هرس انگور بعد از برداشت

پس از برداشت انگور ، جذب در برگها ادامه یافته و مواد مغذی در شاخه ها و ریشه های جدید جمع می شوند. پس از برداشت به دوره برگریز ، حدود سه ماه دوره رشد برای بازگرداندن قدرت درخت ، تجمع مواد مغذی ، شاخه ها و جوانه های قوی و ایجاد پایه ای محکم برای عملکرد بالای انگور در سال آینده وجود دارد. بنابراین ، مدیریت انگور پس از برداشت هنوز بسیار مهم است ، عمدتا بر جنبه های زیر تمرکز دارد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از نهال گردو کلیک کنید.

یکی ، در لقاح پاییزه کار خوبی انجام دهید

بر اساس گزارشات گردو میاندوآب پالیز، تولیدکنندگان میوه می دانند که انگور در سال دو قله ریشه دارد، اولی در بهار و دومی در سپتامبر تا نوامبر پس از برداشت انگور. در این زمان برای تسهیل سیستم ریشه نیازی به باروری هیچ شاخه جدیدی نیست. مواد مغذی را جذب و ذخیره کنید و زخم های ریشه ای که در حین لقاح آسیب دیده اند به راحتی قابل بهبود هستند. علاوه بر این ، انگورهایی که وارد مرحله بلوغ می شوند عادت دارند میوه ها و تمایز جوانه های گل را انتخاب کنند. کوددهی پس از چیدن میوه می تواند زمینه مطلوبی برای تمایز جوانه گل ایجاد کند و میزان تنظیم میوه را در سال آینده افزایش دهد. برای روش کوددهی برای درختان جوان ، یک خندق باروری به شکل نوار با عمق 20-30 سانتی متر در 30-50 سانتی متر خارج از تنه اصلی حفر کنید. برای انگورهای بزرگسال ، سنگرهای 40-50 سانتی متری از تنه اصلی را با توجه به شرایط حفر کنید. مراقبت کنید تا از ریشه اصلی خودداری کنید. به طور کلی ، از 2000 تا 4000 کیلوگرم کود گوسفندی تجزیه شده در هر مو استفاده می شود. به منظور جلوگیری از برگ زدایی زودرس ، 0.3٪ اوره و 0.2٪هر 7-10 روز پس از برداشت میوه 3 تا 4 بار متوالی استفاده می شود.

دو ، مقاومت به خشکی و حفظ برگ

پس از برداشت اگر هوا خشک باشد و مدت طولانی باران ن بارد باعث از بین رفتن و ریزش زودرس برگ ها می شود که این امر برای تجمع مواد مغذی در درخت مناسب نیست. هنگام مواجهه با خشکسالی پاییز ، به آبیاری مقاوم در برابر خشکسالی توجه کنید.

سه ، حمایت علمی

در بین گره های انگور انگور در همان گره دو نوع جوانه وجود دارد ، یعنی جوانه های زمستانی و جوانه های تابستانی. جوانه های تابستانی می توانند در همان سال جوانه زده و شاخه های کمکی تشکیل دهند. شاخه های کمکی برخی از ارقام می توانند جوانه های گل را دوباره تشکیل دهند و در سال دو یا چند نتیجه بدست آورند ، اما بیشتر آنها شاخه های رویشی هستند ، که مواد مغذی را مصرف می کنند و نور را تحت تأثیر قرار می دهند. اگر جوانه های زمستانی تأثیر محرک زیادی نداشته باشند ، در یک سال گذشته نمی توانند جوانه بزنند و رشد و نمو آنها کامل و کامل است و اندام های مهمی برای بهار و باردهی شاخه ها در سال آینده هستند. جوانه های انگور به تدریج با رشد شاخه های جدید تشکیل می شوند. محافظت و تقویت رشد جوانه های زمستانی پایه ای برای عملکرد بالای انگور است و باید حفظ شود. اقدامات اتخاذ شده به موقع رویش شاخه های جدید ، از بین بردن جوانه های کمکی و ارتقا full پر بودن جوانه های زمستانی است. هرس منطقی و نگهداری مناسب جوانه ها ؛ جلوگیری از آفات و بیماریها و به حداقل رساندن آسیب مکانیکی در حین مدیریت.

چهار ، آفات كنترل كننده

تمرکز بر روی پیشگیری و درمان کپک زدگی ، کپک پودری ، آبله سیاه و زنگ زدگی است. کپک داونی عمدتا از آگوست تا اوایل و اواسط اکتبر رخ می دهد. پس از آسیب دیدن برگها ، در ابتدا لکه های کوچک شفاف و روغنی با مرزهای نامشخص نشان داده می شوند ، و سپس آنها اغلب با هم ترکیب می شوند و ضایعات بزرگی ایجاد می کنند ، عمدتا چند ضلعی های زرد تا قهوه ای. وقتی هوا مرطوب است یا رطوبت خیلی زیاد است ، یک لایه سفید کپک زدگی در پشت نقطه بیماری ایجاد می شود که اغلب باعث سوزش و ریزش زودهنگام برگ ها می شود. بنابراین ، پس از چیدن میوه ، به اولین اسپری توجه کنید و سپس هر 10 روز تا نیم ماه برای 2 تا 3 بار آن را بپاشید. عوامل موجود عبارتند از: 40٪ دی ممتورف 1500 بار ، 40٪ اتیل فسفر آلومینیوم پودر قابل خیس 300 بار ، 60٪ پودر روی 500 بار ، 66.8٪ کپک 600 بار ، 77٪ می تواند 500 ~ 800 بار مایع را از بین ببرد ، همچنین سایر بیماری های انگور را درمان می کند. همزمان ، از 2.5٪ دلتامترین برای کنترل آفات مختلف مانند اسکارب ، پروانه شاهین انگور و دو برگ برگ استفاده شود. قبل از سمپاشی ، کل باغ را تمیز کنید تا برگها و گوشهای بیمار روی شاخه ها قطع شود و روی آنها تمرکز کنید تا از بروز بیماری در سال آینده کاسته شود.

پنج ، هرس و پاکسازی باغ

با توجه به انجام یک کار خوب در هرس تابستان ، ادامه دادن کار بالا زدن و عبور ، از بین بردن ساقه ها و شاخه های نازک و برداشتن برگهای به شدت بیمار برای کاهش مصرف مواد مغذی ، تنظیم جهت جریان مواد مغذی درخت و ارتقا چشمان جوانه ای کامل و بالغ. پس از ورود انگور به دوره خواب ، باید هرس زمستانی را شروع کرد و زمان هرس باید دو هفته پس از ریزش برگ تا ابتدای بهار باشد. علاوه بر این ، لازم است شاخه ها و برگ ها و میوه های بیمار در تاکستان تمیز شود ، باغ پاکسازی شود و برای ضد عفونی تاکستان از آفت کش ها استفاده شود تا در سال آینده از بروز آفات و بیماری ها کاسته شود.

هست یکپایگاه تولید در چین ، تاسیس شده در سال 2009 ، متخصص در تولید محصولات محافظت از گیاهان. اگر سوالی داشتید ، لطفاً در این باره احساس راحتی کنید.

یک جفت: بعدی:

 

دکمه بازگشت به بالا