هنر و سینما

۱۲ کارگردان مشهور که به بچه‌هایشان نقش دادند


کودکان وقتی بزرگ می شوند اغلب درگیر کار والدین خود هستند ، به خصوص اگر کار آنها در تئاتر و صنعت فیلم باشد. چندین دهه است که کارگردانان از فرزندان خود جلوی دوربین عکاسی می کنند. برخی ممکن است بگویند این یک کار تفرقه افکن است ، اما برای برخی ، کار کودکان کاری منطقی و منطقی است ، که گاهی هزینه های اضافی را کاهش می دهد. چرا وقتی فرزندان شما آماده ماندن در خانه هستند ، وقت خود را صرف جستجوی بازیگر می کنید؟

گاهی اوقات این کارگردانان به فرزندان خود زمان می دادند و مجرای آشنایی آنها با سینما و ادامه پروژه های دیگر می شد. به نظر ناعادلانه و نوعی اجاره است ، زیرا صنعت سرگرمی دنیای بی رحمی است و ورود به آن یکی از سخت ترین مشاغل در جهان است. با این حال ، شما باید از تمام کمک هایی که می توانید برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

در اینجا 12 مدیر با پسران و دختران خود بازی می کنند و آنها را جلوی دوربین خانه خود می برند.

1. ریچارد لینکلیتر

وقتی نوبت به ساخت فیلم هایی با عمر بیش از یک دهه می رسد ، یافتن بازیگرانی که مدت ها در این پروژه خدمت کرده اند ، اگر نگوییم غیرممکن است. هنگامی که ریچارد لینکلتر برای بازی در فیلم “پسرانه” کنار رفت ، دخترش لورن زمان خود را به عنوان یک بازیگر با استعداد گذراند.

لورن در این فیلم نقش خواهر بزرگتر میسون را بازی می کند و چون به موضوع و دنیای پروژه بسیار نزدیک است ، بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت است. وقتی او را می بینید ، متوجه می شوید که او همان است و ما در حال تماشای ویدئویی از فیلم خانگی ریچارد لینکلیتر هستیم.

2. ران هوارد

ران هوارد در دوران کودکی نقش اندی گریفیت را بازی کرد. البته او استعدادهای بازیگری خود را به دخترش برایس دالاس هاوارد منتقل کرد. اولین نقش برایس در فیلم های پدرش بود و او اغلب نقش سیاه لشکر بینام را بازی می کرد.

در فیلم 2001 یک ذهن زیبا ، برایس نقش یک دانشجوی هاروارد را بازی کرد. اما سال های زیادی از آن زمان می گذرد و برایس دالاس هاوارد به یک بازیگر موفق تبدیل شد و در فیلم های پرفروش مانند “دنیای ژوراسیک” و سریال هایی مانند “آینه سیاه” ظاهر شد.

3. کوین اسمیت

زندگی کوین اسمیت از چیزهای مختلفی الهام گرفته است. او نام دخترش را با الهام از شخصیت معروف هارلی کوئین در جهان انتخاب کرد و بسیاری از بازیگران زن فیلم نیز تحت تأثیر دخترش قرار گرفتند.

هارلی کوئین اسمیت در بسیاری از فیلم های پدرش ظاهر شده است. اینها شامل “Clerks 2” و “Ivory” (Tusk) است. آخرین حضور او “Jay and Silent Bob Reboot” بود. مانند همه فیلم های کوین اسمیت ، دخترش نیز نقش او را بازی کرد.

به ارنی لیولی

بلیک لیولی ، بازیگر “دختر شایعه” اولین نقش خود را در این فیلم به خاطر پدرش بازی کرد. بلیک لایولی ده ساله در فیلم رویایی پدرش در سال های Sandman بازی کرد. اگرچه این فیلم کاملاً فراموش شده است و اطلاعات زیادی در مورد آن در دست نیست ،

اما بلیک لایولی به سفر خود ادامه داده است و او ستاره فیلم محبوب در حال حاضر است که با رایان رینولدز نیز ازدواج کرده است. او اولین نقش اصلی را در خواهر شلوارهای مسافرتی داشت و در آن زمان دختر دبیرستانی بود.

5. گاد آپاتو

دو دختر جاد آپاتو ، Mad و Iris ، همیشه در پروژه او حضور دارند. در “Knocked Up” و دنباله آن ، آپاتو نقش کل خانواده را در فیلم بازی کرد. ماد و آیریس نقش دختر شخصیت من لزلی و لزلی را که همسر جاد آپاتو است بازی می کنند. البته مزایای خود را نیز داشت و آنها دیگر مجبور نبودند خود را به زحمت بینند تا بازیگران را مانند بازیگر اصلی تصویر ببینند.

اما لزلی نقش دوست من در فیلم ، پل راد را بازی می کرد. برای جاد آپاتو پیدا کردن مرد دیگری به جای او سخت بوده است.

6. آلفرد هیچکاک

در روزهای آلفرد هیچکاک نیز همین اتفاق افتاد. فیلمساز از دخترش در “غریبه ها در قطار” ، “ترس از صحنه” و حتی “سایکو” استفاده کرده است.

از نظر روانشناسی ، پاتریشیا هیچکاک نقش کارولین ، همکار دفتر ماریون کرین را بازی می کند. کارولین به ماریون تسلی دهنده هایی می دهد که در شب عروسی گرفت. پاتریشیا همچنین قسمت 10 را با پدرش “آلفرد هیچکاک تقدیم می کند” بازی کرد.

7. بروس پالترو

گوینت پالترو در حال حاضر یک ستاره محبوب است و چندین فیلم در کارنامه خود داشت – قبل از بازی در فیلم “دوئت” پدرش در سال 2000.

در جاده های بروس پالترو ، دخترش نقش لئو ، دختر ریکی دین را بازی می کند. لیو و ریکی حتی Smokey Robinson را در کارائوکه در محل فیلم خواندند و گوینت از این فرصت استفاده کرد و مهارت های خوانندگی خود را به نمایش گذاشت. دوئیت آخرین فیلم بروس پالترو بود و در سال 2002 درگذشت.

8. ایوان رایتمن

ایوان رایتمن با فیلم های Ghostbusters مشهور شد. او از بدهی خود برای آوردن پسرش جیسون در بسیاری از پروژه های خود استفاده کرد.

جیسون رایتمن در “روز پدر” ، “دیو” و محبوب ترین “شکارچیان ارواح 2” بازی کرد. اما جیسون رایتمن بازیگر شد و کارگردان و تهیه کننده بسیار موفقی شد. او فیلم هایی مانند “Juno” و “High in the Sky” را ساخته است و نامزد چهار جایزه اسکار شده است.

9. جان هوستون

کارگردان افسانه ای جان هیوستون ، معروف به ساخت فیلم هایی مانند شاهین مالت ، در فیلمهای متعددی نقش دخترش آنجلیکا را بازی کرده است که برخی از آنها موفق تر از بقیه بودند. “پیاده روی با عشق و مرگ” (1969) فروش خوبی نداشت و آنجلیکا بعداً در مصاحبه ای گفت که این نقش را خیلی دوست ندارد و بازی کردن آن را احساس می کند.

اما جان هیوستون آنجلیکا را وارد فیلم کرد و بعداً “افتخار پریزی” را انجام داد ، که آنجلیکا برای آن برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد.

10. فرانسیس فورد کاپولا

سوفیا کوپولا به خاطر فیلم هایش معروف است زیرا او زمان بازی در سومین ستاره پدرخوانده را نیز برای پدرش داشت. سوفیا کوپولا نقش کوتاهی در یکی دو فیلم داشت. وقتی وینونا رایدر به دلیل بیماری نتوانست در فیلم پدرخوانده 3 بازی کند ، کوپولا برای بازی در نقش دختر مایکل کورلئونه به سراغ دخترش رفت.

در آن زمان کوپولا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری از اینکه او مشغول مهمانی و بازی با دخترش بود ناراحت شدند. او همچنین یک بازی بسیار بد انجام داد که فقط خشم مردم را افزایش داد. خوشبختانه سوفیا کوپولا در کارگردانی و نویسندگی فیلم موفق بود و اکثر فیلم ها در جشنواره ها موفق بودند و محبوبیت پیدا کردند.

به کریستوفر نولان

فیلم های کریستوفر نولان اغلب فاقد شخصیت کودکانه هستند. با این حال ، او موفق شد فرزندان خود را به سینما ببرد. در واقع هر چهار فرزند او را در محل کار می بینیم. پسرش روری یکی از دانشجویانی بود که در اتوبوس به صحنه معروف پل گاتهام نشسته بود ، که بعداً در فیلم ، در شوالیه تاریکی برمی خیزد ، می بینیم.

در “بین ستاره ای” ، دختران نولان را در پشت اتوبوس می بینیم ، جایی که وضعیت روی زمین بدتر شده است. در “تلقین” ، کاب (دی کاپریو) توسط پسرش نولان بازی می شود. اما جالبتر اینکه نولان از پروژه خود پس از پسر و دخترش در حین تولید نام برد. به عنوان مثال ، عنوان شوالیه تاریکی در زمان تولید افزایش می یابد “Magnus Rex” بود که از روح پسرش مگنوس الهام گرفته بود.

به کلینت ایستوود

کلینت ایستوود با فرزندانش جلوی دوربین خجالتی نیست. کیمبر لین ، مورگان ، کاترین و آلیسون اعضای خانواده ایستوود هستند که به طور مختصر در فیلم های پدرشان ظاهر شدند. اما ما اسکات ایستوود را بیشتر می شناسیم که نقش های “گران تورینو” ، “پرچم پدر ما” و “شکست ناپذیر” را ایفا کرده است.

اما اسکات ایستوود گفت نقشه ها آماده نیستند و او باید مانند بقیه آنها را مرور کند. حتی در صحنه گران تورینو ، رابطه پدر و پسر باعث شد که ایستوود با او تنش بیشتری داشته باشد و او شرایط سختی را تحمل کند.

منبع: Screen Crush

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا