برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

روشن بودن دائم کولر گازی

مزایای روشن بودن طولانی مدت کولر گازی

همانطور که گفتیم  کولر گازی 30000 گری می تواند به صورت مداوم کار کند. منظور از کار کردن مداوم و بی وقفه ی کولر، این است که به صورت شبانه روزی و چندین روز پشت سر هم، بدون خاموش کردن کار کند.

البته برای اینکه مدت زمان روشن بودن کولر گازی زیاد باشد و مشکلی پیش نیاید، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • از کیفیت کولر و قطعات سازنده آن اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی کنید جریان برقی که متصل به کولر گازی است، نوسان نداشته باشد و جریان برق ورودی، مناسب با کولر باشد.
  • سرویس کردن به موقع و منظم کولر هم یکی دیگر از موارد مهم، برای عملکرد بهتر کولر گازی است.

به نقل از tacogroup.net از مزایای، کار کردن دائم کولر گازی، می توان به جلوگیری از آسیب به برخی قطعات و کاهش پیدا کردن هزینه برق، اشاره کرد. با ذکر یک مثال، این مسئله را برای شما بهتر توضیح می دهیم. در فصل تابستان که هوا گرم تر از فصل های دیگر است، استفاده از کولر گازی بیش تر می شود، حالا زمانی که شما بیرون از منزل هستید، محیط خانه گرم و مرطوب شده و در این شرایط، زمانی که کولر گازی را روشن می کنید، کولر گازی، فشار زیادی تحمل می کند، تا محیط خنک شود، همین فشار باعث می شود برخی قطعات مانند کمپرسور کولر، گرم شده و آسیب ببیند. در این شرایط چون کولر بیش از توان خود، فشار تحمل می کند، مصرف برق هم افزایش می یابد.

برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

روشن بودن طولانی مدت کولر گازی، اگر کیفیت و شرایط لازم را داشته باشد، در برخی موارد مقرون به صرفه است و از آسیب دیدن کولر جلوگیری می کند.

 معایب روشنی دائمی کولر گازی؟

روشن بودن کولر گازی به صورت دائمی، اگر با رعایت شرایط لازم نباشد، باعث آسیب به کولر گازی می شود و حتی ممکن است، باعث داغی بیش از حد و سوختن کولر شود. به عنوان مثال، توجه نکردن به نوسانات برق باعث می شود، بار ورودی به کولر افزایش پیدا کرده و قطعات داغ کنند. در این صورت ممکن است، شما نیاز به ، پیدا کنید.

از مزایای، کار کردن دائم کولر گازی، می توان به جلوگیری از آسیب به برخی قطعات و کاهش پیدا کردن هزینه برق، اشاره کرد.

اگر کولر گازی و اتصالات آن استانداردها و شرایط لازم را نداشته باشند، کار کردن طولانی مدت کولر باعث آسیب دیدگی و سوختن کولر می شود.

 

 

عوامل موثر در مدت زمان روشن بودن کولر گازی

همانطور که گفتیم کولر گازی به صورت اتومات کار می کند. یعنی بعد از مدتی کار کردن، حدود بیست دقیقه، کولر به حالت استراحت در می آید، بعضی مواقع کار کردن کولر و روشن بودن آن بیشتر از حد معمول می شود، که از جمله دلایل این موضوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دمای بالای محیط، مدت زمان روشن بودن کولر و کار کردن آن افزایش می دهد و در این حالت کمپرسور زیاد کار می کند.
  • اگر درجه ترموستات کولر گازی بیش از حد معمول باشد، در این حالت هم کولر زمان بیشتری روشن می ماند، با بالا بردن درجه ترموستات، مدت کار کردن کولر کاهش پیدا می کند.
  • زمانی که ظرفیت کولر گازی با محیط همخوانی نداشته باشد، به عبارتی دیگر محیط بزرگ و ظرفیت کولر کم باشد، کولر بیش تر کار می کند.
  • سرویس نکردن به موقع کولر گازی، باعث می شود، کولر بیش از حد طبیعی کار کند.
  • اگر میزان هدر رفت انرژی در محیط بالا باشد، کولر برای تعدیل دما، زمان بیشتری روشن است.
  • وجود نوسان در جریان برق ورودی نیز، باعث اختلال عملکرد، کولر می شود.
  • قطعات معیوب کولر هم می تواند در بیش از حد معمول کار کردن کولر موثر باشد.

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز

برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد

  آیا کولر گازی می تواند به صورت دائم روشن باشد؟

امروزه در اکثر مناطق کشور که دارای اقلیم آب و هوایی گرم و مرطوب هستند، از انواع ، کولر گازی پنجره ای و داکت اسپلیت به منظور تامین سرمایش و گرمایش محیط استفاده می شود.

به منظور مقایسه بهتر کولر گازی اسپلیت با پنجره ای مقاله را مطالعه کنید. همچنین در صورت نیاز به تهیه کولر گازی و کسب اطلاع از قیمت خرید این وسیله، بر روی لینک بزنید.

پاسخ به این سوال در واقع ارتباط مستقیم با چند فاکتور مهم در کولر گازی دارد، که از جمله این فاکتورها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

با توجه به موارد ذکر شده می توان اینطور برداشت کرد که، چنانچه کولر گازی کیفیت بالایی در قطعات به کار رفته داشته باشد، میزان برق ورودی به دستگاه بدون نوسان باشد و در نهایت به سرویس مرتب کولر گازی توجه شود، می توان از این وسیله به طور دائم استفاده کرد.

منظور از استفاده دائم از کولر گازی یعنی دستگاه به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته در حالت روشن قرار داشته باشد.

چرا که اصولاً کولر گازی با توجه به کمپرسور به کار رفته در ساختمان خود می تواند مانند سایر وسایل دارای کمپرسور و گاز مبرد همچون یخچال فریز بدون وقفه روشن باشد، بدون اینکه مشکلی برای قطعات آن ایجاد شود.

اما سوال مهمتری که وجود دارد این است که آیا این روش استفاده از کولر گازی مقرون به صرفه است و هزینه های جانبی دستگاه را افزایش نمی دهد؟

به همین دلیل در ادامه این مطلب قصد داریم مزایا و معایب روشن بودن دائمی کولر گازی را بررسی کنیم.

برای اطلاع از زمان مناسب به منظور اقدام به سرویس کولر گازی مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

معایب و مزایای روشن بودن طولانی مدت کولر گازی

  • افزایش احتمال آتش گرفتن کولر گازی

یکی از معایب مهمی که در زمینه استفاده طولانی مدت از کولر گازی وجود دارد، افزایش احتمال به دلیل اتصالی کردن برق دستگاه به علت افزایش بار ورودی بر این وسیله است.

دقیقاً به همین دلیل است که در ابتدای متن گفتیم اگر برق ورودی به کولر گازی دارای قدرت کافی برای ساپورت وسیله است، می توان کولر گازی را به طور دائم روشن نگه داشت.

این مشکل یعنی افزایش بار کولر گازی بیشتر مواقعی ایجاد می شود که هوا بسیار گرم است و سایر کاربران در همسایگی شما از کولر گازی در حالت پرقدرت آن استفاده می کنند.

همچنین وقتی کولر گازی عمر خود را کرده و یا به برق بیشتری برای روشن بودن نیاز دارد. در این حالت میزان ولتاژ برق ورودی به دستگاه کم و زیاد می شود، سیستم داغ کرده و به احتمال زیاد دچار آتش سوزی می شود.

به همین دلیل است که از نظر بسیاری از متخصصین تهیه و استفاده از محافظ کولر گازی توصیه می شود. مطالعه مطلب می تواند در این خصوص مفید باشد.

کاهش هزینه های برق پرداختی

از نظر بسیاری از متخصصین یکی از مهمترین مزایای روشن بودن کولر گازی به طور دائم این است که این حالت می تواند حتی باعث کاهش هزینه های برق پرداختی ساختمان شود.

با این توضیح که از نظر منطقی بهتر است زمانی که در منزل حضور نداریم، کولر گازی خاموش باشد و بعد از ورود برای روشن کردن دستگاه اقدام شود.

اما توجه داشته باشید که وقتی در روزهای بسیار گرم تابستان به سر می بریم و قبل از خروج از منزل کولر گازی را خاموش می کنیم، مقدار بسیار زیادی گرما و رطوبت در داخل ساختمان به دلیل خاموش بودن کولر گازی جمع می شوند.

بنابراین وقتی بعد از ورود به منزل کولر گازی را روشن می کنیم، دستگاه باید تحت فشار بالایی برای سرد کردن محیط کار کند. چون میزان گرما و رطوبت داخل ساختمان در سطح بالاتری از حالت های معمولی قرار گرفته است.

در نتیجه در این حالت نیز احتمال وجود داشته و علاوه بر این به دلیل فشار بیش از حدی که به دستگاه وارد می شود، میزان برق مصرفی کولر گازی نیز به صورت تصاعدی بالا می رود.

حتی میزان قدرت سرمایش دستگاه نیز با وجود تلاش کولر گازی برای خنک کردن محیط تا ساعت ها به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کند.

در مقابل چنانچه با در نظر گرفتن توان برق ساختمان، میزان کیفیت قطعات دستگاه و همچنین انجام به موقع سرویس دستگاه، کولر گازی به صورت دائمی روشن باشد، هیچ مشکلی برای آن رخ نمی دهد.

چرا که کمپرسور کولر گازی که در واقع قلب سیستم به شمار می آید، دارای سیستم قطع کن می باشد که ریتم کار کردن دستگاه را با توجه به دمای دریافتی از ترموستات تنظیم می کند.

لذا اگر کولر گازی دائماً روشن باشد، به محض اینکه دمای محیط به اندازه کافی سرد شد، دستگاه به صورت اتومات خاموش شده و در قرار می گیرد.

در نتیجه از داغ کردن کمپرسور پیشگیری شده و ساختمان بیش از اندازه گرم یا سرد نشود.

با مشاهده کلیپ زیر می توانید از دیگر مشکلات و خرابی های رایج کمپرسور کولر گازی مطلع شوید.

با این توضیح کاملاً مشخص می شود که روشن بودن دائمی کولر گازی با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم برای این منظور که در قسمت فوق ذکر شد، نه تنها به دستگاه آسیب نمی زند، بلکه از ورود آسیب های بیشتر به قطعات مهم کولر گازی از جمله کمپرسور آن نیز پیشگیری خواهد کرد.

به حدی که در طولانی مدت میزان مصرف برق کولر گازی کاهش یافته و باید هزینه های کمتری را بابت قبض برق ساختمان بپردازید.

 نحوه افزایش بازدهی کولر گازی

حال سوال مهم اینجاست که با توجه به مطالب ذکر شده چطور می شود از کولر گازی به صورت بهینه استفاده کرد؟

استفاده بهینه به معنی بهره مندی از بازدهی بالای کولر گازی در کنار مصرف کم برق در این وسیله است.

در تکمیل مطلب می توان اینطور گفت که نصب ترموستات های هوشمند در ساختمان می تواند در حد بسیار بالایی در استفاده بهینه از کولر گازی موثر باشد.

چرا که ترموستات هوشمند می تواند کولر گازی را بر اساس میزان دمای محیط برنامه ریزی کرده و مدت زمان روشن بودن کولر گازی را تنظیم کند.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از ترموستات های هوشمند کولر گازی می توان دستگاه را از راه دور نیز تنظیم کرد، به شکلی که قبل از رسیدن به منزل کولر گازی روشن شود.

در این حالت دیگر نیاز نیست به صورت دستی برای روشن و خاموش کردن کولر گازی اقدام شود، بلکه این کار توسط ترموستات هوشمند صورت می گیرد.

شما در تصویر ذیل نمونه ای از ترموستات های هوشمند قابل نصب بر روی دیوار را ملاحظه می کنید. جهت مشاهده و خرید سایر ترموستات های هوشمند اتاقی بر روی بزنید.

 

در فیلم کوتاه زیر آقای محمد اشتیاقی – سرویسکار کولرگازی- نکاتی را جهت افزایش عملکرد کولرگازی و طول عمر بیشتر آن بیان می کنند.

عوامل موثر در مدت زمان روشن بودن کولر گازی

همانطور که در قسمت فوق نیز ذکر شد، حتی اگر کولر گازی به صورت دائم روشن باشد، نیز دستگاه طوری تنظیم شده است که بعد از مدت کوتاهی در حالت اتومات قرار می گیرد.

حالت اتومات به این صورت است که کمپرسور کولر گازی خاموش شده و دستگاه فقط روی فن کار می کند. با این کار از قطعات داخلی کولر گازی به منظور پیشگیری از داغ کردن نیز محافظت می شود.

مدت زمان کار کردن کولر گازی در زمان روشن بودن آن در حالت عادی بین 15 تا 20 دقیقه است.

یعنی در فقط در طول این مدت است که کمپرسور کار می کند و مابقی کار کردن دستگاه در حالت فن خواهد بود، که این روند به صورت چرخه ادامه دارد.

البته بعضی از مواقع مشاهده شده است که کولر گازی کمتر یا بیشتر از بازه زمانی ذکر شده کار کند.

در قسمت ذیل به برخی از عوامل موثر در مدت زمان روشن بودن کولر گازی اشاره کرده ایم:

  • بالا بودن دمای بیرون از ساختمان باعث می شود کولر گازی بیش از حد تعیین شده در حالت کار کردن کمپرسور باقی بماند.
  • پایین بودن درجه ترموستات دستگاه سبب طولانی تر شدن مدت زمان کار کردن کمپرسور کولر گازی می شود. بنابراین می توان با تنظیم کردن دمای ترموستات در دمایی بالاتر مدت زمان روشن بودن کولر گازی را کاهش داد.
  • میزان ظرفیت کولر گازی عامل مهم دیگری است که بر مدت زمان روشن بودن کولر گازی موثر است، به عنوان مثال اگر باشد، دستگاه کمتر از 10 دقیقه کار می کند.

نقص این حالت نیز به این صورت است که رطوبت زدایی از محیط به طور کامل انجام نگرفته و شما باز هم احساس گرما می کنید.

در مقابل اگر ظرفیت کولر گازی کمتر از متراژ محیط باشد، دستگاه باید مدت زمان بیشتری در حالت کار کردن کمپرسور روشن باقی بماند، در نتیجه احتمال داغ کردن کولر گازی بیشتر می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مطلب را مطالعه کنید. همچینن کلیپ زیر را تماشا کنید تا بدانید چطور ظرفیت مناسب کولر گازی را انتخاب کنید

منبع : budgetheating.com

دکمه بازگشت به بالا