استفاده از چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی و کشاورزی

در طول تاریخ همواره بشر در پی آن بوده است تا با پیشرفت در کشاورزی و باغبانی بتواند راحت تر غذای مورد نیاز خود را تامین کند. این امر تا آنجا پیش رفت که امروزه صنعت چاپ نیز به کمک کشاورزی آمده است. بله صنعت چاپ، اصلا تعجب نکنید، زیرا صنعت چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی و کشاورزی نقش اساسی را ایفا می کند. در ادامه این مبحث رابطه این دو صنعت با هم را بیشتر شرح خواهد داد. همچنین می توانید جهت سفارش انواع چاپ بر روی بسته بندی غذا و تماشای نمونه پک غذا پینترست و ویدئو پک غذا یوتیوب به سایت ایرانیان پک مراجعه نمایید.

چاپ سه بعدی در صنعت کشاورزی

دقیقا استفاده از چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی و کشاورزی از همین جا شروع می شود. نوآوری مهم و زیادی را در صنعت کشاورزی به وجود آورده است. استفاده از چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی و کشاورزی امکان تولید انواع مختلف لوازم را فراهم کرده و کار تولید را راحت تر و در این حال سریع تر به ثمر می رساند.
صنعت کشاورزی امروزه در پی تغییر در زمینه نوع تولید از یک سو و نحوه تغذیه از سوی دیگر است که بخش بزرگی از این تغییر بر عهده پرینت سه بعدی است.

افسانه تولید ابزارآلات با چاپ سه بعدی امروزه دیگر به حقیقت پیوسته و کشاورزان برای در اختیار داشتن یک قطعه دیگر نیاز ندارند چند روز انتظار بکشند. برای مثال کشاورزی که یک قطعه از تراکتور او خراب شده یا شکسته است به کمک دستگاه چاپ سه بعدی قطعه را طراحی و چاپ کرده و در کمترین زمان ممکن کار خود را دوباره از سر خواهد گرفت.

استفاده از چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی و کشاورزی نه تنها به عنوان یک تغییر دهنده اساسی روند کار مهم است، به عنوان یک کاهش دهنده هزینه نیز به شمار می رود. با استفاده از چاپ سه بعدی کشاورزان می توانند ابزارهای مناسب با نیاز خود را با کمترین هزینه طراحی و تولید کنند.

امروز کشاورزان ابزارهای کاربردی متعددی را با کمک این فناوری تولید کرده و بعد از تست ایرادات آن ها را برطرف کرده و در نهایت یک ابزار بسیار کاربردی را تولید کرده اند. اما نکته دیگری نیز وجود دارد  از آنجایی که نمونه های اولیه سه بعدی را می توان به سرعت چاپ کرد، چرخش محصول برای تکرار تجهیزات مزرعه می تواند به طور چشمگیری کاهش یابد.

در واقع با ظهور چاپ سه بعدی و استفاده از چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی، کشاورزان خرده مالک ممکن است برای تمام نیازهای تکثیر تجهیزات مزرعه خود به فروشگاه های چاپ سه بعدی اعتماد کنند. از سوی دیگر، اگر پرینت سه بعدی در اقتصادهای نوظهور حتی با کسری از پتانسیل خود، از جمله فرصت بازیافت فلزات و پلاستیک ها، رونق بگیرد، چاپ سه بعدی می تواند نقش مهمی در دوام بخشیدن به مزارع با محدودیت منابع داشته باشد. در واقع استفاده از چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی و کشاورزی به کشاورزان این امکان را می دهد تا با به دست آوردن کنترل بیشتر بر محصولاتی که در نهایت خریداری خواهند کرد، به طور غیرمستقیم سود کنند.

بنابراین پرینت سه بعدی در نهایت کشاورز را به سمت افزایش خودکفایی سوق خواهد داد. ممکن است زمانی فرا برسد که کشاورزان بتوانند طراحی را به صورت آنلاین جستجو کنند و آنها را در خانه خود با چاپ سه بعدی تولید کنند. یا اگر خیلی زیاد باشد، تولیدکنندگان و صاحبان ماشین آلات کسانی هستند که می توانند طرح های سه بعدی را به صورت آنلاین برای محصولات خود جستجو کرده و خریداری کنند. همچنین، آماده بودن قطعات جایگزین در هر زمان و تنها با یک کلیک برای کشاورزان بسیار سودمند است.

علاوه بر این، پرینت سه بعدی به سازندگان اجازه می دهد نمونه های اولیه خود را آنطور که می خواهند طراحی کنند. آنها حتی می توانند خطاها را تغییر داده و آن ها را طوری طراحی کنند که کاملاً متناسب با محصول یا دستگاه باشند. به این ترتیب، به خصوص در دراز مدت بسیار ارزان تر خواهد بود.

 فناوری چاپ و استفاده از چاپ در صنعت فضای سبز و تولید لوازم باغبانی و کشاورزی

جای تعجب نیست که پرینت سه بعدی یکی از فناوری هایی است که در تغییر صنعت کشاورزی بسیار موثر بوده است. سازندگان تجهیزات از مدل سازی و چاپ سه بعدی زیادی در تولید و همچنین روباتیک استفاده می کنند. با این حال، فقط شرکت های بزرگ نیستند که می توانند از این فناوری بهره ببرند.

اوبراین معاون ارشد انجمن تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی آمریکا پیش بینی می کند که پرینت سه بعدی مستقیماً به مزارع راه پیدا کند، جایی که کشاودر باور و تصور بسیاری از افراد هنوز انواع چاپ و صنعت چاپ به موارد سنتی مانند چاپ بنر، پوستر و غیره خلاصه می شود.

اما صنعت چاپ امروزه وارد عصر جدیدی از تکامل خود شده است که می تواند انواع محصولات را بدون مشکل تولید و عرضه کند. آنچه که در این مطلب قصد داریم به بررسی آن بپردازیم روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید است. برای آگاهی بیشتر در مورد تولیدات جدید صنعت چاپ و روش های جدید آن تا انتهای این مطلب که توسط   ارائه شده است، با ما همراه باشید.

 روش های پیشرفته چاپ (روش های جدید چاپ)

در ابتدا بیاید یک بررسی کلی به روش های جدید چاپ بیاندازیم و آن را بررسی کنیم که شامل چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ تامپو و جدیدترین آن ها چاپ سه بعدی است (البته روش های دیگری مانند و سابلیمیشن نیز وجود دارد اما در این مطلب تنها به بررسی موارد نام برده بسنده می کنیم).

 • چاپ افست

از عموما برای چاپ محصولات تعداد بالا و بر روی متریال های مختلف استفاده می شود. این نوع چاپ که به چاپ لیتو یا لیتوگرافی نیز شناخته می شود، معمولا چاپ بر روی یک صفحه آلومینیومی است که هر تصویر را چاپ می کند. در مرحله بعد این صفحه  ها وظیفه انتقال طرح بر روی غلتک های پلاستیکی را بر عهده دارند و سپس غلتک ها طرح را بر روی کاغذ مورد نظر چاپ کرده و امکان چاپ بر روی سطح ناهموار را نیز دارد.

لیتوگرافی افست در تولید تصاویر با کیفیت ثابت عالی است و می تواند برای کارهای چاپی با حجم کم یا زیاد استفاده شود. همچنین یک انتخاب همه کاره است زیرا می تواند روی هر سطح صافی چاپ کند، صرف نظر از اینکه مانند کاغذ صاف باشد یا مانند بوم زبر. در مورد این نوع چاپ در مقاله به طور کامل صحبت کردیم.

 • چاپ دیجیتال

در روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید، را نباید از یاد برد. یکی دیگر از روش های جدید چاپ، چاپ دیجیتال است که شامل دو نوع جوهر افشان و لیزری می شود. در این روش تصاویر به واسطه کامپیوتر و یا سیستم  های دیجیتالی و به صورت فایل پی دی اف (PDF) به چاپگر منتقل شده و چاپ می شود. این روش بسیار سریع بوده و به برای چاپ تعداد پایین بسیار مناسب است. علت محبوبت این روش چاپ علاوه بر سرعت بالا، هزینه پایین و مقرون به صرفه آن نسبت به چاپ افست است. در نتیجه روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید، چاپ لیزری را نباید از یاد برد.

 • چاپ تامپو

اگر در روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید به دنبال چاپی بر روی پارچه، لیوان و اشیایی با سطح ناهمگن و دارای اشکال هندسی هستید، باید را به شما معرفی کنیم. این روش، یک روش چاپ برای هدایای تبلیغاتی است و امکان چاپ تی شرت، چاپ لیوان و… (البته برای این محصولات امروزه بیشتر طرفدار دارد) را فراهم می کند.

 • چاپ سه بعدی

در این قسمت از مطلب روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید، به معرفی چاپ سه بعدی که جدیدترین روش چاپ است خواهیم پرداخت. چاپ سه بعدی امکان دریافت انواع متریال ها را داشته و می توان محصولات متعددی را به روش این چاپ تولید و طراحی کرد. امروز با وجود چاپ سه بعدی دیگر تولید محصولات متعدد مانند ابزارهای کشاورزی و… آسان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چاپ سه بعدی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

 روش های پیشرفته چاپ سه بعدی و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید

امروزه روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید یعنی چاپ سه بعدی در صنایع مختلفی برای تولید محصولات و ابزارهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله محصولاتی که به روش چاپ سه بعدی تولید و عرضه می شوند، ابزارآلات کشاورزی و باغبانی است. دیگر محدود به تولید کارخانه ها نبوده و امروزه مزارعه بزرگ و کشاورزان برای سهولت کار به این روش روی آورده اند.

صنعت‎ های دیگری که از این روش برای پیش برد کار خود استفاده کرده است، صنعت ساختمان سازی و پزشکی است. در صنعت ساختمان سازی به کمک چاپ سه بعدی سازه ها را ساخته و در مکان مورد نظر مونتاژ می کنند، و یا در پزشکی برخی ابزارها را با این روش تولید می کنند.

اما مهم ترین استفاده روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید به صنعت هوافضا مرتبط می شود. در این صنعت قطعات به وسیله دستگاه سه بعدی ساخته شده و مورد آزمایش قرار می گیرد. با این روش هم هزینه تولید کاهش یافته و هم امکان آزمون و خطا وجود دارد. این موارد تنها برخی از موارد تولید محصولات به کمک روش های چاپ جدید بود و هر روز این روش ها در حال پیشرفت بوده و تولید محصولات به روش چاپ جدید نیز در حال افزایش است.

 کلام آخر 

در مقاله روش های پیشرفته چاپ و کاربردهای آن در طراحی محصولات جدید تلاش کردیم که به طور اجمالی اما کاربردی روش های جدید چاپ را بیان کنیم و محصولاتی که به این روش تولید می شوند را نیز مورد بررسی قرار دهیم. اما این نکته را نیز باید یادآور شویم که این روش ها همواره در حال پیشرفت هستند و چندان دور از تصور نیست که حتی غذای مصرفی را نیز به کمک چاپ سه بعدی و دیگر روش های نوین چاپ تولید و عرضه کنند.

دکمه بازگشت به بالا