برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

ساخت فضای نقاشی کشیدن کودکان در منزل

ساخت فضای نقاشی

من با بیش از ده ها هزار کودک از نوپا گرفته تا خردسال، نقاشی کرده ام. من یک معلم هنر در سن دیگو هستم، اما برای تدریس هنر های تجسمی به خارج از کشور سفر می کنم. در این مقاله قصد دارم 6 اصل برای نقاشی کردن با بچه  ها را به شما بدهم.

اگر تا به حال با کودکان نقاشی نکرده اید؛ ممکن است این کار برای تان ترسناک، دشوار و همراه با کثیفی به نظر برسد زیرا ممکن است فکر کنید باید تکنیک های نینجای ون گوگی را به آن ها یاد بدهید. خوب نکته این جا است که شما حتی نیازی به دانستن این که چه طور باید برای بچه ها نقاشی کنید تا تعدادی نقاشی سرگرم کننده داشته باشید، ندارید. خب، بگذارید به شیوه نقاشی با بچه  ها بپردازیم!

1-بهتر است بچه ها روی چه چیز هایی نقاشی کنند؟

اشیاء مختلف زیادی وجود دارد که بچه ها می توانند نقاشی را روی آن ها یاد بگیرند. لازم نیست همیشه نقاشی را روی بوم شروع کنید.

در شیوه های آموزشی سنتی بر روی بوم نقاشی می شود که البته ممکن است برای مبتدیان گران تمام شود و واقعا ضروری نیست. در واقع من به مبتدیان توصیه نمی کنم که نقاشی روی بوم را شروع کنند و برای تمرین سطوح جایگزین را توصیه می کنم .

چیز های مختلفی وجود دارند که می توانید روی آن ها نقاشی کنید، مثل: مقوا، کاغذ آبرنگ ، سنگ، چوب، کاغذ های قصابی یا بازیافتی و حتی مقوا های غلات. اما قبل از اختصاص بودجه برای تهیه بوم  ها و کاغذ های مختلف ببینید آیا کودک یا شاگرد شما نقاشی را دوست دارد یا خیر.

2- چه نوع رنگ هایی باید بخرم؟

رنگ های متنوعی برای نقاشی کودکان در بازار وجود دارد. فقط از رنگ های غیر سمی ایمن و بی خطر که برای کودکان طراحی شده اند ، استفاده کنید.

هنگام انتخاب رنگ های مورد نظر باید به سطحی که قصد رنگ آمیزی روی آن را دارید، فکر کنید. رنگ های مخصوص کودکان عبارتند از آبرنگ، تِمپِرا، اکریلیک، رنگ های انگشتی ، کیک های آبرنگ خشک یا رنگ هایی که به raft colors معروف هستند. برخی قابل شستشو هستند، برخی شفاف هستند و برخی بهتر از بقیه نگهداری می شوند. پس اول سطح مد نظرتان را مشخص کنید تا بتوانید در مورد رنگ ها تصمیم بگیرید.

3-مواد و ابزار نقاشی مورد نیاز

چند ماده و ابزار وجود دارند که توصیه می کنم با آن ها شروع کنید:

اگر روی نقاشی کار می کنید که نمی خواهید رنگ ناخالص به آن اضافه شود و لک ایجاد نشود ، از کاغذ روزنامه، روکش میز های پلاستیکی یا کاغذی استفاده کنید.

4-چطور از ایجاد آشفتگی پیشگیری کنیم

اگر اولین جلسه ای است که نقاشی را آموزش می دهید، به شما توصیه کنم با یک پروژه نقاشی بسیار کوچک شروع کنید. کاغذتان بیشتر از 5×5 نباشد.

از برس و قلم مو های کوچک تر استفاده کنید و رنگ بسیار کمی را در پالت هایتان بریزید. این روش برای یادگیری اصول اولیه کار با ابزار کودکان عالی است. مدتی طول می کشد تا بتوانید یک کلاس نقاشی و طریقه کار شاگردان با ابزارهای شان را مدیریت کنید. اگر نقاشی در مقیاس کوچک انجام شود، آشفتگی و آلودگی ها کم تر و قابل کنترل تر خواهد بود. وقتی چند جلسه را پشت سر گذاشتید، اندازه پروژه را افزایش دهید. من به هزاران والدین و معلم در سراسر جهان این ترفند را آموزش دادم و بازخورد های خوبی دریافت می  کنم.

5- بهترین مکان برای راه اندازی یک فضای نقاشی

اولین جلسات نقاشی باید روی یک سطح میز صاف انجام شود.  مثلا از یک  میزتحریر کودک استفاده کرد و مطمئن شوید که کودک می تواند بدون این که از جایش بلند شود، به همه ابزار هایش دسترسی پیدا کند.

شاید بد نباشد اولین جلسات را در خارج از خانه برگزار کنید تا نگرانی تان از بابت آشفتگی و کثیفی برطرف شود.

اگر در محیط بسته یا داخل خانه تان هستید، بچه ها را در منطقه ای مستقر کنید که اگر رنگ به اطراف نشت کرد، به راحتی قابل تمیز کردن باشد و دغدغه ای نداشته باشید.

6- تکنیک های اولیه نقاشی برای آموزش به کودکان

صرف نظر از این که کودکان در کلاس های پیش دبستانی یا ابتدایی هستند یا خیر ، با این مهارت های اولیه نقاشی شروع می کنند:

کودکان پیش دبستانی قادر به ریختن یا جدا نگه داشتن رنگ ها در پالت ها نیستند. اگر بچه ها نتوانند این اصول را یاد بگیرند ، اشکالی ندارد. بهتر است به بچه ها اجازه دهید این مهارت ها را به آرامی انجام دهند و با بازی و سرگرمی کلاس های نقاشی را سپری کنند.

توصیه می کنم برای این سنین، با یک یا دو رنگ شروع کنید. کودکان دبستانی می توانند این کارها را به صورت خودکار تمرین کنند ، زیرا آن ها در مهارت های حرکتی دقیق و ظریف تر ؛ بسیار پیشرفته تر هستند.

به کودکان اجازه دهید تا آن چه می خواهند نقاشی کنند را انتخاب کنند. نقاشی تصاویر واقع گرایانه به سال ها تمرین نیاز دارد. انتظار انجام تکنیک های نینجا ون گوگی نداشته باشید و بگذارید بچه ها از کارشان لذت ببرند.

به کودکان برای انجام تمرین های نقاشی و آزمون و خطای بیشتر فرصت بدهید!

فیلم های آموزش صفر تا صد نقاشی به کودکان

آموزش اول (از دبستان دخترانه نجمیه)

اگر در گوشی این صفحه را در حال نگاه کردن هستید، بهتر است گوشی را افقی نگه دارید. وی پی ان را هم خاموش کنید. بعد از پخش کردن هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایش داده می شود که می توانید دانلود کنید:

آموزش دوم (نقاشی رنگ روغن-مدرسه دکتر حسابی)

آموزش سوم (آموزش های کوتاه با موضوعات مختلف) من هم بعنوان یک پدر، دوست دارم بدانم که بهترین روش های علمی آموزش نقاشی به کودکم چیست؟ در این پست به خلاصه مقاله جدید (متخصص ویژه هنر کودکان) می پردازیم ببینیم چطور نقاشی را به کودکان 3 تا 9 ساله بطور جذاب تر و اصولی تری آموزش دهیم.

معرفی و آموزش نقاشی به کودکان یک تجربه فوق العاده به یادماندنی و مهم در زندگی آنهاست. خود من یکی از خاطرات شیرین زندگی ام، زمانی بود که برای دفعات اول شروع به خط کشیدن و نقاشی روی کاغذ کردم. کودکان آموزش را با خط خطی کردن شروع می کنند. حدود 2 سالگی این خط خطی ها کنترل شده تر و تکراری می شوند و کودک رفته رفته می آموزد مداد شمعی و ماژیک را با انگشت شست بگیرد و بیشتر روی آن کنترل داشته باشد.

1لباس هایی بپوشید که بتوان کثیف شان کرد

وقتی می خواهید به کودک آموزش نقاشی دهید به خودتان و کودک تان لباس های کهنه یا قدیمی یا هر نوع لباس ارزانی بپوشید که بون روی آنها کشید. لباسی شبیه به سرآشپزها که عالی می شود.

2برای نقاشی آماده شوید

یک فضا برای این کار در نظر بگیرید و آماده کنید. فضایی که پنجره و تهویه مناسب داشته باشد. حتی می توانید در فضای باز این کار را انجام دهید که چه بهتر. اگر نزدیک باشد که چه بهتر (سریعتر لباس های کثیف شده را برای بار بعد می شویید). به کودک بگویید که فقط کجا نقاشی کند.

3از ابزار استاندارد نقاشی استفاده کنید

مثل ویدیوی بالا، خیلی راحت ولی سرگرم کننده نقاشی را به او یاد بدهید. بعضی از آبرنگ ها حاوی ترکیبات شیمیایی سمی هستند یا مدادرنگی های استاندارد خریداری کنید. دقت کنید که هر وسیله نقاشی که می خرید، مخصوص گروه سنی کودکان باشد نه بزرگسالان.

4اجازه دهید که کودکان دنیای نقاشی را جستجو کنند

نقاشی و یادگیری پتانسیل هایش کمی وقت گیر است. سعی کنید برای نقاشی به کودک موضوع بدهید. مثلا موضوع پروژه امروز، نقاشی یک خانه با یک پدر، مادر برادر و خواهر خوشحال است.

5آبرنگ و ماژیک

این دو جزو بهترین ابزار نقاشی کودکان هستند به هزاران دلیل که از حوصله این مقاله خارج است. بهتر است با آنها بر روی کاغذ، بورد نقاشی یا کاغذ آبرنگ نقاشی کنند.

کودکان همیشه جذب رنگ های غلیظ می شوند. آنها تمایلی به ترکیب ندارند و می توانند سطح سفید کاغذ را با غلظت بالای رنگی بپوشانند. بنابراین ابزار رنگی کودکان باید دارای غلظت رنگی مناسب باشد.

بین نقش رنگ و زندگی کودک یک حالت متواری است. 3 تا 6 سالگی کودک تحت تاثیر فشارهای درونی است و علاقه وافری به رنگ دارد و استفاده از رنگ بر شکل ظاهری مقدم است. هر چه سن بالاتر می رود، وابستگی بر رنگ، کم و توجه بر شکل و ظاهر آن بیشتر می شود. هر قدر کودک کوچک تر باشد از رنگ های زنده تر استفاده می کند. کودکانی که در هستند، بیشتر از رنگ های گرم و تند استفاده می کنند. برخلاف کودکانی که در خانه نقاشی می کنند و از رنگ های سرد استفاده می کنند که به علت مشکلات عاطفی و روانی است.

6ابزار سرگرم کننده جنبی

7سن مناسب برای شروع یادگیری نقاشی

بهترین سن برای شروع آموزش به کودکان از پایان 4 سالگی است. البته این موضوع برای همه صدق نمی کند. بعضی امکان ماندن در یک جای مشخص تحت عنوان کلاس به مدت نسبتا طولانی را ندارند یا اینکه آمادگی پذیرش آموزش در  آنها شکل نگرفته یا بعضی ها در 3 سالگی امکان آموزش درونشان شکل گرفته است

بعد از اتمام نقاشی، شروع به تمیز کردن محل به کمک خود کودک کنید. سپس کارهای او را به دیگران نشان دهید تا او را تحسین کنند.

 8نکات دیگر

اگر تجربه ای در این زمینه دارید با در قسمت نظرات همراه باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا