هنر و سینما

معرفی فیلم آملی پولن؛ این خوشی‌های کوچک (فیلم‌های نوروزی قسمت ۱۲)


“آملی” یا به نام کامل فرانسوی آن “سرنوشت شگفت انگیز آملی گرده” نوشته ژان پیر ژون یکی از فیلم های غیر انگلیسی است که به سرعت در خارج از فرانسه محبوب شد و تبدیل به یک فیلم ستایش شد. بازیگر زن آدری توتو نیز نظرات مثبتی از بینندگان و منتقدان دریافت کرد.

فیلمی رویایی با فضایی رنگارنگ و قهرمانی فوق العاده که عاشق کارش بود و زندگی اش را مانند یک داستان برای ما تعریف کرد. بر اساس تاریخ ، آملی پولن در سال 1974 متولد شد و توسط والدین عجیبی بزرگ شد که به اشتباه تصور می کردند او دچار حمله قلبی شده است. به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند آملی را به مدرسه نفرستند و در خانه به او آموزش دهند. آملی برای کنار آمدن با تنهایی خود ، تفکر روزانه خود را تقویت می کند و شخصیتی با وقار اما غیرمعمول به دست می آورد.

عاملی هنگام مرگ مادرش شش ساله بود ، اما به طرز عجیبی. در حقیقت ، یک گردشگر کانادایی که اقدام به خودکشی کرده بود از کلیسایی در نوتردام پایین آمد و بر مادر آملی افتاد و جان باخت.

پدرش حتی بیشتر از اجتماع منزوی شد و به طور خلاصه وقتی آملی 18 ساله شد به عنوان پیشخدمت در یک کافه کار کرد و برای خود خانه ای اجاره کرد. یک روز جعبه ای در گوشه آپارتمان پسری دید که سال گذشته در این خانه زندگی می کرد. عاملی تصمیم گرفت جعبه را به پسر بدهد و اگر او را خوشحال کند ، بقیه عمر خود را صرف شادی مردم می کند.

تنها چیزی که توصیف کردیم نیم ساعت اول فیلم بود. اگر اکنون دنیای رویاها و افسانه ها را دوست دارید ، دیدن “آملی” سرگرم کننده خواهد بود. فیلمی که به ما یادآوری می کند که همه زندگی می تواند مانند یک داستان باشد و اگر به آن نگاه کنیم همه چیز آسان تر می شود.

جالب اینکه جیل جاکوب ، معاون رئیس جمهور ، این فیلم را در جشنواره تأیید نکرد زیرا فیلم مورد علاقه او نبود. با این حال ، هم رسانه های فرانسوی و هم سینمایی ترین بینندگان و هم بیننده معمولی از دیدن فیلم خوشحال بودند.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا