2 سالگی پروژه روانشناسی فاخته؛ برای محتوای غنی مانده ایم

علیرضا گیتی گهر – شاید برای هر بنیان گذار پروژه ای، تمایل زیادی وجود داشته باشد که آنچه را که خلق کرده، قدمتش را طولانی تر نشان دهد. تاریخ ها برای آغازکنندگان مهم است. برای من به عنوان بنیانگذار فاخته چنین نیست.

حتما بعد از خواندن این مطلب در خصوص 2 سالگی وبسایت فاخته، اگر مشاور روانشناس هستید، به انتهای مطلب مراجعه کنید. پیشنهاد خوبی برای شما داریم.

تاریخ ثبت نخستین مطلب روانشناسی فاخته

تاریخ ثبت نخستین مطلب در فاخته، 12 آذر 1399 بود؛ جایی که از روانشناسی سیاسی گفتیم و این مطلبی است که حتما لازم است به روزرسانی شود اما آن مطلب، هنوز هم کاربرد دارد و تصور نمی کنم به این زودی ها، کارکردش را از دست بدهد.

چرا تاریخ تولد متفاوت است؟

با این همه اما تاریخ تولد فاخته را 22 بهمن 1399 اعلام کردیم؛ زمانی که چندین پست در سایت منتشر شده بود، ایرادات فنی آن را گرفته بودیم و دیگر می توانست به راحتی در اختیار کاربران، علی الخصوص کاربران موبایلی قرار بگیرد.

هیچوقت نخواستم وبسایت را با کوهی مطلب پر کنم و از این نظر هم نیازی به رقابت نه می دیدم و نه می توانستم ببینم. روزی که کار آغاز شد، یک نفر بودم که از دوست دیگری هم اندکی کمک گرفتم اما به دلیل کمبود بودجه، نمی توانستم به آسودگی، بخش فنی را جدا کنم و تنها به تولید محتوا بپردازم.

نتیجه اینکه به تنهایی، سعی کردم ایرادات را بررسی و رفع کنم (حال آنکه سواد فنی به میزان امروز نداشتم)، محتوایابی کنم، محتوای یافت شده را ترجمه کنم و شخصا نیز برای تبلیغات اقدام نمایم.

گروه دوستان و همکاران (از جمع شدن تا تعدیل نیرو)

مدت ها گذشت تا توانستم همکاران دیگری برای فاخته پیدا کنم. این عزیزان با قبول زحمت، مطالب مفیدی در وبسایت ثبت کردند که همچنان هم به نام خودشان در سایت وجود دارد و تا زمانی که فاخته برقرار است، این مطالب به نام نویسندگانشان هم سر جایشان خواهند ماند.

اما مدت زیادی نگذشت که دوباره گرفتاری های مالی، سد راه پروژه ای شد که با عشق و علاقه آغاز شده بود. متاسفانه تیم خوب تالیف و ترجمۀ سایت را اجبارا تعدیل کردیم؛ هرچند که امیدوارم هر کجا هستند سلامت باشند و در زندگی هایشان موفق و همچنان امیدوارم روزی دوباره چه این جمع و چه جمع دوستانه دیگری را در فاخته داشته باشیم.

فاخته هیچگاه قرار نبود و هنوز هم قرار نیست که در اختیار یک فرد، قرار بگیرد. فاخته، یک اندیشه است؛ اندیشه ای رها که راهِ زیست بهتر را در ترکیبی از علوم انسانی می بیند، دغدغه مند است و نگران اصالت وجود.

البته که نه تنها فاخته بلکه در جهان کنونی، هیچ چیز و هیچ فردی، جامع الاطراف نیست و فاخته هم از این حیث مستثنی نیست. همچنان:

ما فکر می کنیم با شناخت بهتر برخی ابعاد زندگی، می توانیم تعاملات بهتری در روزمره ها و سپس آینده داشته باشیم.

به هر قیمتی آگهی نگرفتیم!

فاخته از روز نخست هرچند که آمادۀ دریافت آگهی بود اما نخواست هر گونه آگهی را منتشر کند؛ به همین خاطر ستون آگهی ها را با محتوا منتشر کردیم. اگرچه تمام هزینه های سایت، کاملا شخصی پرداخت می شود اما دست کم تا امروز و در آستانۀ 2 سالگی، هیچگونه محتوای تبلیغی در هیچ مطلبی و در کل سایت منتشر نشده است.

برای کوچینگ برنامه داریم

همچنین تا به امروز حتی در حوزۀ کوچینگ هم ورود نکردیم هرچند که در برنامه های سایت، این مقوله وجود دارد و به زودی فعال خواهد شد.

برای سال جدید، تغییر عمده ای به وجود نخواهد آمد. همچنان مقالات با وسواس انتخاب و منتشر می شوند و تلاش می شود بر تعداد آنان از نظر کیفی هم افزوده شود. ایضا مطالب همچنان به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

بدون خطا نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود و ادعایی هم در این مورد نداریم.

سایت با تلاش و شوقی جدی، ادامه خواهد یافت و امید است که اگرچه محتوایی کم اما با کیفیت منتشر شود برای آنانکه به دنبال محتوای واقعی هستند و فراری از حاشیه های روزمره در سطح وب فارسی.

فاخته در این مسیر، دست آنانکه دغدغه ای مشابه دارند را به گرمی می فشارد و در حوزه های متنی، تصویری، صدا و ویدیو از ایشان استقبال می کند.

امروز -بیست و دوم بهمن ماه 1401 – فاخته 2 ساله شد. به همین مناسبت، یکی از غنی ترین مطالب را که به طور مشخص برای قشر پژوهشگر در رشته های جامعه شناسی و روانشناسی مناسب است را در بیش از 10 هزار کلمه منتشر کردیم.

بدون ایراد نیست اما با کمک شما، می تواند این ایرادات کمتر شود. این مطلب، پژوهشی شگرف در خصوص مقولۀ چند همسری با مطالعه بر روی جامعۀ بریتانیا است. همچنین یک نسخۀ خلاصه نیز دارد که چکیدۀ همین پژوهش است و در ابتدای مقاله به آن لینک داده ایم.

اگر شما روانشناس یا مشاور هستید، برای طراحی سایت و تولید محتوا می توانید روی تیم طراحی سایت روانشناسی فاخته حساب کنید. ما به طور دقیق می دانیم چه چیزی مد نظر دارید و چطور می توانید به برندینگ خود کمک کنید. برای این مهم، با شماره 09360903135 تماس بگیرید.

Back to top button