توصیه های اسباب کشی منزل
مدیریت اسباب کشی
اسباب کشی یک عمل کوچک نیست که بخواهیم همچون جابجایی کوچک وسایل یک اتاق یا چیدن وسایل غیر ضروری در انبار به آن نگاه کنیم. در اسباب کشی ما قرار است کل وسایل یک منزل را جمع کرده و به منزلی جدید منتقل کنیم آن هم با کمترین صرف زمان، کمترین صرف انرژی، کمترین میزان خسارت به وسایل و حتی افراد و البته با بهترین نظم. همه این فاکتور ها اهمیت بسزایی در انجام یک اسباب کشی موفق و راحت را دارد و به همین ترتیب فقدان هر یک از آن ها به معنای داشتن یک اسباب کشی سخت و طاقت فرسا خواهد بود؛ بنابراین انجام یک اسباب کشی راحت نیاز به مدیریت درست و دقیق دارد و این مدیریت نیز باید تابع یک برنامه ریزی دقیق باشد.
برای برنامه ریزی درست یک اسباب کشی نیاز به این داریم تا همه ابعاد این عمل را از قبل شناسایی و برای هریک از آن ها پیش بینی های لازم را در نظر بگیریم. این حرف بدان معناست که باید اسباب کشی را یک فرآیند تصور کنید که این فرآیند باید به مرحله هایی تقسیم شود. سپس برای هر یک از مرحله ها نیز برنامه ریزی و پیش بینی لازم صورت گیرد تا شما به راحتی بتوانید این فرآیند را مدیریت کنید.
فرض کنید که شما منزل جدید خود را نتخاب کرده اید و قرار است طی یک هفته به این مکان جدید اسباب کشی کنید. خوب به سادگی می توان فهمید که شما اول باید مقدمات بسته بندی وسایل خود را فراهیم کنید (مثلا کارتن تهیه کنید)، سپس وسایل خود را بسته بندی کنید و در نهایت وسایل خود را در یک وسیله قرار داده و عمل جابجایی را انجام دهید. در این زمینه باربری صداقت بار کمک قابل توجهی میتواند به شما بکند.
نکاتی مفید بری آنکه اسباب کشی راحت و بی دردسری داشته باشیم
اگر بدانید چطور اسباب کشی کرده و چگونه سریعا وسایل خود را جا به جا کرده و یک فنجان چای بنوشید، می توانید با خواندن این مطلب کار سخت را برای خودتان راحت تر کنید. انگلیسی ها می گویند 3 بار اسباب کشی کردن به اندازه یک آتش سوزی به شما ضرر می رساند.
مثل اینکه بسته بندی وسایل و باز کردن آن ها بعد از اسباب کشی تمامی ندارد و پس از مرحله خسته کننده بسته بندی و جابجایی بعد از مدت کوتاهی نوبت به چیدمان خانه و باز کردن وسایل می رسد ولی به هرحال باید آن را انجام داد چه بهتر که راه و روش هایی برای سبک تر و ساده تر کردن آن بدانیم ؛ در این بخش از می آموزیم چگونه اسباب کشی بهتر و چیدمان سریع تری داشته باشیم. برای این منظور میتوانید از متخصصین ما در باربری کرج کمک بگیرید.
دقیقه نودی نباشید و در اسرع وقت شروع کنید
شاید مهمترین نکته مشاوره برای کاهش حجم در اسباب کشی این باشد که هرچه زودتر کار را شروع کنید ، به محض اینکه فهمیدید که شما به یک فضای کوچکتر اسباب کشی می کنید، کار خود را شروع کنید. هرچند رفتن به خانه یا آپارتمان جدید می تواند دلهره آور باشد، اما اگر پیش تر برنامه ریزی کرده باشید، می توانید در هر هفته یا حتی یک اتاق را جمع کنید.
با کمی توجه و کم کم انجام کارهای فضاها، به نظر می رسد قابل کنترل تر می شود. حداقل، شروع به نوشتن لیستی از وسایلی کنید که می توانید از شر آنها خلاص شویداگر قصد دارید وسایل را اهدا کنید یا آنها را آنلاین بفروشید، به جای اینکه در حیاط حراج بزنید، می توانید از دست وسایلتان خلاص شوید ، وقتی خانه خود را خالی کردید، می توانید پیشرفتتان را مشاهده کنید و این شما را تشویق می کند تا کارتان را ادامه دهید
چک لیست نوشته و وسایل اضافه خود را جدا کنید
بهترین راه برای کاهش حجم وسایلتان در طی اسباب کشی، صادق بودن در مورد آنچه که واقعا نیاز دارید است ، قبل از شروع به بیرون ریختن وسایلتان، بنشینید و لیستی از آنچه که قطعا نیاز دارید را تهیه کنید اینها باید مواردی باشند که به طور منظم از آنها استفاده می کنید، مانند تخت و وسایل آشپزی. در همان زمان، مواردی را که می توانید به راحتی بدون آنها زندگی کنید نیز بنویسید برای مثال، اگر شما در حال حاضر در هر اتاق یک تلویزیون دارید، اما به جایی می روید که اتاق های کمتری دارد، حداقل از یک تلویزیون خود خلاص شوید.
این زمانی است که باید بفهمید از چه چیزی دو تا دارید و می توانید از دست یکی از آنها خلاص شوید ، حتی اقلام های کوچک، مانند یک چاقوی اضافی که هرگز از آن استفاده نمی کنید، باید بیرون گذاشته شود.به یاد داشته باشید که دوازده وسیله کوچک برای جمع آوری یک اتاق منطقی لازم است در نهایت، مواردی که می توانید با نسخه های کوچکتر، جایگزینش کنید را کشف کنید برخی از نمونه های واضح شامل تخت و یا مبل اتاق نشیمن، تلویزیون و میز آشپزخانه شما است.
وسایل اضافه را بفروشید یا اهدا کنید
بسته به اولویت شخصی شما، باید اقلامی را که تصمیم دارید که دیگر نیازی ندارید، اگر وضعیت خوبی دارند، می توانید به فروش برسانید و یا اهدا کنید.اگر شما وسیله ای را به دلایل احساسی دوست ندارید اقلام غیر ضروری خود را، مثلا تلویزیون را بیرون کنید، پول اضافی حاصل از فروش آنها می تواند به شما برای مقابله با این حس کمک کند. وقتی که بحث فروش و اهدای وسایل پیش می آید، بحث همه چیز یا هیچ چیز نیست.
شما می توانید اقلام گران را بفروشید و کالاهای ارزان تر، مانند ظروف تکراری و لباس های استفاده شده خود را اهدا کنید همچنین در نظر داشته باشید که آیا از آشناهایتان کسی هست که برخی از اقلام در نظر بگیرید شما را بخواهد یا خیر. برای بیرون کردن وسایلی که دوستشان دارید، این کار گزینه بهتری است
یک انبار یا واحد ذخیره سازی در نظر بگیرید
واحدهای ذخیره سازی برای همه نیستند، اما اگر وسایلی دارید که به سادگی نمیتوانید از دست آنها خلاص شوید، اما همچنین در خانه جدید خود فضایی برای آنها ندارید، یکی از این واحدها را اجاره کنید، فقط مطمئن شوید که شما از این واحد ذخیره سازی یه همان انباری به عنوان بهانه ای برای نگهداری وسایلی که نمی خواهید و از آنها استفاده نمی کنید، استفاده نکنید.
این واحد ها فقط مشکل را جابه جا می کند و حلش نمی کند همچنین شما را مجبور به اجاره یک واحد بزرگتر می کند که هزینه ماهانه دارد در عوض، از واحد ذخیره سازی خود برای انبار اقلامی که نمی توانید تحمل بیرون ریختن آنها را داشته باشید و یا در آینده شاید از آنها استفاده می کنید، استفاده کنید.
چند نکته مفید و پیشنهاد کوتاه برای اسباب کشی راحت
- در حین بسته بندی اسباب خانه بر روی هر جعبه اسم محل آن و محتویاتش را بنویسید و بر روی آن بچسبانید .
- اگر تعدادی برای کمک دارید پس هر شخص را مسئول یک قسمت از خانه کنید اما در صورتیکه خودتان به تنهایی باید اسباب را جمع آوری کنید بهتر است تا زمانی که بسته بندی اسباب یک اتاق یا بخشی از خانه تمام نشده است به سراغ جای دیگری نروید
- یک نکته بسیار مهم که اغلب به آن توجهی نمیشود این است :در زمان جابجایی وسایل، فردی را در منزل جدید مسئول کنید تا کارگرها را راهنمایی کند برای اینکه وسایل هر قسمت را تا جایی که امکان دارد بر اساس نام روی جعبه ها در محل مشخص خود قرار دهد.
- در خانه جدید هم هر قسمت را به شخصی بسپارید .
- هر فرد را مسئول چیدن وسایل شخصی خودش کنید تا آن ها را به سلیقه خود بچیند.
- هرگز قبل از مشخص کردن جای وسایل، آن ها را باز نکنید چرا که این کار باعث می شود نظم مورد نظرتان اجرایی نشود و وسایل سرجایشان قرار نگیرد.
- لوازم یا لباس های آویز مربوط به کمدها را سریع آویزان کنید.
- با قراردادن وسایل بزرگ مانند مبلمان و بوفه در گوشه ها از بهم ریختگی محیط خانه جلوگیری کنید و در نهایت بر اساس فضای باقیمانده به بهترین شکل ممکن آن ها را بچینید.