هنر و سینما

قهرمان اصغر فرهادی در بین ۱۰ فیلم مهم جشنواره‌ی کن ۲۰۲۱ قرار گرفت


هالیوود ریپورتر مشهور لیستی از 10 فیلم برتر مورد انتظار در کن 2021 را منتشر کرد که شامل عنوان فیلم قهرمان اصغر فرهادی است.

کمتر از ده روز به آغاز هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن باقی مانده است و بسیاری از تماشاگران فیلم در سراسر جهان منتظر شروع این رویداد بزرگ سینمایی هستند. جشنواره فیلم کن سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد ، اما امسال برگزارکنندگان این رویداد یک مراسم پزشکی را دنبال کرده و چراغ های Grand Lumiere را به نفع فیلمسازان مشهور در سراسر جهان که برای نخل طلا رقابت می کنند روشن می کنند.

امسال سینمای ایران با قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی ، یک فیلم و هنرمندان دیگر در جشنواره فیلم کن دارد ، جایی که می توانیم درباره فیلم کوتاه “ارتودنسی” به کارگردانی محمدرضا میقانی و فیلم “جاده خاکی” به کارگردانی صحبت کنیم. توسط پناه پناهی اما شکی نیست که قهرمان مهمترین فیلم ایرانی برای حضور در این مراسم است و برخی از سینماگران آن را یکی از شانس های بزرگ خود برای کسب جایزه بزرگ می دانند.

علاوه بر فرهادی ، فیلمسازان موفق دیگری مانند لئوس کاراکس ، لئوس کاراکس ، وس اندرسون و فرانسوا اوزون نیز برای گرم کردن جشنواره امسال در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن حضور دارند.

در زیر لیستی از موردانتظارترین فیلم ها در مرحله مسابقه بزرگ کن 2021 را طبق گزارش هالیوود ریپورتر خواهید دید ؛

  • قهرمانی به رهبری اصغر فرهادی
  • آنت ، به کارگردانی لئوس کاراکس
  • بندتا ، به کارگردانی پل ورهوفن
  • جزیره برگمان به کارگردانی میا هنسن لو
  • شماره محفظه 6 ، به کارگردانی یوهو کاسمنن
  • همه چیز به خوبی پیش رفت ، به رهبری فرانسوا اوزون
  • اعزام فرانسوی به رهبری وس اندرسون
  • خاطره ، به کارگردانی Epichatpong Virastakol
  • نیترام به کارگردانی جاستین کورزل
  • موشک قرمز به رهبری شان بیکر

هالیوود ریپورتر در مقاله ای برای قهرمان نوشت: “کارگردان و تهیه کننده ایرانی برنده اسکار ، آثاری مانند جدایی نادر از سیمین و فروشنده ، با حضور خود در صحنه سینمای بین المللی در سال 2019 با فیلم همه می داند ، با موفقیت منتقدان مواجه شدند. .هرچند جزئیات فیلم جدید فارسی هنوز به طور کامل درک نشده است ، اما به نظر می رسد که به حالت اول بازگشته است. فرهادی پناهگاهی است با روایتی سخت ، یعنی ایجاد نمایشنامه های خانوادگی و خانگی بر اساس درگیری های داخلی ؛ “مانند فیلمی که برای اولین بار او را به جهان معرفی کرد. “

اصغر فرهادی فرایند ساخت و تهیه فیلم قهرمان را تقریباً بی صدا و به دور از سر و صدا انجام داد. تا ماه گذشته تقریبا هیچ اطلاعاتی از روند داستان و شخصیت این فیلم در دسترس نبود ، تا اینکه چند هفته پیش ، فیلم های ممتو داستان خود را با همان بینندگان فیلم به اشتراک گذاشتند. خلاصه داستان منتشر شده توسط ایستگاه رادیویی قهرمان اروپا به شرح زیر است: “جوانی به نام رحیم به دلیل بدهی غیرقابل تحمل در زندان به سر می برد. در طول دو روز که او دور است ، سعی می کند متقاعد کننده وام دهنده باشد تا شکایت خود را ثبت کند. در ازای قیمت پایین. “اما همه چیز آنطور که او انتظار داشت پیش نمی رود.”

جشنواره فیلم کن امسال 15 تا 26 ژوئیه ، کمی دیرتر از حد معمول ، به دلیل تولد ویروس کرونا برگزار می شود و اسپایک لی ، کارگردان برنده اسکار آمریکایی ، داوران مسابقه بزرگ را رهبری می کند.

در یک دهه گذشته ، اصغر فرهادی برای فیلمهای “جدایی نادر از سیمین” و “فروشنده” در سالهای 2011 و 2017 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی (قبلاً یک زبان خارجی) شد و جایزه بهترین فیلمنامه را در سال 2016 برای فیلم فیلم “فروشنده” برنده جشنواره فیلم کن. به همین دلیل است که بسیاری از تماشاگران سینما در حال حاضر منتظر موفقیت قهرمان در جشنواره و رویداد فیلم 2021 هستند.

منبع: Hollywoodreporter

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا