هنر و سینما

وقتی زور فیلم‌های منتقدپسند هم به غارنشینان نمی‌رسد (باکس آفیس هفته)


برخلاف تصور ، “غارنشینان: عصر جدید” این هفته بار دیگر با اکران فیلم “یهودا و مسیح سیاه” بوکس را فراموش کردند.

فیلم یهودا و مسیح سیاه ، به کارگردانی شکا کینگ و بازی دانیل کالویا ، که برای فیلم “برو بیرون” بیشتر به خاطر سپرده شده است ، در سه روز گذشته در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمده و فروش خوبی داشته است. اکثر منتقدان فیلم را دوست داشتند و میانگین نمرات Metacritic و Ratnatomitosis به ترتیب 87 از 100 و 96 از 100 بود. علاوه بر این ، بسیاری از تماشاگران سینما از دیدن فیلم خوشحال بودند ، اما با همه این اوصاف ، Cavemen: the New Age با قیمت 2.04 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم ایالات متحده شد.

12 هفته از اکران فیلم های جدید DreamWorks و Universal Pictures می گذرد ، اما به دلیل عدم رقابت جدی در سینما و فقدان فیلم های جذاب در هفته گذشته ، Cavemen: The New فروش خوب ، مداوم و جهانی را تجربه می کند. به فروش بیش از 151 میلیون دلار آمریکا و بازارهای بین المللی در این رقم به ترتیب 48.9 دلار و 102.5 میلیون دلار است.

کارتون “خانواده غارنشین: عصر جدید” داستان Croods را پس از یک ماجراجویی قبلی روایت می کند. خانواده ها به دنبال مکانی بهتر از هر زمان دیگری برای زندگی هستند و خانه مورد علاقه خود را با درختان ضخیم و رودخانه های روان پیدا می کنند ، اما این مکان قبلاً توسط یک خانواده بهتر تصرف شده است. خانواده انسانی بهتر نسبت به مردم غار مدرن تر و توسعه یافته تر است و قصد ندارند خانه های خود را با آنها تقسیم کنند. اما این حرکت غیرمنتظره دو خانواده را برای رسیدن به یک هدف مشترک دور هم جمع می کند.

فیلم جودا و مسیح سیاه ، مهمترین و جدیدترین فیلم هفته ، با فروش 2 میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت که کمتر از 40 هزار دلار بیشتر از کارتون Caveman بود. این ویدیو فقط در ایالات متحده منتشر شده است و امیدواریم در هفته های آینده فروش خوبی داشته باشد. داستان یهودا و سیاه مسیح زندگی و فعالیت های اجتماعی و سیاسی فرد همپتون (با بازی دانیل کالویا) ، رهبر حزب سیاسی پلنگ سیاه در دهه 1960 را شرح می دهد. یکی به نام ویلیام اونیل ، با بازی لاکت استنفیلد ، اعتراف کرد همکاری با FBI به عنوان یک اطلاع رسان و نفوذ به حزب. نماینده میچل ، با بازی جسی پلمونز ، مسئول ارائه دهنده اخبار است. او به نیل همپتون خیانت کرد و خبر مهمانی را فاش کرد. این فیلم کاملاً بر اساس یک رمان ساخته شده است و جنبه های واقعی و تاریخی به دلیل موضوعات احساسی و داستانی غالب است.

“چیزهای کوچک” هفته گذشته با دو پله سقوط به 1.88 میلیون دلار رسید و به رتبه سوم گیشه دست یافت. این فیلم داستان دو افسر پلیس در دهه 1990 است که برای شناسایی و دستگیری چندین قاتل با هم همکاری می کنند.

چیزهای کوچکی نیز وارد بازار بین المللی شده اند ، با فروش آخرین فیلم جان لی هنکاک به قیمت 6.4 میلیون دلار در کشورهای اروپایی و آسیایی و مجموع فروش آن پس از 17 روز به 17 میلیون دلار رسید.

اکثر منتقدان و فیلمسازان این فیلم را دوست نداشتند. نمرات Ratnatomitosis ، Metacritic و IMDb به ترتیب 47 از 100 ، 54 از 100 و 63 از 100 بود. دبوپریا دوتا ، منتقد سینما می گوید: “چیزهای کوچک ، در حالی که فقط توسط شخصیت کاریزماتیک دنزل واشنگتن و طبیعت نوستالژیک آن تسکین یافته است ، فیلم را در یک منطقه داستانی تخیلی و متزلزل خراب کرده است.”

فیلم «زن شگفت انگیز 1984» 43 درصد بیشتر از هفته گذشته فروش داشت ، اما فیلم با فروش 1.3 میلیون دلار به رتبه چهارم باز می گردد. برادران وارنر از زمان نمایش Wonder Woman 2 در ایالات متحده 41.8 میلیون دلار فروش داشته است و دفتر موجو فروش جدیدترین تجربه Princess Princess Diana / Wonder Woman و در بازار بین المللی را به ترتیب 157 میلیون و 115 میلیون دلار اعلام کرده است.

فیلم شاهزاده دیانا را به همراه گل گدوت به جنگ سرد می برد. در سال 1984 ، Wonder Woman با دو دشمن قدرتمند روبرو شد. باربارا آن مینروا یا یوزپلنگ و مکسول لرد. از سوی دیگر ، معشوقه دیانا ، استیو ترور ، برای کمک به او برگشت. میانگین نمرات فیلم The Wonder Woman 1984 در Ratnatomitosis و Metacritic 65 از 100 و 59 از 100 است که نشان می دهد بسیاری از منتقدان آثار جدید جنکینز را خوب می دانند.

فیلم های یهودا و مسیح سیاه و مارکسمن در گیشه

اگرچه تجارت “مارکسمن” ، که لیام نیسون به رهبری رابرت لورنتز برنده شد ، آخر هفته گذشته 14 درصد افزایش یافت ، اما مارکسمن به دلیل موفقیت فیلم های دیگر ، پنج درصد به رتبه پنجم سقوط کرد. مارکسمن از 1 تا 8 فوریه 1.1 میلیون دلار فروخت و مجموع جعبه آن 10.6 میلیون دلار پس از 31 روز بود. دفتر کتاب موجو گفت ، این فیلم اخیراً در گیشه بین المللی افتتاح شد و 3.1 میلیون دلار در استرالیا و چندین کشور آفریقایی و آسیایی فروخته شد.

مارکسمن داستان یک کشاورز مسن در مرز آریزونا را روایت کرد که تبدیل به یک نگهبان پسر مکزیکی شد. جیم هانسون (با بازی لیام نیسون) پناه می گیرد و از پسری که در حال فرار از دست قاتلان کارتل جنایی مکزیک است ، محافظت می کند.

فیلم “زمین” به کارگردانی رابین رایت و بازی جسی چاتهام و ارین دینام هفته گذشته به 1231 سینما رفت و 940،000 دلار فروش داشت تا در رده ششم قرار گیرد. در قرائت رسمی این سرزمین آمده است: “پس از لمس مرگ در سنین بالا ، یک زن معمولی باید به زندگی عادی و شرایط عادی برگردد.”

بیشتر منتقدان و فیلمسازان از تماشای زمین لذت می بردند و نمرات IMDb ، Ratnatomitosis و Metacritic در داستان 68 از 100 ، 69 از 100 و 61 از 100 بود ، که نشان می دهد اما اگر دوست دارید آرام ، تا حدودی زنانه باشد داستان ، شما از دیدن اولین کار رابین رایت پشیمان نخواهید شد. سارا میشل فیتزجرالد در یادداشتی برای فیلم نوشت: “در حالی که زمین تأثیر چندانی روی مخاطب ندارد ، زندگی با آن لذت بخش بود.”

“شکارچی هیولا” سرانجام رتبه پنجم را از دست داد و با فروش 650،000 دلار به رتبه هفتم بسنده کرد. دوستداران فیلم در خاورمیانه و شرق آسیا نیز از جدیدترین آثار پل استقبال می کنند. اس اندرسون خوب است ، با فروش عظیم شکارچیان در ایالات متحده ، بازار بین المللی ، پس از 59 روز حضور در مجموع 12.7 میلیون دلار ، 10.4 میلیون دلار و 23.2 میلیون دلار.

Monster Hunter بر اساس یک بازی محبوب شبیه به بازی توسعه یافته توسط Capcom در سال 2018 ساخته شده است و داستان یک سری از رزمندگان نظامی به رهبری ناتالی آرتمیس (میلا یوویچ) است که به نقشه جانوران غول پیکر اعزام می شوند. آرتمیس و هانتر باید برای مبارزه با موجودات شیطانی که در سیاره جدید زندگی می کنند ، با هم همکاری کنند.

فیلم «اخبار جهان» با بازی تام هنکس و هلنا زانگل هنوز در زمینه تولد ویروس کرونا فروش نسبتا خوبی دارد و هفته گذشته در 1243 سینما حدود 385000 دلار فروخته شد. انتشار جهانی خبر به کارگردانی پل گرنجرز هنوز منتشر نشده است در بازار جهانی ، و فیلم تنها در ایالات متحده اکران شده است ، به طوری که دفتر موجو فروش 11.4 میلیون دلاری خود را پس از 52 روز اکران اعلام کرد.

World News یک فیلم بلند است که توسط لوک دیویس و پل گرنجرز نوشته شده است ، داستان آنها برگرفته از داستان “اخبار جهان” ساخته پاول جایلز است. این فیلم داستان روزنامه نگاری را روایت می کند که در دوران جنگ داخلی پس از آمریکا باید دختری یتیم را برای اقوام بازمانده اش بیاورد ، اما این سفر آسان نیست و آنها با خطرات زیادی روبرو هستند.

فیلم های یهودا و سیاه مسیح و اخبار جهان در جعبه

این فیلم دارای رتبه 72 از 100 و 85 از 100 در IMDb و Ratnatomitosis است که نشان می دهد عموم مردم و منتقدان فیلم جدید هنکس را دوست دارند. برایان لوری از CNN در بخشی از انتقاد خود از اخبار جهان گفت: “این فیلم یک شاهکار کامل است که داستانی کلاسیک را در قلمرو داستان های تاریخی گسترش می دهد.”

این هفته ، “دختر خوشحال” یا “دختر امیدوار” دوباره در مکان نهم قرار دارد. این فیلم فمینیستی به دلیل رویکرد واضح و تا حدودی تند خود نسبت به نابرابری جنسیتی توجه بسیاری از بینندگان فیلم را در چند وقت اخیر به خود جلب کرده است. دختر خوش بین ممکن است به لطف پیام ظریف و نگرش مثبت بازیگر ، در فصل جوایز آینده کمی موفقیت کسب کند. تا کنون ، 33 نظر در مورد این اثر در وب سایت Metacritic جمع آوری شده است ، که در آن 27 نظر در مورد آن و 6 مورد بدون نظر وجود دارد.

دختر خوش آتیه اخیراً در 733 سینما به نمایش درآمده و به قیمت 182000 دلار فروخته شده است و 52 روز پس از آزادی وی 4.9 میلیون دلار در ایالات متحده به ارمغان آورده است. درام ، جنایی و مهیج 3.2 میلیون دلار در بازار بین المللی به فروش رساند.

این فیلم داستان زن جوانی را روایت می کند که بر اثر حادثه ای هولناک که برای دوست پسر سابقش اتفاق افتاده است دچار آسیب روحی شده و بنابراین از کسانی که جلوی او را گرفته اند انتقام می گیرد. زن به تدریج عصبانیت خود را به سمت کسانی که واقعا مسئول این رویداد بودند هدایت می کند و داستان جای خود را به مسیری جدید می دهد.

«جنگ با پدربزرگ» با بازی رابرت دنیرو برای نوزدهمین هفته متوالی 180،000 دلار فروش داشت. 129 روز از اکران فیلم می گذرد و آخرین ساخته تیم هیل در آن مدت فروش خوبی داشته است. مجموع فروش این فیلم کمدی خانوادگی پس از 19 هفته اکران 36.4 میلیون دلار اعلام شد که سهم سینما در ایالات متحده و سایر کشورها به ترتیب 20.06 دلار و 16.3 میلیون دلار بود.

نام فیلم یک هفته آزمایش فروش آخر هفته فروش کلی
غارنشینان خانواده: عصر جدید
Croods: عصر جدید
12
یهودا و مسیح سیاه
یهودا و مسیح سیاه
1 2 2
مقدار کم
چیز های کوچک
3
زن شگفت انگیز 1984
زن شگفت انگیز 1984
8
مارکمن
مارکمن
5
زمین
زمین
1
شکارچی هیولا
شکارچی هیولا
9
اخبار جهان
اخبار جهان
8
دختر خوشحال شد
زنان جوان خوش آتیه
8
جنگ با پدربزرگ
دعوا با پدربزرگ
19 ..

* تعداد فروش بستگی به میلیون دلار دارد.

منبع: باکس آفیس موجو

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا