هنر و سینما

۸ عروسک شیطانی فیلم‌های ترسناک؛ از آنابل تا چانکی


در این مقاله ، نگاهی داریم به عروسک های محبوب با ارواح شیطانی در فیلم های ترسناک.

چاکی ، آنابل ، بیلی و اسلپ تنها تعدادی از نام های ترسناکی هستند که طی سال های گذشته در فیلم های ترسناک به نمایش درآمده اند و با چشمان خود آینه های عجیب ، پلاستیک سرد ، چرم یا چینی چوبی و رفتار آرام و وهم آور خود ، تماشاگران را تحت تاثیر قرار می دهند. بیشتر عروسک ها طوری طراحی شده اند که احساس امنیت و دوستی داشته باشند ، اما وقتی نور از بالای صورت به آنها می تابد ، این اسباب بازی های سرگرم کننده یکسان به نظر نمی رسند. این دوستان پلاستیکی که در یک فیلم ترسناک زندگی می کنند می توانند به راحتی مخاطب را منحرف کرده و بیننده را به طوفان خشونت آمیز داستان اسباب بازی بکشاند. از یک سو ، تصویر حرکت می کند و صاحب عروسک به یک اسباب بازی در دست این شیاطین پلاستیکی تبدیل می شود.

عروسک های فیلم های ترسناک به دلایل مختلف می توانند خطرناک باشند. برخی می میرند و پای خود را روی زمین می گذارند و طعمه خود را تعقیب می کنند و برخی نیز توسط جادوی سیاه نفرین می شوند و هر کجا که باشند تراژدی و مرگ را به ارمغان می آورند.

در اینجا پیش نمایش برخی از عروسک ها وجود دارد که ممکن است برخی از شما را کمی از خود یا فرزندانتان بترساند.

1. آنابل در فیلم آنابل

عروسک آنابل

آنابل 2014 ، آنابل ؛ Annabelle: ایجاد 2017 ، Annabelle در حال آمدن به خانه 2019 است

آنابل یکی از آن عروسک های دست ساز است که سازندگانش ممکن است مانند پینوکیو و زپتو دوستش داشته باشند. اندازه آنابل ترسناک است. این چهره شیطانی تقریباً به اندازه یک دختر کوچک است. داستان پشت عروسک ها ترسناک تر از چیزی است که برای اولین بار در سال 2014 ظاهر شد. آنابل بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است ، با این تفاوت که عروسک هایی که در فیلم می بینیم شبیه نسخه های واقعی نیستند. نسخه های اصلی در محفظه شیشه ای کلیسای مقدس در موزه های لورن و اد وارن ، دو محقق ماوراءالطبیعه ، نگهداری می شوند. در این اتاق یک تابلوی بزرگ وجود دارد که روی آن نوشته شده است: “هشدار ؛” به هیچ وجه آن را باز نکنید. “گفته می شود که بازدیدکننده ای از موزه که تصمیم گرفته بود نقاشی را نادیده بگیرد و عروسک را تشویق کند ، تصادف می کند که یک نفر را پس از مجروح شدن کشته است. توسط اد وارن اخراج شد

این اولین بار نیست که عروسک های دستگیر شده می افتند و می میرند. اد وارن در وب سایت خود هشدار می دهد: “ما نباید شیطان را به چالش بکشیم و هیچ کس قوی تر از او نیست.”

2. چاکی در فیلم کودکان

عروسک چانکی

بازی کودک (1988) ، بازی کودک 2 (1990) ، بازی کودک 3 (1991) ، عروس چاکی (1998) ، بذر چاکی (2004) ، نفرین چاکی 2013 ، بازی کودک 2019

چاکی ، عروسک مو قرمز ، مطمئناً به اندازه عروسک زشت زیبا و دوست داشتنی نیست. وقتی ارواح شیطانی از طریق جادو به زندگی چاکی حمله می کنند ، او به یک موجود بسیار شیطانی تبدیل می شود. در بازی کودکان ، چاکی دوست دارد به نوعی بازی کند ، اما نه با کودکان ، نه به روش معمول. اسباب بازی های مورد علاقه چاکی اشیاء تیز و کشنده ای مانند چاقو و مرمره است که او برای کشتن قربانیان استفاده می کند. با وجود پاهای عروسکی ناهموار ، او روان لاستیکی سریع دارد و اندازه کوچک او توانایی مخفی شدن را افزایش می دهد.

آنچه اکثر مردم نمی دانند این است که چاکی باید با نام مستعار “عروسک روبرت” به عنوان “زنده ترین عروسک جهان” شناخته شود. گفته می شود مردی به نام روبرت یوجین اوتو در سال 1904 عروسک رابرت را از خدمتکار خود در باهامی دریافت کرده است. گفته می شود که این زن بر جادوی سیاه تسلط داشت و تمرین می کرد ، و مدت کوتاهی پس از دریافت عروسک با ژن صحبت کرد ، به والدین خود گفت که این عروسک به اسباب بازی های او آسیب می رساند و وسایل منزل را از بین می برد. همسایه ها حتی گزارش دادند که عروسک زمانی که هیچکس در خانه نیست به خانه می رود. عروسک نفرین شده روبرت در موزه مارتلو شرقی در Quest زندانی است. گفته می شود که تا به امروز ، وسایل الکترونیکی روبرت وضعیت خوبی ندارند و اگر می خواهید از او عکس بگیرید ، ابتدا باید اجازه بگیرید! زیبایی داستان این عروسک هنوز تا به امروز باقی مانده است و داستانهای جدید دیگری نیز باید از آن آموخت.

3. طنز در The Poltergeist

عروسک ها

این عروسک نمایشی کوتاه در فیلم ارواح شیطانی داشت ، اما ظاهر کوتاه او وحشتناک ترین تصویر را در فیلم ایجاد کرد. در فیلم ، او کلاهی شبیه کلاه جادوگر معروف میکی موس در دهه 1940 بر سر دارد ، که شاید برای اولین بار احساس راحتی و اعتماد به نفس در رابی (با بازی الیور رابینز) و تماشاگران ایجاد کرد. اما بلافاصله ، با هدایت رابین به زیر تخت ، همه چیز تغییر کرد. دوباره حلقه های 2004 را در قالب عروسک بیلی در فیلم Saw روی گونه های او می بینیم. نیازی به گفتن نیست ، صرف نظر از اینکه در چه صحنه ای باشد ، درس این است: “اگر می خواهید از فرزند خود مراقبت کنید ، او را از عروسک های دلقک دور کنید.”

4. تینا ، سخنگوی زنان در منطقه عصر

عروسک تینا

“نام من تینا گوینده است و می خواهم شما را بکشم” این عبارتی بود که تماشاگران را در قسمت 60 در منطقه ای بسیار روشن به نام “عروسک زنده” وحشت زد. در این قسمت ، دختری به نام کریستی از مادرش یک عروسک دریافت می کند ، که آنابل نیست ، اما این عروسک برای ناپدری دختر سرگرم کننده نیست. عروسکی که از او متنفر است از برنامه گفتاری معمول خود بیرون می آید و اظهارات تهدید آمیزی می کند. این تهدیدها بعداً عملی شد و در نهایت ، ادعای دختر کوچک مبنی بر اغوا کردن ، صحبت کردن و حتی کشتن مردم توسط تینا تأیید شد.

5. برامس در پسر

برامس عروسکی

پسران فیلمی است که داستان خود را به راحتی روایت می کند ، بنابراین بهتر است فقط بگوییم که این فیلم تکان دهنده ذهنی دارای یک عروسک ترسناک به نام برامس است. عروسک برامز کارهای زیادی برای ایجاد رعب و وحشت در بینندگان انجام می دهد و سرپرست او ، گرتا ، که برای مراقبت از عروسک پلاستیکی استخدام شده است ، باید طبق قوانین از پیش تعیین شده از آن مراقبت کند. ظاهر برامس بسیار شبیه به یک پسر واقعی است. خبری از قرمزی چشم ها و خون روی صورتش نیست ، یا نگاه عجیبی که او را می ترساند. اما آنچه در این عروسک بسیار ترسناک است ظاهر بی روح و خنثی آن است که به بیننده می گوید منتظر باشید تا اتفاق بدی بیفتد. قسمت دوم این فیلم نیز برامس نام دارد. Brahms: Boy II در سال 2020 اکران شد ، اما متأسفانه توجه تماشاگران و منتقدان را به خود جلب نکرد.

6. بیلی در سکوت مرده

بیلی عروسک

در سکوت مطلق ، بیلی بیشتر یک عروسک خیمه شب بازی است تا یک اسباب بازی ، اما وحشتناک ترین شکل تقریباً مشابه است. علاوه بر این ، مدل موهای قرمز بیلی ، مانند شخصیت دوران کودکی هرمان ، کمی طنز را به موهای براق و براق افزوده بود.

سکوت مطلق داستان جیمی اصن (با بازی رایان کوانتان) را روایت می کند که به شهر وحشتناک خود برمی گردد تا از راز مرگ همسرش مطلع شود. او افسانه هولناک مری شاو (عروسک گردان) یک قاتل طبیعی را می بیند و پس از مرگ او هنوز حضورش در شهر احساس می شود. جیمی متوجه می شود که بیلی ، عروسکی که ناگهان در خانه آنها پیدا شد ، در مرگ همسرش نقش دارد.

7. بیلی در فیلم اره

بیلی عروسک

به نظر می رسد بیلی تصویر دو برادری است که بیلی را با همین نام در فیلم سکوت مطلق دیدند. عروسک زشت دیگری در سال 2014 با نوار قرمز و کت به سینما رفت ، اما این بار او از سه دوچرخه برای ترس عمیق ما استفاده کرد. بیلی با لب های قرمز و چشم های قرمز و حلقه های شبیه سیبیل بر گونه هایش ، مانند خطی است که تا حدی به بینندگان می گوید: “در این فیلم خون زیادی جریان دارد”. چهره بد لباس او یادآور قاتلانی مانند جوکر و هارلی کوئین است ، اما تاکسیدو نشان می دهد که او همیشه آماده دفن قربانیان خود است. عروسک عروسک جان کرامر ، قاتل فیلم است و تمایل دارد یک نمایش تئاتری کوچک با دستورالعمل هایی باشد که به قربانیان می گوید برای فرار از اسارت ، شکنجه و مرگ برای زنده ماندن باید چه کار کنند.

8. با یک سری غازها بخوابید

عروسک خوابیده

سریال Goosebumps ، 2015 ، Mormor 2 ؛ Goosebumps 2: Haunted Halloween 2018

چه کسی می تواند چهره ای مانند Sleepy را فراموش کند؟ کودکان بالای 70 سال نمی توانند. مجموعه مورمور 1996 مجموعه ای از داستان ها درباره جوانان و بزرگسالانی است که در موقعیت های وحشتناک و غیرمعمول قرار می گیرند ، اغلب با عناصری غیر طبیعی یا در حال ناپدید شدن. عروسکی که در سری بازسازی Mormor 2015 و 2018 دیده شده است ، عناصر قوی را که نسخه اول داشت ، ندارد. همانطور که در ویدئوی دیگر ذکر شده در بالا مشاهده می شود ، مخاطب دوباره با عروسکی روبرو می شود که تاج قرمز بزرگی بر تن دارد و کت می پوشد. آیا در اینجا احساس الگوسازی نمی کنید؟ Saw Managers و Absolute Silence هر دو طرفدار RL Stein هستند که نویسنده داستانهای وحشتناک است.

منبع: Hollywoodreporter

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا