هنر و سینما

۱۰ فیلم که شخصیت اصلی آن‌ها نام ندارد!


نامگذاری بازیگر اصلی یا شخصیت های اصلی تصمیم مهمی است که نویسنده باید بگیرد. گاهی اوقات ، مجموعه ای با این نام شناخته می شود و تصور “دنیای جادوگری” و موفقیت آن بدون نام هری پاتر بسیار دشوار است. به طور مشابه ، سریال ایندیانا جونز با این ماجراجو ظاهر شده است و طرفداران نمی توانند قهرمان اصلی داستان مورد علاقه خود را بدون نام یا آدرس تصور کنند.

بنابراین او به ندرت با یک فیلم بزرگ روبرو می شود که از ذکر نام شخصیت های اصلی داستان امتناع می کند. با این حال ، در تاریخ سینما ، نمونه های بی شماری از قهرمانان وجود دارد که نامی برای خود ندارند. گاهی اوقات یک شخصیت با عناوین یا عناوین خاصی شناخته می شود ، اما افراد حاضر در تماشاخانه هنوز نمی دانند نام واقعی او چیست. در زیر نگاهی خواهیم داشت به 10 فیلم که نام شخصیت های اصلی خود را ندارند.

10. اندیشه ها (-باور)

اندیشه ها

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نتیجه: ..
  • بازیکنان اصلی: جان دیوید واشنگتن ، رابرت پتینسون

کریستوفر نولان ، در آخرین ساخته خود ، “انگشت” ، تصمیم گرفت نام خاصی برای این بازیگر انتخاب نکند. در بیشتر موارد ، فیلم در واقع به شکل استعاره ای با تصور غلط است ، بنابراین موقعیت روایی بزرگتری را که به دنبال کشف و استفاده از آن است به تصویر می کشد. به عنوان مثال ، “تلقین” نمادی از فرایند فیلمسازی است که در آن هر کس نقش خود را از زمینه فیلمسازی ایفا می کند.

در مورد فیلم ، نولان دنیای داستان نویسی بزرگتر را کاوش می کند. برای دستیابی به این هدف ، اکثر بازیگران فیلم اسامی ندارند. در عوض ، در مورد دوم ، آنها را “رانندگان” یا “بدهی های ناآگاه” می نامند. بسیاری از این موارد توسط نولان انتخاب شدند تا در نهایت جان دیوید واشنگتن فقط بتواند خود را “قهرمان” بنامد.

9. باشگاه تحت تعقیب (باشگاه مبارزه)

باشگاه بوکس

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • نتیجه:
  • بازیکنان اصلی: ادوارد نورتون ، برد پیت

بیست و دو سال پس از تولید ، “باشگاه مشت زنی” هنوز یکی از جنجالی ترین شاهکارهای سینما است ، عمدتا به دلیل داستان منحصر به فرد خود که دو شخصیت بازیگر را پیچ می دهد. در واقع ، سال 1999 یکی از بهترین سالها برای سینما بود ، وقتی صحبت از باشگاه های بوکس می شود.

چیزی که این ایده دو شخصیتی را به همراه بسیاری از سرنخ های پنهان در شخصیت برد پیت ، تایلر ، کاملاً نشان داد ، چیزی بود که در مورد نامگذاری شخصیت او در ذهن ادوارد نورتون گذشت. او فقط به عنوان “راوی” شناخته می شود ، به این معنی که مخاطبان نباید از غیرقابل اعتماد بودن او تعجب کنند.

8. دکتر هو (دکتر هو)

دکتر. هو

  • کارگردان: جفری ساکس
  • نتیجه:
  • بازیگران: پل مک کان

در مورد “دکتر هو” ، اسرار زیادی در طول زمان فاش شده است. این برنامه تلویزیونی قدیمی بسیار نزدیک به پاسخ به این سال است. اما نسخه فیلم نیز نوعی دنباله است و از دادن پاسخ دقیق به اسرارآمیزترین داستان خودداری می کند. اسم اصلی دکتر چیه؟

این مقاله دارای اعتبار است و به نظر می رسد پزشکان علاقه مند به کنترل این دانش هستند. همانطور که تاریخ ارباب حلقه ها آشکار می شود و چیزهای جدیدی در روزهای جودی ویتاکر کشف می شود ، ممکن است نور بیشتری در بخش پل پل مک مگان نقش دکتر در زمان بندی داستان را نشان دهد ، و شاید پاسخ. متوجه معما شدم در واقع ، تعداد کمی از مردم کهکشان نام واقعی این بیگانه نمادین را می دانند.

7. راننده (ماشین)

رانندگی 2011

  • کارگردان: نیکلاس ویندینگ رافین
  • محصول 2011
  • بازیگران: رایان گوسلینگ

رایان گاسلینگ در طول دوران حرفه ای خود نقش پیچیده ای را بر عهده گرفته است. او در بسیاری از ژانرها ظاهر شده است و “رانندگی” نمایانگر روشنی از توانایی های ستاره در حال ظهور است.

نقش راننده فراری در فیلم باید بتواند برخی انتظارات را برآورده کند. آنها باید هوشیار ، تقریباً نامرئی و البته در هنگام رانندگی کامل باشند. در اینجا جالب به نظر می رسد که شخصیت گاسلینگ فقط به عنوان “راننده” شناخته می شود.

6. خوب بد زشت (خوب، بد، زشت)

بد بد 1966

  • کارگردان: سرجیو لئونه
  • نتیجه:
  • بازیگران: کلینت ایستوود

کار کلینت ایستوود بر اساس ژانر غرب وحشی تعریف شده است. داستانی که حول محور شخصیت سوار تنها می چرخد. یک شخصیت مخفی که کار را تنها در یک شات به پایان می رساند و سپس به عنوان یک جنگجوی نامرئی به یک رستوران شلوغ در شهر باز می گردد.

اگر کسی نام او را نداند افسانه هفته تیراندازی دوام نخواهد آورد. چیزی که باید از آن ترسید یا دچار سوء تفاهم شد این است که شخصیت نام خاص خود را ندارد و به محض ظهور در شهر از شهر ناپدید می شود. در نتیجه ، در “خوب ، بد و شر” ، قهرمان به عنوان “مو قرمز” یا “مرد بی نام” شناخته می شود.

5. مادر! (!مادر)

مادر 2017

  • کارگردان: دارن آرونوفسکی
  • نتیجه: 2017
  • بازیگران: جنیفر لارنس

فیلم “مامان” را تماشا کنید. شاید عجیب ترین انتخابی که جنیفر لارنس تا به حال در حرفه بازیگری خود داشته است این اثر باشد ، اما با این وجود ، شخصیت و روایت جسورانه او از این اثر توجه منتقدان را به خود جلب کرده است. این تجربه غیرمعمول سینمایی ممکن است تا زمانی ادامه یابد که بازیگران اصلی نامشان فاش نشوند.

حروف می توانند انسانی باشند ، اما می توانند آشنا نیز شوند. دنیای فیلم بر این واقعیت تأثیر می گذارد که بینندگان فیلم را از وقایعی که زندگی زناشویی لارنس را در فیلم مختل می کند ، ناراحت می کنند. مادر با امتناع از اجازه دادن به شخصیت ها برای نام خود ، شرایط را پیچیده تر می کند ، و از طرف دیگر ، راهی آسان برای نویسنده و کارگردان اثر ، دارن آرونوفسکی ، برای داشتن قدرت بیشتر است.

4. حیات وحش و زیبایی (زیبایی و جانور)

دیو و معشوق 1991

  • کارگردان: گری تراوزدیل ، کرک وایز
  • نتیجه: ..
  • شرکت کنندگان با صدای بلند: رابی بنسون ، پیج اوهارا

دیزنی شخصیت های معروف زیادی دارد و همه طرفداران آنها آنها را با نام می شناسند. پس از همه ، بسیاری از کارتون های کلاسیک دیزنی سر قهرمان به نام او بود. اما اگر نگاه دقیق تری داشته باشیم ، تغییر بزرگی در بین همه شاهزادگان دیزنی وجود دارد. نام واقعی دیو در “دیو و معشوق” چیست؟

بعداً به طرفداران گفته شد که نام واقعی او آدم است. اما در سری Demon و Sweetheart فقط Demon شناخته می شود. ظاهراً هنگامی که نفرت از بین رفت و به طبیعت انسانی خود بازگشت ، باید نام دیو تغییر می کرد. با این حال ، آخرین اعداد هویت همسر بل را فاش نمی کند.

3. سرزمین زامبی ها / سرزمین زامبی ها: آخرین عکس (Zombieland / Zombieland: دو ضربه سریع)

زمین زامبی 2009

  • کارگردان: روبن فلیشر
  • نتیجه: /۲۰۰۹
  • بازیکنان اصلی: وودی هارلسون ، جسی آیزنبرگ ، اما استون ، ابیگیل برسلین

به نظر می رسد سریال زمین زامبی کمی به یک فیلم مذهبی نزدیک است. در واقع ، محبوبیت این جهان آلوده به زامبی آنقدر زیاد بود که مجموعه ای بر اساس این فیلم ساخته شد. این امر از زمان انتشار سریال و قبل از انتشار قسمت دوم ، “Final Shoot” صادق بوده است.

ما در تلاش برای زنده ماندن از دنیای آخرالزمانی باید از قوانین زیادی پیروی کنیم. یکی از قوانین این است که افراد از نام واقعی خود استفاده نمی کنند بلکه در عوض نام واقعی آنها با نام واقعی آنها شناخته می شود. کلمبوس ، تالاهاسی ، ویچیتا و لیتل راک. تنها شخصیتی که با نام واقعی او شناخته می شود بیل ماری است که در نقشی غیرمنتظره ظاهر شد.

2. قطار قطبی اکسپرس (قطار سریع السیر)

قطبی اکسپرس 2004

  • کارگردان: روبرت زامکیس
  • نتیجه:
  • بازیگران: تام هنکس

بحث های زیادی در مورد مکان کارتون “قطبی اکسپرس” در آثار کلاسیک مربوط به کریسمس انجام شده است. علاوه بر جلوه های بصری عجیب ، لحظات جادویی زیادی با این نمایش ویژه کریسمس وجود دارد.

انتخاب جالب این است که هیچ شخصیتی غیر از بیلی نامی برای او نخواهد داشت. شاید این تصمیمی بود که این ایده را مطرح کنم که هر کودکی می تواند به این سفر شگفت انگیز برود و خود را در قالب یکی از این شخصیت ها پیدا کند. علاوه بر این ، داستانها اغلب مهربانی و روح فصل تعطیلات را نشان می دهند.

به کشتن اعدام: قسمتهای اول و دوم (اجرا: ماه 1 / اجرا: 2 ماه)

صورتحساب سال 2003 را بکشید

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نتیجه: /۲۰۰۳
  • بازیگران: اوما تورمن

کوئنتین تارانتینو چندین بار در طول فعالیت خود در فیلمسازی تصمیم گرفته نام خود را ناشناس بگذارد. در سگ های انبار (1992) ، شخصیت ها با نام های مستعار مانند آقای وایت و آقای نارنجی شناخته می شوند ، اما بزرگترین نمونه از کارهای تارانتینو احتمالاً سریال “بیل را بکش” است.

مبارز انتقام جویان ، با بازی اوما تورمن ، به دلیل آسیب روحی شدید که در روز عروسی خود متحمل شد ، تنها به عنوان “عروس” شناخته می شود. وقتی بینندگان دائماً به یاد تاریخ گذشته فیلم می افتند و این داستان در فیلم های خشن اولین جایگاه را به خود اختصاص می دهد ، تارانتینو روشی م effectiveثر برای جذب نقش فیلم در پیش گرفته است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا