هنر و سینما

پژوهشگران تصاویر هولوگرامی جنگ ستارگان را در واقعیت ساختند


محققان در زمینه هولوگرافی با کمک لیزر و بدون نیاز به صفحه نمایش موفق به تولید تصاویری سه بعدی شده اند که شبیه هر چیز دیگری و نوعی چاپ سه بعدی نوری هستند.

در تحقیقات اخیر ، گروه تحقیقاتی هولوگرافی در دانشگاه بریگهام یانگ (BYU) در ایالات متحده راهی برای ایجاد تصاویر متحرک از نور در فضا یافت ، از جمله ساخت شمشیر نوری جنگ ستارگان برای یودا و قرمز برای دارث واندر.

آنها با الهام از فیلم های علمی تخیلی ، نبردهایی را بین نسخه های کوچک کشتی فضایی Starship Enterprise و Klingon Battle Cruiser ایجاد کرده اند که شامل پرتاب های اصلی اژدر و حمله به کشتی است. بهشت ​​دشمن. آنچه با چشمان شما دیده می شود.

“آنچه در پلتفرم هایی که ما ایجاد کرده ایم می بینید بسیار واقعی است و هیچ یک از آنها تقریباً توسط هیچ کامپیوتری تولید نشده است.” دان اسمالی ، محقق و استاد مهندسی برق در دانشگاه بریگهام یانگ ، می گوید: “این صحنه شبیه فیلمی نیست که از نوری فیزیکی یا دستورالعمل های عکاسی برخوردار نباشد.” اینها واقعی هستند و اگر از هر طرف به آنها نگاه کنید. ، می بینید که آنها در فضا هستند. “

این فناوری آخرین دستاورد اسمالی و تیمش است که در اولین فیلم جنگ ستارگان “Leia” به نام “شاهزاده خانم Leia Organa” نامگذاری شدند. سه سال پیش ، آنها نحوه نوشتن تصاویر شناور در فضا بدون نیاز به صفحه نمایش را کشف کردند و این تحقیقات توجه مردم را به خود جلب کرد.

یک شمشیر نوری کوچک با صفحه نمایش تله نوری

یک شمشیر نوری کوچک با صفحه نمایش تله نوری
توپ: BYU

این مانیتورها که با نام “نمایش تله نوری” شناخته می شوند ، با ضبط ذرات ایجاد شده در هوا با نور لیزر ایجاد می شوند. قطعه را به اطراف حرکت دهید تا یک مسیر باریک با پرتو لیزر در پشت آن باقی بماند. چیزی که می توان یک پرینتر سه بعدی برای روشنایی در نظر گرفت.

پروژه تحقیقاتی جدید این گروه ، با پشتیبانی برنامه بنیاد ملی علوم CAREER ، در حال حاضر گام جدیدی را برداشته و علاوه بر اشکال ثابت ، تصاویر ساده ای را در هوای نازک تولید می کند. پیشرفت در انیمیشن متحرک زمینه ای برای یک تجربه عمیق فراهم می کند که به افراد اجازه می دهد با اشیاء مجازی مانند هولوگرافی در فضای اطراف خود تعامل داشته باشند.

اسماللی در مورد چیزهای واقعی گفت: “در اکثر نمایشگاه های سه بعدی باید به صفحه نمایش نگاه کنید ، اما فناوری به ما اجازه می دهد تصاویری ایجاد کنیم که در فضا شناور هستند و این تصاویر بصری نیستند ، از نظر فیزیکی طبیعی هستند.” یا مجازی “این فناوری می تواند داخلی متحرک ایجاد کند که مانند هر چیزی باشد ، در حال چرخش ، لرزش یا انفجار باشد.”

برای نشان دادن این مهارت ها ، تیم تحقیق یک مانکن مجازی ایجاد کرد که در هوا حرکت می کند. حتی برای نشان دادن رابطه بین تصاویر مجازی و انسان ها ، یکی از دانش آموزان انگشت خود را روی “نمایش حجمی” گذاشت و با راه رفتن و پریدن با انگشتان خود عکس گرفت.

این یافته ها ، همراه با اسمالی و وسلی راجرز منتشر شده اند ، نتیجه مقاله جدیدی است که ماه گذشته در مجله Nature Scientific Reports منتشر شد.

تلاش های آنها همچنین بر عناصر محدود نمایشگرهای نوری غلبه می کند. آنها نشان دادند که در حالی که فناوری نمی تواند تصاویر مجازی را نمایش دهد ، تصاویر مجازی را می توان از طریق یک سری اشعه های نوری زمان دار ثبت کرد.

راجرز می گوید: “با روش اختلاف منظر ، ما می توانیم چند ترفند انجام دهیم و شاید صفحه نمایش را بزرگتر از آن کنیم.” “این رویکرد به ما امکان می دهد توهم یک صفحه نمایش عمیق تر ایجاد کنیم ، که از نظر تئوری می تواند به صفحه ای با اندازه غیر قابل اندازه گسترش یابد.”

توسعه این فناوری ، علاوه بر دنیای سرگرمی ، می تواند کاربردهای وسیعی برای فناوری های رو به رشد از جمله صنعت حمل و نقل زمینی و فضایی داشته باشد.

جلد: تصویر سه بعدی ایجاد شده توسط یک نمایشگر نوری تله

توپ: BYU

منبع: ScieTechDaily

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا