علمی و پزشکی

درمان خانگی درد گردن سمت چپ

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:علائم مشابه کروناخون دماغ یا گوش دردمشکل در بلعخون در مدفوعاختلال خوابدرد کمر، پا، دست یا زانوسردردمعده درد یا حالت تهوعزخم مداوم دهانیسرفۀ مزمناضطراب و استرس

هر جایی که هستی، بدون مراجعه به آزمایشگاه، تست کرونا بده!

تست کرونا در محل

تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوش، حلق و بینی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مشاوره

حلق و دهان، دروازۀ بدن هستن. وجود مشکل در اونها برای بقیۀ اندام ها هم مشکل ایجاد می کنه. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوش، حلق و بینی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافتِ مشاوره

علت های مشاهدۀ خون در مدفوع می تواند هموروئید، بواسیر، کولیت روده و… باشه. برای تشخیص و درمان درست و به موقع، تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوارش بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

اختلال خواب اگه جدی گرفته نشه، سلامت جسم و روان رو درگیر می کنه. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص اعصاب و روان بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

دردهای اسکلتی یکی از شایع ترین علائم ایرانی هاست، تا دیر نشده علائمت رو به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

سردرد علت های مختلفی داره؛ از اضافه وزن گرفته تا اختلال در هورمون ها. برای تشخیص درست علت سردردت تا دیر نشده علائمت رو به متخصص مغز و اعصاب بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر​

دریافت مشاوره

سرطان معده سومین سرطان شایع ایران است. همین حالا علائمت رو به متخصص گوارش بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافتِ مشاوره

تا دیر نشده علائمت رو به متخصص گوش، حلق و بینی بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مُشاوره

تا دیر نشده علائمت رو به متخصص ریه بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مشاوره

تا دیر نشده علائمت رو به کارشناس روانشناس بگو و مشاورۀ آنلاین بگیر

دریافت مشاوره

در بیشتر مواقع گردن درد با راهکارهای خانگی درمان می شود و جای نگرانی ندارد. شما می توانید از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. در قدم بعدی ماساژ صحیح عضلات گردن می تواند درد را تسکین دهد. مصرف قرص های مسکن نیز می توانند در تحمل این درد به شما کمک کنند. اگر علیرغم درمان های خانگی همچنان با این مشکل مواجه هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید، شاید علت آن چیزی بیشتر از بد خوابیدن و رگ به رگ شدن، باشد. معمولا گردن درد نشان دهنده مشکل خاصی نیست، اما گاهی اوقات باید جدی گرفته شود. با درمانکده همراه باشید تا بیشتر در مورد آن بدانید.

گردن درد چیست؟

گردن درد دلایل مختلفی دارد. این درد از شدید تا خفیف می تواند شما را آزار دهد. گاهی اوقات برای درمان آن تنها به استراحت نیاز دارید و گاهی اوقات لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید. برای مثال درد گردن همراه بی حسی در بازو و دست ها باید جدی گرفته شود.

گردن به عنوان بخش ابتدایی ستون مهره ها از هفت مهره تشکیل شده است. بین آنها دیسک مهره ای وجود دارد و مجموعه ای از ماهیچه ها و رباط ها از آنها حمایت می کنند. بروز مشکل در هر یک از آنها می تواند باعث درد شود.

بیشتر بدانید: خار پاشنه پا و راه های خلاص شدن از آن

7 نوع رایج گردن درد را بشناسید

درد عضلانی

کشیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و پارگی از دلایل شایع درد در ناحیه گردن هستند. زمانی که عضلات بیش از حد کشیده می شوند، پارگی هایی در لایه های بافت همبند رخ می دهد. این امر باعث ضعیف شدن عضله و بروز درد می شود. هر چقدر فشار عضلانی بیشتر باشد به همان میزان درد و تورم بیشتر خواهد بود و در نتیجه دوره نقاهت طولانی تر می شود.

در صورتی که در ناحیه گردن احساس درد مداوم دارید بهتر است در ابتدا از طریق مشاوره آنلاین با پزشک متخصص ارتوپد ویزیت شوید و سپس به فوق متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

گرفتگی یا اسپاسم عضله

منظور از اسپاسم عضلانی، انقباض ناگهانی و دردناک عضله است که به خودی خود رخ می دهد. درد، سفتی و ناتوانی در حرکت از نشانه های آن است. هنگامی که از خواب صبحگاهی برمی خیزید و گردن درد دارید، احتمالا دچار اسپاسم عضلانی شده اید. البته استرس عاطفی هم می تواند باعث این عارضه شود.

سردرد

اسپاسم های عضلانی می توانند منجر به سردرد شوند. این نوع سردردها معمولا در پشت و بالای گردن حس خواهند شد. بیشتر بیماران آن را دردی مبهم توصیف می کنند. حرکت دادن گردن باعث تشدید درد می شود.

بیشتر بدانید: گودی کمر، علائم و نشانه های بروز آن

درد مفصل فاست

مفاصل فاست (Facet Joint) همان جاهایی هستند که دو مهره در کنار هم قرار دارند. بیماری هایی مانند آرتروز یا آسیب های حاد، این مفاصل را از بین می برند. بیماران معمولا از درد شدید، عمیق و تیز شکایت دارند. این درد می تواندبه شانه ها نیز سرایت کند. قرار گرفتن در یک وضعیت ثابت باعث تشدید درد می شود.

مشاورۀ آنلاین با دکتر ارتوپدی مورد نظرتان را رزرو کنید
به صفحه مشاورۀ آنلاین ارتوپدی بروید و زمان مشاوره دلخواهتان را (تصویری، صوتی و متنی) آنلاین رزرو کنید.
رزرو مشاورۀ ارتوپدی

درد عصبی

هر مهره در ستوه فقرات، نقطه خروج یک یا چندین عصب است. التهاب در نزدیکی این نقاط می تواند باعث دردهای عصبی شود. این دردها تیز، مبهم و گذرا توصیف می شوند.معمولا افراد می گویند در ناحیه گردن سوزش دارند یا احساس سوزن سوزن شدن می کنند.

درد ارجاعی

درد ارجاعی به دردی گفته می شود که در قسمتی غیر از قسمت آسیب دیده بروز می کند. از آشناترین آنها می توان به درد شانه هنگام حمله قلبی اشاره کرد. گاهی اوقات مشکلات قلبی، گوارشی و سایر اندام های دیگر می توانند منجر به درد ارجاعی در گردن شوند. در این صورت حتما باید با پزشک مشورت شود، چراکه احتمال بروز یک مشکل عمیق و جدی وجود دارد.

اعصاب بدن همگی به هم متصل هستند. زمانی که بدن یک محرک درد را دریافت می کند، سیستم عصبی سیگنال هایی را به مغز ارسال خواهد کرد. مغز نیز در پاسخ سیگنالی را ارسال می کند.گاهی اوقات، به دلیل نحوه اتصال اعصاب در بدن، مغز سیگنال درد را به قسمتی غیر از قسمت آسیب دیده ارسال می کند و دردهای ارجاعی رخ می دهند.

بیشتر بدانید: جراحی تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی چیست؟

دردهای استخوانی

در بیشتر مواقع آسیب به ساختارهای بافت نرم ستون فقرات گردن، منجر به گردن درد می شود، اما گاهی اوقات خود استخوان دردناک است. این موضوع می تواند نشانه ای از شکستگی یا ضعیف شدن استخوان باشد.

علائم و نشانه های گردن درد

درد گردن اغلب به صورت حاد بروز می کند. این عارضه می تواند با علائم زیر همراه باشد:

گرفتگی گردن

در این حالت احساس می کنید گردنتان سفت شده است و اصطلاحا هنگام حرکت کردن، گیر می کند. در این شرایط دامنه حرکتی آن کاهش می یابد.

درد شدید

درد در این ناحیه تیز و موضعی است. این درد با حرکت دادن و چرخاندن گردن شدیدتر می شود.

انتشار درد

درد ممکن است در سر، تنه، شانه و بازوها نیز احساس شود. اگر علت آن به دلیل فشرده شدن عصب باشد، در بازوها یا دستان خود احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن یا ضعف می کنید.

بیشتر بدانید: جراحی دیسک گردن: تعویض یا فیوژن (الحاق)؟

سردرد

سردردی به نام سردرد سرویکوژنیک (سردرد گردنی، cervicogenic headache) می تواند به دلیل درد گردن ایجاد شود. افرادی که به میگرن مبتلا هستند این نوع دردها را همزمان تجربه می کنند.

علت گردن درد

علت دردناک بودن گردن می تواند مربوط به مشکلات پزشکی یا سایر مسايل باشد. از رایج ترین دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزیش سن

با افزایش سن ریسک بروز بیماری هایی مانند ساییدگی غضروف مفصل (استئوآرتریت) و (تنگی ستون فقرات) بیشتر می شود. این بیماری ها می توانند باعث درد پشت گردن شوند. همچنین با افزایش سن، قسمت های مختلف ستون مهره ها در ناحیه گردن فرسوده و دردناک می شوند.

آسیب گردن

هرگونه ضربه ناگهانی به ستون مهره ها می تواند باعث گردن درد شود. در این حالت ماهیچه ها، رباط ها، دیسک ها، مفاصل مهره ای و ریشه های عصبی آسیب می بینند.

استرس ذهنی

استرس ذهنی سبب می شود تا عضلات گردن را منقبض نگه دارید. این امر باعث سفتی و درد در ناحیه گردن می شود.

فشار فیزیکی

هنگامی که حرکات تکراری و فعالیت های شدید انجام می دهید، عضلات گردن تحت فشار قرار می گیرند. به همین دلیل ستون مهره ها در ناحیه گردن دردناک می شوند.

بیشتر بدانید: توده در گردن قابل درمان است! علائم و علت بروز

وضعیت نامناسب ستون مهره ها و گردن

قرار گرفتن در وضعیت های نامناسب هنگام خوابیدن، نشستن، کار با کامپیوتر، مطالعه کردن و … می توانند به مهره های گردن فشار وارد کنند.

رشد تومور

در موارد بسیار نادر، وجود خار استخوانی، تومور یا کیست می توانند منجر به بروز درد پشت گردن شود.

بیماری های زمینه ای

بیماری های زمینه ای مانند مننژیت، آرتریت روماتوئید و سرطان نیز باعث دردناک شدن گردن می شوند.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

درد پشت گردن معمولا با استراحت و بدون نیاز به داروی خاصی درمان می شود. اگر با علائم زیر مواجه هستید، لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید:

  • درد شدید دارید.
  • درد چندین روز بدون تسکین ادامه دارد.
  • احساس بی حسی در بازو پاها دارید.
  • گردن درد همراه با سردرد، بیحس و گزگز اندام ها همراه است.
  • وجود توده در گردن
  • تورم
  • حالت تهوع و استفراغ
  • بروز اختلالات تنفسی

بیشتر بدانید: تشخیص و درمان شکستگی استخوان

روش های درمان گردن درد

گردن درد خفیف تا متوسط معمولا در طی 2 تا 3 هفته با استراحت و خود مراقبتی درمان می شود. در صورتیکه این درد ادامه داشته باشد، از شیوه های درمانی زیر استفاده می شود:

داروهای تسکین دهنده و شل کننده عضلات

در صورتیکه درد شدید باشد مصرف داروهای مسکن و شل کننده عضلات (متوکاربامول) می توانند موثر باشند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی گردن از آن دست شیوه های درمانی است که با هدف کاهش درد، تقویت عضلات و پیشگیری از عود مجدد درد تجویز می  شوند. در این روش از تکنیک های الکتروتراپی، تمرین درمانی، ماساژ درمانی، کمپرس سرد و گرم استفاده می شود.

گردنبند طبی

این گردنبندها، گردن را در وضعیت صحیح، ثابت نگه می دارند. به این ترتیب مانع از ایجاد فشار اضافی به آن خواهند شد. برای استفاده از آن حتما با متخصص مشورت داشته باشید. استفاده طولانی مدت از این گردنبندها می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS)

در این تکنیک از الکترودهایی روی پوست در نزدیکی نقاط دردناک استفاده می شود. ارسال پالس های الکتریکی کوچک منجر به کاهش درد خواهند شد.

تمرینات کششی و ورزشی

انجام حرکات ورزشی و کششی می تواند در درمان این عارضه موثر باشد. برای این منظور بهتر است با فیزیوتراپیست مشورت داشته باشید.

تزریق داروهای استروئیدی

تزریق داروهای کورتیکواستروئیدی در نزدیکی ریشه های عصبی، به مفاصل کوچک در استخوان های ستون فقرات گردن یا عضلات به کاهش درد کمک می کند. لیدوکائین از جمله این داروها است.

فوری مشاوره بگیریدمشاورۀ فوریِ آنلاین را همین الان دریافت کنید.
رزرو مشاورۀ فوری

جراحی

در موارد بسیار نادر برای آزاد کردن ریشه عصب، از جراحی برای درمان استفاده می شود.

بیشتر بدانید: درد انگشت پا به علت شکستگی یا پیچ خوردگی؟

روش های درمان خانگی درد پشت گردن

برای درمان گردن درد در خانه می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید. البته اگر درد جزیی دارید و به بیماری زمینه ای مبتلا نیستید.

استراحت کنید.

به خودتان کمی استراحت دهید و با احتیاط چند حرکت کششی را انجام دهید. از بلندکردن اجسام سنگین یا حرکت دادن ناگهانی گردن خودداری کنید.

از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید.

در ابتدا می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید تا درد کم شود. پس از آن بهتر است از کمپرس گرم استفاده کنید یا دوش آب گرم بگیرید. دقت کنید کمپرس سرد و گرم را مستقیما روی بدن قرار ندهید.

مسکن مصرف کنید

مسکن هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن به کاهش درد کمک می کنند.

به وضعیت بدن خود توجه کنید

از ایجاد تنش به ستون مهره ها خودداری کنید. هر گونه وضعیت نامناسب فقط باعث تشدید درد می شود.

بیشتر بدانید: 7 علامت فتق دیسک بین مهره ای

گردن خود را ماساژ دهید

ماساژ صحیح گردن باعث آزاد شدن عضلات می شود.

یک بالش خوب انتخاب کنید

فقط زمانی که گردن درد دارید، ارزش یک بالش خوب را درک خواهید کرد. استفاده از بالش های سفت و بلند فقط درد گردن را زیاد می کنند.

روش های تشخیص گردن درد

معاینه فیزیکی و سابقه پزشکی

در مرحله اول پزشک متخصص ارتوپد از نظر فیزیکی به بررسی وضعیت گردن می پردازد تا علت درد و مشکلات حرکتی را تشخیص دهد. در طی این معاینه قدرت و میزان انعطاف پذیری عضلات گردن بررسی می شود. همچنین متخصص در مورد آسیب های قبلی گردن و فعالیت روزمره که می توانند باعث گردن درد شوند، با شما صحبت می کند.

آزمایشات تصویربرداری

برای تایید تشخیص و رد سایر احتمالات، ممکن است آزمایشات تصویربرداری برای شما تجویز شود. این آزمایشات شامل موارد زیر خواهند بود:

آزمایش MRI

در این شیوه تصویربرداری پزشکی با کمک میدان مغناطیسی و امواج رادیویی، تصاویر بسیار دقیقی از وضعیت گردن در اختیار متخصص قرار داده می شود.

آزمایش سی تی اسکن (CT) یا توموگرافی کامپیوتری

در این آزمایش با استفاده از اشعه ایکس یک مقطع دقیق از ساختار گردن تهیه می شود.

بیشتر بدانید: علائم، نشانه ها و راه های درمان درد ساق پا

سونوگرافی

از این تست برای بررسی تغییرات دژنراتیو (فرسایشی تخریبی) استفاده می شود. این تغییرات می توانند بر اعصاب فشار وارد کنند.

مطب پزشک ارتوپدی مورد نظرتان را آنلاین رزرو کنید
به صفحه پزشکان ارتوپدی درمانکده بروید و زمان مراجعه به مطب پزشک دلخواهتان را آنلاین انتخاب کنید.
دریافت نوبت ارتوپدی

تست توموگرافی کامپیوتری (EMG)

در طی این آزمایش یک الکترود سوزنی در ماهیچه ها قرار داده می شود. به این ترتیب فعالیت الکتریکی آنها اندازه گیری خواهد شد. از این تست برای تشخیص آسیب اعصاب منتهی به عضلات استفاده می شود.

آزمایش خون

تست خون به تشخیص برخی عفونت  و التهاب ها کمک می کند.

روش های پیشگیری از گردن درد

در بیشتر مواقع درد پشت گردن به دلیل وضعیت یا اصطلاحا پوستچر نامناسب است. توجه به نکات زیر می تواند از بروز این دردهای آزاردهنده پیشگیری کند.

به وضعیت بدن خود دقت کنید.

همواره سعی کنید گردن را در راستای ستون فقرات نگه دارید. هنگام نشستن، ایستادن و حتی خوابیدن حواستان به وضعیت گردن باشد.

بیشتر بدانید: علائم، نشانه ها و راه های پیشگیری از کمر درد

به خودتان استراحت دهید.

اگر مجبور هستید برای ساعات طولانی با کامپیوتر کار کنید، پشت میز بنشینید، خیاطی کنید، کتاب بخوانید، با گوشی همراه کار کنید، رانندگی کنید و… حتما زمانی را برای استراحت و نرمش گردن در نظر بگیرید. هنگام کار کردن با کامپیوتر صندلی و میز کار خود را طوری تنظیم کنید که مانیتور در سطح چشم ها باشد. حواستان به تکیه گاه و وضعیت پاها نیز باشد.

عادت های غلط خود را ترک کنید.

برخی عادات اشتباه بیش از آنکه فکرش را کنید به عضلات گردن فشار وارد می کنند و منجر به درد گردن می شوند. از رایج ترین آنها می توان به قرار داد گوشی همراه بین گوش و شانه اشاره کرد. به نظر شما بهتر نیست از هدست استفاده کنید. شیک تر و راحت تر است!

کیف های سنگین گردن درد می آورند.

حمل کیف  های سنگین بر روی شانه، باعث دردناک شدن گردن می شوند. اگر فکری به حال آن نکنید در کنار این درد، دچار افتادگی شانه هم می شوید.

آیا بالش خوبی برای خوابیدن دارید؟

بالش نامناسب می تواند سر را در وضعیت نامناسب قرار دهد. از بالش هایی استفاده کنید که سر و گردن را در راستای ستون فقرات نگه می دارند.

چرا سیگار می کشید؟

لطفا همین حالا فقط به یکی از مزیت های سیگار اشاره کنید. سیگار آسیب جدی به ساختار استخوان وارد می کند و باعث طولانی شدن روند بهبودی می شود. لازم به گفتن نیست که علاوه بر گردن درد، باید منتظر حمله قلبی، سکته مغزی، اختلالات تنفسی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و … نیز باشید.

سخن آخر

گردن درد نمی تواند مشکل جدی برای شما ایجاد کند، مگر اینکه طولانی شود و به شیوه های رایج درمانی پاسخ ندهد. در این صورت لازم است با پزشک متخصص مشورت داشته باشید. متخصصان ارتوپد، فیزیوتراپی و طب فیزیکی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. توجه به وضعیت قرارگیری ستون مهره ها می تواند از بروز درد های شایع پشت گردن پیشگیری کند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به مجله درمانکده مراجعه کنید.

سایت معتبر درمانکده برای راحتی کاربران خود پلتفرمی را ایجاد کرده تا بتوانند از طریق آن به رزرو نوبت آنلاین با دکتر یا مشاوره آنلاین با دکتر بپردازند و در وقت خود صرفه جویی کنند.

منبع: Health Line

 78,902 بازدید

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد رای ها 107

 

  این مقاله صرفا جهت اطلاعات شما می باشد و درمان قطعی با این روش ها ثابت نشده است.

گردن درد که اصطلاح پزشکی آن سرویکالژیا (Cervicalgia) است امروزه یک مشکل شایع می باشد و تقریباً یک سوم از جمعیت دنیا در مقطعی از زندگی خود دچار این مشکل ناتوان کننده شده اند. دلایل متعددی برای ابتلا به گردن درد وجود دارد. این درد ممکن است همراه با گرفتگی، حساسیت به لمس، تورم و مشکل در بلعیدن باشد. داشتن این علائم برای مدت طولانی طاقت فرسا است. در ادامه در مورد درمان های خانگی از جمله درمان های گیاهی برای گردن درد توضیح داده می شود. این درمان ها می توانند به شما برای تسکین درد در کوتاه مدت کمک کنند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده ی شیمیایی مهم بوده و به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند. این ماده به بهبود گردش خون و در نتیجه تسکین درد کمک می کند.

  • یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید.
  • مقداری عسل را اضافه کرده و منتظر بمانید تا خنک شود.
  • دو بار در روز و تا زمانی که درد تسکین یابد این محلول را بنوشید.

برگ کرفس 

این گیاه می تواند در تسکین درد ناشی از گرفتگی گردن موثر باشد. آب برگ های کرفس را بگیرید و روزانه برای تسکین درد بنوشید.

ترب کوهی

یک درمان گیاهی دیگر برای گردن درد این گیاه می باشد. ترب کوهی تازه را تهیه کرده و آن را بر روی ناحیه ی دردناک قرار دهید. اما نباید برای مدت زمان طولانی بر روی گردن گذاشته شود زیرا می تواند باعث بی حسی یا سوزش شود.

پوست درخت بید سفید

این گیاه برای شرایطی که باعث درد و التهاب می شوند موثر است و پوست بید سفید در واقع منجر به کشف آسپرین شد. در صورتی که نمی خواهید نوع مصنوعی این دارو را مصرف کنید این گیاه یک انتخاب مناسب است، زیرا آسپرین می تواند باعث ناراحتی معده شود.

گیلاس 

گیلاس دارای ترکیبی به نام آنتوسیانین است که به کاهش التهاب کمک کرده و به عنوان مسکن درد عمل می کند. اضافه کردن این میوه در رژیم غذایی می تواند باعث تسکین گردن درد شود.

سرکه سیب

یک روش دیگر برای کمک به گردن درد استفاده از سرکه سیب است. این سرکه به عنوان یک عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدان عمل می کند. این خصوصیات در تسکین سریع درد موثر هستند. مصرف سرکه سیب بصورت خوراکی باعث از بین رفتن درد مرتبط با کمبود تغذیه می گردد.

  • یک دستمال کاغذی را در سرکه سیب خیس کنید.
  • این دستمال را روی ناحیه ی دردناک گردن قرار دهید و تا زمانی که خیس است در آنجا بماند. این کار را تا زمانی که لازم است تکرار کنید.
  • همچنین می توانید در داخل وان حمام از این سرکه استفاده کنید. دو فنجان از آن را به آب ولرم حمام اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه در وان بمانید. این کار را هر روز انجام دهید.

گیاه پنجه شیطان

این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که آن را در درمان درد موثر می کند. گیاه پنجه شیطان بصورت پودر موجود است که می توان آن را با آب ترکیب کرد و خمیری بدست آورد و بر روی ناحیه ی دردناک قرار داد. این دارو به تسکین درد ناحیه پایین کمر و نیز گردن درد کمک می کند.

زنجبیل

زنجبیل حاوی عوامل ضد التهابی است که به بهبود گردش خون در ناحیه متاثر کمک می کند و در کاهش درد نیز موثر است.

  • ریشه زنجبیل را به تکه های کوچکی تقسیم کنید. زنجبیل را به مدت ده دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید. مخلوط را صاف کرده و مقداری عسل برای شیرین کردن آن اضافه کنید. روزانه سه فنجان از آن را بنوشید.
  • در صورتی که زنجبیل پودر شده دارید، نصف قاشق چای خوری را به یک لیوان آب اضافه کرده و بنوشید. این کار را می توانید سه بار در روز انجام دهید.
  • کمپرس زنجبیل برای استفاده ی موضعی یک روش دیگر برای تسکین گردن درد است و تاثیر فوق العاده ی دارد. مقداری ریشه زنجبیل تازه را رنده کنید و سه قاشق غذاخوری از آن را داخل یک پارچه ی پنبه ای بریزید. بعد از جمع کردن پارچه آن را به مدت 30 ثانیه داخل آب داغ قرار داده و اجازه دهید که کمی خنک تر شود و سپس آن را به مدت 20 دقیقه بر روی ناحیه ی دردناک قرار دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا درد تسکین پیدا کند.
  • همچنین می توانید آب یا عصاره ی زنجبیل را برای کاهش التهاب و درد مصرف کنید.

پودر دارچین

پودر دارچین حاوی ترکیبات ضد التهابی است و این ترکیبات در واقع در درمان التهاب عضلات گردن بسیار مفید می باشند. شما می توانید برای رهایی کامل از مشکل گردن درد بطور روزانه چای دارچین مصرف کنید.

فلفل هندی

فلفل هندی حاوی کپسایسین است و دارای عوامل ضد التهابی و ضد درد می باشد که در تسکین گردن دردهای شدید بسیار عالی است.

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و یک قاشق چای خوری پودر فلفل هندی را به آن اضافه نمایید. این ترکیب را هم بزنید تا محتوای آن بطور کامل پخش شود. ترکیب حاصله را دو بار در روز بر روی گردن خود بمالید تا درد عضلات تسکین یابد.

ماساژ با روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز دارای خواص ضد التهابی است. این روغن در شل کردن عضلات گرفته ی گردن و کاهش التهاب و خشکی آن بسیار موثر می باشد. برای دستیابی به نتایج بهتر گردن خود را با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید.

روغن خردل

هیچ گاه نمی توان تاثیر استفاده از روغن خردل را فراموش کرد. روغن خردل به کاهش التهاب و نیز شل شدن عضلات به منظور تسکین مشکل گردن درد کمک می کند. هر شب قبل از خوابیدن با این روغن گردن خود را ماساژ دهید و در صورت استفاده ی منظم موجب تسکین کامل مشکل شما خواهد شد.

روغن اسطوخدوس

گل های اسطوخدوس از زمان های قدیم برای خواص پزشکی آن مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه استفاده از روغن اسطوخدوس در رایحه درمانی بسیار شایع است. روغن اسطوخدوس هنگامی که برای ماساژ استفاده شود یک درمان خانگی عالی برای ماساژ می باشد. این روش با تسکین تنش در عضلات عمل می کند.

  • ابتدا یک دوش یا حمام آب داغ بگیرید تا میزان نفوذ روغن افزایش یابد.
  • مقداری روغن اسطوخدوس را بر روی شانه ها و گردن خود بمالید.
  • فشار ملایمی را با استفاده از حرکات چرخشی به مدت 10 دقیقه اعمال کنید.
  • ماساژ را روزانه تکرار کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا