عوامل موثر درقیمت سنگ ساختمان

برای کسانی که قصد خرید خانه یا آپارتمانی دارند، ار معیارهای بسیار تاثیرگذار بر روی تصمیم شان نمای بیرونی خانه است و همین موضوع می تواند بر روی نگرش افراد به خانه ای که خریداری می کنند، تاثیر بگذارد در نتیجه پیمان کاران و ساختمان سازان باید به این نکته بسیار توجه کنند و برای خانه و آپارتمان ها نمای زیبایی بسازند. محبوب ترین متریال برای نمای بیرونی بین عموم جامعه سنگ است. سنگ ساختمانی نمایی شیک و مدرن به ساختمان می دهد. نکته ای که در این جا بسیار جلب توجه می کند، قیمت سنگ ساختمانی است زیرا پیش از ساخت ساختمان باید برآوردی از هزینه های بخش های مختلف آن داشت. در این متن قصد داریم به این نکته بسیار و به موضوع قیمت سنگ ساختمانی بپردازیم و به این پرسش پاسخ دهیم که:

چه عواملی بر قیمت سنگ ساختمانی تاثیر گذار هستند؟

نوع سنگ

انواع مختلفی از سنگ ساختمانی وجود دارد که شما می توانید از بین آن ها سنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این قسمت به معرفی چند سنگ خواهیم پرداخت:

  • : زیبایی منحصر به فردی دارد، برای ساخت ستون و در دیواره ها و کف ساختمان استفاده می شود. سنگ گرانیت گران است به این دلیل که فرآیند تولید آن، فرآیندی پرهزینه است.
  • سنگ کوآتزیت: سنگ دیگر کوارتزیت است که برای نما و سطح پله ها استفاده می شود و در برابر هوازدگی مقاوم است و همچنین کوارتزیت نسبت به دیگر سنگ ها یک سنگ ساختمانی ارزان است.
  • سنگ مرمر: سنگ دیگری که در این بخش به آن می پردازیم، سنگ مرمر است که به دلیل زیبایی چشم نوازش در فضایی داخلی ساختمان استفاده می شود و از آن جایی که مقاومت خوبی در برابر باران های اسیدی ندارد، به عنوان نما استفاده نمی شود.

رنگ سنگ

رنگ سنگ از دیگر عوامل موثر بر قیمت سنگ است که در زیبایی فضا هم تاثیر مستقیم دارد و از این جهت، انتخاب رنگ مناسب اهمیت دو چندانی پیدا می کند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برخی از سنگ ها به راحتی با بعضی از مواد شیمیایی واکنش می دهند و رنگ آن ها عوض می شود و رنگ اولیه خود را از دست می دهند. در نتیجه در انتخاب سنگ باید به موقعیت جغرافیایی ساختمان توجه ویژه ای کنید. همین طور برخی از سنگ ها بر اثر نور شدید خورشید رنگ خود را از دست می دهند. برای همین بهتر است از این سنگ ها در داخل فضای ساختمان استفاده کنید.

برش سنگ

عامل دیگر برش سنگ است. سنگ پیش از آن که به مرحله استفاده در ساختمان برسد، باید مرحله فرآوری را بگذراند. در این جا نیز با توجه به ویژگی های سنگ و قیمت ابزارآلات فرآوری قیمت سنگ ساختمانی متفاوت می شود. به عنوان مثال همان طور که در بخش اول اشاره شد، سنگ گرانیت، سنگ سختی است و برای همین موضوع برش و صیغلی کردن آن به هزینه بیشتری نیاز دارد و این هزینه در قیمت سنگ تاثیر مستقیم دارد. به طور کلی می توان گفت که هر چه سنگ رو به نرم تر شدن برود، هرینه فرآوری آن کمتر می شود و در نهایت سنگ ساختمانی ارزان تری است.

دوام سنگ

سنگ نیز از ساختار فزیکی و شیمیایی مشخصی تشکیل شده است و برخی از عوامل فیزیکی و شیمیایی دوام سنگ را تحت تاثیر قرار می دهند. از عوامل فیزیکی که در کاهش دوام سنگ موثر است، می توان از تغییرات دمایی نام برد که باعث شکستن سنگ می شود. آب و رطوبت نیز از دیگر عواملی است که در کاهش دوام سنگ تاثیر مستقیم می گذارد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم، خرید سنگ ساختمانی مورد نظر خود را با توجه به آب و هوای منطقه انتخاب کنید.

همچنین در زمینه دوام سنگ پارامترهای دیگری نظیر مقاومت سایشی، مقاومت خمشی و مقاومت فشاری اهمیت پیدا می کنند. معیار مقاومت سایشی هنگام استفاده سنگ در معابر یا راه پله های ساختمان اهمیت می کند. مقاومت خمشی معیاری برای سنجش توانایی سنگ در تحمل تنش های خمشی است و مقاومت فشاری نیز چنان که از نامش پیدا است، معیاری برای سنجش مقاومت سنگ در برابر نیروهای فشاری است.

جمع بندی

سنگ یکی از متریال های جدا نشدنی در ساختمان سازی است. به دلیل همین موضوع کسب آگاهی بیشتر در زمینه سنگ و خصوصیات آن برای ساختمان سازان و پیمانکاران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این متن به این موضوع پرداختیم و سعی کردیم که معیارهای مختلف موثر در قیمت و کیفیت سنگ را برشمریم. از عوامل مذکور می توان از نوع سنگ، رنگ سنگ، ابزارآلات برش سنگ و دوام سنگ نام برد که در زمان خرید سنگ ساختمانی باید به آن ها توجه ویژه ای کرد. در قسمت نوع سنگ به معرفی سه نوع سنگ گرانیت، کواتزیت و مرمر پرداختیم و ویژگی هر کدام را در زمینه ساختمان سازی یادآور شدیم. در قسمت رنگ سنگ هم از عوامل پایداری رنگ سنگ سخن گفتیم و در قسمت سنگ اهمیت میزان سختی سنگ در قیمت سنگ را بررسی کردیم و در بخش پایانی و دوام سنگ به معرفی سه پارامتر مقاومت سایشی، مقاومت فشاری و مقاومت خمشی پرداختیم و این نکته را مورد تاکید قرار دادیم که در خرید سنگ ساختمانی عامل آب و هوای محیطی بسیار اهمیت دارد. شما می توانید سنگ ساختمانی مورد نظر خود را از ما مرجع فروش سنگ ساختماگرانترین سنگ نما ساختمان

نمای بیرونی ساختمان از مهم ترین اجزای هر ساختمان شیکی است و در زیبا به نظر رسیدن ساختمان نقش بسیار مهمی ایفا می کند. به همین خاطر، طراحان و معماران ساختمان در تلاشند که از باکیفیت ترین متریال و سنگ ها برای نمای ساختمان استفاده کنند.

لاکچری  ترین  سنگ درپوش ساختمانی که برای نما استفاده می شود، سنگ تراورتن است که زیبایی و دوام را به نمای ساختمان می بخشد. هر چه رنگ سنگ های تراورتن روشن تر باشد، قیمت آن ها نیز بالاتر است.

گرانترین سنگ کف ساختمان

بعد از نمای بیرونی ساختمان، قسمت دیگری که نقش مهمی در زیبایی ساختمان ایفا می کند کفپوش است. از آنجایی که سنگ هایی که برای کف به کار می روند باید علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی در برابر فشار و خراشیده شدن داشته باشند، به هیچ عنوان نباید سراغ گزینه هایی بروید که قیمت و کیفیت پایینی دارند.

گرانترین سنگ ساختمانی ای که برای کف استفاده می شود سنگ اسلب مرمر است که در تنوعی از رنگ ها (از جمله سفید، صورتی و سبز) در دسترس است. یکی دیگر از سنگ های پرکاربرد برای کف،  است که می توان آن را به صورت بوک مچ و فورمچ به کار برد. دو سنگی که در رده بندی قیمتی بعدی قرار می گیرند، سنگ مرمریت هرسین و دهبید هستند.

گرانترین سنگ دیوار ساختمان

زمانی که برای اولین بار وارد ساختمان می شوید یکی از اولین نقاطی که توجه تان را جلب می کند، دیوار و نحوه طراحی آن است. لاکچری  ترین سنگ ساختمانی که برای دیوار به کار می رود سنگ عقیق است و بعد از آن می توان سنگ های مرمر و تراونیکس (بوک مچ و فور مچ) را نام برد. این سنگ ها قابلیت ساب پذیری و عبور نور خوبی دارند. می توان با قرار دادن نورپردازی مناسب در قسمت پشتی این سنگ ها جلوه بسیار زیبایی را به طراحی داخلی ساختمان بخشید.

گرانترین سنگ پله

به خاطر این که پله ها ارتفاع بالاتری نسبت به سایر قسمت های داخلی ساختمان دارند (به خصوص در بناهای دوبلکس)، نباید از زیبایی متریال به کار برده در ساخت آنها غافل شد.

معمولا از سنگ های اسلب که قیمت بسیار بالایی دارند در طراحی پله استفاده می شود، زیرا این سنگ ها دارای طرح  و نقش های طبیعی ای هستند که قرار دادن آنها در کنار هم جلوه بسیار زیبایی را ایجاد می کند. لاکچری  ترین سنگ ساختمانی که برای پله استفاده می شود سنگ مرمر و بعد از آن است. این سنگ ها مقاومت بسیار بالایی دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا