برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

کدام ارز دیجیتال سود بیشتری دارد

آشنایی با انواع معاملات کوتاه مدت

در پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، اول باید موضع خود را مشخص کنید؛ معاملات روزانه انواع مختلفی دارند و شما باید سبک معاملاتی تان را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن، مناسب ترین ارزها را پیدا و با تزریق سرمایه به آن ها، سود به دست آورید. هر چه یک معامله کوتاه تر باشد، ریسک ورود به آن بیشتر است. در زیر به انواع روش های معاملاتی کوتاه مدت می پردازیم و توضیحاتی در موردشان خواهیم داد:

معاملات روزانه

معاملات در بازار فارکس: یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای کوتاه مدت، معاملات روزانه است. در این روش باید روندهای رمز ارزها را زیر نظر بگیرید و به صورت روزانه بازار کریپتو کارنسی را رصد کنید. بازار ارزهای دیجیتال در تمام ساعات روز فعال است و همین ریسک انجام معاملات روزانه را افزایش می دهد. ممکن است در ساعتی خاصی از روز که خواب باشید، مشغول خوش گذرانی با دوستان تان باشید یا هر چیزی شبیه به این، نوسانی غیر قابل انتظار در رمز ارزی که سرمایه تان را به آن وارد کردید ایجاد شود و دارایی تان از بین برود. پس مهمترین اصل در معاملات روزانه رصد مداوم بازار است تا از نوسان های غیر قابل پیشبینی جلوگیری کنید.

معاملات روزانه بین 5 تا 10 درصد سود دهی دارند و ممکن است به همین اندازه موجب ضرر و زیان تان هم شوند.

معاملات اسکالپینگ

در معاملات اسکالپینگ که کوتاه ترین معاملات در بازار کریپتوکارنسی هستند، معامله گر با تشخیص جهت حرکت رمز ارزها، معامله را روی آن ها باز و سپس با تغییر جهت نمودار ارز، معامله را تمام می کند. هر چند سودهای معاملات اسکالپینگ کم است اما معامله گر اسکالپر در طی روز معاملات مختلفی را انجام می دهد و سودی که از طریق آن ها به دست می آورد، زیاد و قابل توجه است.

مهمترین اصل برای رسیدن به سود در معاملات اسکالپینگ توانایی مدیریت زمان است. شما باید بتواند مناسب ترین موقعیت در بازار را پیدا کنید و خیلی سریع وارد یک سهم شود، همچنین باید مناسب ترین زمان برای خروج از سهم را هم بشناسید و از معامله خارج شوید تا سود تبدیل به ضرر نشود.

معاملات نوسان گیری

در روش نوسان گیری، تریدر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را شناسایی می کند، روند آن را تشخیص می دهد و همسو با روند می شود تا بتواند از نوسانات آن سود به دست آورد. ابزارهای تحلیل تکنیکال در معاملات نوسان گیری اهمیت زیادی دارند؛ شما باید به روش معاملاتی پرایس اکشن و همچنین انواع اندیکاتورها مثل RSI یا مسلط شود تا بتوانید جهت یک ارز را به درستی تشخیص دهید و با تزریق سرمایه به آن، سود کنید.

قیمت در نمودار ارزهای دیجیتالی رفتار مشخصی دارد و در هر بازه زمانی مشخص نیز این رفتار را تکرار می کند. نوسانگر حرفه ای با شناخت رفتار نمودار و تشخیص زمان مناسب، سرمایه خود را وارد ارز می کند تا به سود برسد.

مزیت های سرمایه گذاری کوتاه مدت

مزیت های سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست و چرا معامله گرهای بازار کریپتو، به جای تریدهای طولانی مدت، به تریدهای کوتاه مدت تمایل دارند؟ این موضوع چند دلیل دارد که در زیر به بررسی و توضیح آن ها می پردازیم:

  • سرمایه گذاری بلند مدت را نمی توان به عنوان شغل اصلی در نظر گرفت اما کسانی که می خواهند معامله در بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان شغل اصلی شان انتخاب کنند، با معاملات کوتاه مدت می توانند این کار را انجام دهند
  • انعطاف پذیری معاملات کوتاه مدت بالا است و شما می توانید در هر بازه زمانی که دوست داشتید بازار را رصد کنید و با شناخت بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، سود کسب کنید
  • با تریدهای کوتاه مدت مهارت تریدر در معاملات بیشتر می شود و در بازار حرفه ای تر خواهد شد
  • سود یا زیان در معاملات کوتاه مدت کم است، پس ریسک از بین رفتن سرمایه به صورت کامل در یک معامله کاهش چشمگیری پیدا می کند
  • معامله گر کوتاه مدت می تواند سرمایه خود را زمانی که بازار شرایط نامناسبی دارد خارج کند و سپس دوباره در زمان مناسب وارد بازار شود تا ریسک از دست دادن سرمایه را کم کند

چه کسانی می توانند سرمایه گذاری کوتاه مدت کنند؟

مهمترین ویژگی شخصیتی در معامله گرهای کوتاه مدت، توان پذیرش ریسک و تحمل استرس بالا است. اگر نمی توانید ریسک یک معامله را بپذیرید یا استرس آن را تحمل کنید، شما فرد مناسبی برای معاملات پر از ریسک کوتاه مدت نیستید. همچنین توانایی کنترل هیجان جزو مهمترین ویژگی های شخصیتی معامله گران کوتاه مدت است. آن ها باید بتوانند بر اساس تحلیل خود پیش بروند، یعنی در زمان مناسب وارد ارز و در زمان مناسب هم از ارز بدون هیچ طمعی خارج شوند.

معاملات کوتاه مدت فقط مخصوص حرفه ای های بازار کریپتوکارنسی است؛ پس اگر حس می کنید هنوز دانش و مهارت کافی ندارید، بهتر است با شرکت در کلاس های آموزشی، مهارت تان را افزایش دهید و سپس وارد بازار کریپتوکارنسی شوید. این بازار همیشه فرصت های خوبی را در اختیار سرمایه گذارها می گذارد، پس نگران از دست دادن فرصت ها نباشید و بیشتر روی افزایش آگاهی تان در مورد این بازار تمرکز کنید.

تحلیل فاندامنتالی در سرمایه گذاری های کوتاه مدت اثر زیادی ندارد، پس اگر می خواهید به یک معامله گر روزانه، اسکالپر یا نوسان گیر تبدیل شوید، بیشتر روی افزایش توانایی ها در تحلیل تکنیکال تمرکز کنید. شما باید یک روش معاملاتی خاص هم برای خود انتخاب کنید که کمترین درصد اشتباه را دارد و بر اساس آن در بازار وارد معاملات رمز ارزها مختلف شوید.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

کوچکترین ریسک در معاملات کوتاه مدت می تواند ضررهایی جبران ناپذیر را برایتان به همراه بیاورد. ارزهایی که برای معاملات کوتاه مدت مناسب هستد، روند پایداری ندارند و در طی روز با نوسان های مختلف، ممکن است سود زیادی به معامله گر بدهند یا کاملا برعکس تمام دارایی اش را از بین ببرند.

با وجود ریسک زیادی که این نوع از سرمایه گذاری ها دارند، باز هم عده زیادی آن را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب می کنند. معامله گرهای زیادی هستند که روزانه با رصد بازار، ارزهایی با موقعیت رشد مناسب در مدت زمان کم را پیدا و با سرمایه گذاری در آنها، به درآمد چشمگیری دست پیدا می کنند.

آن ها سعی می کنند برای معاملات خود از آلت کوین ها استفاده کنند که هر چند ریسک بالایی دارند اما در مقابل از سود خوبی هم برخوردارند.

حالا که با معاملات کوتاه مدت آشنا شدید، در زیر انواع رمزارز مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را معرفی خواهیم کرد.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو طی یک بازه زمانی خاص و کوتاه، سود زیادی برای معامله گرها ایجاد کرد، به همین دلیل آن را به عنوان اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت معرفی می کنیم. این ارز یک میم کوین یا “Meme coin” است. رشدهایی که این ارز داشت کمی عجیب به نظر می رسیدند چون شیبا پشتوانه مطمئن و خوبی نداشت. هر چند حالا دیگر مثل گذشته نمودار میم کوین ها هیجانی نیست اما با این حال هنوز هم می توان از شیبا اینو انتظار داشت که در بازه های زمانی کوتاه مدت، با رشد زیاد، سود خوبی را از آن سرمایه گذاران خود کند.

این ارز در سال 2020 توسط گروهی به نام ریوشی به صورت غیر متمرکز وارد بازار کریپتوکارنسی شد. نماد شیبا اینو در بازار کریپتو (SHIB) است و با قیمت $0.00001029 جایگاه 15 وب سایت کوین مارکت کپ را به خود اختصاص می دهد. عرضه در گردش شیبا 549,063,278,876,302 SHIB است و با حجم معاملات روزانه 25,895,218,307,986 SHIB به عنوان یکی از میم کوین های محبوب همچنان قدرت را در بازار به دست دارد.

ارز دیجیتال بیسیک اتنشن (Basic Attention token)

بیسیک اتنشن برای پلتفرم “Brave” راه اندازی شد. این توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. برنامه Brave در سال 2015 شروع به کار کرد و حالا توکن آن برای معامله گرهای کوتاه مدت یک فرصت عالی برای کسب سودهای چشمگیر به وجود می آورد. Brave یک مرورگر است که به کاربران در ازای تماشای تبلیغات، توکن بیسیک اتنشن یا BAT میدهد. این توکن بومی را می توانید در پلتفرم های معاملاتی نیز معامله کنید و از طریق نوسان هایی که دارد به سود برسید.

دکمه بازگشت به بالا