هنر و سینما

چرا بیشتر نقدهای فیلم یهودا و مسیح سیاه مثبت است؟


Judas & The Black Messiah نظرات مثبت منتقدان را دریافت کرد. ما می خواستیم مهمترین نکات گفته شده در مورد هر جنبه ای از این فیلم را ببینیم.

فیلم جود و مسیح سیاه با بازی دانیل کالویا و لیکیت استنفیلد نقدها و انتقادات مثبتی دریافت کرد. این فیلم زندگی نامه ای از فرد همپتون ، یکی از رهبران حزب پلنگ سیاه در دهه 1960 است و از زمان انتشار آن برای عموم ، نامزد چندین جایزه شده است. این فیلم به کارگردانی شکا کینگ در 12 فوریه از شبکه HBO به نمایش درآمد و در سینماها اکران شد.

داستان یهودا و مسیح سیاه زندگی و کار فرد همپتون (با بازی دانیل کالویا) ، رهبر حزب سیاسی پلنگ سیاه در دهه 1960 در منطقه ایلینوی را شرح می دهد. یک جنایتکار به نام ویلیام اونیل ، با بازی لاکت استنفیلد ، اعتراف کرد که به عنوان خبرچین با FBI کار کرده و در حزب نفوذ کرده است. مامور روی میچل ، با بازی جسی پلمونز ، مسئول ارائه دهنده اخبار است. او به نیل همپتون خیانت می کند و موفق می شود مشخصات حزب را فاش کند. البته ، Shaka King کاملاً بر اساس کتاب های تاریخ است و لحظه ای از تاریخ را نشان می دهد که در آن Hampton ، فعال حقوق سیاه پوستان ، تهدید بزرگی برای دولت محسوب می شد.

یهودا و مسیح سیاه

در حال حاضر ، فیلم یهودا و مسیح سیاه روی گوجه فرنگی های پوسیده دارای امتیاز بالایی در حدود 97 درصد است. بیشتر رضایت منتقدان از این فیلم به دلیل بازی بازیگران ، به ویژه بازی قوی دانیل کالویا در اجرای فرد همپتون است. برخی از بهترین تماشا و نقد فیلم مربوط به کارگردان ابرقهرمان شکا کینگ است. در این فیلم ، شکا کینگ دوره ای از انتقاد از جنبش حقوق مدنی را به تصویر می کشد و پیام جنبش را به مخاطب یادآوری می کند که امروزه نیز مربوط و پایدار است. اکثر منتقدان این فیلم بیوگرافی را به عنوان یک فیلم بسیار جذاب توصیف می کنند و با این تعادل همه بازیگران اصلی را نشان می دهد.

بهترین تماشای فیلم جود و مسیح سیاه

مشاهده کننده: نقطه قوت فیلم جود و مسیح سیاه این است که قدرت بیان بالایی دارد و داستان را به بهترین شکل ممکن می سازد. شکا کینگ به بازیگران و بازیگران فیلم اجازه داد تا فیلم را با استعدادهای خود توسعه دهند و فیلمی را ایجاد کرد که احساسات و روابط شکسته را که هم خوب و هم تلخ هستند ، تازه می کند.

مجله آتلانتیک: Judas and the Black Message یک فیلم ترسناک توسط Shaka King است که بدون هیچ گونه تدریس وقایع و رویدادها را روایت می کند ، و حتی اگر چند دهه پیش پایان فیلم روی داستان نوشته شده بود ، تماشاگران در پایان فیلم نوعی دلهره را احساس کردند. فیلم دانیل کالویا برای عملکردهای برجسته خود نقدهای خوبی دریافت کرد و نامزد جوایز متعددی شد. لاکی استنفیلد همچنین شخصیت پیچیده و ناراحت کننده ای را در فیلم به تصویر می کشد ، قهرمانی که با ایده آل گرایی نوظهور مبارزه می کند و یک رئالیست خشن است.

روزنامه تخته سنگ: با وجود آغاز سال ، این فیلم را می توان یکی از بهترین فیلم های سال 2021 نامید. همچنین احتمالاً یکی از مهمترین فیلم های سال است زیرا کارگردان سیاه پوست آن را ساخت و در مورد افراد مشهور سیاه پوست صحبت می کند و شرایط را نشان می دهد مرگ همپتون و همه نزدیکان او ، نه فقط یک صحبت کوچک داشتن یک لحظه در تاریخ.

رسانه سایه و عمل: فیلم جود و مسیح سیاه ، با وجود طولانی بودن ، جذاب است. از قیمت تا احترام همپتون به زنان سیاه پوست ، به ویژه دبورا ، شاکا کینگ تمام جزئیات را کاملاً نشان می دهد. نقش زنان سیاه پوست در جنبش غالباً از فیلم های ساخته شده در این دوره تاریخی حذف می شود. اما شکا کینگ اهمیت این عدد را در فیلم برجسته کرد.

در حالی که اکثر نظرات جودا و بلک مسیت مثبت بودند ، برخی از منتقدان هر دو درباره جوانب مثبت و منفی فیلم اظهار نظر کردند. اکثر منتقدان از شکا کینگ در کارگردانی فیلم تعریف و حمایت کردند. اما برخی منتقدان می گویند فیلمنامه متمرکز نیست. شکی نیست که کایولا و استنفیلد بازی فوق العاده ای را در فیلم به نمایش گذاشتند. اما به گفته برخی منتقدان ، روایت فیلم تأثیر داستان یک شخص واقعاً تاریخی را تضعیف می کند.

بازسازی بد فیلم یهودا و مسیح سیاه

هفته نامه نیویورکر: کارگردان فیلم ، شکا کینگ ، که فیلم را با ویل برسون نوشت ، تنش زیادی را در فیلم نشان داد. اما می توان گفت که فیلم کوتاه ترین مجموعه تئاتر است. به جای داشتن یک شخصیت عمیق و معنی دار ، قهرمانان فقط جذاب نشان داده می شوند. به طور کلی ، این ویدیو بیشتر آموزنده است تا توضیحی و تامل برانگیز.

سایت (در بررسی آنلاین): البته مفهوم منتقل شده توسط فیلم بسیار قوی و مهم است. مطالعه فیلم زمان کافی را برای انتقال و ایجاد ایده های مهم مشابه فراهم می کند. اما وقتی فیلمسازان نمی توانند ماهیت رسانه های امروزی را با تلاش ناکافی تغییر دهند یا وقتی روایت فیلم فقط یک داستان کوچک است ، قدرت احساسات به کلی از بین می رود. در واقع ، با وجود نگرش و معنای انقلابی ، فیلم های جود و سیاه مسیح کمی سایه دار هستند.

بر اساس بازی های قدرتمند بازیگران و انتشار اخبار فراوان در مورد این فیلم ، فیلم یهودا و بلک مسیث قطعاً مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد ، چه در کانالی که به HBO اختصاص دارد و چه در سینما. شایعاتی مبنی بر اینکه دانیل کالویا می تواند جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند به تقویت فیلم کمک کرده است. دریافت ایده ها و بازخوردهای درخشان چیزی بود که HBO واقعاً منتظر تهیه کنندگان آن بود. طرفداران HBO MAX باید از همین حالا شروع کنند زیرا فیلم Judas و Black Christ فقط یک ماه پس از اکران در رسانه ها در دسترس خواهد بود.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا