برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

استفاده از گل ها و گیاهان برای پاکسازی صورت خواص و روش های کاربردی

گل ختمی برای جوش صورت چه خاصيت هايي دارد؟

ژل شستشو صورت بیز: قبل از پرداختن به خواص گل ختمی برای جوش صورت به بررسی این محصول می پردازیم. گل ختمی گياه بومی مناطق شرق مديترانه است. این گياه علفی و چند ساله بوده، ارتفاع آن به حدود 2 متر میرسد و ساقه آن از كركهای ريز كه به رنگ خاكستری می باشد، پوشيده شده است. گل ختمی علائه بر خواص درمانی به علت داشتن گلهای زيبا به صورت گياه زينتی در باغچه ها کشت می شود. با این وجود ختمی جزء گیاهان دارویی محسوب شده، گل، میوه و ریشه آن مصرف دارویی دارد و ختمی هایی که گل سفید دارند، از خواص دارویی زیادی برخوردارند.  

خرید اینترنتی محصولات دکتر بیز: طبیعت گل ختمی سرد و تر است. همانطور که اشاره شده مهمترین خاصیت گل ختمی برای جوش صورت است. اما دیگر خواص گل ختمی عبارتند از درمان ورم بناگوش، درمان مشکلات تنفسی و برونشیت، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی ها، درمان سرماخوردگی و گلو درد، ضد سرفه، التهاب دستگاه گوارش، ضدعفونی کردن زخم ها، کاهش التهاب لثه نوزادان در هنگان نیش زدن دندان، جلوگیری از چاقی و چرب شدن کبد و کمک به درمان زخم معده است.

گل ختمی برای جوش صورت، درمانی کاربردی

ژل بهداشتی بانوان بیز: گل ختمی به پوست شما کمک می کند تا رطوبت پوست شما حفظ شود، به همین دلیل پوست شما نرم و لطیف باقی می ماند. همچنین دارای ماده موثر در درمان التهابات پوستی می باشد و بعد از استفاده سبب از بین رفتن التهاب پوست و به ویزه جوش های صورت شده و در درمان آن ها بسیار موثر عمل می کند.بنابراین دیگر برای درمان جای جوش و برطرف کردن مشکلات پوستی و به ویژه نرم و لطیف نگه داشتن پوست، نیازی به استفاده از داروها و تونرهای گران قیمت نیست. مواد شیمیایی اگر عارضه ای را برطرف کنند در عوض مشکل دیگری را به وجود می آورند. به جای آن ها از تونر ،ماسک ها و بخور گل ختمی استفاده نمایید.

مزیای گل ختمی برای پوست 

  • یک لایه حفاظتی برای پوست ایجاد می کند
  • پوست را تمیز می کند
  • کمک به رفع جوش صورت
  • رفع جای جوش های صورت
  • در آوردن پوست از خشکی
  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • کمک به تسکین یا کاهش قرمزی و سوزش ناشی از اگزما پوستی
  • کمک به نرم شدن پوست های خشک و اگزمایی

روش های استفاده از گل ختمی برای جوش صورت 

1-ابتدا گل ها را درون آب ریخته و روی حرارت قرار داده و بعد ، از صافی رد نمایید و پنبه را به محلول به دست آمده آغشته کرده و به صورتتان بزنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

2-یکی دیگر از روش های استفاده از این گیاهان بدین گونه است که ابتدا صورتتان را با آب ولرم و صابون شستشو داده و بعد از بخور آن ها استفاده نمایید که در برطرف کردن جوش های سرسیاه صورت و پاکسازی پوست موثر است.

3- از ترکیب گل ختمی با ماست ماسک صورت تهیه کنید

ماست و محلول به دست آمده از گل ختمی را با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان زده و ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

4-ترکیب گل ختمی با عسل

ماسک گل ختمی برای جوش صورت  میتواند از طریق ترکیب با عسل معجزه کند. ابتدا گلبرگ های ختمی را خرد کنید سپس با عسل ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و اگر سفت بود کمی آب به آن اضافه نمایید و بعد، ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

5-ماسک گل ختمی و بابونه

برای استفاده از این ماسک میتوانید گل ختمی و بابونه را با هم جوشانده و صورت را با آن بخور دهید . روش دیگر از این نوع ترکیب خرد کردن گل بابونه و گل ختمی است و سپس ترکیب این دو با ماست است. ترکیب به دست امده را به صورت زده و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

گل ختمی را باید از فروشگاه های معتبر تهیه کرد. فروشگاه لوتوس با 10 سال سابقه در تهیه و فروش محصولات دارویی و گیاهی آماده فروش این محصول با بهترین کیفیت در سطح کشور می باشد

اهمیت استفاده از گیاهان دارویی در پاکسازی پوست

سلامت و از مهم ترین فاکتور های حفظ زیبایی و محسوب می شود . از طرفی هر گونه مشکل پوستی ناشی از عوامل مادر زادی ، حساسیتی یا محیطی باشد می تواند به نوعی سلامت بدن را با خطر مواجه کند.

بنابراین توجه به سلامت و یکپارچگی پوست بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن جا که پوست صورت از بافت پوستی سایر بدن ظریف تر و نازک تر است ، حفظ ساختار پوستی این بخش از اهمیت بالاتری برخوردار است.

با توجه به حساسیت بالاتر پوست صورت نسبت به سایر نقاط بدن ، استفاده از و بهداشتی مناسب و بی ضرر اهمیتی دو چندان می یابد و از آن جا که محصولات شیمیایی معمولا دارای درجاتی از عوارض جانبی هستند پیشنهاد می شود که داروهایی با پایه گیاهی جایگزین استفاده از داروهای شیمیایی شود.

داروهای گیاهی معمولا ارزان قیمت هستند و در بسیاری از عطاری ها و مغاژه ها یافت می شوند.

این داروها نسبت به سایر واکنش نشان نمی دهند چرا که بر خلاف داروهای شیمیایی ، ترکیبات واکنش پذیر در ساختار آن ها یافت نمی شود.

همچنین این داروها نیاز به نسخه پزشک ندارند و می توانند در مواقع نیاز و به صورت کمکی در کنار یک روش دارویی شیمیایی ، مورد استفاده قرار بگیرند.

پس اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که علاقه چندانی به استفاده از لوسیون ها و کرم های شیمیایی ندارید می توانید از داروهای گیاهی جایگزین استفاده کنید.

1. بخور گیاهان دارویی برای جوانی

بخورهای گیاهی به مدت 2 تا 3 بار در هفته می توانند برای ماکسازی پوست بسیار موثر باشند. گیاهان آویشن ، اسطوخودوس ، رزماری ، بومادران و گزنه از جمله بهترین انتخاب ها برای بخور گیاهی به شمار می روند. این گیاهان علاوه بر خاصیت آرامش بخشی و پاکسازی پوست صورت به آب رسانی ییشتر پوست کمک می کنند.

بخار رازیانه یکی از بهترین انتخاب ها برای بستن منافذ صورت با روش های گیاهی است. نکته جالب توجه این است که به طور کلی بخور ها باعث بزرگ تر شدن منافذ پوستی می شوند اما بخور رازیانه منافذ پوست را کوچک تر کرده و ظاهری صاف و شفاف به پوست می بخشد.برای استفاده از این بخور 2 قاشق از برگ رازیانه خشک را درون آب ریخته و پس از جوشیدن ، از بخار آن برای بخور دادن صورت استفاده کنید.

بخور گیاه گل بابونه نیز از کاربردی ترین روش های درمان سر سیاه است. لطفا انتظار معجزه نداشته باشید! در واقع این بخور به تدریج بر روی پوست اثر می گذارد. بهتر است این کار را 10 دقیقه و به مدت 3 بار در هفته انجام دهید.

شاه تره نیز خواص بی نظیری در کاهش بروز جوش صورت و پاکسازی عمقی صورت دارد. در گیاه پزشکی از شاه تره به عنوان داروی خوراکی یا موضعی برای کاهش امراض پوستی استفاده می شود. بسیاری از درمانگران ، عرق شاه تره را به عنوان معجون ضد جوش معرفی کرده اند  و استفاده از بخور آن نیز به شفافیت و طراوت پوست کمک می کند.

کمتر کسی است که از خواص زنجبیل آگاه نباشد. بخور زنجبیل علاوه بر خاصیت پاکسازی پوست ، به پاکسازی راه هوایی نیز کمک می کند.

پس از بخور می توانید جوش های سر سیاه و سرسفید خود را به آرامی خارج کرده و برای بسته شدن منافذ از کمی خیار رنده شده و یا آب لیمو استفاده کنید.

2. ماسک های گیاهی به عنوان درمان خانگی

استفاده از ماسک، می تواند بهترین گزینه برای استفاده از فواید مواد گیاهی برای پوست دارد. چرا که استفاده از محصولات گیاهی بعنوان ماسک می تواند زمان روی صورت ماندن این مواد را طولانی تر کرده و در نتیجه اثرات بی نظیر این مواد بر روی صورت قابل مشاهده خواهد بود.

بهترین آماده ساز پوست برای ماساژ است. ماساژ پوست صورت با به فرم دهی عضلات صورت ، بهبود خونرسانی و بازسازی سلول های پوستی کمک می کند.

ماسک جوانه گندم شامل 1 قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم و 1 قاشق غذاخوری ماست کم چرب ، می تواند یکی از بهترین جوان ساز های گیاهی برای پوست صورت باشد  . جوانه گندم بدلیل دارا بودن منابع غنی ویتامین B برای تقویت و التیام زخم های پوستی ، اسکار ها و جوش و آکنه مفید است.

این ماسک را حداقل به مدت 5 دقیقه روی پوست خود نگاه دارید و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.برای اثر بخشی بیشتر می توانید قبل از استفاده ، صورت خود را با پاک کننده تمیز کرده و از یک بخور ملایم با گیاه بابونه استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا