لوازم خانگی

برای گیمرها عیدی چه بخریم؟


با توجه به فرارسیدن سال جدید، دغدغه ی بسیاری خرید هدیه و یا همان عیدی برای دوستان و آشنایان است. با این حال انتخاب هدیه ی مناسب برای علاقه مندان به بازی های ویدیویی به هیچ وجه آسان نیست زیرا سلایق متفاوتی وجود داشته و از طرفی یافتن لوازم با کیفیت بالا می تواند به همان اندازه دشوار باشد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا لیستی از آیتم هایی را که می توانید به گیمرها هدیه دهید، گردآوری کنیم و کار شما را در این راه تا حد زیادی آسان کنیم.

کنسول بازی

کنسول بازی

اگر مشکلی از لحاظ بودجه ندارید، بعید است که گزینه ای به اندازه ی کنسول بتواند هر گیمری را خوشحال کند. در حال حاضر کنسول های مختلفی در بازار وجود دارند که قدرتمندترین و البته گران ترین آن ها همان کنسول های نسل نهمی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هستند. این کنسول ها از نظر سخت افزاری فوق العاده قدرتمند و سریع هستند و تا چند سال آینده به خوبی از آن ها پشتیبانی خواهد شد. در این میان کنسول های نسل هشتم نظیر پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز همچنان میزبان بسیاری از بازی هایی هستند که این اواخر منتشر شده اند و با مجموعه ای عظیم از بازی های فوق العاده گزینه ی مناسبی محسوب می شوند. البته گفتنی است که ایکس باکس سری اس نیز با توجه به قیمتی دارد، مقرون به صرفه است.

در این میان کنسول های دستی نیز هدیه ی جذابی محسوب می شوند. بدون شک بهترین کنسول قابل حملی که در حال حاضر می توانید پیدا کنید، نینتندو سوییچ است. نسخه ی لایت این کنسول نیز با قیمت کمتری عرضه شده که بدون شک انتخاب اقتصادی تری است. البته استیم دک نیز مدتی است که عرضه شده، با این حال قیمت بالای آن که در حد یک کنسول خانگی است، شارژدهی نسبتا پایین و باگ های نرم افزاری باعث شده تا در حال حاضر خرید آن چندان منطقی نباشد.

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

16,950,000

تومان

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت

31,300,000

تومان

30,000,000

تومان

39,400,000

تومان

دسته

یکی از آیتم هایی که می توانید برای گیمرها تهیه کنید، بدون شک دسته ی مناسب است. برای دارندگان کنسول، داشتن یک دسته ی اضافی هیچوقت چیز بدی نیست و می تواند لحظات شادی را در بازی های چندنفره برای آن ها فراهم کند. انتخاب دسته کاملا بستگی به بودجه ی شما دارد و فارغ از دسته های استاندارد هر کنسول، اگر قصد دارید که هزینه ی بیشتری کنید، مواردی حرفه ای تر نظیر دوال سنس ادج یا سری الیت نیز در دسترس هستند که می توانند خنده را بر لبان هر گیمری بنشانند. از طرفی اگر فردی که قصد خرید هدیه برای او دارید، بیشتر از گوشی خود برای بازی استفاده می کند، بهتر است که نیم نگاهی به دسته های مخصوص موبایل که معمولا از بلوتوث برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، داشته باشید.

1,477,000

تومان

ماوس

کسانی که پی سی را به عنوان پلتفرم اصلی خود برای بازی انتخاب کرده اند، بدون شک از اهمیت ماوس مناسب آگاه هستند. ماوس ها اهمیت خود را به خصوص در بازی های تیراندازی و سبک هایی نظیر MOBA یا MMO به خوبی نشان می دهند و نداشتن ماوس نه چندان باکیفیت می تواند عملکرد شما را فوق العاده ضعیف کند. به همین دلیل خرید یک ماوس گیمینگ خوش ساخت می تواند برای گیمرها خوشایند باشند. با این حال قبل از خرید ماوس گیمینگ باید به ویژگی هایی نظیر تعداد دکمه های اضافی، ارگونومی ساخت، بی سیم بودن یا نبودن آن و غیره توجه داشته باشید. اگر بودجه ی چندان زیادی برای این موضوع در نظر نگرفته اید، خرید مدل هایی مانند ماوس ایسوس TUF Gaming M3 یا ماوس لاجیتک مدل G203 پیشنهاد می شود. در غیر این صورت، مدل های باکیفیت تری مانند ریزر مدل VIPER ULTIMATE یا لاجیتک مدل G Pro X Superlight فوق العاده هستند.

800,000

519,000

تومان

کیبورد

کیبورد نیز یکی دیگر از مواردی است که روی تجربه ی گیمینگ پی سی گیمرها تاثیر زیادی می گذارد. از آنجایی که کیبوردها در استفاده های طولانی مدت ممکن است با مشکلاتی نظیر کار نکردن برخی از دکمه ها و غیره مواجه شوند، انتخاب یک کیبورد گیمینگ مناسب نیازمند داشتن آگاهی از مواردی نظیر کیفیت ساخت و سایز بدنه، نوع سوییچ ها و غیره است. گفتنی است که محبوب ترین کیبوردها از نظر گیمرها، معمولا کیبوردهای مکانیکی بوده اند زیرا استحکام بیشتری دارند و در طولانی مدت دوام بالاتری دارند. در بازه  های قیمتی پایین و اقتصادی، کیبوردهایی نظیر ردراگون مدل K208- lks2030 یا گرین مدل GK802-RGB بسیار مناسب هستند. هرچند اگر قصد دارید که بیشتر هزینه کنید، مدل هایی مانند Razer Huntsman V2 Tenkeyless هیچ گیمری را ناامید نمی کنند.

1,990,000

تومان

500,000

429,000

تومان

صفحه نمایش

در کنار یک سخت افزار گیمینگ قدرتمند، وجود یک مانیتور باکیفیت آرزوی هر گیمری است. مانیتورها در واقع پنجره ای برای به نمایش گذاشتن قدرت سخت افزاری سیستم یا کنسول شما هستند و انتخاب بهترین گزینه نیاز به بررسی میزان قدرت سخت افزار مورد نظر، سایز و رزولوشن مورد علاقه، زمان پاسخگویی، نرخ تازه سازی تصویر، فناوری HDR، نوع پنل و غیره دارد. به عنوان مثال برای گیمری که به انجام بازی های تیراندازی به صورت حرفه ای مشغول است، زمان پاسخگویی فاکتور مهمی است. از طرفی فردی که به دنبال لذت بردن از جلوه های بصری بازی ها است، باید وضوح تصویر را مد نظر داشته باشد. با این حال شاید بتوان گفت که در رده های قیمتی پایین و اقتصادی مانیتور سامسونگ مدل C24F390 بهترین گزینه است. این مانیتور 24 اینچی فول اچ دی کیفیت کاملا مناسبی دارد و نرخ پاسخگویی آن 3 تا 5 میلی ثانیه است که به هیچ وجه اذیت کننده نیست. در رده های قیمتی بالاتر نیز فاکتورهای مهمی در قیمت دخیل هستند که بسته به ترجیحات هر فردی، گزینه های زیادی در دسترس است.

258,000,000

205,000,000

تومان

4,390,000

تومان

بازی

قرار نیست که خرید هدیه برای گیمرها محدود به گزینه های سخت افزاری شود چرا که موارد نرم افزاری نظیر بازی نیز گزینه  ای جذاب هستند. هرساله بازی های باکیفیتی در ژانرهای مختلف عرضه می شوند که انتخاب از بین آن ها دشوار است. با این حال کمتر گیمری را می توان پیدا کرد که به نسخه های جدید سری هایی نظیر فیفا یا کال  آو دیوتی و به طور کلی بازی های ترند نه بگوید. از طرفی بازی های انحصاری کنسول ها نیز گزینه  های جذابی برای دارندگان این پلتفرم ها هستند که هنگام خرید بازی می توانید به آن ها توجه ی ویژه ای داشته باشید. در نهایت اگر وقت کافی برای پیدا کردن بازی مناسب را ندارید، می توانید به مواردی نظیر گیفت  کارت ها روی بیاورید و وظیفه ی انتخاب بازی را برعهده ی گیمر مد نظر خود بگذارید.

2,290,000

تومان

2,150,000

تومان

سرویس های اشتراکی (گیم پس، پلی استیشن پلاس، نینتندو سوییچ آنلاین و…)

سرویس های اشتراکی بازی در سال های گذشته رشد فوق العاده ای داشته اند و خرید آن ها برای هر گیمری این روزها به موردی حیاتی تبدیل شده است. در واقع بازیکنان با پرداخت هزینه ای به صورت ماهانه یا در بازه های زمانی طولانی تر، به طیف عظیمی از بازی ها دسترسی خواهند داشت و تا زمانی که اشتراک داشته باشند، می توان بازی های ذکر شده را تجربه کنند. برای دارندگان ویندوز و ایکس باکس، خرید اشتراک گیم پس هدیه ی فوق العاده ای محسوب می شود. برای دارندگان پلی استیشن، سرویس هایی نظیر پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم در دسترس است که با مجموعه بازی های خود می توانند برای مدت ها هر گیمری را سرگرم کنند. از طرفی اگر فرد مورد نظر شما از نینتندو سوییچ بهره می برد، اشتراک نینتندو سوییچ آنلاین احتمالا بهترین گزینه است.

صندلی

بسیاری از گیمرها ساعت هایی طولانی را در پشت سیستم خود می گذارنند. عدم استفاده از تجهیزات مناسب مانند یک صندلی باکیفیت می تواند در طولانی مدت به آسیب های مختلفی منجر شود. صندلی های گیمینگ به دلیل ارگونومی خاصی که دارند که برای نشستن طولانی مدت بازیکنان طراحی شده اند و از طرفی وجود ویژگی هایی نظیر قابلیت تنظیم دسته ها، ارتفاع صندلی و غیره باعث شده تا هر کسی بتواند آن را مطابق میل خود تنظیم کند. در سال های اخیر بسیاری از کمپانی ها به ساخت صندلی های گیمینگ روی آورده اند، با این حال برند برند هایی دی ایکس ریسر (DX Racer) و سکرت لب (Secretlab) محبوب تر از بقیه محسوب می شوند. در این میان کیفیت برندهایی نظیر ریزر (Razer) نیز کاملا مناسب است.

24,000,000

20,999,000

تومان

4,750,000

3,990,000

تومان

اکشن فیگور

یکی از مواردی که گیمرها اتاق یا میز خود را با آن تزئین می کنند، بدون شک فیگورها هستند. فیگور و اکشن فیگور در واقع اغلب از روی شخصیت های یک فیلم، سریال، کتاب و بازی های ویدیویی و با استفاده از پلاستیک، چوب و غیره ساخته می شوند. در سال های اخیر با بالا رفتن کیفیت و قیمت فیگورهای برخی از شرکت های خاص، آن ها دیگر وسیله ای برای بازی نیستند و بسیاری از آن ها به عنوان نوعی دکور استفاده می کنند. این مورد به خصوص برای فیگورهایی که در نسخه ی کالکتورز بازی ها قرار دارند، بیشتر صدق می کند. از آنجایی که کمتر گیمری را می توانید پیدا کنید که با قرار دادن فیگور شخصیت مورد علاقه ی خود روی میزش احساس رضایت نکند، می توانید از این آیتم های دوست داشتنی برای آن ها تهیه کنید.

3,800,000

3,600,000

تومان


مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا