هنر و سینما

۵ نکته‌ که قبل از تماشای سریال میراث ژوپیتر باید بدانید


مارک میلار ، خالق میراث ژوپیتر و جاش دوهامل ، لزلی بیب و دیگر بازیگران زن برای این سریال مصاحبه کردند و به پنج نکته ای که شنوندگان میراث مشتری باید بدانند اشاره کردند.

سری جدید نتفلیکس ، میراث مشتری ، نوعی سریال قهرمان جدید است. این مجموعه داستان گروهی از قهرمانان را روایت می کند که از دهه 1930 با هم به عنوان قهرمان کار کرده اند و اکنون با فرزندان خود که نسل دوم با مهارت ها و اهداف متفاوت هستند با چالش هایی روبرو شده اند.

اگرچه مجموعه قهرمانان دیگر شبیه به این مجموعه هستند ، میراث مشتری سابقه خانوادگی با موضوعات قدرت ، کینه و امید بزرگ است و دشمن بزرگ شخصیت منحصر به فرد خود را دارد. بینندگانی که شروع به تماشای این سریال می کنند ممکن است بارها شگفت زده شوند.

نمایندگان راتون تومیتوز با چندین بازیگر و یکی از سازندگان آنها ، مارک میلار ، مصاحبه کردند تا پنج مورد را که قبل از تماشای سریال باید بدانیم ، شناسایی کنند.

1. این مجموعه حماسی است از نسلی به نسل دیگر

میراث مشتری

ایده قهرمان در یک نسل (یعنی والدین و فرزندان یا بستگان نزدیک دارای هویت و قدرت مشترک) مفهوم جدیدی در کتاب های کمیک نیست. کمیک هایی مانند Starman و Flash تا حد زیادی به این موضوع پرداخته اند. مجموعه فلش نیز موضوعی مشابه دارد و می بینیم که در مجموعه جدید سوپرمن و لوئیس ، کلارک کنت به دنبال گذراندن وقت با فرزندان نوجوان خود است.

اما در میراث مشتری ، می بینیم که هسته اصلی سری ورود نسل بعدی است.

به گفته جاش دوامل ، علاقه مند (آرمان شهر) این سریال ، میراث مشتری استعاره ای از نحوه انتقال سنت ها ، ارزش های خانوادگی ، عشق و محبت است. وی افزود: “من فکر می کنم صحبت های زیادی در مورد والدین وجود دارد و نزدیک شدن به آنها بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت آنها ممکن است از شما فاصله بگیرند.”

یکی از موضوعات اصلی این مجموعه ، موضوع بیگانگی کودکان از والدین و تأثیر آن بر آینده آنها است.

در ابتدای این مجموعه ، می بینیم که پسر آرمان شهر ، براندون سامپسون (پاراگون) با آرمانشهرها مخالفت می کند و این باعث شک و تردید در بین گروه قهرمانان در مورد خواسته های پسرش می شود.

وقتی از او درباره انتظارات آرمان شهر براندون از پسرش ، اندرو هورتون س askedال شد ، او پاسخ داد: “براندون در طول سریال چیزهای زیادی را نگه می دارد و لازم نیست.” وی گفت: “از براندون و خواهرش کلوئه خواسته می شود که از انرژی خود به نحو مثبتی استفاده کنند و به دیگران کمک کنند ، اما آنها این کار را یک مسئولیت اضافی می دانند و جرات نمی کنند که راه پدر و مادر خود را دنبال کنند.” “اما در طول آن سریال ها ، آنها هرگز دعوت نشدند تا راه پدر و مادر خود را دنبال کنند و هیچ مسئولیتی به آنها محول نشد.”

با این حال ، براندون فکر می کرد که باید مانند پدرش به موجودی تبدیل شود و به این دلیل او به دلیل نداشتن تجربه ، روزهای سختی را سپری می کرد.

به گفته هورتون ، دلیل شکست او این است که افرادی مانند Utopian الگوهای او هستند.

از جهاتی ، ترس براندون از شکست منجر به تصمیم خواهرش کلوئه و بستگانش ، هم قبل و هم بعد از داستان می شود.

2. در میراث مشتری ، ایده لیگ عدالت به عنوان یک بیوگرافی مشترک استفاده می شود.

میراث مشتری

اگرچه اولین اعضای تیم لیگ عدالت مهارت های مشابهی دارند ، اما ظاهر و نقاط قوت شخصی آنها ممکن است بینندگان را به یاد تیم لیگ عدالت آمریکا بیندازد. به گفته میلار ، آنها عمداً رویکرد مشابهی را برای انتقام جویان انتخاب کردند.

میلار گفت: “این نقطه شروع عالی برای بدن مخاطبان جدید است.” بازیگرانی که با ما بزرگ شدند ریشه در اساطیر 5000 ساله یونانی یا اسطوره های 11000 ساله مصری یا اساطیر چینی داشتند. “

طبیعت الهی آنها ، علیرغم داشتن ریش و موهای سفید بلند ، به این معنی است که ، به عنوان مثال ، ویژگی های اتوپیایی در طول سریال اهمیت ویژه ای دارد.

میلارد گفت: “محیط ما به این الگو عادت کرده است.” افرادی مانند سوپرمن ، زئوس یا مشتری به نام وجود دارند و از سوی دیگر افرادی مانند Wonder Woman به نام آفرودیت و … “این کهن الگوها گاهی توصیفی تر از قهرمانان موجود هستند.”

در مجموعه میراث مشتری ، آزمایش این کهن الگوها با فرزندانشان به منبع اصلی استرس تبدیل شده است.

3. این سریال اصول رفتار قهرمانانه را به چالش می کشد

میراث مشتری

یکی از نکاتی که توسط گروه های قهرمان سابق مانند لیگ عدالت مورد استفاده قرار می گرفت ، پایبندی گروه به قانونی بود که شلدون سیمپسون (نام شهروندی آرمان شهر) در زمان ایجاد آن حدود صد سال قبل ایجاد کرد. قدرت آغاز تاریخ است : ما فقط باید به دیگران کمک کنیم. حکومت بر کشور و کشتن انواع مردم ممنوع است. این قوانین ریشه در لذت بردن میلر از فرهنگ آمریکایی دارد ، زیرا او در تلویزیون و فیلم رشد کرد ، اما سه قانون قابل درک را تعیین می کند که پیروی از آنها نیز دشوار است.

خود Duhamel گفت که با این قوانین مشکل دارد ، اما با شخصیت او موافق است که قهرمانان نباید از قدرت خود برای به عهده گرفتن مسئولیت دولت استفاده کنند.

او معتقد است که دادن قدرت بیش از حد به یک نفر می تواند خطرناک باشد و آنها فقط باید به مردم خدمت کنند.

اما ممنوعیت کشتن دو حامل کمی نگران کننده است. زیرا او موقعیت هایی را مشاهده کرد که در آن استفاده از نیروی کشنده می تواند مفید باشد. او در یک الهیات فرضی گفت: “اگر کسی بخواهد پسر من را بکشد ، من او را اول می کشم.”

گفتگوهای او با تهیه کنندگان و نویسندگان او را کمی متقاعد کرده است و تا آنجا که مخاطبانش می دانند ، شلدون به قوانین خودش پایبند است.

مایک وید ، بازیگر نقش فیتز اسمال (Flair) ، یکی از اولین قهرمانان نسل ، معتقد است که شخصیت او پس از 60 سال کار به عنوان یک قهرمان نظر خود را در مورد این قوانین تغییر می دهد.

او گفت: “فیتز به چشم یک مرد مسن به شلدون نگاه می کند و برای او الگو می گیرد.” به همین دلیل ، او ابتدا قوانینی را که وضع کرده است می پذیرد. “اما پس از سالها تلاش و فداکاری ، او برخلاف دیگران دیگر به این قوانین اعتماد نداشت.”

تنیکا دیویس نقش دختر فیتز (استعداد جدید) را بازی می کند و او را به نسل جدیدی از قهرمانان نشان می دهد.

دیویس گفت: “این قوانین باید به مرور زمان اصلاح شوند. من فکر می کنم این قوانین کمی قدیمی هستند.” در حالی که ما به اصول اساسی این قوانین احترام می گذاریم ، از سوی دیگر ، ما فکر می کنیم که آنها نیاز به کمی تغییر دارند. “

همانطور که بینندگان می بینند ، هیچ روش خاصی برای تغییر یا عدم تغییر این قوانین برای رفع چالش های دو نسل قهرمانان وجود ندارد.

