هنر و سینما

چرا رابرت پتینسون برای فیلم بتمن تنها ۳ میلیون دلار دستمزد گرفت؟


چند روز پیش لیست پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سال 2021 منتشر شد و حضور رابرت پتینسون که برای فیلم بتمن تنها 3 میلیون دلار حقوق دارد در جایگاه هفدهم بسیار شگفت آور است. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا هزینه فیلم جدید بتمن بسیار کم است.

شاید عجیب به نظر برسد ، اما برادران وارنر بودجه ای معادل 100 میلیون دلار برای ساخت «بتمن» تهیه کرد. در همین حال ، این شرکت فیلم “Justice League” را با قیمت 300 میلیون دلار ساخت و منتشر کرد. دستمزد بن افلک برای فیلم لیگ عدالت به خوبی شناخته نشده است ، اما برخی گزارش ها حاکی از آن است که آخرین بازیگر حداقل 30 میلیون دلار برای شوالیه تاریکی به دست آورده است که حدود 10 برابر دستمزد وی است. روبرت پتینسون در فیلم جدید بتمن.! بودجه کم بتمن مت ریوز یکی از دلایل اصلی حقوق پایین پتینسون است ، اما این تمام ماجرا نیست.

رابرت پتینسون خود را به عنوان یکی از استعدادهای در حال ظهور هالیوود معرفی کرده است ، با بازی سدریک دیگوری در «هری پاتر و جام آتش» و ادوارد کالن در «گرگ». اما او در ادامه حرفه خود انتخاب های خوبی انجام نداد و ما تقریباً در یک دهه عملکرد قابل توجهی را با او ندیدیم ، تا اینکه او در سال 2017 با فیلم “زمانهای خوب” به کارگردانی برادر صفدی درخشید ، و سپس با فیلمهای مستقل یا کم هزینه مانند “فانوس دریایی” توسط رابرت ایگرز نشان دادند که او هنوز یک بازیگر با استعداد است. در سال 2020 او فیلم پرفروش بسیار “Angeste” را به کارگردانی کریستوفر نولان داشت که دیگر فیلمهای داستانی و انیمیشنی آن انتظار نمی رود پست بوکس ، اما دستاوردهای پتینسون قابل تحسین است.

فیلم مستقل و همکاری با نولان و برادران وارنر. به پتینسون زمان داد تا دوباره ارزش خود را ثابت کند ، اما هیچ یک از عملکردهای جدید دفتر او آنقدر شگفت آور نبود که ما پتینسون را یک بازیکن “ثروتمند” نامیدیم. بنابراین طبیعی است که حقوق وی بسیار کمتر از حقوق بن افلک ، لئوناردو دی کاپریو ، دانیل کریگ یا جنیفر لارنس باشد. بازیگرانی که در طول این سالها اثبات کرده اند که تأثیر مثبتی بر فروش و نمایش فیلم ها از طریق پست دارند. دانیل کریگ که قرار است چند ماه دیگر اولین شماره جیمز باند را در فیلم «وقت مرگ نیست» بگیرد ، امسال برای بازی در فیلم های “چاقو 2” و “چاقو 3” 100 میلیون دلار از نتفلیکس دریافت کرد. و او پردرآمدترین بازیگر در سال 2021 شد. پس از او دواین جانسون ، ستاره کمدی چند سال پیش ، 50 میلیون دلار برای بازی در “Red One” و ویل اسمیت برای بازی در “King Richard ”به ارزش 40 میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر سال در گیشه است. رابرت پتینسون نیز با 3 میلیون دلار دستمزد برای بتمن در رتبه هفدهم فهرست قرار دارد.

فیلم بتمن

با همه این ترجمه ها ، فیلم جدید بتمن می تواند سکوی خوبی برای پتینسون باشد و اگر بتمن مت ریوز تبدیل به سه گانه شود ، دستمزد پتینسون چندین برابر می شود.

در بتمن شوالیه تاریکی با برخی از معروفترین دشمنانش روبرو می شود ، از جمله Riddler با بازی پل دینو ، پنگوئن با بازی Colin Farrell و Black Musk با بازی Peter Sarsgaard. جفری رایت ، اندی سارکیس و زویی کراویتز در نقش های جیمز گوردون ، آلفرد پنی ورث و زن گربه ای (سلنا کایل) انتخاب شدند.

طبق برخی اخبار و شایعات ، مت ریوز در حال ساخت سه گانه جدیدی برای شوالیه تاریکی است که تم و شخصیت متفاوتی نسبت به فیلم های قبلی این بازیگر دارد و بتمن اولین قسمت این سه گانه محسوب می شود. همانطور که در تریلر بتمن دیدیم ، داستان فیلم از جایی شروع می شود که جنایت در شهر گاتهام به اوج خود رسیده است و بروس وین جوان تصمیم می گیرد در قالب یک شوالیه سیاه شهر خود را از هجوم قاتلان نجات دهد. مردم و جنایتکاران در خیابان ها به بتمن حدود 2 سال پس از اولین روز ساخته شدن بروس وین در فیلم شوالیه تاریکی و مسخ ظاهر می شود.

این فیلم قرار بود در سال 2021 اکران شود ، اما پس از شیوع کروناویروس ، برادران وارنر اکران بتمن مت ریوز را به 4 مارس 2022 موکول کرد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا