پنجره آلومینیومی بهتر است یا UPVC

پنجره آلومینیومی یکی از بهترین راه حل برای انواع ساختمان ها و اماکن است. ویژگی های آلومینیوم مانند سبکی، استحکام و مقاومت در برابر سایش، سازه های ساخته شده از این فلز را بسیار مستحکم می کند.

بنابراین، پنجره آلومینیومی انتخاب مناسبی برای مکان های با ترافیک رفت و آمدی بالا، مانند مغازه ها، مراکز تجاری، تفریحی و سایر مکان های عمومی است.

آلومینیوم مقاوم در برابر خوردگی است و تمام خواص عملکردی خود را در شرایط دمایی شدید (از 80- تا 100+ درجه سانتیگراد) حفظ می کند. پنجره آلومینیومی با مقاومت بالا در برابر تأثیرات خارجی، عملکرد و ظاهر بالای خود را به مدت چندین سال حفظ می کند.

 این نوع پنجره به میزان قابل توجهی به بهره وری انرژی کمک می کند و تمیز کردن و نگهداری آن نسبتاً آسان است، که به همین دلیل بین معماران، طراحان و صاحبان خانه ها محبوبیت زیادی دارد.

هزینه و قیمت پنجره آلومینیومی

پنجره  آلومینیومی دوجداره علاوه بر ارائه عایق صوتی مطلوب، بهترین گزینه برای اتاق های جلسه، دفاتر، مراکز تماس و مناطق تفریحی هستند.

هزینه این نوع پنجره ها بستگی به نوع اتصالات مورد استفاده، ابعاد آن ها و نوع پر کردن شیشه دارد. طول عمر پنجره های دوجداره بیشتر از همه به موادی که از آن ها ساخته شده اند، بستگی دارد.

انواع پنجره آلومنیومی

در زیر انواع مختلف پنجره آلومینیومی از جمله درب و پنجره های آلومینیومی آمده است:

1. درب های کشویی

2. درب های اتوماتیک کشویی

3. درهای آونگی یا چرخشی

4. درب و پنجره های دو جداره آلومینیومی

5. درب های آلومینیومی دوجداره

6. پنجره های آلومینیومی دوجداره آلومینیوم ترمال بریک

7. آلومینیوم نرمال

8. آلومینیوم آنودایز

9. آلومینیوم اس تی

10. آلومینیوم کرونت

11. پنجره ترمال بریک

در شرایط آب و هوای ناپایدار، مناسب است برای تجهیزات ورودی خیابان ها درب های آلومینیومی به عنوان “گرم” نصب کنید. اما برای فضای داخلی که نیازی به عایق حرارتی ندارد، نسخه “سرد” درب های آلومینیومی کاملاً مناسب است.

پنجره آلومینیومی دو جداره ترمال بریک

در پنجره آلومینیومی دوجداره آلومینیوم ترمال بریک، تنظیم دمای خانه شما به بهینه کمک می کند و در فصل زمستان گرما و در تابستان خنکی را حفظ می کند. این پنجره های آلومینیومی از شرکت نگین البرز، با داشتن رتبه A برای بازده حرارتی، امکان کاهش مصرف انرژی برای گرم کردن خانه شما را به شدت افزایش می دهند.

درب و پنجره ترمال بریک

پنجره آلومینیومی دوجداره آلومینیوم ترمال بریک نه تنها خانه ی شما را به خوبی عایق می بندد، بلکه قاب ها را نیز تقویت کرده و احتمال تراکم را کاهش می دهد.

در حالتی که پنجره های آلومینیومی بدون ترمال بریک نصب شوند، ممکن است در اتاق های با رطوبت بالا مانند آشپزخانه و حمام، تعریق ایجاد شود. زیرا آلومینیوم سردتر از هوای مرطوب داخل خانه است و به دمای گرم تر واکنش نشان می دهد.

با نصب پنجره آلومینیومی دوجداره آلومینیوم ترمال بریک از شرکت نگین البرز، اطمینان حاصل کنید که این پنجره ها بسیار پایدار و انرژی بخش هستند. با استفاده از محصولات نگین البرز، نمای خارجی خانه تان را به چشم نوازترین حالت ممکن به نمایش بگذارید.

پنجره آلومینیومی بهتر است یا UPVC

پنجره آلومینیومی دوجداره یکی از نمونه های پنجره های دوجداره مورد استفاده در ساختمان ها است.

کارخانه پنجره آفتاب، علاوه بر تولید پنجره های UPVC و آلومینیوم، معایب و مزایای هر کدام را به طور حقیقی و تجربی توضیح می دهد:

از مزایای پنجره آلومینیومی می توان به زیبایی، دوام و ماندگاری آن در شرایط آب و هوایی مختلف، ثبات رگلاژ در ابعاد بزرگ و قابلیت بازیافت اشاره کرد.

معایب پنجره آلومینیومی شامل هزینه بالا، عدم قابلیت بازیافت و عدم تحمل وزن شیشه در ابعاد بزرگ هستند و همچنین هوابندی ضعیف حتی در نوع ترمال بریک است.

در مقابل، پنجره UPVC دارای خواص عایق بودن و هوابندی قوی تری است و قیمت مناسب تری نسبت به پنجره آلومینیومی دارد.

شرکت پنجره آفتاب از نوع خاصی آلومینیوم ترمال بریک به نام آلفورال استفاده می کند که دارای مزایای آلومینیوم به همراه هوابندی مناسب پنجره UPVC است و همچنین قیمت مناسب تری دارد.

علاوه بر این، شرکت پنجره آفتاب از پروفیل های آلومینیومی آکپا و لورنزو برای ساخت و تولید درب و پنجره استفاده می کند.

قیمت پنجره آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی دوجداره با سیستم تک ریل و دوریل شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند. یراق آلات استفاده شده در این نوع پنجره های کشویی مشابه است و هر دو نوع امکان استفاده از شیشه های دو جداره، تک جداره و سه جداره را دارند.

انتخاب یراق آلات برای پنجره های آلومینیومی بر اساس وزن و بار وارد شده بر روی لنگه انجام می شود. با توجه به نوع یراق آلات از نظر عملکرد و همچنین وزن قابل تحمل توسط یراق آلات، هر پنجره به صورت جداگانه قیمت گذاری می شود.

پنجره  آلومینیومی امکان رنگ آمیزی به سه صورت رنگ پودری الکترواستاتیکی و پوشش های آنادایز و پوشش های ورقی طرح چوب را دارند.

رنگ پودری به صورت پاششی انجام می شود و با حرارت تا 350 درجه سانتی گراد متمایز می شود؛ این نوع پوشش تنوع فراوانی دارد و امکان رنگ آمیزی پنجره به رنگ دلخواه را فراهم می کند.

قیمت پنجره های دوجداره آلومینیومی بر اساس ابعاد و مدل بازشوی آنها تعیین می شود؛ آیا پنجره لولایی، کشویی، لیفت یا فولکس واگنی است؛ این قیمت برای هر مترمربع پنجره محاسبه می شود.

نصب پنجره آلومینیومی

نصب پنجره های آلومینیومی جدید ممکن است نیاز به برداشتن و جایگزینی پنجره ها و درهای قدیمی داشته باشد، که برای انجام این کار بهتر است از یک سازنده یا تکنسین حرفه ای استفاده شود.

فرآیند نصب پنجره  آلومینیومی گاهاً نیازمند تخریب است، اما تعویض پنجره های قدیمی و نصب پنجره های جدید آلومینیومی به سرعت و به سادگی انجام می شود.

پنجره های جدید از جنس پروفیل آلومینیومی دوجداره به جای پنجره های قدیمی نصب می شوند و باعث ایجاد عایق در منزل یا محل کار می شوند، همچنین به نمای ساختمان شکوه و زیبایی می بخشند.

ساخت نمای کرتین وال

نگهداری از پنجره های آلومینیومی بسیار ساده است و از جمله مزایای آن به حساب می آید. برای نگهداری از درب و پنجره های آلومینیومی، تنها کافی است آن ها را به طریق معمول تمیز کنید.

اصلاحات و خدمات ممکن است شامل نصب و تعویض یراق آلات، تعمیر اتصالات پروفیل آلومینیومی و بررسی دستگیره ها باشد، که توصیه می شود توسط متخصصان حرفه ای انجام شود تا هرگونه آسیب به قاب درب و پنجره های شما جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا