برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

ویدئو وال ؛ تلویزیون شهری ؛ ویژگیها و کاربردها

اثرگذاری تبلیغات توسط تلویزیونهای شهری، بایدها و نبایدها

  • بیش از هر چیزی محتوای تبلیغات، چگونگی اجرای آن و همچنین کیفیت فیلم و عکسی که در صفحه نمایش ظاهر می شود، نقش عمده ای را در میزان اثرگذاری این سبک خاص از تبلیغات ایفا می کند. تبلیغات این چنینی باید توانایی جذب نگاه عابران خسته ای که در حال تردد از خیابان های شهر هستند و یا رانندگانی که کلافه از حجم بالای ترافیک، پشت چراغ قرمز مدام اطراف خود را نگاه می کنند، را داشته باشند. محتوای تبلیغات و چگونگی اجرای آن نیز تابعی از شناخت شرکت اجراکننده تبلیغات نسبت به برند موردنظر می باشد.
  • تلویزیون های شهری در جای درستی نصب شده باشند. محل هایی که تردد عابران و همچنین ماشین ها در آن بیشتر است، عمدتاً تبلیغات مؤثرتری را از یک برند خواهند داشت.

شاید برای شما جالب باشد که یک تلویزیون شهری چه ویژگی هایی دارد؟

به این علت که تلویزیون های شهری در سطح شهر نصب شده و می توانند در معرض برف و باران قرار گیرند، باید ضد آب باشند تا عملکرد آن ها تحت تأثیر شرایط جوی مختل نشود.

باید فول کالر یا تمام رنگ باشند تا به این وسیله بتوانند تصویر و یا فیلم درستی را بارنگ های واقعی به نمایش درآوردند. عموماً تعداد رنگ هایی که این تلویزیون ها می توانند نمایش دهند چیزی در حدود 16 میلیون رنگ است.

منظور از بحث امنیت این تلویزیون ها در این است که امکان سو استفاده را به افراد سودجو ندهد. اگر سیستم برنامه نویسی این تلویزیون ها به راحتی قابل هک باشد، می تواند محتوای نادرست را تبلیغ کرده و بااطلاع رسانی ها اشتباه، مشکلات زیادی را ایجاد کند.

قرارگیری این تلویزیون های عظیم الجثه در سطح شهر و در معرض تابش نور آفتاب و همچنین گرمای آن، ایجاب می کند که این ابزار تبلیغات و اطلاع رسانی نسبت به نور و گرما مقاوم باشد تا کار آیی و عملکرد آن به مرورزمان کاهش پیدا نکند. عموماً عملکرد این تلویزیون ها تا دمای 50 درجه نرمال خواهد بود. بنابراین، اگر قرار است در محلی با دمای بیش از این مقدار نصب شوند، باید خنک کننده ای برای آن در نظر گرفته شود.

  • درعین کیفیت، شفافیت و وضوحبالا، مصرف انرژی (برق) پایین و بازده بالا

با توجه به اینکه انتظاری که این تلویزیون ها در بازه زمانی طولانی روشن هستند و در حال پخش آگهی های مختلف می باشند، باید میزان برق مصرف شده توسط آن ها حداقل مقدار ممکن باشد.

  • ستون نگهدارنده صفحه نمایشگر

تعداد ستون ها در برخی تلویزیون ها یک عدد و در برخی دیگر دو تا است. دو نسبت به یک مقاومت بیشتری دارد و پس از نصب می توانیم خیال راحت تری ازنظر امنیت آن داشته باشیم. درحالی که یک ستون، زیبایی بیشتری دارد.

ازآنجایی که تلویزیون های شهری عموماً دیتاها و محتوایی را که به نمایش می گذراند باید از یک منبع دریافت کنند. این منبع می تواند لب تاب، دوربین و یا دی وی دی نیز باشد.

این بخش درواقع، محتوا را از منبع تغذیه دریافت کرده، به سوی نمایشگر ارسال می کند و در حین اجرا آن را مدیریت می کند.

دستهبندی تلویزیونهای شهری

این دسته از تلویزیون ها به دوستِ کلی طبقه بندی می شوند. اساس این طبقه بندی تعداد و همچنین رنگ LED موجود در پیکسل های این تلویزیون های غول پیکر است.

  • 1RGB(از هرکدام از LED های قرمز و سبز و آبی در پیکسل این نوع از تلویزیون ها تنها یک عدد به کار گرفته می شود.)
  • 2RGB(از هرکدام از LED های قرمز و سبز و آبی در پیکسل این نوع از تلویزیون ها تنها یک عدد به کار گرفته می شود.)

عوامل مؤثر بر روی کیفیت تصاویر و فیلمهای یک تلویزیون شهری

حرف اول و آخر را در بحث کیفیت تصاویر و فیلم ها پیکسل های به کار گرفته شده در تلویزیون ایفا می کنند.

  • هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد؛ کیفیت بالاتر است.
  • فاصله بین پیکسل ها (که این فاصله دات پیچ نامیده می شود.) کمتر، وضوح و کیفیت بیشتر است.
  • شدت نور که تابعی از LED های مورداستفاده در تلویزیون هاست.LED یا Light Emitting Diode که همان دیود های ساطع کننده نور در تلویزیون ها هستند، هرچه کیفیت بالاتری داشته باشند، کیفیت و وضوح تصاویر تلویزیون نیز بیشتر است.

عموماً بسته به سایز تلویزیون و کیفیتی که از خود نشان می دهد، هزینه خریداری آن ها می تواند مقادیر مختلفی را به خود گیرد. این تلویزیون ها را عمدتاً می توان از آژانس های تبلیغاتی خریداری یا اجاره کرد. با یک نگاه کلی می توان فهمید که هزینه لازم برای خریداری آن ها بالاست. هزینه بالای خرید این تلویزیون ها بخصوص برای کسب وکارها و تجارت های کوچک که قصد استفاده از آن ها برای تبلیغات خود را دارند، سبب شده که شرایطی برای اجاره آن ها (با تنظیم قوانین مشخصی برای آن) فراهم شود.

آیا امکان نصب خودسرانه تلویزیونهای شهری وجود دارد؟

با توجه به اینکه یک تلویزیون شهری قرار است بخشی از فضای شهری را اشغال کند، پاسخ این سؤال «خیر» است و نیازمند اخذ مجوزهای مختلف است. مجوزهای لازم برای نصب یک تلویزیون شهری:

  • مجوز از شهرداری
  • مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (این مجوز تنها با اطمینان این ارگان از درستی و خلاف موازین شرعی و عرفی نبودن محتوای نمایشی، قابل صدور است.)

ویدئو والها

ویدیو وال ها همچون یک پروژکتور پیشرفته می توانند تصاویر و یا فیلمی را به نمایش بگذارند. اما ویدیو وال ها نسبت به پروژکتور یک برتری بسیار مهم دارد و آن هم عدم نیاز به ایجاد تاریکی (کاهش شدت نور) در محیط برای اجراشدن است. ویدیو وال ها عموماً، از کنار هم قرار گرفتن تعدادی صفحه نمایش به وجود آمده اند. صفحه نمایشگرهایی که ویدیو وال را تشکیل می دهند می توانند، شامل موارد زیر باشند:

  • صفحه نمایشگر یا اسکرین یک پی سی LED یا LCD
  • اسکرین یک تلویزیون معمولی
  • ویدیو پروژکتور

این صفحات نمایشگر بسته به تعدادشان می توانند مساحت قابل دید از ویدیو وال را تغییر دهند. به صورت سری به یکدیگر وصل هستند و یک فرمان آف یا آن به صورت هم زمان همگی آن ها را باهم خاموش و یا روشن می کند. هرکدام از صفحه نمایش ها عموماً دارای یک لبه بسیار نازکی به نام Bezels هستند که سبب می شود کیفیت نهایی تصویر در ویدیو وال با حداقل اختلال ممکن همراه باشد.

عموماً هر ویدیو والی توسط یک کنترلر، مدیریت می شود. کنترلر های ویدیو وال ها می توانند به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری باشند. در نوع سخت افزاری یک شی خارجی همچون کنترل تلویزیون، کنترل ویدیو وال را انجام می دهد. در نوع نرم افزاری، کنترل ویدیو وال از طریق کدها و برنامه های تعریف شده برای سیستم، صورت می گیرد. حالت کنترلر نرم افزاری نسبت به سخت افزاری ترجیح بیشتری داده می شود اما خب در معرض خطراتی همچون هک شدن و یا ویروسی شدن نیز می تواند قرار گیرد. فارغ از کنترلر، ویدیو وال ها می تواند به صورت 24 ساعته در تمامی روزهای هفته و یا سال کار کنند.

منبع :  https://www.imagdisplays.co.uk/outdoor-led-screens/

 

دکمه بازگشت به بالا