هنر و سینما

۵ فیلم مشترک استیون اسپیلبرگ و تام هنکس از بدترین تا بهترین


استیون اسپیلبرگ ، یکی از بزرگترین کارگردانان هالیوود و تام هنکس ، یکی از مشهورترین بازیگران آمریکا ، در پنج فیلم همکاری کرده اند. ما بهترین همکاری اسپیلبرگ و تام هنکس را رتبه بندی کردیم.

تام هنکس و استیون اسپیلبرگ یکی از برجسته ترین تیم های خلاق در هالیوود هستند. مارتین اسکورسیزی دارای روبرت دنیرو و لئوناردو دی کاپریو است و جان فورد با جان وین همکاری کرده است. با این حال ، از سال 1998 ، همکاری یکی از بزرگترین کارگردانان و یکی از بزرگترین ستارگان هالیوود تا به امروز ادامه داشته است.

هنکس و اسپیلبرگ هر دو کار خود را در ژانر محبوب آغاز کردند. هنکس با فیلمهای Splash و Spielberg در فیلم Jaws در سال 1975 مشهور شد. در حالی که هنکس مهارت های بازیگری خود را در انواع کمدی اثبات کرده است ، اسپیلبرگ در فیلم هایی مانند ET The Extra-Terrestrial و Raiders of the Lost Ark موفق بوده است. وقتی اسپیلبرگ در 1994 و 1995 برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای شیندلر و هنکس شد ، او برای بازی در فیلادلفیا و فارست گامپ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. معروف شدند. آنها به زودی برای یکی از شاهکارهای ژانر جنگ ، نجات سرباز رایان ، متحد شدند.

آنها پس از آن همکاری تقریبا نتوانستند از هم جدا شوند. هنگامی که همکاری اسپیلبرگ و هنکس اعلام شد ، کیفیت آن تقریباً مشخص بود و توسط بینندگان ، منتقدان و جوایز اسکار پشتیبانی شد. همکاری های این دو سلبریتی مشهور هالیوود از ابتدا تا به امروز مرتب شده است.

5. پایانه

پایانه

اگرچه این شاهکار یکی از به یاد ماندنی ترین همکاری های اسپیلبرگ و هنکس است ، اما دارای فیلمنامه ای کمتر از کامل است (اگرچه در مقایسه با فیلم های دیگر شاهکار است). نکته استیون اسپیلبرگ در داستان فیلم بسیار پیچیده است ، با الهام از داستان واقعی مردی در اروپای شرقی که توسط دولت به مدت یک سال در فرودگاه بین المللی جان اف کندی مجبور شد. زنده کندی (JFK) نیویورک. از انتخاب کارگردان برای طراحی همه چیز به احساسی ترین حالت تا لهجه های طنز در نقش های اصلی ، صداقت در این فیلم بی اهمیت است. با وجود شهرت هنکس ، او احساس می کند که شایسته این نقش نیست. با در نظر گرفتن این موضوع ، هنرمندان با استعداد دیگری در این فیلم بازی می کنند.

اسپیلبرگ دنیای فرودگاه JFK را به یک پارک تفریحی دلپذیر با نگهبانان دوستانه ، کارکنان اتاق غذاخوری ، پیک و صاحبخانه زیبا با بازی کاترین زتا جونز تبدیل کرده است ، که همه در زندگی موفق هستند. اگرچه این مرزها بسیار زیاد است ، اما هنوز هم اثری جذاب است که توسط یکی از بهترین فیلمسازان آمریکایی و یکی از بهترین بازیگران هالیوود کارگردانی شده است.

به پل جاسوسان

جاسوس پل

محصولات قرن بیست و یکم اسپیلبرگ مملو از رویاهای آمریکایی است که از ایده آل گرایی جسورانه و شگفتی فیلم های قبلی او فاصله گرفته است. هنکس بارها با جیمی استوارت ، فرانک کاپرا و اسپیلبرگ کار کرده است ، اما هیچ کدام بهتر از این داستان جنگ سرد نیستند. در اینجا او نقش جیمز د را بازی می کند. دونوان یک وکیل بیمه آمریکایی است که می خواهد کارآگاه آمریکایی رودولف آبل (مارک رایلنس) را در روز محاکمه محاکمه کند. این فیلم منحصر به فرد و نامزد جایزه اسکار وطن پرستی و غرور ملی را به نمایش می گذارد.

در حقیقت ، چیزی جالب تر و تاریک تر در این فیلمنامه وجود دارد. به عنوان مثال ، فیلم تاریک پل جاسوسی و طرح دیدنی سقوط هواپیما بر بسیاری از بینندگان تأثیر گذاشت. این درست است که در بسیاری از زمینه های زندگی شخصی دونوان نقص هایی وجود دارد ، مانند این که همسر و فرزندانش در برابر احساسات او مقاومت می کنند که “همه مستحق محافظت هستند” و “همه مهم هستند”. هنکس در این فیلم فوق العاده است. او نماد صداقت و یکپارچگی است و هر جا که در کنار R ضد زنگ (که برای رفتار آرام ، زیبا و جذابش اسکار گرفت) ایستاده است ، نمایشی دیدنی را به نمایش می گذارد.

3. پست

پست

باور این موضوع دشوار است که تام هنکس و مریل استریپ قبل از The Post در فیلمی رقابت نکرده باشند و مشارکت آتشین آنها در فصل جوایز برای آنها جایزه اسکار را به ارمغان آورد و برنده نشد. مانند دیگر فیلم های اسپیلبرگ ، متن را می توان به راحتی نادیده گرفت.

با این حال ، در این درام احمقانه و خشن ، همه بازیگران ، از سارا پلسون گرفته تا باب اودنکرک ، جسی پلمونز و متیو ریس ، همه اجراهای فوق العاده ای دارند ، اما بازیگران خالص مانند هنکس و استریپ را نمی توان با آنها مقایسه کرد. استریپ در نقش کاترین گراهام بازی کرد و نامزد دریافت جایزه اسکار شد و هنکس نقش کلیدی را به عنوان مدیرکل پست ، برادلی ایفا می کند. در یکی از بهترین بازیهای خود در سالهای اخیر ، او از شروع کار بیشتر و بازی بیشتر نترسید و این فیلم جدید را با اشتیاق فراوان بازی کرد.

2. اگر می توانید مرا تعقیب کنید

اگه میتونی تعقیبم کن

اگرچه تام هنکس در لیست مشهورترین و محبوب ترین بازیگران هالیوود قرار دارد ، اما نباید فراموش کرد که او همچنین یکی از قدرتمندترین بازیگران آمریکایی است. هنکس با بازی کارل هنری ، مامور FBI ، به دنبال فردی است که نقش بزرگی را ایفا کند که توسط لئوناردو دی کاپریو بازی می شود. عصبانیت و سردرگمی در پیگیری ناموفق گربه ها و موش ها باعث ترحم پدر می شود.

لئوناردو دی کاپریو و کریستوفر واکن برای این فیلم مورد تمجید قرار گرفتند ، اما این اتفاق برای هنکس نیفتاد. کل فیلم یکی از اسرارآمیزترین شاهکارهای اسپیلبرگ است و موارد غم انگیزی در آن وجود دارد که با تماشای دوباره بینندگان ممکن است باعث تعجب شود. این داستان پسری وحشت زده است که دوران سختی را پشت سر می گذارد تا از خود در برابر واقعیات ملموس زندگی محافظت کند.

1. رایان را به طور مستقل ذخیره کنید

نجات یک رایان مستقل

اسپیلبرگ جایزه بهترین کارگردانی را برای این کارگردان جنگی 1998 دریافت کرد ، در حالی که اسکار بهترین فیلم را از دست داد و برنده شکسپیر عاشق شد. بیشتر موفقیت فیلم مربوط به نقش هنکس در نقش کاپیتان میلر است. قطع خط ساحلی اوماها توسط او دنیایی از انسانیت را ایجاد می کند. شوک و وحشت وحشیگری در این صحنه در چهره هنکس منعکس شده و احساسات اسپیلبرگ را در طول فیلم ایجاد می کند.

وقتی اسپیلبرگ بسیار مهربان و آرام می شود ، هنکس همیشه سخت گیر و مصمم است ، هر سرباز فقط یک کاپیتان را دنبال می کند و مصمم است که خونریزی را در ابتدای فیلم تکرار نکند. این یک بازی ظریف از ابتدا تا انتهای فیلم است و گواهی بر همکاری این دو هنرمند مشهور است. فیلم های اسپیلبرگ پیچیده و ترسو هستند و فیلم را با احساسات قوی مرتبط با انسانیت و واقعیت متعادل می کنند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا