هنر و سینما

کوئنتین تارانتینو کدام فیلم استفن کینگ را بیشتر دوست دارد؟


کوئنتین تارانتینو همیشه به فیلم های ترسناک خونین ادای احترام کرده است ، اما فیلم مورد علاقه او استفان کینگ کدام است؟ محبوب ترین رمان های کینگ ، مانند درخشش ، بدبختی و دیگران ، در طول سالها تبدیل به فیلم های مورد علاقه همه شده است.

اقتباس کینگ دوباره محبوب شد و تأثیر عمده ای بر مدیرانی مانند کوئنتین تارانتینو ، صاحب سبک خشن خاص داشت.

کینگ عموماً نویسنده محسوب می شود ، اما تأثیر او بر آثار تارانتینو آشکار است. او پایه و اساس یک نوع وحشت را به تارانتینو می دهد و تارانتینو با چرخاندن تصویر نمادین آن را ترویج می کند. Warehouse Dogs ادای احترام به فیلم های جنایی مهیج و The Chided Warrier است که یادآور فیلم های اسپاگتی وسترن است و Kill Bill نیز از فیلم های کلاسیک کونگ فو مانند اژدها گرفته شده است. تارانتینو انواع سنتی رویدادها را زنده می کند و به آنها احساس مدرن می دهد و همیشه عناصر کلیدی فیلم وجود دارد که او می خواهد تماشاگران آنها را ببینند. خون ، قلب و روده. بنابراین تعجبی ندارد که معروف ترین فیلم تارانتینو استفان کینگ یکی از خونین ترین فیلم های تاریخ سینما باشد.

در فهرستی از نسخه های خطی ارسال شده به مجله امپایر در سال 2008 ، تارانتینو فیلم های مورد علاقه خود را ذکر کرد ، از جمله فیلم کلاسیک کری در سال 1976 به کارگردانی برایان د پالما ، که اقتباسی از داستان کینگ با همین نام است. اگرچه استنلی کوبریک یک گالن از آسانسور در The Shining رها کرد و به نظر می رسد انتخاب بهتری نسبت به فیلم مورد علاقه تارانتینو باشد ، کری بیشتر یک نمایش ترسناک دارد. علاوه بر این ، به نظر می رسد صحنه آتش زدن سالن بدنسازی کری و به دام انداختن قلدرها و معلمان دبیرستان تأثیر زیادی در اوج فیلم حرامزاده داشته باشد.

کوئنتین تارانتینو

در این فیلم 2009 تارانتینو ، شوشانا سینمای خود را با تمام نازی های برتر که در انتقام رژیم نازی گرفتار شده اند ، می سوزاند و در همان زمان فیلم های خنده دار خود را در فیلم به نمایش می گذارد. این میز بسیار شبیه به آن چیزی است که وقتی کری خون خوک را روی سرش ریخت و همه درها را قفل کرد ، سالن بدنسازی را سوزاند و مهمانی را به محل قتل تبدیل کرد. صحنه کری یکی از وحشتناک ترین اما قدرتمندترین صحنه ها در تاریخ این نوع وحشت است و چنین برداشتی در اقدامات خشونت آمیز تارانتینو ، به ویژه کشته شدن بیل ، بیشتر مشهود است.

به نظر می رسد کری آنقدر بر بیل تأثیر گذاشته است که تارانتینو حتی از تکنیک دو صفحه ای کری برای ارائه دو دیدگاه در مورد حمله استفاده کرده است. یکی از هدف و دیگری از مجرم. همچنین مقایسه هایی بین کری و بئاتریکس کیدو یا بیل را بکش. هر دو به دنبال انتقام خونین از کسانی هستند که زندگی خود را خراب کردند و در نهایت انتقام گرفتند. Kill Door 2 حتی وقتی بئاتریکس از قبرش بیرون می آید ، یک علامت واضح از کری وجود دارد و بئاتریکس ، درست مثل او ، یکی از دستانش را از زمین بیرون می آورد و از قبر بیرون می آید. در تصویر کری ، در دنباله کابوس ها ، شخصیت ، هنگامی که بیدار می شود ، یک دست را از جلو مجروح می کند و بلند می شود. کشتن بیل ارتباط زیادی با کری دارد ، اما کوئنتین تارانتینو همیشه عشق خود را به استفان کینگ ابراز کرده است. این جان تراولتا در فیلم پرطرفدار در نقش بیلی قلدر بازی می کند. جالب اینجاست که کری فیلم مورد علاقه تارانتینو از دی پالما نیست و اعتبار فیلم فیلم فروپاشی در سال 1981 است که تراولتا نیز در آن بازی می کند.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا