هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم بندتا؛ اثر جنجالی جدید ورهوفن (جشنواره کن ۲۰۲۱)


“بندتا” جدیدترین فیلم پل ورهوفن است که در جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 امسال به نمایش درآمد.

ورهوفن یک فیلمساز مشهور است که به خاطر آثاری چون “فراخوانی کل” ، “غریزه اساسی” ، “کتاب سیاه” و “Elle” شهرت دارد. فیلمساز هلندی که هم در کشور خود و هم در هالیوود کار کرده است ، دیدگاه های خشن و گویای خود را در آثار مختلف نشان داده است. ورهوفن برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان برای بهترین فیلم شد.

داستان بندتا درباره راهبه جدیدی است که در قرن 17 وارد صومعه ایتالیایی شد و یک حرکت احساسی عجیب را در این مکان تجربه کرد. در این فیلم ، ورهوفن بیشتر بازیگران “Ver” ، از جمله بازیگر ویرجینیا آفیرا ، نویسنده دیوید بیرک ، آهنگساز آن دادلی و اخیراً ویراستار فیلم خود را قبلاً استفاده می کند.

بندتا با منتقدان بین المللی و انگلیسی زبان ملاقات کرده است. منتقدان بین المللی مجله اسکرین به فیلم 2.7 از 4 ستاره دادند ، که نشان می دهد از نظر آنها ، این فیلم یک شاهکار بی اهمیت است ، اما نزدیک به خوب. مروری بر بررسی انگلیسی زبان فیلم توسط منتقدان در وب سایت راتون تومیتوز نشان می دهد که این گروه از منتقدان 78 درصد از هر 18 نظر راضی هستند. همچنین ، از مجموع 11 نظر بارگذاری شده در سایت متاکریتیک ، 7 مورد بررسی شد و 4 مورد تعدیل شد ، بنابراین 67 از 100 مورد برای فیلم ضبط شد.

در اینجا تعدادی از انتقادات منتقدان زبان انگلیسی به آخرین اثر پل ورهوفن آورده شده است.

فیلم 2021 را تماشا کنید

عمه – نیکلاس باربر

امتیاز: 100 از 100

اگرچه در نگاه اول فیلم ممکن است جعلی مضحک به نظر برسد که ما در کمدی هالیوود به آن عادت کرده بودیم ، و البته صحنه هایی در فیلم وجود دارد که ممکن است چنین دیدگاهی را تقویت کند ، اما فیلم جدید فرانسوی ورهوفن که اولین فیلم پس از “او” در سال 2016 ایجاد شد ، این به ما یادآوری می کند که این کارگردان استعداد بالاتری نسبت به خشونت یا مسائل جنسی دارد.

در بیشتر موارد ، باندتا یک اثر برشمرده ، زیبا و حتی نوعی درام تاریخی سنتی است. راهپیمایی های زیبا و لباس های زیبا و خانه های سنگی زیبا با شمع با موسیقی ارکستری از دادلی. این اثر سینمایی را می توان به عنوان مطالعه ای عمیق درباره سیاست و دین سازمان یافته و البته مطالعه ای خاص در مورد دکترین در نظر گرفت.

با وجود همه صحبت های طاعون و قرنطینه ، این فیلم به طرز عجیبی با دنیای امروز مرتبط است. من از یک صفت عجیب استفاده کردم زیرا ورهوفن سه سال پیش جلوی دوربین عکاسی می کرد.

باندتا سرشار از طنز شوخ است ، اگرچه قهرمانان و ایده های خود را بسیار جدی می گیرد. و در نهایت ، تسلط ورهوفن بر این نوع شخصیت ، تم و صدا معجزه آسا به نظر می رسد. مدیر فیلم در حال حاضر تقریباً 83 ساله است و فیلم جدید بهترین شاهکار دوران حرفه ای او به نظر می رسد.

تلگراف – تیم رابی

امتیاز: 80 از 100

باندتا بعد از فیلم 2016 دومین فیلم فرانسوی ورهوفن است.

باندتا همچنین نمایش عجیب و غریبی دارد ، اما به ندرت بیننده را جذب می کند. به طور کلی باید گفت که تمرکز اصلی این قطعه سینمایی نه هارمونی ، بلکه فیلم تمام وقت است که به طرفداران و طرفداران اجازه نمی دهد فقط آن را تماشا کنند.

عنصر طاعون در فیلم امروز عجیب به نظر می رسد ، با توجه به اینکه ورهوفن یک سال پیش فیلم را برای جشنواره آماده کرده بود. دروازه بان فریاد زد: “هر کسی که وارد می شود باید توسط پزشک ما معاینه شود.”

هالیوود ریپورتر – جردن مینتزر

امتیاز: 80 از 100

ما مدتهاست می دانیم که پل ورهوفن ، مدیرعامل و کار روی تابوهایی مانند The Main Instinct ، The Showgirls ، شیفته زندگی عیسی مسیح بود.

او قبلاً عضو گروه سمینار مسیح بود که توسط رابرت فانک ، محقق کتاب مقدس آمریکایی تأسیس شد ، به جای ساختن فیلمی در مورد عیسی ، اما پروژه خراب شد ، و آنها کتاب مشترکی را با عیسی ناصری در 2007 نوشتند. کتابی که به زبانهای مختلف ترجمه شده است.

کل داستان فیلم کمی پوچ به نظر می رسد و البته شکی نیست که فیلم در طول زمان گسترش یافته است ، اما به طور کلی فیلم های ورهوفن همیشه اینطور بوده اند زیرا همیشه طنز آمیز بودند. فیلم او درباره موضوعات تکان دهنده ای مانند هژمونی آمریکا (جنگ سالاران استعمار) ، استعمار (یادآوری مطلق) و حکومت پلیس (پلیس آهنین) بحث می کند.

بنابراین ، باندتا ، با دیدگاه دشوار خود درباره ایمان کاتولیک و قدرت حاکم بر ایتالیا در دوران رنسانس ، از این قانون مستثنی نیست.

البته ، نکته مشخص شده به این معنا نیست که فیلم برخی بینندگان ، یا حتی گروهی از بینندگان را اذیت نمی کند. با این حال ، برخی از مردم این کار را ناامیدکننده می دانند و فیلم در دفتر ایالات متحده به اندازه یک شمع کوچک سوزان در صومعه فیلم تاریک است.

ScreenDale – لی مارشال

امتیاز: 50 از 100

با ایجاد Bendeta ، یک فیلم زنده در مورد شادی جسمی و مذهبی ، تردیدهای باقی مانده در مورد اینکه پل ورهوفن فیلمساز 82 ساله می تواند تمایل خود را برای ایجاد جنجال برطرف کند ، کاملاً برطرف شده است.

البته مسأله اصلی شادی نیست که مدیر مخالف و مناظره به خود می گیرد. یک گام بزرگ به عقب دیده می شود.

هر دو شاهکار بر چهره یک زن قوی ، کنترل کننده و غیر منتظره تمرکز می کنند ، اما تصویر او در عین روشن بودن جذابیتی نیز دارد. البته برای یک بازی لایه ای شگفت انگیز توسط ایزابل هوپر.

اکنون بندتا همچنین قصد دارد زیبایی خود را در پشت صحنه نشان دهد. چگونه زنان خارج از اشراف می توانند قدرت و نفوذ خود را در دنیایی کاملاً مردانه به دست آورند.

امتیاز منتقدان کن 2021

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا