هنر و سینما

دوقلوهای شگفت انگیز؛ ابرقهرمانان فیلم جدید DC که هستند؟


دی سی به تازگی از ساخت فیلم «دوقلوهای شگفت انگیز» به کارگردانی آدام ستیکیل، کارگردان «بلک آدام» خبر داده است. این خواهر و برادر که با نام های زان و جینا شناخته می شوند، به دلیل توانایی شان در تغییر شکل با لمس دست هایشان و فریاد زدن عبارت «فعال سازی قدرت های دوقلوهای شگفت انگیز» مشهور شدند. این تیم از دهه 70 میلادی وجود داشته اند و احتمالا در چند سال آینده، با اکران فیلم دوقلوهای شگفت انگیز، بار دیگر با هم روی پرده سینما ظاهر خواهند شد.

دنیای توسعه یافته DC از زمان اکران فیلم «مرد پولادین» ساخته زک اسنایدر در سال 2013 حالات مختلفی را پشت سر گذاشته است. به نظر می رسد برادران وارنر اکنون در حال خراب کردن پل های پشت سر خود هستند، چرا که فیلم های اولیه دنیای توسعه یافته DC لحنی تیره تر داشتند که ریشه بحث های زیادی در طول سال های گذشته بوده است.

به تازگی این استودیو با پروژه های بیشتری مانند «جوخه ی انتحار»، «پرندگان شکاری» و «صلح طلب»، رویکردی ساده تر (البته از نظر گرافیکی) در پیش گرفته است. این موضوع باعث به وجود آمدن بحث هایی در میان مخاطبان شده است، زیرا برخی معتقدند که فیلم ها باید به لحن اصلی خود بازگردند، در حالی که برخی دیگر اعتقاد دارند  که استودیو باید کاری را انجام دهد که از نظر مالی و کارشناسی به صرفه باشد و جواب دهد.

دنیای توسعه یافته DC در راستای ایجاد این تغییر ریتم، شروع به برجسته کردن برخی از شخصیت های دیگر دی سی، مانند پولکادات، صلح طلب، شزم و اکنون دوقلوهای شگفت انگیز کرده است. زان و جینا و میمون آن ها گلیک مدت هاست که در کمیک های DC حاضر هستند و به نظر می رسد که برادران وارنر سرانجام به این نتیجه رسیده که این دو لایق حضور در دنیای سینمایی DC هستند. دوقلوهای شگفت انگیز تاریخچه ای نسبتا پیچیده  و پیشینه ها و ظواهر متفاوتی دارند. بنابراین چیزهای زیادی درباره این شخصیت ها وجود دارد که بهتر است قبل از پخش فیلم دوقلوهای شگفت انگیز از آن ها آگاه شویم.

ریشه ی دوقلوهای شگفت انگیز در کمیک های DC

دوقلوهای شگفت انگیز

دوقلوهای شگفت انگیز برخلاف دیگر ابرقهرمانان DC، در واقع برای اولین بار در کمیک های DC ظاهر نشدند. در عوض، آن ها برای انیمیشن «تمام دوستان ابرقهرمان جدید» ساخته شدند که کارتونی بود که قهرمانان از پیش تثبیت شده DC در کنار شخصیت هایی مانند دوقلوهای شگفت انگیز و میمون آبی آن ها، گلیک در آن حضور داشتند. دوقلوهای شگفت انگیز پس از اولین حضور در این انیمیشن، خیلی سریع به رسانه های دیگر رفتند و در کمیک ها حضور یافتند که اولین آن، کمیک شماره 7 «ابردوستان» در اکتبر 1977 بود.

دوقلوهای شگفت انگیز مانند بسیاری از شخصیت های گیج کننده DC، در طول سال های گذشته شاهد طیف گسترده ای از داستان های مختلف بوده اند و نسخه های مختلف تلویزیونی و کمیک هایشان همگی دارای روایت های گوناگونی هستند. با این حال، به نظر می رسد که اکثر نویسندگان به طور پیش فرض به پیشینه آن ها در کمیک «ابردوستان» می پردازند. زان و جینا که از سیاره اکسور آمده اند، اعضای یک نژاد بیگانه باستانی هستند که به واسطه طاعون از بین رفته اند. با این حال، دوقلوها یک جهش دارند که به آن ها امکان تغییر شکل می دهد و سایر اعضای گونه آن ها قادر به انجام این کار نیستند. آن ها پس از مرگ والدینشان، توسط رییس یک سیرک فضایی به فرزندخواندگی پذیرفته می شوند و در آنجا نمایش اجرا می کنند.

دوقلوها بزرگ تر می شوند و به همراه یک میمون آبی به نام گلیک از سیرک و به سیاره ای که گرکس، ابرشرور بیگانه و دشمن سوپرمن در آنجا حضور دارد فرار می کنند. آن ها پس از آشنایی با او متوجه می شوند که وی قصد دارد زمین را منفجر کند. دوقلوهای شگفت انگیز تصمیم می گیرند برای هشدار به لیگ عدالت به زمین سفر کنند و در کنار تیم، نقشه های گرکس را خنثی می کنند. زان و جینا تصمیم می گیرند روی زمین بمانند و در ادامه در کنار پروفسور کارتر نیکولز زندگی می کنند و به لیگ عدالت می پیوندند.

قدرت های دوقلوهای شگفت انگیز در کمیک های DC

دوقلوهای شگفت انگیز

دوقلوهای شگفت انگیز در کنار دیگر قهرمانان بیگانه مانند شکارچی مریخی و کملون افرادی با قابلیت تغییر شکل هستند که می توانند به انواع اشیاء مفید و موجودات زنده تبدیل شوند. زان می تواند به هر حالتی از سه ماده اصلی جامد، مایع و گاز تبدیل شود. او در طول ماجراجویی هایش، به چیزهایی مانند بادهای موسمی، آدمک یخی و نیتروژن مایع تبدیل شده است. زان برای تبدیل شدن به هر یک از این مواد، باید فریاد بزند: «شکل…» و سپس هر چیزی را که می خواهد به آن تبدیل شود به زبان بیاورد. جینا مانند بیست بوی می تواند به هر حیوانی از هر سیاره یا افسانه ای تبدیل شود.

او تا به حال به مجموعه وسیعی از جانوران مانند پرندگان، نهنگ ها، فیل ها، پشه ها، تنبل ها و انواع موجودات بیگانه تبدیل شده است. جینا هم برای تبدیل شدن به هر حیوانی باید عبارت «شکل…» و سپس حیوانی را که می خواهد به آن تبدیل شود فریاد بزند. این دو برای فعال کردن قدرت های خود، باید تماس فیزیکی داشته باشند و معمولا با مشت، دستان یک دیگر لمس می کنند و عبارت «فعال سازی قدرت های دوقلوهای شگفت انگیز» را فریاد می زنند.

آن ها همچنین قدرت های کمتر شناخته شده ای دیگری هم دارند. زان و جینا یک پیوند تله پاتیک دارند که به یکی از دوقلوها این امکان را می دهد تا در صورت خطر به دیگری هشدار دهد. آن ها هم چنین (بسته به این که در مقابل کدام قهرمانان باشند) در برابر کنترل ذهن مقاوم هستند که این ویژگی می تواند در برابر شرورهایی مانند برینیاک مفید باشد. دوقلوها تمایل دارند از قدرت خود به روش های خلاقانه ای استفاده کنند. برای مثال، هنگامی که آن ها باید مسافت های طولانی را طی کنند، زان تبدیل به آب و وارد یک سطل می شود و جینا هم به یک پرنده تبدیل می شود و سطل را برمی دارد و با خود حمل می کند. میمون آن ها، گلیک هم توانایی های خاصی دارد. گلیک به دلیل قابلیت دمش در بالا رفتن از اشیای مختلف، متخصص است. همچنین اگر دست دوقلوها هنگام گفتن عبارت ابتدایی به یکدیگر نرسد، گلیک می تواند دست هر دوی آن ها را بگیرد و قدرت آن ها را فعال و به عنوان یک نوع رابط عمل کند.

دیگر تجارب دوقلوهای شگفت انگیز در دنیای لایواکشن

دوقلوهای شگفت انگیز

دوقلوهای شگفت انگیز چندین بار در آثار لایواکشن ظاهر شده اند که از طریق پیام های مخفی به آن ها اشاره شده است. زان و جینا در فصل 9 «اسمال ویل»، قسمت 8 ظاهر می شوند و به کلارک کنت با بازی تام ولینگ در مبارزه با جنایت کمک می کنند. تلاش آن ها مؤثر واقع نمی گردد و کلارک مجبور می شود یک افتضاح بزرگ تر را جمع و جور کند. در این قسمت به طور ضمنی به این موضوع اشاره می شود که آن ها اهل سیاره دیگری هستند. دوقلوها ادعا می کنند که سوئدی هستند و ظاهر معقول تر آن ها ادعایشان را کمی باورپذیرتر جلوه می دهد. آن ها همچنین عکس هایی از گلیک را در پشت تلفن خود دارند اما این میمون در این قسمت ظاهر نمی شود.

به این دو عضو ابردوستان چندین بار در طول تاریخ دنیای کمانداران اشاره شده. در فصل 1 «فلش»، قسمت 12، بری آلن دو نفر به نام های زی و جینا را از یک ماشین در حال سوختن نجات می دهد. با این حال، آن ها زن و شوهر هستند و نه دوقلو، و هیچ قدرت فوق العاده ای دارند. ظاهر آن ها متفاوت است و نام زان کمی تغییر داده شده اما این دو بدون شک به دوقلوهای شگفت انگیز اشاره دارند. این پیام مخفی شاید باعث شده بود که طرفداران فکر کنند شانس حضور دوقلوهای شگفت انگیز در دنیای کمانداران بسیار کم است اما شرایط خیلی زود تغییر کرد.

دوقلوهای شگفت انگیز بعدتر در رویدادهای «شورش در زمین های بی نهایت» بار دیگر به آ ن ها اشاره می شود و این بار به نظر می رسد که مقدمات حضور احتمالی آن ها در آثار آینده فراهم می شود. در پایان این قسمت  ویژه و درست زمانی که همه چیز در حال اتمام است، صدای خنده یک میمون در پس زمینه شنیده می شود. سپس قفسی با برچسب گلیک با در باز دیده می شود و این گونه به نظر می رسد که میمون دوقلوهای شگفت انگیز فرار کرده است. اگرچه هنوز چیزی مشخص نیست اما طرفداران دنیای کمانداران مشتاقانه منتظر دیدن زان و جینا هستند.

هر آنچه از فیلم دوقلوهای شگفت انگیز می دانیم

فیلم دوقلوهای شگفت انگیز قرار است به کارگردانی آدام ستیکیل، نویسنده فیلم «رمپیج» و کارگردان فیلم «بلک آدام» ساخته شود. انتظار می رود که فیلم دوقلوهای شگفت انگیز در کنار سایر فیلم های DC مانند «بت گرل»، از HBO مکس پخش شود. این فیلم بخشی از دنیای توسعه یافته DC است، دنیای سینمایی که بالاخره به تازگی با فیلم هایی مانند «شزم» و سریال هایی مانند «صلح طلب» مسیر خود را پیدا کرده است. دوقلوهای شگفت انگیز از زمان حضور در ابردوستان در سال 1977 تا به حال پیشرفت کرده اند و اکنون در کنار ابرقهرمانان لیگ عدالت مانند بتمن، سوپرمن و زن شگفت انگیز می ایستند. در حال حاضر اطلاعات کمی درباره این فیلم وجود دارد اما طرفداران هیجان زده هستند و زان، جینا و (احتمالا) گلیک در نهایت با اکران فیلم دوقلوهای شگفت انگیز DC بر روی پرده های سینما ظاهر خواهند شد.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا