جایگزین مکمل بدنسازی در طب سنتی

نظر طب سنتی در مورد مصرف مکمل های بدنسازی

بسیاری از پودرهای بدنسازی حاوی مواد طبیعی هستند. مثلا پروتئین وی یا همان مکمل آب پنیر از شیر به دست می آید. بنابراین این سوال پیش می آید که چرا به جای پروتئین وی از همان شیر استفاده نکنیم؟ آنچه برای عضله سازی نیاز است، مصرف مقادیر کافی پروتئین است. پروتئین به وفور در انواع گوشت یافت می شود. پس چرا از این منابع که طبیعی هستند استفاده نکنیم؟

مکمل های بدنسازی در صورت مصرف خیلی زیاد و طولانی مدت ممکن است با عوارض جانبی برای کبد و کلیه و دیگر ارگان های بدن همراه باشند. همچنین اصل بودن مکمل بدنسازی نیز شرط مهمی است که شما باید از آن اطمینان حاصل کنید. بهترین مرکز برای خرید مکمل بدنسازی بدون شک داروخانه است. اگرچه مصرف مکمل بدنسازی اصل زیر نظر پزشک و مربی ورزشی اصلا مضر نیست اما در طب سنتی بیشتر روی مصرف خود مواد غذایی تاکید می شود نه مکمل ها.

تغذیه بدنسازی در طب سنتی

مهمتر از مکمل های غذایی صنعتی، بر اساس آموزه های طب سنتی بهتر است از خود غذا استفاده شود. چراکه با اینکار نه تنها عنصر مفید و مورد نظر آن ماده غذایی را وارد بدن می کنید، بلکه از دیگر خواص آن هم بهره مند می شوید. علاوه بر آن طبیعی تر بودن خوردن غذا به جای مکمل های خالص سازی شده، باعث می شود تا عوارض مکمل های صنعتی هم کمتر شود.

عضله سازی بدنسازان با منابع پروتئین گیاهی

پودرهای پروتئینی به دست آمده از گیاه یکی از بهترین مکمل ها برای بدنسازان گیاه خوار است. چون این ورزشکاران نمی توانند از پروتئین موجود در گوشت و ماهی استفاده کنند و خوردنِ بیش ازحد تخم مرغ و لبنیات هم واقعا برای شان خیلی خسته کننده است.

در نتیجه بدنسازانِ گیاه خوار، بیش از دیگر ورزشکاران به مصرف پودرهای پروتئینی نیاز دارند. البته فکر نکنید که این پودرها فقط برای گیاه خواران مفید است، بلکه پودرهای پروتئینی از نوع گیاهی راحت تر هضم می شوند. همچنین بدن ورزشکار می تواند تا 98 درصد پروتئین موجود در این پودرها را جذب کند. از طرفی، پودرهای گیاهی پروتئینی، منبع غنی از فیبر بوده و دارای چربیِ غیراشباع است.

مقایسه پروتئین گیاهی و پروتئین حیوانی

حدود 20 درصد بدن انسان از پروتئین تشکیل شده است. از آنجا که بدن پروتئین ذخیره نمی کند، مهم است که هر روز به اندازه کافی پروتئین در رژیم غذایی خود داشته باشیم. اما پروتئین از کجا بگیریم؟ ما می توانیم پروتئین را از منابع غذایی زیادی از جمله منابع گیاهی و منابع حیوانی دریافت کنیم. اما این دو منبع چه تفاوتی باهم دارند و کدام بهتر است؟ در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

همه پروتئین ها از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند؛ و مشخصات اسید آمینه پروتئین های گیاهی و حیوانی متفاوت است. و این تفاوت اسید آمینه باعث تفاوت بین این دو نوع پروتئین می شود.

کره بادوم زمینی تات نات یکی از برترین کره های موجود در فروشگاه اینترنتی ترب است که 100% از بادام زمینی ساخته شده است و به دلیل طعم خوشمزه و خواص متنوعش، در تهیه انواع غذاها و تنقلات مورد استفاده قرار می گیرد. خواص کره تات نات عبارتند از: منبع انرژی: این محصول حاوی مقدار زیادی کالری و چربی سالم است.

هر آنچه که نیاز دارید با بهترین قیمت از دیجی کالا بخرید

منبع: یوتیوب

دکمه بازگشت به بالا