هنر و سینما

فیلم‌های مارول چند بار نامزد یا برنده‌‌ی اسکار شده‌اند؟


دنیای سینمای مارول نقطه عطفی ویژه در دنیای سینما ایجاد کرده است. اما سوالی که باقی می ماند این است که چند فیلم MCU نامزد یا برنده اسکار شده اند؟

این استودیو با ترکیب داستانهای مختلف و ترکیب شخصیتهای مختلف و ساخت فیلمهای پرفروش موفقیت های زیادی کسب کرده است. اما چرا تعداد کمی از فیلم های MCU برای مدرک اسکار نامزد نشده اند؟

علیرغم این واقعیت که از زمان انتشار اولین فیلم مارول ، مرد آهنی ، در سال 2008 ، همه این فیلم ها در فروش گیشه غالب بوده و نقدهای خوبی دریافت کرده اند ، اما تعداد کمی از این فیلم ها برنده شده یا نامزد اسکار و هنرهای سینما در گذشته

دنیای سینمای مارول شامل داستانهایی از صدها شخصیت مختلف برگرفته از کمیک های مارول و منبع غنی محتوا از این فیلم ها است. بازیگران و بازیگران زن توسط بازیگران معروف و محبوب آن زمان مانند رابرت داونی جونیور ، اسکارلت جوهانسون ، کریس ایوانز و چادویک بوزمن بازی می شدند.

بسیاری از برندگان جایزه اسکار ، مانند آنتونی هاپکینز ، بری لارسون و لوپیتا نیانگو ، نیز بازیگران مکمل در دنیای سینمایی مارول بودند. بنابراین چرا فیلم ها و بازیگران MCU ارزش اسکار ندارند؟ شاید پاسخ به این سال این باشد که دنیای سینمایی غیر از MCU وجود دارد که شایسته دریافت این جوایز است.

رای دهندگان اسکار از رای دادن به یک فیلم ژانر خودداری می کنند و یک فیلم قوی یک فیلم قدرتمند است. چند مثال برجسته از این مورد وجود دارد (بارزترین مثال ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه ، که 11 جایزه را به دست آورد) ، اما برخی از دسته ها بر دسته های خاصی تمرکز می کنند.

فیلم های دنباله دار عموماً خوب پیش نمی روند و در دنیای سینمایی مارول ، هر فیلم بعد از مرد آهنی (2008) را می توان دنباله ای دانست. آنها همچنین بیشتر بر نویسندگان و نویسندگان کارگردان تمرکز کرده اند. مثل ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه پیتر جکسون.

علاوه بر این ، به استثنای هیث لجر و خواکین فینیکس ، فیلم ستاره ای MCU جایی برای درخشش بازیگران جدید به همان اندازه ای که رای دهندگان آکادمی می خواهند باقی نمی گذارد. با این حال ، MCU موفق به کسب چندین نامزدی در بخش فنی شد و حتی برای پلنگ سیاه برنده شد.

چند بار سینمای جهان نامزد دریافت جایزه اسکار شده است؟

دنیای سینمایی شگفت انگیز

از 23 فیلم ارائه شده توسط MCU (سریال هایی که به دلیل شایستگی دریافت این جوایز ذکر نشده اند) ، 19 فیلم نامزد اسکار شدند. MCU (Marvel Cinematic Universe) که نامزد 10 جلوه جلوه ویژه شده بود ، به موفقیت بزرگی دست یافت. مرد آهنی ، انتقام جویان ، مرد آهنی 2 ، مرد آهنی 3 ، نگهبانان کهکشان ، دکتر. Strange، Guardians of the Galaxy 2 ، Avengers: Ultimate War ، Avengers: Final Game. مرد آهنی به عنوان بهترین تدوین صدا و Guardians of the Galaxy به عنوان بهترین فیلم انتخاب شدند.

جایزه دیگر برای فیلمی بود که بیش از هر فیلم دیگری از MCU ، پلنگ سیاه مورد استقبال آکادمی قرار گرفت. این فیلم ، که از نظر کارگردان تیم است ، با نوع روایت ، طراحی صحنه خوب و کیفیت خوب ، با سر و گردن بالای همتایان خود قرار گرفت و نامزد اسکار شد. هفت جایزه ، از جمله بهترین فیلم ، بهترین موسیقی غیر اقتباس شده ، بهترین موسیقی فیلم ، بهترین طراحی صحنه ، بهترین طراحی لباس ، بهترین تقویت کننده و بهترین تدوین صدا. پلنگ سیاه اولین فیلم استودیو مارول بود که در سه بخش برنده جایزه اسکار شد. بهترین موسیقی متن برای لودویگ گورانسون ، بهترین طراحی برای گورا بیچلر (طراحی صحنه) و جی هارت (دکوراسیون) ، و بهترین طراحی لباس برای روث کارتر.

پلنگ سیاه به دلایل مختلف در مقایسه با سایر فیلم های MCU این جایزه را دریافت کرد. این عوامل ، هرچند او را در زمینه های ایفای نقش ، فیلمنامه نویسی و کارگردانی برنده نمی کند ، اما مطمئناً تغییری در دنیای سینمای مارول ایجاد کرده است. پلنگ سیاه اولین فیلم قهرمانی بود که نامزد بهترین فیلم در مهمترین شب دنیای سینما شد ، اما لازم نبود فیلم نهایی باشد. جوکر با وجود ریشه در کمیک های دی سی ، نامزد 11 جایزه اسکار حتی برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

MCU ممکن است با ایجاد کارگردانانی مانند کلی ژائو ، رایان کوگلر و نیا داکوستا در لیست کارگردانان خود ، دنیایی بزرگتر ایجاد کند. ممکن است در آینده برندگان اسکار بیشتری از MCU ها ببینیم.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا