برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

علت خوردن دستمال کاغذی در کودکان

وقتی والدین یا معلم کودکی را در حال جویدن لباس یا وسایل دیگر می بینند ، ممکن است نشان دهنده هشداری باشد. و ممکن است به عنوان یک پرچم قرمز برای سایر اختلالات حسی مانند اختلال پردازش حسی یا اختلال اوتیسم دیده شود.

همانطور که در مقاله ما در مورد جستجوی حسی دهان اشاره کردیم ، اطفال و نوزادان به طور معمول چیزهایی را در دهان خود قرار می دهند. آنها از مکیدن استفاده می کنند تا به آرامش و تسکین خود کمک کنند. با بزرگتر شدن ، از دهان خود برای کاوش در جهان استفاده می کنند. بسیار طبیعی است که کودکان تا سن 18 تا 24 ماهگی همه چیز را در دهان خود بگذارند. با این حال انتظار می رود که این رفتار وی کاهش یابد و سرانجام متوقف شود. برخی از کودکان با اختلال پردازش حسی یا اختلال اوتیسم همچنان بعد از دو سالگی به جویدن اشیاء ادامه می دهند. ممکن است کودک را در حال جویدن یقه یا آستین لباس ببینید. آنها همچنین ممکن است موارد دیگری مانند مو ، مداد ، اسباب بازی یا هر چیز دیگری را که می توانند در دست خود بگیرند ، بجوند.

برای کودک جویدن لباس – همه چیز مربوط به است!

تصور می شود که جویدن ، بخش بزرگی از بازخورد حس عمقی را به مغز می بخشد. تصور می شود که حس عمقی یا بازخورد ماهیچه ها و مفاصل برای مغز بسیار آرام بخش و سازمان یافته است. عضله فک ما یکی از قویترین عضلات بدن است و جویدن ، بنابراین بخش بزرگی از بازخورد حس عمقی را به مغز می بخشد.

غالباً وقتی کودکی در حال جویدن لباس است ، سعی در کمک به آرام کردن خود دارد. آنها از بازخورد حس عمقی عضلات فک استفاده می کنند تا به خودشان کمک کنند تا خود را تسکین دهند و تنظیم کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها بوسیله ورودیهای حسی دیگری (مانند سر و صدا) در محیط  دچار اضافه بار حسی شده اند و آنها در حال تجربه بار اضافی حسی هستند یا آنها ممکن است در مورد چیزی نگران باشند. ممکن است که سرعت فعالیت بیش از حدی باشد که آنها بتوانند فعالیت را ادامه دهند. گاهی اوقات ممکن است کودکی را ببینید که مشغول جویدن لباس است ، زیرا به آنها کمک می کند تا توجه خود را جلب کنند. در بعضی موارد ممکن است تاخیری در رشد نیز داشته باشد ، ما این موضوع را با جزئیات بیشتر در پست خود در جستجوی حسی دهان و دندان شرح می دهیم.

چگونه می توانم به کودک برای متوقف کردن جویدن لباس و سایر موارد کمک کنم؟

در مرحله اول به شناسایی الگوی موجود در هنگام جویدن کودک بپردازید. آیا بیشتر در خانه یا مدرسه ، در طول مدت ترم یا تعطیلات اتفاق می افتد؟ آیا بیشتر در هنگام صبح یا عصر اتفاق می افتد؟ آیا یک رویداد یا فعالیتی وجود دارد که کودک را مجبور می کند لباس های خود را بیشتر بجود مثلاً امتحانات یا رفتن به مدرسه؟ آیا این رفتار زمانیکه نگران می شوند یا دچار اضافه بار حسی می شوند ، افزایش می یابد؟

وقتی الگویی وجود داشته باشد ، ممکن است بتوانید آنچه را که موجب برانگیختگی فرزند شما می شود را شناسایی کنید. اگر این یک رویداد یا فعالیت خاص باشد امیدوارم بتوانید آنرا تطبیق دهید تا موفقیت فرزندتان آسانتر و با استرس کمتری همراه باشد. فرزند شما ممکن است از انجام برخی از فعالیتهای زیر قبل از این رویداد برای کمک به خود بهره مند شود. فعالیت های سنگین قبل و بعد نیز ممکن است مفید باشد. می توانید از برخی از پیشنهادات زیر برای کمک به فرزند خود استفاده کنید تا کمی آرامتر باشد:

اضافه بار حسی: وقتی فکر می کنید که می تواند با اضافه بار حسی مرتبط باشد ، باید در نظر بگیرید که چگونه می توان این اضافه بار حسی را کاهش داد. این ممکن است به معنای اضافه کردن زمان کمتری در طول هفته به برنامه فرزندتان باشد و ممکن است به کار اضافی سنگین در طول روز کمک کند. برخی از فعالیتهای پیشنهادی در زیر نیز ممکن است کمک کند. همچنین کودک شما ممکن است از ارزیابی توسط یک متخصص کاردرمانی که در رویکرد یکپارچگی حسی آموزش دیده ، برای کمک و پشتیبانی بیشتر در مورد پردازش حسی بهره مند شود. برای کودکانی که بیشتر نگران یا مضطرب هستند و به همین دلیل سعی در آرامش خود دارند ، استفاده از راهکارهای پیشنهادی برای اضطراب نیز می تواند مفید باشد.

در زیر فعالیتهایی برای کمک به متوقف کردن جویدن لباس یا وسایل دیگر پیشنهاد شده است:

غذاهای جویدنی

لطفا توجه داشته باشید که بسیاری از این فعالیت ها شامل مواد غذایی است. انتظار می رود که بزرگسالانی که از این پیشنهادات استفاده می کنند ، آلرژی یا نیاز رژیم غذایی کودک را در نظر بگیرند.

می توانید وسایل جویدنی را در جعبه نهار کودک خود قرار دهید یا در مواقعی که نیاز به آرام شدن دارند از آنها استفاده کنید. مواد غذایی شامل موارد زیر است:

* میوه خشک شده – انبه بخصوص خوب است همانطور که سیب است ، پاپایا ، آناناس و موزهای کوچک بسیار مناسب است.

* muesli میله ای (مخلوطی از غلات مغذی و خوشمزه برای صبحانه است. از هر نوع میوه خشکی می توانید استفاده کنید از بادام و گردو می توانید استفاده کنید و با مقداری شیر در کاسه مخلوط کنید به همراه توت ها و میو ها های تازه…)

* شیرین بیان

* آدامس

نفس کشیدن

کار سنگین

پیشنهاد شده است که ورودی حسی ناشی از فعالیتهای سنگین  آرام بخش و سازمان یافته هستند. کودکانی که جویدن دارند نیز احتمالاً از ورودی حس عمقی بدن مانند پریدن روی یک ترامپولین بزرگ یا شنا، به خصوص غواصی در زیر آب بهره مند می شوند. برای آشنایی با از طریق پیوند با ما همراه باشید. دستگاه دستمال کاغذی می تواند خمیرکاغذ تهیه کند

اسباب بازیهای جویدنی حسی می توانند در متوقف کردن جویدن لباس به کودک کمک کنند.

اگر فرزند شما همه اوقات در حال خوردن چیزهای روزمره است ، ممکن است استفاده از یک اسباب بازی حسی به او کمک کند. بسیاری از اسباب بازی های مختلف جویدن وجود دارد. برخی شبیه وسایل روزمره مانند گردنبند یا دستبند هستند. موارد دیگر مشخص تر هستند. هنگام انتخاب یک اسباب بازی جویدنی حسی ، مفید است که اولاً بدانید کودک شما چقدر سخت می جود و همچنین جایی که در دهان دوست دارد جویدن را تجربه کند.

اگر آنها با زور زیاد گاز بزنند ، اسباب بازی های ضخیم تر و مستحکم تر برای جویدن توصیه می شود. اگر ترجیح می دهند دندانهای پشت خود را تحریک کنند ، ممکن است یک اسباب بازی باریک تر مناسب تر باشد. وقتی کودک روی دندانهای جلوی خود اشیاء را می جود ، اسباب بازی دایره ای تر ممکن است برای آنها بهتر باشد. در زمانیکه کودک مکیدن را مانند جویدن انجام می دهد ممکن است یک اسباب بازی کمی ضخیم تر را ترجیح دهد.

ویبریشن (لرزش)

 

دکمه بازگشت به بالا