برای لزلی بیب ، این کمی مشکل است. بازیگر فیلم لسلی بیب گریس سامپسون (بانوی آزادی) ، قهرمانی است که همچنین همسر یک آرمان شهر است. اگرچه لسلی بیب و شخصیت خلاق او هر دو این قوانین را مانعی برای به دست آوردن قدرت کامل می دانند ، او همچنین مشکلاتی را که نسل های آینده با وجود این قوانین با وجود دشمنان قدرتمند خود با آن مواجه می شوند ، درک می کند.

او گفت: “من فکر نمی کنم که باید سیاه و سفید در نظر گرفته شود.” “این چیزی است که گریس برای آن مبارزه می کند (همانطور که داستان پیش می رود).” این سریال چیز خوبیه جوابی نخواهید گرفت. این سوالات بوجود می آیند و شما شروع به فکر مسائل بزرگتر می کنید.

4. سازندگان این سریال از پوشیدن قهرمان ها هراسی نداشتند

میراث مشتری

نکته جالب دیگر در مورد این سریال این است که در دهه 30 الهام زیادی از آن گرفت. البته تجربه نسل جدید یکسان نیست ، اما قهرمانان این سریال درخشان ترین لباس های آن زمان را بر تن می کنند.

میلار گفت: “من طراحی لباس مورد علاقه خود را در فیلم سوپرمن 1978 دیدم.” لباس طراحی شده توسط ایوان بلیک شامل تصویر سوپرمن بود که در یک کمیک 30 سال پیش ایجاد شده بود. وی در این مورد توضیح بیشتری نداد. “او فقط می پرسید که سوپرمن چه شکلی است ، او اینطور بود.”

وی ادامه داد: “ما در اینجا همین کار را کردیم و قهرمانان خود را شبیه قهرمانان دوران طلایی جلوه دادیم. عجیب است اگر قهرمانان آن روزها با اسلحه و زره غیرمعمول ظاهر می شدند.” این سریال مانند یک قهرمان سنتی لباس می پوشد و من خوشحالم با آن. “

لباس قهرمانان این سریال ممکن است بینندگان را کمی شگفت زده کند. اما به خاطر داشته باشید که قهرمانان نسل اول نمایانگر آرمان های دهه 1930 هستند.

5. خوانندگان کتاب های مصور شگفت زده خواهند شد

میراث مشتری

اگرچه این مجموعه به یک کتاب کمیک نزدیک است (و دایره مشتری اولین ایده است) ، ما شاهد تغییرات در هشت قسمت هستیم. اما با وجود تغییر ، بینندگان ممکن است متوجه شوند که برادر شلدون ، والتر (بن دانیلز) ، بیشتر از نسخه فیلم دوست داشتنی است.

اگرچه دنیلز در برابر تلاش ها برای تجلیل از شخصیت مقاومت می کرد ، اما مطمئناً احساس برادری را به تماشاگران منتقل می کرد که در مواقع سخت ، به راحتی بر موانع و مشکلات غلبه می کند.

چه در کمیک ها و چه در طول سریال ، والتر اغلب شلدون را ممنوع می کند (با وجود به دست آوردن قدرت). اما دنیلز گفت: “او احساس می کند که تحت ستم قرار دارد. او دارای عصبی و حساس است و در کنترل احساسات خود مشکل دارد.”

اگرچه بیشتر شبهه های او با پیروزی چشمگیر پس از به دست آوردن قدرت های تله پاتیک از بین رفت ، اما این آثار تا دوران کودکی او باقی می ماند.

دنلیز افزود: “من فکر می کنم هدف والتر نشان دادن دلسوزی است.” “هدف این است که کار آنها در آینده روشن شود.”

برای خوانندگان کتاب های کمیک ، ممکن است کار با شخصیت هایی مانند والتر جالب باشد. به قول میلر: “فقط چهار دقیقه طول می کشد تا خوانندگان کمیک بوک را متحیر کنید. به همین دلیل آنها باید سریال را تماشا کنند.”

بیشتر این توصیف در حروف عمیق سریال یافت می شود. از سوی دیگر ، عناصری از حلقه کمیک مشتری در طول مجموعه برای یافتن ترکیب عناصر جدید و قدیمی استفاده شد. در هر قسمت ، بینندگان شاهد تعاملات تیم اول هستند و رابطه آنها با مسائل نسل دوم مشخص می شود.

میلار گفت: “از یک سیستم روایی پیچیده استفاده می کند که من در قهرمانان دیگر ندیده ام و دیدن آن لذت بخش است.” او امیدوار است بینندگان را متقاعد کند تا نگاهی به میراث مشتری داشته باشند.

منبع: Rottentomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا