرمعمول ، فشار زیادی بر شهر و مردم ، به ویژه بخش پزشکی وارد خواهد شد.

استادیومی که به مخفی ترین شکل ممکن ساخته شده است

رابطه بین آکیرا و المپیک 2020 چیزی فراتر از یک مرور کوتاه است. آخرین فینال پرتره کاتسوهیرو اوتومو در این میدان همیشه حاضر انجام می شود. معلوم می شود که یک آزمایشگاه مخفی در زیر این ورزشگاه راه اندازی شده است و آکیرا ، یک کودک روان پریش با توانایی های فوق بشری ، در آنجا نگهداری می شود. آکیرا به اندازه کافی قوی است که تراژدی ویران شده توکیو را در سال 1988 تکرار کند. شایان ذکر است که داستان فیلم در سال 2019 پخش شد ، زمانی که کووید -19 به اوج خود رسید.

آکیرا 2

در جهان ما ، ژاپن یک استادیوم ملی 1.4 میلیارد دلاری برای المپیک به اصطلاح ساخته است. اما بعداً اعلام شد که به دلیل مشکلات تاج ، بازی بدون تماشاگر برگزار می شود. تعداد موارد به طور مداوم در حال افزایش است و تعداد افرادی که واکسینه شده اند رضایت بخش نیست ، به همین دلیل توکیو مجبور به چنین تصمیمی شده است. در طول بازی ورزشگاه خالی بود و تماشاچی وجود نداشت ، درست مانند آنچه در آکیرا دیدیم. سام برانسانی ، نویسنده وب سایت Ivy Club ، می گوید: المپیک هایی که در این ویدئو می بینیم ، مجموعه ای از اتفاقات بدی است که در گذشته شهر را خراب کرده و می تواند دوباره رخ دهد. این ورزشکاران تمایل طبیعی انسان را برای بازگشت به نظم قدیمی و نادیده گرفتن خطر واقعی از خود نشان می دهند. “

به عنوان فردی که یازده سال در ژاپن زندگی کرده است ، می توانم بگویم که ژاپنی ها همیشه این نگرش استثنایی را در شرایط سخت نشان می دهند. آنها چیزهای بد را زیر فرش پنهان می کنند تا ظاهر خود را حفظ کنند. احتیاط نیز نوعی شجاعت است. بنابراین شجاعت داشته باشید که در مورد مواردی که می تواند باعث ناراحتی و نارضایتی شود صحبت نکنید.

من اخیراً از ورزشگاه المپیک دیدن کردم. من همیشه آن را هنگام ساختن می دیدم ، اما اکنون کاملاً به پایان رسیده است. من از نزدیک شاهد این ورزشگاه عالی بودم ، اما نه خیلی نزدیک. هرجا نگهبان هستند. صحنه مرا به یاد آکیرا انداخت ، جایی که پلیس با معترضان درگیر شد.

روح المپیک توکیو امروز این است: “قفل شده”

من و شوهرم بلیط های المپیک را گرفتیم (قبل از اینکه آنها اعلام کنند تماشاچی در بازی ها حضور ندارد) و اکنون که دیدیم ورزشگاه بسته شده است ، کاملاً ناامید شده ایم. ما عاشق دیدن حلقه های رنگارنگ المپیک در خارج از ورزشگاه هستیم. این حلقه ها می توانند نمادی از وحدت بین المللی و بی نهایت باشند ، حلقه هایی که همه به هم متصل هستند. اما در المپیک امسال ، فقط حصارها و امنیت بالایی است که من نمی شنوم و نمی شنوم و “اینجا نیا”. عکس های جعلی گرفته شده در المپیک را فراموش کنید ، این روح واقعی المپیک امسال است.

افرادی که در ژاپن می شناسم مدت ها منتظر المپیک بودند. من اینجا معلم هستم. من بسیاری از دوستان ژاپنی را دیدم که زبان انگلیسی خود را بهبود بخشیدند تا با داوطلب شدن در طول مسابقه ، مهمان نوازی خود را نسبت به ژاپن نشان دهند.

راه توکیو 2020 طولانی و دشوار است. از همان ابتدا آدرسی که ایجاد کردند مزاحم شد و او متهم به دزد شدن شد. برخی می گویند دولت ژاپن نباید این همه پول را برای بازی های المپیک خرج کند و ورزشگاه بسازد ، بلکه باید بر بازسازی منطقه توکوهو تمرکز کند ، منطقه ای که زلزله های شدید و خسارات زیادی به آن وارد شده است. این در سال 2011 اتفاق افتاد ، اولین سال من در ژاپن. من هم آن را احساس کردم ، من همیشه منتظر بودم که خانه ام خراب شود.

چه کسی از این المپیک سود خواهد برد؟

تعویق بازی های المپیک به مدت یک سال در تاریخ بی سابقه بود. همچنین لازم به ذکر است که قبل از اعلام بازیهای بدون مشاهده ، جف شل ، رئیس NBC Universal Media ، معتقد بود که از نظر تبلیغات و حضور پر درآمد ترین المپیک است.

من صمیمانه امیدوارم که برخی از مردم از این المپیک فعلی سود ببرند ، زیرا مطمئن نیستم که مالیات دهندگان ژاپنی از آن سود خواهند برد ، زیرا پنهان کردن این راز بزرگ در “Akira” به عنوان شهروندان نئوتوکیو سود نخواهد برد.

قبل از آن ، مردم نگران ذوب شدن گرما در شهر در تابستان بودند. المپیک 1964 توکیو نیز در اکتبر برگزار شد. مردم از این می ترسیدند که مهمانانی که به توکیو آمده اند آمادگی گرما و بیماری را نداشته باشند. اما دیگر گردشگری وجود ندارد ، مسابقات زیادی صبح یا شب برگزار می شود تا مردم ایالات متحده بتوانند آنها را ببینند.

المپیک 2020 توکیو در شرایط غیرقابل مذاکره برگزار می شود. بسیاری از ورزشکاران هستند که در یک سال گذشته پس از به تعویق انداختن بازی برای یک سال تحت فشار زیادی قرار گرفته اند. آنها باید تمرین می کردند و برای یک سال سخت دیگر آماده می شدند. برای سازمان دهندگان ، مروج و داوطلبان ، این المپیک زمانی است که از این کابوس لجستیکی دور شوید. کابوسی برای برنامه ریزی و حفظ المپیک در بدترین شرایط ممکن.

برای بقیه ما ، از جمله مردم نئو توکیو ، المپیک 2020 توکیو چیزی است که ما فقط در تلویزیون می بینیم. یا شاید از طریق Netflix ژاپن ، که یک انیمه پیش از نبوت به نام “Akira” پخش می کند.

منبع: SlashFilm

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا