برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

آیا تزریق چربی دائمی است

تزریق چربی با هدف زیبایی جز مورد استقبال ترین روش های درمانی توسط جراحان زیبایی می باشد و این روش در لب، گونه، زاویه فک، سینه، باسن و … کارایی دارد. جهت تکمیل جوانسازی پوست رفع چین چروک های پوستی هم مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به وب سایت : طول عمر نتایج می تواند به طور قابل توجهی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. مقداری تورم، کبودی – معمولاً حدود 48 ساعت. بیمار باید از نور خورشید تا زمان فروکش کردن بیماری اجتناب کند. هر ناحیه ای برای تزریق چربی مناسب نیست. به عنوان مثال، به سینه، تشخیص سرطان از طریق ماموگرافی را دشوارتر می کند. بیشترین ماندگاری را در صورت تزریق مجدد در نواحی نسبتاً ثابت (مانند گونه ها) دارد. برای آگاهی از تزریق چربی در اصفهان به کلینیک سینایار اصفهان مراجعه کنید.

تزریق چربی چیست و چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی دائمی با سایر روش ها مانند تزریق ژل تفاوت داشته و چربی مورد استفاده در این روش از اندام خود شخص برداشت می گردد. مثلا چربی از نواحی همچون شکم، پهلو، ران پا و …  برداشت شده و در محل هدف تزریق می شود.

آیا نتایج تزریق چربی دائمی است؟

با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده تزریق چربی روشی ماندگار در مقایسه باسایر روش ها می باشد .

محل برداشت چربی

به نقل از دکتر رامین مدرسی نواحی مناسب جهت برداشت چربی و نواحی که برداشت چربی از آن ها امکان پذیر است در اشخاص مختلف، متفاوت می باشد. به طور معمول چربی را از جاهایی از بدن می گیرند که با رژیم غذایی هم از میزان چربی آن ناحیه کاسته نمی شود، برای مثال:

  • پهلو ها
  • ران ها
  • کنار زانو
  • زیر شکم و …

نواحی نام برده شده در بالا  حاوی چربی های مقاوم تری می باشند.

نحوه تصفیه چربی

متخصص زیبایی مربوطه بعد از انجام بررسی های لازم در محل انتخاب شده جهت برداشت چربی ، چربی را برداشته و نوبت به مرحله تصفیه می رسد.

بافت چربی وقتی استخراج می شود خالص نیست و طبیعتا موارد دیگری را به همراه دارد که به آن متصل هستند که این موارد اصافی باید برداشته شوند چرا برای تزریق از چربی خالص استفاده می شود. جداسازی ناخالصی ها توسط پزشکان با استفاده از دستگاهی به نام سانترفیوژ و با سرعت بالا انجام می پذیرد.

نحوه تزریق چربی

پس از خارج شدن مقدار چربی مد نظر و انجام فرآیند خالص سازی، متخصص با یک سرنگ نازک و ظریف چربی را به نواحی هدف تزریق می کند. با توجه به منتشر شده: اطلاعات در مورد اینکه دقیقاً چه مقدار چربی باید به هر ناحیه از صورت تزریق شود در پیوند چربی صورت در حال حاضر محدود است و بر اساس روش های مختلف و اصطلاحات آناتومیکی مورد استفاده بسیار متفاوت است. این بررسی محدوده ها و میانگین های حجم تزریق شده در هر منطقه را ارائه می دهد.

انجام مراقبت های بعد از تزریق

  • بعد از تزریق بیمار باید از انجام فعالیت های شدید و خم شدن، هرگونه فشار آوردن به محل تزریق به مدت یک هفته الی 10 روز اجتناب کند.
  • بطور طبیعی بعد از تزریق شاهد ورم و کبودی در نواحی هستیم که چربی از آنها برداشت شده و هم چنین نواحی که مورد تزریق چربی بوده اند. جهت رفع ورم و کبودی تا مدت زمان 3 روز کمپرس سرد انجام شود برای هر دوناحیه ای که چربی از آن برداشت شده و به آن تزریق شده و پس از 3 روز کمپرس گرم جهت سریع تر شدن فرآیند جذب کبودی و ورم مورد استفاده قرار گیرد.
  • به مدت 10 روز بعد از انجام تزریق چربی نمک و ادویه جات در رژیم غذایی حذف و یا کمتر شود تا ورم زودتر از بین رود.
  • انجام آرایش 24 ساعت بعد از تزریق چربی امکان پذیر است چرا که در ناحیه هایی که تزریق چربی صورت گرفته بخیه ای نیست و طبیعتا کشیدن بخیه هم نداریم چون پانسمانی در ناحیه نداریم پس آرایش مانعی ندارد.
  • در ناحیه ای که چربی از از آن استخراج می شود به مدت 1 هفته پانسمان فشاری استریل استفاده گردد.
  • جهت کاهش درد از از آسپرین استفاده نشود اما میتوان استامینوفن مصرف نمود.
  • آناناس و آب کرفس جهت رفع تورم و کبودی مناسب می باشد چراکه آناناس حاوی بروملین و ویتامین c است و همینطور مصرف ماهی و میگو و میوه ها هم در مقادیر زیاد توصیه می شود.

ثابت نگه داشتن وزن

تا مدت زمانی بعد از انجام تزریق چربی از فعالیت ها و رژیم های لاغری دوری کنید چرا که  کاهش وزن موجب کاهش میزان چربی

با این حال، همه سلول های چربی تزریق شده تا آخر عمر زنده نمی مانند. به مرور زمان، تقریبا 30 درصد از پیوندهای چربی جذب بدن می شوند و 70 درصد در ناحیه موردنظر باقی می مانند. جذب مقداری از سلول های چربی معمولا در همان هفته های ابتدایی بعد از جراحی انجام می شود؛ زمانی که چربی های تزریق شده هنوز کاملا ته نشین نشده اند؛ اما بعد از تشکیل رگ های خوبی، سلول های چربی هم باقی می مانند. بنابراین می توانیم بگوییم نتیجه تزریق چربی به صورت و بدن دائمی است.

آیا ماندگاری تزریق چربی در نواحی مختلف بدن و صورت متفاوت است؟

در حال حاضر از تزریق چربی برای جوانسازی و اصلاح فرم قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. بسیاری از مردان و زنان برای داشتن چهره ای شاداب و اندامی متقارن از این روش برای شکل دادن انحنای بدن خود بهره می برند. صورت، سینه ها، باسن، بازوها و پاها ناحیه هایی از بدن هستند که با تزریق چربی شکل بهتری به خود می گیرند؛ اما ماندگاری تزریق چربی در صورت و قسمت های مختلف یکسان نیست.

زمانی که چربی در ناحیه هایی با خون فراوان قرار می گیرد، به بهترین شکل زنده می ماند. به همین خاطر است که انتقال چربی به صورت بسیار موفقیت آمیزتر از انتقال چربی به سایر قسمت های بدن است. چراکه رگ های بسیاری در صورت وجود دارد که به چربی اجازه می دهد تا مدت ها زنده بماند. بنابراین تزریق چربی به صورت نتایج ماندگارتری نسبت به تزریق چربی به قسمت های مختلف بدن دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با فیلر

تزریق ژل یا فیلر یکی از محبوب ترین روش های جوانسازی و زیباسازی است. تزریق فیلر هم نتیجه ای مشابه تزریق چربی به همراه دارد و برای از بین بردن آثار پیری از قسمت های مختلف صورت و اصلاح فرم یا کانتورینگ صورت انجام می شود. فیلرها بسته به نوعی که دارند، معمولا با بدن سازگار هستند و عوارض جانبی به همراه ندارند؛ تنها مشکل تزریق فیلر را می توانیم ماندگاری کوتاه مدت آن بدانیم.

نتیجه جوانسازی با فیلر معمولا کمتر از یک سال طول می کشد. به همین خاطر برای افزایش ماندگاری تزریق فیلر باید هر چند ماه یک بار برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه کنید. درصورتی که حجم زیادی از چربی تزریق شده تا آخر عمر در ناحیه موردنظر باقی می ماند.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با پروتز

پروتز یک پرکننده مصنوعی است که برای حجم دهی به اندام های مختلف بدن مانند گونه، لب، سینه و باسن استفاده می شود. پروتزها معمولا از جنس سیلیکون هستند و تا سال ها داخل بدن باقی می مانند؛ با این حال، اصلاح فرم بدن با استفاده از پروتز خطراتی مانند عفونت، بروز حساسیت، پس زدگی و پارگی پروتز را به همراه دارد.

همچنین بعد از گذشت مدتی پروتز نیاز به تعویض یا ترمیم دارد. به همین خاطر ماندگاری بالای آن مزیتی است که در میان معایب بی شمارش گم می شود. درصورتی که تزریق چربی اگر توسط پزشک باتجربه انجام شود، ضمن ایجاد ظاهری کاملا طبیعی، هیچ عوارض خطرناکی به همراه ندارد. از طرفی چربی های تزریق شده نیز تا آخر عمر زنده می مانند و با مراقبت از آنان می توانید جلوی جذب بیشتر چربی توسط بدن را بگیرید.

آیا ماندگاری تزریق چربی در همه افراد یکسان است؟

نتیجه هیچ کدام از عمل های زیبایی در همه افراد یکسان نیست. بدن افراد مختلف نسبت به چربی واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهد. با توجه به اینکه متابولیسم یا سوخت و ساز بدن در همه انسان ها یکسان نیست، نمی توانیم انتظار داشته باشیم ماندگاری تزریق چربی هم در آن ها مشابه یکدیگر باشد. به همین خاطر است که نمی تواند عدد دقیقی را برای مدت زمان ماندگاری نتیجه عمل های زیبایی ارائه دهیم. با این حال روش های نوشته شده در بالا می تواند ماندگاری نتیجه انتقال چربی را نسبت به حالت عادی خود فرد افزایش دهد.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا