هنر و سینما

ماتریکس ۴؛ تاریخ انتشار، بازیگران و هر آنچه تا الان می‌دانیم


از زمان تأسیس ماتریکس در 1999 ، این حق رای دادن به یکی از محبوب ترین مجموعه های فیلم تاریخ تبدیل شده است. این سه گانه بزرگ که توسط لیلی واچوفسکی و لانا واچوفسکی نوشته و کارگردانی شده است ، دنیایی منحصر به فرد و فراگیر با شخصیت های درخشان و فناوری علمی تخیلی ایجاد کرده است که از مرز تخیل فراتر رفته است. اولین کار ماتریکس با فیلم The Matrix Revolutions در سال 2003 به پایان رسید که پایانی مطمئن بود. طرفداران از آن زمان کنجکاو بوده اند که ببینند آینده این حق رای دادن چیست و اکنون ماتریکس 4 قرار است به این سوالات پاسخ دهد.

در سه گانه اصلی ، دنیایی وجود داشت که یک ماشین حساس انسان ها را اسیر می کرد و آنها را در شبیه ساز به نام ماتریکس به دام می انداخت ، سپس مردی با قدرت فوق العاده برای سرنگونی این ماشین ها و نجات فرزندان انسان ها مبارزه کرد.

چهارمین فیلم ماتریکس ، به کارگردانی لانا واچوفسکی ، بدون شک یکی از محبوب ترین فیلم های جدید در راه است و افراد مشهوری مانند نئو ، کیانو ریوز ، ستاره ترینیتی و کری آن ماس بازیگر تثلیث هستند. اکنون که ما در حال انتشار این اثر هستیم ، بد نیست اطلاعات موجود را از فرم و جزئیات بازیگران تا تاریخ فیلمبرداری و اکران مرور کنیم.

تریلر ماتریکس 4

بدنیا آمدن

در چند روز گذشته ، بالاخره تریلر ماتریکس 4 منتشر شد.برادران وارنر. تریلر را در سپتامبر ، فقط سه ماه قبل از اکران فیلم منتشر کرد. فقط می توان گفت که این تریلر س moreالات بیشتری را در مورد آینده نئو ، ترینیتی و مبارزه برای آزادی انسان ایجاد می کند.

عنوان ماتریس 4 چیست؟

عنوان رسمی The Matrix 4 چند ماه قبل از اکران فیلم اعلام شد. ماتریس قیامت. این عنوان در آگوست 2021 در سینماگران منتشر شد.

بدنیا آمدن 4 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

در ابتدا اعلام شد که این فیلم در 21 مه 2021 اکران می شود. اما این تاریخ به دلیل بسته شدن کرونا لغو شد. این فیلم برای اکران مجدد در 1 آوریل 2022 برنامه ریزی شده بود.

و در اکتبر 2020 ، تاریخ اکران فیلم به دسامبر 2021 منتقل شد و اکنون به نظر می رسد آن تاریخ تأیید شده است. بنابراین مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد ، ماتریکس 4 فقط برای کریسمس و فقط در 22 دسامبر 2021 در سینماها اکران می شود. طرفداران همچنین می توانند فیلم را از طریق HBO Max تماشا کنند. ماتریکس 4 یک ماه پس از 22 دسامبر (اکران سینما) در این سرویس راه اندازی در دسترس خواهد بود.

بازیگران ماتریکس 4 آنها چه کسانی هستند؟

بدنیا آمدن

برخی از بازیگران اصلی سه گانه ماتریکس نیز در ماتریس 4 انتخاب شدند. این فیلم ها شامل کیانو ریوز ، کری آن ماس ، جادا پینکت اسمیت ، لامبرت ویلسون و دانیل برنهارت می شود.

نماینده اسمیت ، هوگو ویوینگ ، ابتدا قرار بود در فیلم ظاهر شود ، اما به دلیل مشغله زیاد مجبور شد پیشنهاد را رد کند. لارنس فیشبرن همچنین فاش کرد که سازندگان از او نخواسته اند به عنوان بازیگر اصلی Morpheus به داستان بازگردد.

چند بازیکن جدید به این فرانچایز می پیوندند ، مانند یحیی عبدالمتین دوم ، نیل پاتریک هریس ، جسیکا هانویک ، جاناتان گرو ، توبی اونومر ، مکس ریملت ، آرندیرا ایبارارا ، پریانکا چوپرا ، اندرو کالدول ، برایان جی اسمیت و الن هولمن. هنوز هیچ خبر رسمی از نقش این بازیگران و چهره آنها در دست نیست.

شخصیت ها در ماتریس 4 به چه کسی برمی گردند؟

کیانو ریوز در نقش نئو او نجات دهنده پیشگویی بشریت است و دستگاه او را به عنوان برگزیده می پذیرد. در طول سه فیلم اول ، نئو از یک برنامه نویس رایانه به یک مبارز و قهرمان آزادی تبدیل شد. او مرکز این سریال است و بدون او هیچ فیلمی در این مجموعه ساخته نمی شود.

در آخرین حضور خود در The Matrix Revolutions ، نئو خود را فدا کرد تا مامور اسمیت را شکست دهد و جلوی دستگاه و مرد آزاد را بگیرد. دستگاه بدن او را با خود حمل کرد تا امکان راه رفتن را متوقف کند.

کری آن ماس در نقش Trinity و عضو Human Resistance against Machines به سریال باز می گردد. ترینیتی و نئو در یک سه گانه اصلی تا مرگ نئو در Matrix Revolutions با هم مرتبط هستند. معلوم نیست پس از ترک شغل خود چه خواهد کرد.

جادا پینکت اسمیت در نقش نیوب بازی می کند ، که اولین بار در سال 2003 به عنوان شخصیت فرعی در The Matrix: Reload ظاهر شد. نیوب خلبان و جنگنده ماهری است که عاشق مورفیوس است. برخلاف بسیاری از بازیگران مشهور ، نیوب به پیشگویی هایی در مورد انتخاب شده اعتقاد نداشت ، اما در نهایت نئو را در فیلم سوم باور کرد.

لامبرت ویلسون نقش مروینگن ، یکی از قدیمی ترین اعضای ماتریکس را بازی می کند. او مردی حیله گر و بی رحم است که خود را صادرکننده جدید معرفی می کند و مانند یک جنایتکار یاس رفتار می کند. او با اوراکل ، عضو سابق ماتریکس مشکل دارد و به دنبال جایگزینی او در سیستم است.

دانیل برنهارت نقش مامور جانسون را بازی می کند ، یکی از توسعه دهندگان که قبلاً برای محافظت از شبیه سازی روی Matrix طراحی شده است. این بازیگر اولین بار در فیلم The Matrix: Reload ظاهر شد.

یحیی عبدالمتین دوم ، پس از انتشار اولین تریلر ، رسماً تایید کرد که نقش مورفیوس را بر عهده دارد. متین عکسی از خود در اینستاگرام منتشر کرد ، جایی که مانند مورفئوس لباس می پوشد و عینکی مانند او دارد و چند اسلحه شلیک می کند و با متن زیر عکس ، مشخصات وی بسیار واضح است. مورفئوس.

بدنیا آمدن 4 کی ازش عکس گرفت؟

بدنیا آمدن

تولید در 4 فوریه 2020 آغاز شد و تا 16 مارس همان سال ادامه پیدا کرد ، زمانی که فیلم به دلیل همه گیری کرونا متوقف شد. کیانو ریوز در 16 اوت 2020 تأیید کرد که کار ادامه دارد و اولین فیلم در 11 نوامبر 2020 به پایان رسید.

نیل پاتریک هریس یکی از ستاره های جدیدی است که به این فرانچایز پیوست. وی در مصاحبه ای توضیح داد که چگونه رویکرد لانا واچوفسکی آسانتر و نزدیکتر از آنچه در چنین پروژه بزرگی انتظار می رود بود.

او می گوید: “ممکن است فکر کنید فیلم های بزرگ و پروژه های بزرگ 100 درصد نمودار و گرافیک دارند و ما دائما در حال بررسی و ویرایش برنامه هستیم ، اما حقیقت این است که او (لانا واچوفسکی) سه بار آنجا بود.” او این کار را انجام داد و فقط می خواست کارها را به روش خود انجام دهد. “من اغلب احساس نمی کردم که روی یک پروژه بزرگ کار می کنم زیرا بسیار به محیط نزدیک بود.”

کارگردان جان ویک ، چاد استاهلسکی ، که در این فیلم نیز نقش دارد ، پیشتر به Collider گفته بود که لانا واچوفسکی ترجیح می دهد به شیوه خودش نمایش های اکشن را رهبری کند.

او می گوید:

“در برخی از فیلم های قبلی و این ، یک تیم مدیریت دوم در این پروژه شرکت کردند تا در صورت نیاز به دیگران کمک کنند ، اما در نهایت ، به ویژه در ماتریس 4 ، آنها سبک فیلم خاص خود را اجرا کردند. گروه دوم این است که فضای صحنه را تنظیم کنند و ایده هایی برای سازماندهی مکان ها ارائه دهند ، اما لانا همیشه دوست دارد حرکات خود را انجام دهد. “او تمرکز خود را با این موضوع مرتبط می کند. او همیشه ایده اصلی فیلم بوده است. چرا کار او اینقدر خوب ظاهر می شود. “

جالب اینجاست که علیرغم شایعات فراوان در مورد اکران فیلم چهارم ، واچوفسکی ها قصد نداشتند در قسمت سوم بعد از قسمت سوم فیلم دیگری بسازند. در حقیقت ، لیلی واچوفسکی در مصاحبه ای در سال 2015 گفت: “چنین ایده ای در این عصر جذاب نیست.”

در سال 2017 ، گزارشاتی مبنی بر بازسازی قطعه قدیمی در دست تهیه شدن و زک پن نوشتن فیلمنامه وجود داشت. پن بعداً گفت که دیگر قصد ساخت ماتریس را ندارد اما به گسترش کارهای موجود علاقه دارد. در نهایت ، به نظر نمی رسد پروژه پیشرفت چندانی داشته باشد.

ماتریکس 4 توسط برادران وارنر در 20 آگوست 2019 رسما اعلام شد و بازگشت کیانو ریوز و کری آن ماس به این حق رای تایید شد. در آن زمان همچنین اعلام شد که لانا واچوفسکی تنها کارگردان فیلم است و نویسندگی فیلم را با دیوید میچل و الکساندر هامون انجام داده است. این تیم نویسندگان روی پروژه های قبلی Sense8 کار کرده اند.

داستان ماتریکس 4 کی این اتفاق می افتد؟

معلوم نیست پس از ترک شغل خود چه خواهد کرد. پس از اولین فیلم ، داستانهای زیادی در قالب کمیک ، بازی و کارتون ساخته شد که در سراسر جهان ماتریکس پخش شد.

یکی از این اقتباس ها نوار MMORPG آنلاین است ، که به نوبه خود ، آثار قربانی نئو را در The Matrix Revolutions بررسی کرده است. بازی ویدئویی آنلاین که در سال 2005 راه اندازی شد ، نظرات متفاوتی دریافت کرد و در سال 2009 از سرور حذف شد.

این بازی با پشتیبانی Wachowskis مواجه شد ، اگرچه آنها در توسعه آن مشارکت نداشتند. ما نمی دانیم که آیا عناصر داستانی بازی در ماتریکس 4 حفظ شده است یا خیر ، اما داستان فیلم جدید ممکن است مدت کوتاهی پس از فیلم سوم دوام داشته باشد.

داستان ماتریکس 4 چیست؟

بدنیا آمدن

تقریباً هیچ چیز درباره طرح The Matrix 4 فاش نشده است. با این حال ، انتظار می رود داستان فیلم ارتباط ویژه ای با آتش سوزی جدید در خودرو داشته باشد.

یکی از شرایطی که Neo برای دستگاه تعیین کرده این است که هرکسی که ماتریس را رد کند باید از شبیه سازی عاری باشد. این نه تنها به انسان اجازه می دهد تا کمی آزادی داشته باشد ، بلکه باعث می شود که ماتریس بدون نیاز به تکرار درصدی به حرکت در همان جهت ادامه دهد. ماتریکس 4 می تواند پایان این آتش سوزی و آغاز یک جنگ ماشین جدید باشد.

پیشتر شایعاتی مبنی بر امکان سفر در فیلم وجود داشت اما کیانو ریوز آن را تکذیب کرد. ریوز در مصاحبه ای گفت: “اگر به گذشته برگردم ، جایی در این فیلم نخواهم داشت.” او همچنین این فیلم را یک داستان عاشقانه توصیف کرد و فیلم لانا واچوفسکی را ستود.

ریوز گفت: “ما کارگردان خوبی داریم.” لانا واچوفسکی کمیک های زیبا و الهام بخشی نوشته است. فیلم مخاطب را سرحال می کند ، سرگرم می کند و اکشن فوق العاده ای دارد. همه چیز در آینده مشخص خواهد شد. “

چرا لیلی واچوفسکی در ماتریکس 4 حضور نداشتن؟

لیلی واچوفسکی درمورد یک کنفرانس مطبوعاتی برای انجمن منتقدان تلویزیونی ، که در حال تولید است ، در مورد اینکه چرا نمی خواهد ماتریکس را در این مرحله از زندگی دنبال کند ، صحبت کرد. واچوفسکی نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان سه فیلم اول ماتریکس است. او توضیح می دهد:

“بازگشت به کارهایی که قبلاً انجام دادم چیزی بود که به آن علاقه نداشتم. من نمی خواستم دوران گذار را ترک کنم و از این تغییر بزرگ در زندگی خود چشم پوشی کنم و به کارهای قبلی خود بازگردم و مسیری را طی کنم. من بودم. در واقع ، من از این تصمیم هم ناراضی بودم و هم خوشحال بودم. “می خواستم برگردم و همان چیزهایی را که داشتم تجربه کنم ، اما در آن زمان ، نمی خواستم این کار را انجام دهم.”

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا