هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم شکاف؛ جلیقه‌زردها و شکاف اجتماعی فرانسه (جشنواره کن ۲۰۲۱)


“شکاف” جدیدترین فیلم کاترین کورسینی ، کارگردان 65 ساله فرانسوی ، در مرحله رقابت در جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 است.

کورسینی در صحنه مسابقه شرکت کرد و جشنواره فیلم کن را به ترتیب با فیلم های “پخش مجدد” و “سه جهان” تماشا کرد.

فیلم شکاف داستان دو زن را روایت می کند که در حالت شوک در بیمارستان دراز کشیده اند. علاوه بر آزار و اذیت دو زن ، وضعیت بیمارستان و حضور معترضان عصبانی و مجروح ، پرونده را بیشتر کرد.

به طور کلی ، به نظر می رسد منتقدان بین المللی زیاد این فیلم را تماشا نکرده اند. نظرسنجی مجله اسکرین از منتقدان بین المللی نشان می دهد که فیلم به طور متوسط ​​1.3 ستاره از 4 ستاره را دریافت کرده است و از نظر این کتاب ها و منتقدان فیلم ، عملکرد ضعیفی پیش بینی شده بود.

در ادامه ، برخی از انتقادات منتقدان انگلیسی راجع به فیلم گپ نوشته شده است.

فیلم خالی

ScreenDale – جاناتان رامنی

کارگردان و نویسنده فرانسوی کاترین کورسینی همیشه برای یک زن متمرکز و رابطه ای متمرکز بوده است ، اما اکنون با فیلمبرداری فیلم The Gap ، از یک پناهگاه امن دور شده و وارد قلمرو بزرگترین نارضایتی اجتماعی شده است. به

این درام اکشن که در پاریس و در راس اعتراضات جلیقه زرد قرار دارد ، نمایشنامه و گروهی است که هنگام بیرون آمدن از اورژانس در مورد شخصیت های مختلف و موقعیت اجتماعی آنها موضع گیری سیاسی می کند.

فیلم ترکیبی از عناصر ملودرام ، شدت عمل و طنز فارسی است.

کورسینی قطعات فیلم را در ریتمی چشمگیر و آتشین کنار هم قرار داد. ارزشهای سرگرم کننده ، اهمیت سیاسی و مثلث بزرگی که فیلم دارد باید از نظر تجاری موفق باشد و البته یک شاهکار بحث انگیز در فرانسه است. در همین حال ، خریداران حق رای دادن و جشنواره می توانند در کار کارگردان با استعدادی که کیفیت کار خود را در این فیلم و شاهکار قبلی خود ، “عشق غیرممکن” بهبود بخشیده است ، مشارکت فعال داشته باشند.

عنوان فرانسوی “La Fracture” نشان دهنده چیزی نگران کننده و خشن تر از عنوان انگلیسی The Gap است. این فیلم نه تنها درگیری در جامعه فرانسه (تنش ها در دوره ماکرون دوباره ظاهر شد) بلکه یک دوره کوتاه ویرانی است. این شکاف نه تنها در مورد اختلال در یکی از افراد مشهور فیلم است ، بلکه در بر هم زدن ثبات اجتماعی ملی ، سیستم پزشکی و روابط زوجین است.

این فیلم دارای یک طرح سیاسی تحریک آمیز است ، بی اعتمادی شدید به رئیس جمهور مکرون را نشان می دهد و او را به عنوان فردی بلند فکر و دوراندیش نشان می دهد که به مردم فرانسه و عملکرد سیستم حمایتی اجتماعی اهمیت چندانی نمی دهد.

از سوی دیگر منتقدان سیاسی دو طرف چپ و راست دارند. اکنون ، در چنین شرایطی و در برابر چنین ناهماهنگی هایی ، سیستم بیمارستانی که به دنبال حفظ ثبات است نمادین است و سپس به معنای واقعی کلمه در محاصره است.

هالیوود ریپورتر – جردن مینتزر

فرانسه در چند سال گذشته درگیر منازعات سیاسی و اجتماعی بوده است. در جدیدترین فیلم کاترین کورسینی ، The Gap ، این تنش ها در طول شب در هم تنیده شده و در بزرگترین مرکز اورژانس پاریس بسیار شدید است.

این ویدئو از یک سو فروپاشی سیستم های خدمات عمومی را نشان می دهد ، از طرف دیگر مانند یک کمدی مدرن فارسی درباره جنبش جلیقه زردها است که در اواخر سال 2018 در سراسر کشور گسترش یافت. در همین حال ، این کار هم سرگرم کننده است و نگاه خنده دار ، به ویژه اگر سیاست فرانسه و مشکلات اقتصادی اخیر این کشور را درک کنید.

همچنین لازم به ذکر است که فیلم بسیار ساده است تا آنچه را که می خواهد بگوید بیان کند ، یا شاید بتوان گفت که تا آنجا که می تواند در مورد مسائل اجتماعی جمع آوری شده در کشور بدون هیچ مشکلی فریاد می زند. صدای جیغ ها آنقدر بلند است که فیلم دیگر نمی تواند صدای اولین برداشت خود را به بیننده منتقل کند. با این حال ، وجود بازیگران قوی و سوژه های مناسب برای چشیدن تجربه باعث می شود فیلم حرفه ای برای گفتن داشته باشد ، به ویژه در خود فرانسه.

تنوع – پیتر دی بروج

اگر این فیلم در مجموعه ای مانند “Gray’s Anatomy” یا “اورژانس” بود ، ما پزشکان را می شناختیم ، تجربیات بیماران برای ما مهم بود و ما احساس می کردیم تقریباً همه چیز خوب است. پایان تغییر

کروزینی می خواست برای مدتی این سردرگمی را نشان دهد ، درست قبل از اینکه کرونا وضعیت بی ادبانه فعلی را بر عهده بیمارستان بگذارد (حتی اگر فیلم را در مورد بیماری شروع کرده بود) و بداند در آینده چه اتفاقی برای بیمارستان می افتد. (به دلیل کرونا) هنگام انتقاد از فیلم وضعیت انتقاد را برای شما کمی قابل تحمل می کند. در غیر این صورت ، باید گفت که 90 دقیقه پر از جیغ و درد ، حتی برای تماشاگران مشهور سینما ، نیاز به تزریق آرامبخش بسیار قوی دارد.

خبر خوب این است که درمان در این بیمارستان رایگان است ، به ویژه با هزینه های دولت در برابر پیراهن های زرد. خبر بد اعتراضات جلیقه زردها است که از نوامبر 2018 شروع شد و تقریباً تا زمان اشغال شهر پاریس در قرنطینه ادامه داشت ، در همان روز بازیکنان اصلی به بیمارستان منتقل شدند و درگیری بین معترضان و پلیس رخ داد. ، بیمارستان پر از معترضان مجروح.

پاسخ این است که وضعیتی پر از هیاهو و مجادله در مورد اینکه چه کسی بدتر مجروح می شود ، کدام یک بیشتر شکنجه می شود و چرا هیچ کس در این عصر پشت سر هم نیست و وحدت از بین می رود. مردم.

گاردین – پیتر بردشاو

گپ فیلمی است که با نیت خوب و با عملکرد مستقیم ساخته شده است ، اما گاهی اوقات فریاد بازیگران و توهمات و بیهوشی لبخند والری برونس تدسکی (با بازی رافائل) کمی مصنوعی به نظر می رسد.

و در نهایت ، می توان گفت که این اختلاف مانند یک قسمت ویژه از سریال “شهر هالبی” (درام انگلیسی) شده است که اصلاً نمیتواند نمادگرایی را تحمل کند. به عنوان مثال ، در صحنه ای که قطعه ای از سقف در حال سقوط و گرد و غبار است ، ناگهان بیمار از جا برخاسته و شخصی می گوید: “سیستم درمانی در حال سقوط است”.

امتیاز منتقدان کن 2021

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا