هنر و سینما

۹ دلیل که هانس زیمر تأثیرگذارترین آهنگساز سینماست


در حالی که بسیاری می گویند جان ویلیامز مشهورترین خالق تاریخ سینما است ، بر سر هانس زیمر نیز اختلاف نظر وجود دارد. او سابقه درخشانی دارد و به خلق موسیقی عالی برای فیلم های سراسر جهان ادامه می دهد.

نمی توان آثار زیمر را در امضای افرادی که موسیقی متن و فیلم را ایجاد کرده اند ، که شامل نمونه های زیادی از آثار ماندگار است نادیده گرفت. او همچنان تأثیرات قابل توجهی بر آثار مختلف سینمایی از راه های مختلف می گذارد و موسیقی او بخشی از پروژه هایی است که او در آن شرکت می کند. اما با همه اینها ، هانس زیمر چه تاثیری در تاریخ موسیقی داشته است؟ در اینجا نه دلیل وجود دارد که چرا زیمر به عنوان تأثیرگذارترین فیلمساز شناخته می شود.

9. آزمایش های مختلف

شوالیه شوالیه. هانس زیمر

هانس زیمر تا کنون یک رکورد غنی از خود به جای گذاشته است. در حالی که او ممکن است اکنون بخاطر کارهای خود برای آثار اصلی شناخته شده باشد ، فیلم هایی که در آن به عنوان آهنگساز ظاهر شده است بسیار متفاوت است. زیمر برای ژانرهای مختلف موسیقی ساخته است و در منطقه امن خود نبوده و بر بسیاری از چالش ها غلبه کرده است.

وقتی به سوابق او نگاه می کنیم ، فیلم هایی را در دسته بندی موضوعی مختلف می بینیم. از سه گانه ابرقهرمانی “شوالیه سیاه” گرفته تا داستان حماسی “گلادیاتور” ، زیمر با موسیقی خود دنیاهای زیادی را خلق کرده است ، که به پرداختن به طیف گسترده ای از ژانرها کمک می کند.

8. چگونه بدانیم

پیانو هانس زیمر

هانس زیمر ظاهری منحصر به فرد دارد که برای طرفداران سخت کوش فیلم یا تماشاگران معمولی فیلم آشنا است. وقتی به کارهای او گوش می دهیم ، قبل از غنی شدن آن از نظر شعر ، موضوعی بسیار ساده داریم که با فضای فیلم همخوانی دارد.

در آینده شاهد آهنگسازی آثار هانس زیمر خواهیم بود که در آن بیشتر صداهای ارکستری را اجرا می کند. یکی از بهترین ویژگیهای سبک زیمر توانایی او در انتقال سرعت موسیقی و دنباله و صدای موسیقی در چند نت است.

7. اصلاح ساختار مدرن

تلماسه. هانس زیمر

تحقیقات زیادی در مورد تغییرات ساختاری در دهه گذشته انجام شده است. سفر این تغییرات را می توان در آثار چند نفر مشاهده کرد که دو نفر از آنها جان ویلیامز و هانس زیمر هستند. با همه موارد گفته شده ، زیمر مطمئناً یکی از بزرگترین آهنگسازان تمام دوران است.

در حقیقت ، بخشی از تأثیرات زیمر به کیفیت کار او و نحوه منحصر به فرد شدن موسیقی ، ماندگار و جذاب و رسیدن به فرایند ، جذابیت و جذابیتی که قبلاً توضیح داده شد مربوط می شود. سبک شخصی زیمر یکی از عناصری است که به فیلمهای بعدی که در آن باید به عنوان آهنگساز ظاهر شود کمک خواهد کرد.

6. از کار آنها تقلید کنید

تلقین هانس زیمر

البته ، کارهایی که پاسخ می دهند و با موفقیت روبرو می شوند ، مطمئناً دارای نسخه ها و تقلید هستند و نمونه های بی شماری از تقلید از آثار زیمر توسط افراد فعال در این زمینه وجود دارد. در واقع ، این احتمالاً آسان ترین مکان برای یافتن شاهکارهای او در تریلرهای فیلم های مختلف است.

موسیقی هانس زیمر برای “آغاز” در میان دیگر شاهکارهای او به یک اثر هنری تبدیل شده است و پیدا کردن تریلر از فیلمی که سعی نکرده است بار را به گروه موسیقی مشابه اضافه کند ، دشوار است. نگاهی به فیلم بیندازید. با این حال ، تقلید همیشه به این معنا نیست که می توان به همان مهارت ها دست یافت.

5. تم های مجازی

دزدان دریایی کارائیب. هانس زیمر

همه شاهکارهای موسیقی در دنیای موسیقی اغلب به خاطر موضوعاتی که ایجاد کرده اند شناخته می شوند. اگر آثار به یاد ماندنی داشته باشند ، در برابر آزمون زمان مقاومت خواهند کرد و گذشت زمان از ارزش آن آثار نمی کاهد. اگرچه برخی از تماشاگران با شنیدن موسیقی در ذهن خود سینما را ترک می کنند ، این آهنگساز موفق به خلق اثری جذاب و تأثیرگذار شده است.

آثار خود هانس زیمر گویای کمبود فضا است. سه گانه فوق الذکر “شوالیه سیاه” ، “تلقین” و “گلادیاتور” در صدر کلاس فیلم خود قرار دارند ، موسیقی متن های زیبا و به یاد ماندنی ای که زیمر برای سریال “دزدان دریایی کارائیب” و البته پیشگام موسیقی فیلم “شیر شیر”

4. تداوم تاریخ

دانکرک هانس زیمر

موسیقی پخش شده توسط زیمر ارتباط ویژه و متمایزی با روایت فیلم و داستان فیلم دارد. کار او در “دانکرک” نمونه بارز این امر است و به وضوح نشان می دهد که چگونه موسیقی زیمر می تواند تفاوت بزرگی در روایت این فیلم جنگی و حماسی ایجاد کرده و نمایش را عوض کند و او را به عنوان یک تجربه دلپذیر غافلگیر کند.

3. میراث نولان

کریستوفر نولان. هانس زیمر

کریستوفر نولان یکی از قدرتمندترین فیلمسازان جهان است. کارگردانی و نویسندگی او درخشان است و او موفق شده است طولانی ترین اثر سینمایی را در سالهای اخیر در سینما انجام دهد. تقریباً همه بهترین و محبوب ترین فیلم های نولان با همکاری زیمر به عنوان آهنگساز فیلم ساخته شده اند ، بنابراین جادوی فیلمسازی نولان می تواند تأثیر مهمی بر مخاطبانش داشته باشد.

میراث به جا مانده از نولان و زیمر برای همیشه پیوند خورده است. نولان به دلیل اعتماد مردم به او و داشتن شهرت و مهارت های مشابه یکی از مهمترین کارگردانان تاثیرگذار در تاریخ سینما است. از “دانکرک” تا “بین ستاره ای” ، موفقیت برخی از نولان تا حد زیادی مدیون زیمر است.

2. معمولی را تحسین کنید

گلادیاتور هانس زیمر

ایجاد یک فیلم کوچکتر می تواند خاطرات سینمای سنتی را زنده کند و نه تنها طرفداران مشتاق سینما بلکه کسانی که گهگاه وارد سینما می شوند با آن آشنا می شوند. هانس زیمر مانند جان ویلیامز در سالهای اخیر توانسته است به این موقعیت دست نیافتنی برسد.

واقعاً مهم است که علاقمندان به فیلم بلیط این فیلم را بخرند تا آثار زیمر را در فیلم های مورد علاقه خود بشنوند. زیرا کار او به نمادی از موسیقی منحصر به فرد و درخشان و ساختن تصاویر منحصر به فرد و قدرتمند تبدیل شده است. تعداد کمی از آهنگسازان مانند زیمر می توانند صندلی های متعددی را بفروشند و تماشاگران را با موسیقی که برای آنها جذاب است غرق کنند.

1. یک رکورد افتخار آمیز

در میان ستارگان. هانس زیمر

در حالی که فرد مجبور نیست میراث و دستاوردهای خود را در یک جایزه بسنجد ، نادیده گرفتن تعداد مدارک هانس زیمر بسیار دشوار است. زیمر برای قطعات خود جوایز متعددی از جمله BAFTA و اسکار را از آن خود کرده است.

در حقیقت ، او در طول فعالیت خود در زمینه خلاقیت 246 جایزه دریافت کرد که از این تعداد 122 جایزه دریافت کرد. این برای او آمار جذابی است. با وجود حرفه طولانی ، او فقط یک بار در سال 1995 برای موسیقی متن فیلم متحرکش در فیلم شیر شیر ، اسکار دریافت کرد. با وجود همه این موارد ، زیمر هنوز یکی از شناخته شده ترین فیلمسازان در جهان فیلم و فیلمسازی است.

منبع: نمایش صفحه نمایش

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا